Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?

Vierailija
14.10.2014 |

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

Kommentit (361)

Vierailija
221/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija mutta minulla oli silti varaa ostaa 400e maksava peak performancen untuvatakki, sillä käyn opiskelujen ohella töissä jotta ei tarvitse kituuttaa. Kyllä jokainen nyt muutaman satasen saa säästettyä jotta voi ostaa kunnollisen lämpimän takin, jos ei, niin kannattaa varmaan tehdä asialle jotain. Itse en ainakaan halua palella ja priorisoin kunnolliset lämpimät vaatteet aika korkealle.

Työttömät ja opiskelijat jotka eivät käy töissä ovat typeryksiä. Miksi eivät mene töihin vaan kituuttavat ja valittavat kun ei ole varaa ostaa edes talvitakkia.

Vierailija
222/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee turpiin, mutta: Paras ja lämpimin talvitakki ikinä oli minkinpalaturkki, jonka ostin joskus 80-luvulla. Se palveli upeasti ainakin 20 vuotta ja palvelisi vieläkin, mutta lämpimän maan asukkina turkki on varastoituna Suomessa.

Turkki oli lämmin, kevyt ja liukaspintainen kuten aito turkis on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jostain armeijan ylijäämäkamaa myyvästä liikkeestä.

Ei tule kylmä.

Vierailija
224/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ja ostankin. Käyn töissä ja osaan hallita rahankäyttöäni.

Vierailija
225/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:00"]

Ihan normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa ostaa itselleen kalliitakin vaatteita. Ihan kuin muutaman satasen takki nyt olisi joku ihan saavuttamaton asia?

Mulle se on saavuttamaton asia. En oikeasti usko olevani koskaan sellaisessa taloustilanteessa, että voisin ostaa 600-1000 euron talvitakin. En ikinä.

ap

En mäkään noin paljoa takkiin laittas. Ostin viime talvena noin 200 didrikssonin takin, joka on tosi lämmin (entinen meni rikki). Lisäksi mulla on kevyttoppatakki, joka makso aikoinaan, ehkä satasen. Niillä pärjää.

Vierailija
226/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tulee turpiin, mutta: Paras ja lämpimin talvitakki ikinä oli minkinpalaturkki, jonka ostin joskus 80-luvulla. Se palveli upeasti ainakin 20 vuotta ja palvelisi vieläkin, mutta lämpimän maan asukkina turkki on varastoituna Suomessa.

Turkki oli lämmin, kevyt ja liukaspintainen kuten aito turkis on.

Mullekin mummo tarjosi turkkia, en kysellyt millainen turkki on kyseessä. Ei ehkä ihan omaa tyyliäni, kuten ei suurin osa parka-takeistakaan. 

Vierailija
227/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etelä-Suomessa ei taida enää kummoisia pakkasia talvisin olla, mutta keski-suomessa ja siitä ylemmäs kyllä :D

Kaikki asuvat onneksi Etelä-Suomessa.

Minä asun Itä-Suomessa ja viime talvena, kun pamahdin töihin päälläni monta kerrosta vaatteita, työkaverit kutsuivat minua liioitteliaksi :D Oikeesti oon vaan vilukissa ja olin työpaikaltani ainoa, joka kulki bussilla töihin. Muut sitten ihmetteli, että eihän täällä tarvii edes pitkiä kalsareita, vaikka on -32. En mäkään tarvii, jos kävele parkkipaikalta työpaikalle ja pois. 

Vierailija
228/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa takeissa maksetaan merkistä, ei lämmöneristyksestä. Itselläni kallein toppatakki taitaa olla Luhdan n. 300 euron takki, joka oli mielestäni kallis, mutta sattui oikea väri, malli ja niin sitten ostin sen. En usko, että mitenkään saisin ostettua yli 600 euron takkia, vaikka varaa olisi. Naurettava hinta, ja merkistä en maksa. Enkä siitä, että 1/50:stä vastaantulijasta tietää sen olevan kallis takki. Ihan sama mitä muut ajattelevat, itse tiedän tilini saldon ;)

Minulla on nimittäin myös halvempia takkeja, ja muutama niistä on lämpimämpi kuin tuo mainittu untuvatakki.. mm. Monkilta ostettu toppis, jonka kanssa ei tarvitse edes mitään lisävaatetta, se on niin lämmin. Lämmin takki on usein paras ihan tavallisena toppaisena, ja nimenomaan väljänä. Ilmakerrokset tekevät sen lämmön. Eli paras vinkki on että ostaa tarpeeksi ison, ei koskaan kittanaa. Klassista mallia voi käyttä vaikka 10 vuotta.

Vierailija
229/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhälle vinkiksi, koita etsiä sieltä kirpparilta tai alesta paria numeroa tavallista vaatekokoasi isompi takki niin sen alle mahtuu kerrospukeutumalla enemmän paitoja päällekkäin.

Olen saanut lämpimän talvitakin ystävältä mutta nyt ongelmana on se että olen laihtunut reilusti ja takki on liian iso, löytyy lisäksi omia takkeja jotka ovat vielä suurempia kooltaan. En tiedä mitä teen talvella, liian isoja takkeja löytyy joten pitänee käyttää

Vie muutama ompelijalle pienennettäväksi.

Vierailija
230/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tarvitse olla mikään naurettavan kallis canada goose, että lämpimänä pysyy.

Minulla on pienet menot ja käyn töissä (nettopalkka 1700e/kk), joten on varaa ostaa juuri sellaiset vaatteet mitä tarvitsee. En tarvitse brändillä myytäviä vaatteita, laadukkaita kyllä.

Vierailija
231/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun talvitakki ei oo erityisen lämmin, mutta sen verran väljä että alle mahtuu paksu villapaita. Kerrospukeudun siis kovilla pakkasilla, niin en ole nähnyt tarpeelliseksi ostaa esim. untuvatakkia.

Vierailija
232/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-70 eurolla löytynyt hyviä talvitakkeja, jollei ole turhan tarkka kauneudesta.

Ennemmin laitan ylijäämän johonkin muuhun.

Vierailija
233/361 |
13.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa takeissa maksetaan merkistä, ei lämmöneristyksestä. Itselläni kallein toppatakki taitaa olla Luhdan n. 300 euron takki, joka oli mielestäni kallis, mutta sattui oikea väri, malli ja niin sitten ostin sen. En usko, että mitenkään saisin ostettua yli 600 euron takkia, vaikka varaa olisi. Naurettava hinta, ja merkistä en maksa. Enkä siitä, että 1/50:stä vastaantulijasta tietää sen olevan kallis takki. Ihan sama mitä muut ajattelevat, itse tiedän tilini saldon ;)

Minulla on nimittäin myös halvempia takkeja, ja muutama niistä on lämpimämpi kuin tuo mainittu untuvatakki.. mm. Monkilta ostettu toppis, jonka kanssa ei tarvitse edes mitään lisävaatetta, se on niin lämmin. Lämmin takki on usein paras ihan tavallisena toppaisena, ja nimenomaan väljänä. Ilmakerrokset tekevät sen lämmön. Eli paras vinkki on että ostaa tarpeeksi ison, ei koskaan kittanaa. Klassista mallia voi käyttä vaikka 10 vuotta.

Mullakin 300€ alkaa olla se raja, että sitä kalliimpaa en välttämättä ostaisi. Harkitsen pitkähköä untuvatakkia ja Patagonia alkaa vaikuttaa hyvältä merkiltä. Höyhenet eivät ole eläviltä hanhilta ja oon oikeesti googlettanut ja lukenut, että kyseinen takki on lämmin. Merkillä ei muuten ole mulle mitään väliä, tai siis en ainakaan muita ihmisiä ajatellen takkiani osta :D 

Vierailija
234/361 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makian Raglan-parkaa oon kuullut kehuttavan lämpimäksi ja tilasin sellaisen itsekin netistä. Vaan palautukseen meni, kun mitoitus oli jotenkin outo. S liian iso ja XS kiristi istuessa. Äh. En tiedä minkä sitten ostaisi.

Vierailija
235/361 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki on lämmin ja käytännössä lähes ikuinen. Tulee halvaksi.

Vierailija
236/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on käytössä mun vuonna 1978 ostamani Fjällräven untuvatakki. Vähän halistunut, mutta täysin ehjä.

Nuo muuten ommeltiin tuohon aikaan Suomessa.

Vierailija
237/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Stockalta upouusi toppatakki, 69 euroa. En koskaan ostaisi satojen eurojen takkia. En ymmärrä, miksi köyhät aina tuhlaavat niin paljon.

Vierailija
238/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallista takkia ei tarvitse, kun voi liikutella itseään. Samalla läskimakkarat sulavat.

Tarvitsen ulkotöissä, joissa ei voi liikkua miten tahtoo. Pisimmät työpäiväni on 16-tuntisia eikä niiden aikana välttämättä pääse lämmittelemään kertaakaan. Vessakin on usein pelkkä bajamaja, jossa tulee kylmä kun laskee housuja hetkeksi alas. 

Vierailija
239/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä asutte mutta ainakaan Turussa ei ole tarvinnut vielä talvitakkia.

Vierailija
240/361 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata maksaa mistään merkkivaatteista, vaan käyttää järkeään. Kerrospukeutuminen on Suomessa kaikista parasta ja toimivinta, koska sillä saat mukautettua olosuhteisiin sopivan asusteen. Talvi voi olla leuto tai hiton kylmä ja viikonkin sisään saattaa lämpötila vaihtua vaikka 20 astetta. Jos köyhä upottaa rahansa johonkin kalliiseen takkiin ja se onkin epäsopiva talven oloon, niin hukkaan ne rahat menee. Jos ostat hyvän takin, joka kestää säätä ja sen alle mahtuu monia kerroksia, niin sillä pärjäät vaikka missä oloissa. Kalliit merkkivaatteet triggeröi vain köyhiä, elkää langetko niihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän