Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?

Vierailija
14.10.2014 |

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

Kommentit (361)

Vierailija
21/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:05"]Mä ostin pari vuotta sitten ihan icepeakin takin cittarista ja maksoi 70e, siinä tulee hiki jos on alle 20 astetta pakkasta. Ei se rahasta lämpö kiinni oo :)
[/quote]

Fjällrävenin ym. laatumerkkien juju onkin se hengittävyys. Siinä ei tule hiki leudommallakaan talvikelillä, sillä se hengittää niin hyvin. Juuri ostettiin uudet Fjällrävenit miehen kanssa molemmat. :)

Vierailija
22/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi varaa ostaa juuri niin kallis talvitakki kuin haluan, mutta vielä en ole kokenut koskaan mitään syytä ostaa monien satojen eurojen takkia :). Oikein hyvin olen pysynyt lämpimänä ihan normaalissas -50% alennuksesta ostetulla Luhdan untsikalla (maksoi n. 80e), myöskin alesta ostetulla laskettelutakilla sekä kirppikseltä 10e:lla ostetulla untuvatakilla. Eikä ole palellut yhtään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa ostaa itselleen kalliitakin vaatteita. Ihan kuin muutaman satasen takki nyt olisi joku ihan saavuttamaton asia?

Vierailija
24/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälle vinkiksi, koita etsiä sieltä kirpparilta tai alesta paria numeroa tavallista vaatekokoasi isompi takki niin sen alle mahtuu kerrospukeutumalla enemmän paitoja päällekkäin.

Vierailija
25/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin heinäkuussa -50% joutsenen untuvatakin, edellinen kesti hyvänä 20v. Itse sanoisin, ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa.

Vierailija
26/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin takki jonka ostin maksoi 150 euroa. Onko se kallis? Lisäksi ostin satasen ulkohousut. Olin opintovapaalla töistä kun ostin sen. 

Vierailija
27/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:00"]

Ihan normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä on varaa ostaa itselleen kalliitakin vaatteita. Ihan kuin muutaman satasen takki nyt olisi joku ihan saavuttamaton asia?

[/quote]

Mulle se on saavuttamaton asia. En oikeasti usko olevani koskaan sellaisessa taloustilanteessa, että voisin ostaa 600-1000 euron talvitakin. En ikinä.

ap

Vierailija
28/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista takkia ei tarvitse, kun voi liikutella itseään. Samalla läskimakkarat sulavat.

Vierailija
29/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:52"]Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä
[/quote]
voithan alle ostaa lämpimän fleecen tai villapaidan. Et palelisi.

Vierailija
30/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri Fjällrävenin Kyla parka-takin. Maksoi 599€. Niin, ja ostin myös Sorelin talvikengät. Ne olivat kylläkin Hulluilla Päivillä alennuksessa, mitähän maksoivat, jotain 80€. Nyt ei pitäisi palella. Nettotulot kuussa 1600€. 

Terveisin viisaasti hyvätuloiseen mieheen rakastunut nainen

Vierailija
31/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mäkin joskus ihmettelen. Kyllä mä vielä 200 e voisin takista maksaa mutta tosiaan noi jotkut tosi lämpimiksi kehutut maksavatkin sen 300-600 euroa. Vaikka kuin kävisin töissä en kehtaisi millään laittaa takkiin noin paljon rahaa. Se tuntuisi tiedättekö ryöväykseltä!

Vierailija
32/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se takin hintalappuko se onkin mikä määrittää sen kuinka lämmin se on? Mitä isompi numero niin sitä lämpimämpi takki? :D

Vierailija
33/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:04"]

[/quote]

Mulle se on saavuttamaton asia. En oikeasti usko olevani koskaan sellaisessa taloustilanteessa, että voisin ostaa 600-1000 euron talvitakin. En ikinä.

ap

[/quote]

No sitten jossain mättää. Liian korkeat asumis-/lainakulut? Liikaa elätettäviä?

Vierailija
34/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on väärä asenne! Mitään ei saavuta, jollei yritä.

Jos talvitakki on todella sun suurin unelma, niin ala nyt jo säästämään. Parin vuoden kuluttua sulla on se takki tienattuna. Jos haluat tienata sen nopeammin, niin ota esim.lehdenjakelutyö oman työsi lisäksi. Ratkaisut löytyy kun on halua!

Vierailija
35/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Eihän sun tarvi laittaa kuin 100 e enemmän säästöön kuussa, niin sulla on puolessa vuodessa 600 rahaa takkiin.

Vierailija
36/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fjällrävenin talvitakki, maksoi muistaakseni 400-500e. Sikakallis, mutta se tulee kestämään ainakin vuosikymmenen! Olen tosi tyytyväinen. Itsekin olen köyhä opiskelija ja tuloni siinä tonnin luokkaa/kk, mutta just siksi katson parhaaksi luottaa laatuun. Kenkänikin ovat aina kalliita, mutta kunnollisia, ne kestävät vuosia ja käyvät läpi usean suutariremontin ennen pois heittämistä. Jotkut ihmiset ihmettelevät miten minulla on varaa, mutta itse ihmettelen, miten jollakulla on varaa ostaa joka vuosi uusi talvitakki jostain henkkamaukalta. Itse kun ostan jonkun vaatteen ehkä kerran pari vuodessa, mutta sitä varten onkin sitten säästetty ja ostosta tarkoin suunniteltu.

Vierailija
37/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako siitä merkistä maksaa? Esim. Joutsenen untuvatakit ON todella lämpimiä ja maksavat puolet canada goosen hinnoista.

http://www.retkiaitta.fi/product/25395/joutsen-sara

Vierailija
38/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari fleeceä normi talvitakin alle, niin kyllä tarkenee.

t. köyhä, joka myös kauhistelee takkien hintoja

Vierailija
39/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää takkia voi pitää 10 vuotta ja kauemminkin, periaatteessa loppuikänsä. Ostaa ajattoman, ei mitään trendiväriä tms. Itse törsäsin kerran lopputilistäni kalliiseen villakangastakkiin. Ei ole kaduttanut, takki on ollut mulla yllä viimeksi tänään. Jos en lihota itseäni niin voin pitää takkia vaikka hautaan saakka.

Vierailija
40/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

Kun asenne on jo valmiiksi tämä, niin aika vaikeaa on elämässä silloin saavuttaa yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi