Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?

Vierailija
14.10.2014 |

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

Kommentit (361)

Vierailija
241/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on outoa kun moni sanoo että kannattaa ostaa kallis takki, se kestää kymmenen vuotta käytössä. Kyllä minulla on halvimmat henkkamaukan takitkin pysyneet käyttökelpoisina sen vuosikymmenen ja pitempäänkin. Miten niitä saadaan pilalle aiemmin? Väärin pesemällä, huonosti varastoimalla? Tuleeko siitä kalliista vaatteesta vaan pidettyä paremmin huolta?

Vierailija
242/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata maksaa mistään merkkivaatteista, vaan käyttää järkeään. Kerrospukeutuminen on Suomessa kaikista parasta ja toimivinta, koska sillä saat mukautettua olosuhteisiin sopivan asusteen. Talvi voi olla leuto tai hiton kylmä ja viikonkin sisään saattaa lämpötila vaihtua vaikka 20 astetta. Jos köyhä upottaa rahansa johonkin kalliiseen takkiin ja se onkin epäsopiva talven oloon, niin hukkaan ne rahat menee. Jos ostat hyvän takin, joka kestää säätä ja sen alle mahtuu monia kerroksia, niin sillä pärjäät vaikka missä oloissa. Kalliit merkkivaatteet triggeröi vain köyhiä, elkää langetko niihin.

Kerrospukeutumisesa on sekin hyvä puoli, että halpaa takkia ei varasteta niin helposti ja jos se varastetaan, se ei harmita niin paljon. Yhdellä kaverillani on Canada Goose -takki ja välillä sitä käy sääliksi, kun se joutuu pitämään takkiaan jatkuvasti silmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huimausaineiden kaupasta saa rahaa Monclearin takkiin ja Vuittonin laukkuihin ja lompakoihin.

Vierailija
244/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tarjouksesta untuvatakin pari vuotta ennen kuin tää ketju aloitettiin, eli noin 8 vuotta sitten. Olen käyttänyt sitä vain kovimmilla pakkasilla, eli on erittäin hyvä vieläkin. Tuolla takilla pärjään kovimmat pakkaset tällä menolla varmaan seuraavat 20 vuotta, jos en loppuelämääni. Jos vain kehtaan käyttää niin pitkään. Ja toisaalta miksipä en kehtaisi, tuskin mua kuusikymppisenä enää ahdistaa epämuodikas takki. (Alunperin ei ollut tarkoitus ostaa takkia noin harvaan käyttöön, mutta huomasin sen niin lämpimäksi, ettei tule pikkupakkasilla käytettyä.)

Vierailija
245/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon samaa kuin kaikki muukin. Ensinnäkään, lämmin pukeutuminen ei ole kallista. Tosiaankin kerroksia ja tuulenpitävä päällinen, niin pysyy lämpimänä. Riittävän isot kengät ja villasukat, riittävän isot rukkaset ja villalapaset alle. Näin minä ulkoilen.

Minulla on kyllä myös toinen aloituksessa mainitsemistasi takeista, mutta en pukeudu siihen jos lähden koko päiväksi metsään (em. vaatteet mukavammat eikä hikoilu ole ongelma) tai pilkkimään (pilkkihaalari lämpimämpi). Pidän sitä, jos pitää seista nököttää paikallaan jossain tapahtumassa niin että alla on Suomen tuuliseen talvisäähän soveltumattomat vaatteet (farkut, legginsit, sukkahousut).

Kyllä mikä tahansa halpa kirppisuntuvatakki on yhtä lämmin tai jopa parempi. Ei ole mitään järkeä murehtia pelkän kalliin brändilogon perään jos rahat on vähissä.

Vierailija
246/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:00"]

Ihan normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa ostaa itselleen kalliitakin vaatteita. Ihan kuin muutaman satasen takki nyt olisi joku ihan saavuttamaton asia?

Mulle se on saavuttamaton asia. En oikeasti usko olevani koskaan sellaisessa taloustilanteessa, että voisin ostaa 600-1000 euron talvitakin. En ikinä.

ap

Fjällräveniltä saa lämpimän talvitakin noin 400-500e:lla. Kun kyttää aleja esim. black fridayna hyvät, tai tilaa urheiluliikkeiden uutiskirjeitä, voi saada -20% alella takin. Jos laittaa euron päivässä säästöön sulla on 365e vuoden päästä ja saat uuden takin alesta helposti. Vielä edullisemmin saa torista tai facekirppiksiltä, jos haluaa käytettynä.

Vierailija
247/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin tarjouksesta untuvatakin pari vuotta ennen kuin tää ketju aloitettiin, eli noin 8 vuotta sitten. Olen käyttänyt sitä vain kovimmilla pakkasilla, eli on erittäin hyvä vieläkin. Tuolla takilla pärjään kovimmat pakkaset tällä menolla varmaan seuraavat 20 vuotta, jos en loppuelämääni. Jos vain kehtaan käyttää niin pitkään. Ja toisaalta miksipä en kehtaisi, tuskin mua kuusikymppisenä enää ahdistaa epämuodikas takki. (Alunperin ei ollut tarkoitus ostaa takkia noin harvaan käyttöön, mutta huomasin sen niin lämpimäksi, ettei tule pikkupakkasilla käytettyä.)

Ai niin, kyseessä ei ole Canada Goose, vaikkakin kalliihko merkki kuitenkin. Mutta sellainen, jota saa välillä alesta ja lähtöhinnatkin reippaasti alle tonnin. (Omasta ostoksestani on niin kauan, että silloinen hinta ei ole enää vertailukelpoinen.) Miehellä on taas Joutsenen takki, ja sekin on oikeasti laadukas ja lämmin ja vaikka onkin ns. luksusmerkki, on silti edullisempi ja mallit mielestäni ajattomia. Ja niitä saa toisinaan myös alesta.

Vierailija
248/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan tuo kaapissa käytön puutteessa vanhenee.

Vierailija
249/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri Fjällrävenin Kyla parka-takin. Maksoi 599€. Niin, ja ostin myös Sorelin talvikengät. Ne olivat kylläkin Hulluilla Päivillä alennuksessa, mitähän maksoivat, jotain 80€. Nyt ei pitäisi palella. Nettotulot kuussa 1600€.

Terveisin viisaasti hyvätuloiseen mieheen rakastunut nainen

loisen on kiva elää miehen siivellä

Vierailija
250/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut kymmeneen vuoteen talvitakkia, koska takkien mitoitus on sellainen, että ei vaan sovi, enkä suostu käyttämään huonosti istuvaa takkia. Olen ratkaissut ongelman kerrospukeutumisella - gore-tex-takin alle pakkasasteiden mukaan merinovillaa kerros tai kaksi ja on toisinaan jopa kuuma liikkuessa.

Vierailija
251/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puistossa palelemassa? eli asut kaupungissa ja olet mennyt sinne puistoon lämmitetyllä bussilla ja lorvinut lämpimässä kauppakeskuksessa ja juonut ylihintaista lattea lämpimässä kahvilassa. sitten menet sinne puistoon, jossa on suomen talvikeli 0c ja vettä tai räntää sataa. siellä sitten olet kateellisuudesta vihreänä kun yhdellä ihmisellä on 1000e takki.

Vierailija
252/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo homma.

Vierailija
253/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut kymmeneen vuoteen talvitakkia, koska takkien mitoitus on sellainen, että ei vaan sovi, enkä suostu käyttämään huonosti istuvaa takkia. Olen ratkaissut ongelman kerrospukeutumisella - gore-tex-takin alle pakkasasteiden mukaan merinovillaa kerros tai kaksi ja on toisinaan jopa kuuma liikkuessa.

ei mikään ihme, että on kuuma ja hiki kun käyttää jotain tiivistä goretexmuovia

Vierailija
254/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö no ensinnäkin minulla on tänä talvena 50 euron takki ja sen kanssa on tullut hikoiltua monet kerrat ulkona tänä talvena. Kävellessä. On todella lämmin, sellainen teddykarvatakki.

Vierailija
255/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ví.tțua XDDDDD Tajusin juuri, että tarkoitin loppuvuotta 2020. Mutta kuitenkin talvi on ollut koko ajan... Öh... No siis talvella joka tapauksessa tullut hikoiltua.

Vierailija
256/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne paljon maksa.En ihan täys untuva pulleeta,takkii ite tykkäis.Löytyy vähän ohuempikin.Minusta ilmasto kylmennyt suomessa,talvikin saapuu aiemmin.Syksy lyhyt.Etelässä taitaa toinen vuosi ilman lunta??mut kylmenpää kuin ikinä..kesät kummii vaihtelee,välil pirun kuumaa..Oliko viime kesä kun sanoin tartteeks mitää kesävaatteita ees..Ohuemmallakin takil pärjää kun pukee alle,pipo,kaulahuivi..villaa....

Vierailija
257/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin kahisemaan muovipussissa hiukset sähköisinä. Ostin kotimaisen puuvillatakin, jossa on irroitettava villasekoitevuori. Olen koko syksyn kulkenut sen kanssa hihattomassa paidassa ilman vuoria. Ei ole ollut kylmä. Viime viikolla laitoin vuorin ensimmäistä kertaa kiinni, kun oli illalla niin raaka tuuli. Olin tikahtua. Saa nähdä, puenko pitkähihaisen paidan sitten, kun karmea Pietarin lumitykki alkaa työntää pakkasta. Tuskin, on tuo takki sen verran lämmin. Maksoi alle kolme sataa. Siinä on merkkikin, mutta onneksi huomaamaton. En kyllä pyöri Puhoksella, niin sillä ei kai oo niin väliä.

Vierailija
258/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palelen aina oli takki mikä tahansa. Untuvatakkikaan ei pidä mua lämpöisenä, sitten joku neuvoi, että laita ihoa vasten vanha ohut 100 % villapusero plus muu sopiva vaatetus. Kyllä auttoi!

Jos on jokin perussairaus tms niin se kylmyys tulee sisältäpäin myös.

Vierailija
259/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on älyttömintä ikinä!! Säästää johonkin talvitakkiin ja maksaa sellaisesta jopa tonnin. Takki poistuu muodista jo parissa vuodessa ja sen jälkeen sitä ei kehtaa enää käyttää. 

Itse olen ollut huomaavinani, että ainakin täällä Helsingissä kaikki tyylikysymykset poistuu kuvioista siinä kohtaa kun pakkasta on vähintään 20 astetta. Silloin vedetään lämmintä päälle ja on ihan sama miltä näyttää, kunhan tarkenee.

Vierailija
260/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskituloinen joka ostaa takin pitkäaikaiseen käyttöön. Nyt Fjällräven ollut 3 talvea ja ainakin toisen mokoman menee helposti, toivon mukaan pidempäänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme