Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa ostaa tosi lämmin talvitakki?

Vierailija
14.10.2014 |

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

Kommentit (361)

Vierailija
41/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei voita tunnetta kun muut hytisevät ulkona, itsellä CG yllä huppu päällä. Kaveri väitti just pokerilla että kahdenhuntin parka ajaa saman asian kun 800e CG. Nauroin koska olen itse tehnyt samat ajatusvirheet itse aikanani.

Vierailija
42/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas! Minulla on Fjällrävenin Kyla parka! Minulla on myös yli 300 000 euron asuntolaina! Minulla on varaa suosia suomalaista ruokaa ja ja siihen iloon menee 1500 euroa kuussa! Minulla on varaa matkustella mielin määrin, joka vuosi ollaan vähintään kuukausi kesällä muilla mailla vierahilla! 

Jes, minä yli-ihminen!

Olen myös masentunut, ylipainoinen, ylivelkaantunut, tympeässä työssä, ei ole kavereita ja käytän kaiken vapaa-aikani tällä palstalla provoja tehtaillen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohista alkoi kiinnostaa mikä olis hyvä untuvatakkia, muu kuin tuo Joutsen-merkkinen. Talvitakki pitäis munkin ostaa. Hinta vois olla 200-400 euroa.

Vierailija
44/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:03"]Ostin heinäkuussa -50% joutsenen untuvatakin, edellinen kesti hyvänä 20v. Itse sanoisin, ettei köyhällä ole varaa ostaa huonoa.
[/quote]

Oon sama mieltä. Kunnon talvitakkia kannattaa ajatella sijoituksena. Jos joka talvi maksaa ~20e huonosta takista ja ostaa niitä 20v niin ei se 200e tule kalliiksi

Vierailija
45/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työssäkäyvä yhden lapsen yh ja mulla on varaa ostaa tuollainen takki. Kestää yli 10 vuotta eli 60-100 € vuodessa. Rintsikoihinkin menee tuon verran rahaa. 

Vierailija
46/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt, miten hihassa tai rintamuksessa oleva brändimerkki lämmittää niin paljon enemmän, että vaatteesta kannattaa maksaa maltaita. Se hinnassa oleva ilma ei lämmitä ketään. Aivan kohtuuhintaiset ulkoilutakit ovaty ihan yhtä lämpimiä. Ja kun ostaa riittävän väljän mallin, niin allevoi pukea kerroksia, jos pelkää paleltuvansa.

Vierailija
47/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatuun kannattaa satsata. Ostin vuonna 1994 ajattoman, mustan, tyylikkään kevät/syystakin itselleni. Se ei ole mennyt miksikään. Ainoastaan sisävuorta olen käynyt ompelimossa korjauttamassa. 

Joka kevät ja joka syksy joku kysyy, mistä olen moisen ihanuuden ostanut. Takki on maksanut itsensä jo monta kertaa takaisin. Sopivilla asusteilla se näyttää aina erilaiselta.

Olen alkanut miettiä, josko ostaisin toisen takin, etten aloittaisi kolmatta vuosikymmentä samalla takilla. Mutta ei, en vain löydä niin täydellistä mistään. Taidan taas vain korjata sisävuoren ja jatkaa samalla.

Vierailija
48/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Untuvatakki on epäeettinen. Linnuilta kynitään takkia varten elävältä untuvat. Kyniminen aiheuttaa eläimelle suurta kärsimystä.

Vierailija
49/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:05"]...voithan alle ostaa lämpimän fleecen tai villapaidan. Et palelisi.

[/quote]

Suosittelen myös lämpökerrastoa ja fleecen/villapaidan alle flanellista paitapuseroa.

Vierailija
50/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan noita esimerkkejä, mutta tarjouksesta löysin kivan parkatakin, tarkeni 25 asteen pakkasella.

Vierailija
51/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun 40 e seppälän alennusmyynnissä maksaneella toppatakilla pärjään jopa minä vilukissa yli 20 asteen pakkasessa ihan hyvin. -10 lämpimämmällä sitä ei viitsi käyttääkään, kun tulee liian kuuma. Monta vuotta kestänyt käyttöä ja pesuja uudenveroisena. Kaunis tai tyylikäshän tuo ei ollut edes ostettaessa, mutta sitähän tässä ei kysyttykään.

Vierailija
52/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:19"]Hyvää takkia voi pitää 10 vuotta ja kauemminkin, periaatteessa loppuikänsä. Ostaa ajattoman, ei mitään trendiväriä tms. Itse törsäsin kerran lopputilistäni kalliiseen villakangastakkiin. Ei ole kaduttanut, takki on ollut mulla yllä viimeksi tänään. Jos en lihota itseäni niin voin pitää takkia vaikka hautaan saakka.
[/quote][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:14"]Mulla on fjällrävenin talvitakki, maksoi muistaakseni 400-500e. Sikakallis, mutta se tulee kestämään ainakin vuosikymmenen! Olen tosi tyytyväinen. Itsekin olen köyhä opiskelija ja tuloni siinä tonnin luokkaa/kk, mutta just siksi katson parhaaksi luottaa laatuun. Kenkänikin ovat aina kalliita, mutta kunnollisia, ne kestävät vuosia ja käyvät läpi usean suutariremontin ennen pois heittämistä. Jotkut ihmiset ihmettelevät miten minulla on varaa, mutta itse ihmettelen, miten jollakulla on varaa ostaa joka vuosi uusi talvitakki jostain henkkamaukalta. Itse kun ostan jonkun vaatteen ehkä kerran pari vuodessa, mutta sitä varten onkin sitten säästetty ja ostosta tarkoin suunniteltu.
[/quote] Sanot että panostat laatuun ja ostat puolen tonnin talvitakkeja ja kenkiä ja iloitset että kestävät vuosikymmenen. No miksi ostat sitten aina vaan uusia talvitakkeja vaikka ne kestäisivät kauan?

Vierailija
53/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta ostin ihanan vuorellisen parkan kympillä, hyvin riitti rahat. Terveisin, opiskelija.

Vierailija
54/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 10:24"]

Laatuun kannattaa satsata. Ostin vuonna 1994 ajattoman, mustan, tyylikkään kevät/syystakin itselleni. Se ei ole mennyt miksikään. Ainoastaan sisävuorta olen käynyt ompelimossa korjauttamassa. 

Joka kevät ja joka syksy joku kysyy, mistä olen moisen ihanuuden ostanut. Takki on maksanut itsensä jo monta kertaa takaisin. Sopivilla asusteilla se näyttää aina erilaiselta.

Olen alkanut miettiä, josko ostaisin toisen takin, etten aloittaisi kolmatta vuosikymmentä samalla takilla. Mutta ei, en vain löydä niin täydellistä mistään. Taidan taas vain korjata sisävuoren ja jatkaa samalla.

[/quote]

Mä ostin ulkoilupuvun 1986, kun esikoinen syntyi. Käytössä edelleen. Vetskaria olen joutunut vaihtamaan ja vuorta korjaamaan, muuten on edelleen oikein hyvä ja lämmin. Tarkenee kovillakin pakkasilla koirapuistossa.

Vierailija
55/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 09:52"]

Minkälaisia ovat ne ihmiset, joilla on varaa ostaa vaikkapa Fjällrävenin Kyla parka tai Canada Goosen takki talveksi? Noita ei ikinä myydä missään reilussa alennusmyynnissä, ovat alennuksineen (Canada Goosea ei edes myydä alennuksessa!) aina satoja euroja joka tapauksessa.

Minä ostan kirppareilta lämpimimpiä, mitä löydän ja kateellisena palelen puistoissa noiden supertakkien rinnalla.

T.Köyhällä on kylmä

[/quote]

Aika hauskaa, itse olen löytänyt kirppareilta ihan lämpimiä takkeja vaikka kuinka paljon. Eihän se lämpimyys edellisen käyttäjän mukana minnekään katoa?

Vierailija
56/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei keskiluokalla ole edes varaa ostaa lämpimää talvitakkia. Tähän on tultu.

Vierailija
57/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moon ostanut alle 150 euron takkeja ja pärjännyt niillä sen 10 vuotta. Kun on ollut vaan pakko. Typerää puhua ihmisille, että sijoittaa takkiin kun niitä sijoituskohteita voi olla muitakin kuin yks takki. Ei sitä rahaa määrättömästi ole työssäkäyvälläkään vaikka kuinka olisi hyvä keskipalkka ja kohtuullinen asuntolaina yms. Kyllä joku 400 euroa talvitakista on ihan kirskurihinta vaikka siinä olisi mimmonen merkki ja muka laatu.

Takit kyllä kuluu käytössä ja pesuissa enkä usko, että noi goosetkaan määränsä enempää pesua kestää kuin halvemmatkaan takit. Olen tavannut pestä takin 1-2 kertaa vuodessa ja ohentuuhan ne, ei voi mitään vaikka kuinka varovasti hienopesua käyttäisi.

Mut tyhmiltä kiskotaan liiat rahat pois. Sitähän toi vaan on.

Vierailija
58/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin olisi varaa ostaa tuollainen kallis takki, mutta en halua maksaa takista niin paljon, koska pärjään halvemmallakin :)

Vierailija
59/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni osti 150€ takin. Sen kalliimpaan ei ole varaa. Palkka on 3000€/kk josta käteen jää vajaan 2000€ en sanois, että ollaan rikkaita. Mutta takki on kyllä hyvä

Vierailija
60/361 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä takki pitäis munkin löytää, semmonen joka olis mukava yllä, lämmin, näyttäis hyvältä, olis ajaton ja kohtuullisen hintainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan