Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muisteluketju Helsingin Lostarille!

Vierailija
02.11.2014 |

Vietitkö nuoruutesi Annankadun kiihkeätunnelmaisessa Lostarissa? Mitä jäi mieleen - täpötäyteen ahdettu yläkerta, jonka baaristiskin vasemmalla puolelle hoviaan pitivät 69eyes-vampyyrit? Luolamaisen alakerran hikinen postimerkin kokoinen tanssilattia, jonne ei mahtunut koskaan joraamaan?

Vai päädyitkö Lostarista elämäsi hämärimmille jatkoille? Tai löysit mahdollisen kumppanin? Kertokaa muistojanne!

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:25"]

Helsinki, Punavuori, kesäilta, sopivan lämmin, viiniä suoraan pullonsuusta Koffin puistossa auringonlaskussa. Kepein askelin Lostariin parin hyvän ystävän kanssa. Ei vielä liikaa porukkaa mutta koko ajan paikalle valuu lisää jengiä, yläkerta alkaa jo täyttyä. Tuttuja kasvoja, iloisia ihmisiä, kauniskasvoisia laihoja rokkareita, kirjailijoita ja muutama näyttelijä, baaritiskin päässä ja ylätasanteen pöydissä vakiojengit. Alakerrassa 70-luvun disco pauhaa, pojat vääntää drinkkiä tiskin takana, pieni tanssilattia täynnä, luvattoman kauniit gay-pojat tanssii sulassa sovussa vaihtareiden, mallityttöjen, lostarin vakiojengin ja touhua ihmettelemään tulleiden ensikertalaisten kanssa.Ilma niin kostea että toppi on äkkiä litimärkä ja hiukset kihartuu. Välillä röökille levähtämään ja vilvottelemaan. Yhtäkkiä katse kohtaa katseen, noi silmät oon nähny ennenki täällä. Lämmin hymy, juttelu käyntiin, enää ei kiinnosta tanssilattia, siirrytään ylös juttelemaan, pois tästä metelistä. Ilta menee nopeasti, nojataan pöytään ja jutellaan lähekkäin, vielä ehtii yhdet ottaa, missä sä asut, saatanko sut kotiin. Ulkona ensimmäinen mentholröökin makuinen suudelma. Hymyillen kotiin, on jo melko valoisaa, humalaiset horjuu ja huutelee matkalla, Roballa jengi etsii jatkoja, lokit kirkuu ja repii roskia jotka joku on heittäny maahan. Melkein jo kotona, käsi tarttuu käteen, sormenpäät on karheat, kitarankielet kuluttaneet, ajattelen. Tässä mä asun. Ai suakaan ei väsytä, mulla ois ehkä joku punkkupullon jämä, haluutko tulla käymään kylässä....

Helvetti, ryhdyin valla herkistelemään. Olen kyllä tosi tyytyväinen nykyiseen elämääni, ikääni ja mieheeni mutta aina välillä tulee jostain näitä muistoja. Kuulee jonku biisin, tuntee jonku tuoksun, lukee sanan Lostari :D *huokaus*

[/quote]

IHANA! Lisää näitä vai pitäiskö nyt olla lauantai-ilta että muistelot innostaisivat...

Vierailija
62/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 16:25"]

Helsinki, Punavuori, kesäilta, sopivan lämmin, viiniä suoraan pullonsuusta Koffin puistossa auringonlaskussa. Kepein askelin Lostariin parin hyvän ystävän kanssa. Ei vielä liikaa porukkaa mutta koko ajan paikalle valuu lisää jengiä, yläkerta alkaa jo täyttyä. Tuttuja kasvoja, iloisia ihmisiä, kauniskasvoisia laihoja rokkareita, kirjailijoita ja muutama näyttelijä, baaritiskin päässä ja ylätasanteen pöydissä vakiojengit. Alakerrassa 70-luvun disco pauhaa, pojat vääntää drinkkiä tiskin takana, pieni tanssilattia täynnä, luvattoman kauniit gay-pojat tanssii sulassa sovussa vaihtareiden, mallityttöjen, lostarin vakiojengin ja touhua ihmettelemään tulleiden ensikertalaisten kanssa.Ilma niin kostea että toppi on äkkiä litimärkä ja hiukset kihartuu. Välillä röökille levähtämään ja vilvottelemaan. Yhtäkkiä katse kohtaa katseen, noi silmät oon nähny ennenki täällä. Lämmin hymy, juttelu käyntiin, enää ei kiinnosta tanssilattia, siirrytään ylös juttelemaan, pois tästä metelistä. Ilta menee nopeasti, nojataan pöytään ja jutellaan lähekkäin, vielä ehtii yhdet ottaa, missä sä asut, saatanko sut kotiin. Ulkona ensimmäinen mentholröökin makuinen suudelma. Hymyillen kotiin, on jo melko valoisaa, humalaiset horjuu ja huutelee matkalla, Roballa jengi etsii jatkoja, lokit kirkuu ja repii roskia jotka joku on heittäny maahan. Melkein jo kotona, käsi tarttuu käteen, sormenpäät on karheat, kitarankielet kuluttaneet, ajattelen. Tässä mä asun. Ai suakaan ei väsytä, mulla ois ehkä joku punkkupullon jämä, haluutko tulla käymään kylässä....

Helvetti, ryhdyin valla herkistelemään. Olen kyllä tosi tyytyväinen nykyiseen elämääni, ikääni ja mieheeni mutta aina välillä tulee jostain näitä muistoja. Kuulee jonku biisin, tuntee jonku tuoksun, lukee sanan Lostari :D *huokaus*

[/quote]

En tiedä miksi mut mulla rupes itkettään...pystyn samaistumaan niin täysillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapasin Lostarissa italialaisen pitkätukkaisen miesmallin, jonka mielestä Helsinki oli Euroopan coolein kaupunki. Oli pikkasen outoa, kun se selitti mulle tohkeissaan diggailevansa Tapio Rautavaaraa - joka siis tietty Ville Valon suokkari. No jatkothan siitä seuras ja myöhemmin pari puhelua Milanoon... Oi niitä aikoja!

Vierailija
64/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:53"]

No olihan siinä fiilistä kun sai väistellä sellaisisa tyyppejä kuin Ville Valo, 69Eyes, TT Oksala, Joel Melasniemi, Hybrid Children, Jorma Uotinen, Jari Sillanpää, Antti Tuisku, Jone Nikula, Johnny Lee Michaels, Saimi Nousiainen, Ellen Jokikunnas ja ketä noita nyt oli. Nuo muistan ainakin bonganneeni, melkeinpä samana iltana.

[/quote]

Olin unohtanu Joel Melasniemen ja Ellen Jokikunnaksen..joo, käytiin samaan aikaan kyllä. Mutta Hybrid Children (vai tarkoitatko nyt pelkkää Jassea) nyt kävi kaikkialla muuallakin, missä itse kävin (silloin Tavastialla yms.). Muistan jonkun illan, kun Ellen Jokikunnaksella oli tosi lyhyt hame, ihan roiskeläppä.

Niihin aikoihin Lostarissa soi aina:

Family affair

Mousse T. - Horny '98

Sugababes - Overload

[/quote]

Hahaa! Mä muistan kanssa sen Ellenin hameen,  oli joku skottikuvioinen minikiltti. Ollaan oltu siellä siis varmaan samana iltana.

Vierailija
65/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierros Kallion kuppiloissa ja taksilla Lostariin. Lärvilautaset naamaan ja alas hillumaan. Joukossa näyttelijöitä, rokkareita, pari homppelia ja lepakkoa. Ylhäällä paskanjauhantaa ihan kaikkien kanssa.

Lostariin jäi hanskat, lapaset, kaulaliinat ja sateenvarjot. Tallessa roppakaupalla muistoja, tosin ihan kaikkea ei muista vaikka haluais. 

Those were the days. 

Niin ja Ellenkin näyttää vähän väsyneeltä Loosessa. 

Vierailija
66/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin Helsinkiin vuonna 1998 ja mut neuvottiin Lostariin. Menin sinne, pyörin yläkerrassa enkä tajunnut että baari jatkui alakertaan. Ihmettelin miksi Lostarista kohkattiin... Myöhemmin löysin sitten alakertaankin ja siellä tapahtui niin paljon kaikkea, että osa täytyy sensuroida :)

Vierailija
67/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli tarkka sijainti missä tuo lostari sijaitsi? En ehtinyt koskaan käymään.

Vierailija
68/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Uudenmaankadulla ja ramppasin Lostarissa alvariinsa.Sieltä löyty aina takuuvarmasti hämärimmät ja mielenkiintosimmat jatkot. Kävin siellä vuosia, henksuista tuli tuttuja, poket päästi välillä jonon ohi minut ja kaverit samaan aikaan kun julkkikset jonotti selän takana (mm.Tuomas Enbuskea ei otettu jonon ohi mutta meidän tavisten seurue kyllä :D Alakerran hämärissä luolissa saatto nähdä mitä vaan ja yläkerrassa oli aina reipasta rokkaria tarjolla. 69Eyes, The Rasmus ja HIM oli silloin juuri breikanneet kunnolla. Lostarin kantisbileet oli myös loistavia ja ilmasta viinaa ei säästelty. Loppua kohden paikka jotenki lässähti ja meni pilalle, en osaa oikein ees selittää miksi. Ikävä on, samanlaista ei ole eikä tule. Niin ja ne löytötavarat siinä ikkunassa, muistatteko ne? :)

Vierailija
69/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus biletin siellä, se oli aina täynnä kaikkia "suomijulkkiksia", hauskaa oli, mutta ei ollut suosikkipaikkani noin yleisesti ottaen.

Eniten jäi mieleen vihaiset goottibändärit, jotka metsästi himin, 69 eyesin yms. tyyppejä. Rasitti myös ne suomenruotsalaiset pillunmetsästäjät, ne tuli usein ihan oikeasti selittämään mistä suvusta ne on, kiinnostaisiko mulla esim. treffit jne.

Vierailija
70/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lostari <3 Tulee mieleen tää PMMP:n biisi

Jopa on laiska, kepeämpi päivä,
sellainen, kun ei viitsi edes viheltää.
Jo pari iltaa vahingossa alla:
Lostarin kantisjuhlat pääsivät venymään.

Paula ja Mira oli samassa pöydässä kiskomassa ilmasta viinaa viimisissä kantisjuhlissa joissa kävin.

Vierailija
71/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mies tuli sanoon mulle, että "lähde blaadaan Ruttopuistoon". En sitten lähtenyt.

Vierailija
72/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riideltiin kerran jonossa Ismo Alangon deitin kanssa, joka yritti päästä jonon ohi. Ei suostuttu päästämään. Ismo itse yritti seistä huomaamattomana takavasemmalla.

Ville Valo joi yläkerrassa keskiolutta jäillä :)

Vierailija
73/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen kun Lostarin kulta-aika lopahti. Saatoin istua yksin baarissa kesäyönä monta tuntia ennen kuin kukaan tuli sinne. Oisko ollut jotain 2010? Muistan ajatelleeni, että nyt on yksi aikakausi loppunut.

Vierailija
74/76 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä kyllä, sinne oli oikein jono! Vuonna 2001 tais olla.

Vierailija
75/76 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin siellä kyllä, sinne oli oikein jono! Vuonna 2001 tais olla.

Hoasin kivikon kämpästä aina lähdettiin keskustaan ja nimenomaan lostariin. Mun kämppis ei ikinä päässyt sisään, mä pääsin. En tiedä mitä hän oli tehnyt saadakseen ikuiset porttarit.

Vierailija
76/76 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lostari oli meidän kantapaikka sen alkuvuosina, kun se oli vielä vähän "homompi", oltiin siellä paljon ja ahkerasti. Hylättiin kun sinne alkoi valumaan kaiken maailman pintaliitäjää ja siitä tuli "heterompi". Pilalle meni hyvä paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän