Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muisteluketju Helsingin Lostarille!

Vierailija
02.11.2014 |

Vietitkö nuoruutesi Annankadun kiihkeätunnelmaisessa Lostarissa? Mitä jäi mieleen - täpötäyteen ahdettu yläkerta, jonka baaristiskin vasemmalla puolelle hoviaan pitivät 69eyes-vampyyrit? Luolamaisen alakerran hikinen postimerkin kokoinen tanssilattia, jonne ei mahtunut koskaan joraamaan?

Vai päädyitkö Lostarista elämäsi hämärimmille jatkoille? Tai löysit mahdollisen kumppanin? Kertokaa muistojanne!

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Lostarista niiiiin paljon muistoja. Eikös se baaritiskin vasen reuna ollut jossain vaiheessa Ville Valon hovin paikka. Itsehän luikahdin aina siitä vierestä invavessaan, johon ei ollut jonoa, kun taas naisten vessaan tuli jossain vaiheessa kauheat jonot.

Kulutimme kaverin kanssa joskus siellä niin paljon aikaa, että saimme kutsun Lostarin kantisbileisiin. Se oli sitä aikaa, kun Lostarissa oli aina Jussi69 ja T.T. Oksala. Tuolle jälkimmäiselle taidettiin legendan mukaan soittaakin, että onko kaikki hyvin, jos se ei ollut paikalla.

Kantisbileisiin meidät kutsui Morgan, joka sit kunnostautui jossain tosi-tv-ohjelmassa drag-showlla, oliko se Idolsissa? Joka tapauksessa tiskin takana oli pitkään töissä myös ihana nami blondi homopoika, joka esiintyi Teuvo Lomanin Helsinki City Boy -videollakin yhtenä lihanpalana.:) Sitten niinä aikoina oli kans joku mieleenjäävä vakkarihomo siellä yläkerran baarissa töissä.

Drinkkilistalla olivat Lärvilauta ja Karpolla on asiaa. Sen jälkeen kun Hannu Karpon homo poika teki valituksen Lostarin jonoista, oli vaikeampi päästä Lostariin, kun siellä alettiin noudattaa paloturvallisuusmääräyksiä ja kytätä tarkasti kuinka paljon ravintolassa oli ihmisiä. Jonot oli törkeät ja hitaat, tosin kaverin kanssahan siellä usein jonotettiin. Lopussa oli kirkas valo, joka näytti oikean ikäsi:D Muistan kun joku huusi liikkumattomassa jonossa että "täällähän menee parhaat kännit ohi".

Vierailija
22/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 jatkaa. Se kalju poke oli kyllä legendaarinen ja palkittiinkin parhaana pokena jossain City-lehdessä. Muistan, kun jono katseli, kun se päätyi keskusteluun jonkun kännisen kilahtaneen naisen kanssa. Naisella ei kai ollut alushousuja ja käyttäytyi hullusti. Kalju poke selitti rauhallisesti naiselle (läpällä) "mä voin suositella sulle hyvää terapeuttia", nainen känisi vastaan.:) Oli siis kai yrittänyt sisään mutta oli liian kännissä/hullu.

Lostarista joo oli aina jatkoja tarjolla, joko tanssilattialta tai sitten siinä Annankadulla oli "isojako".:D Jos ei jatkoille niin sitten Roban stadin skeidaan.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morgan oli ihana! Aina ystävällinen ja antoipa kerran mulle meikkivinkkejäkin, kun ihailin hänen glitter-luomiaan. Kuulemma vaseliinia luomiin ja siihen glitterhileet kiinni.

Vierailija
24/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa lostarissa ja eräs tanssii tähtien kanssa-ohjelmastakin tunnettu herrasmies veti alakerrassa ihan suhteellisen näkyvällä paikalla käteensä jonkun toisen äijän katsoessa vieressä. Kaikkea sitä joutuu ihminen näkemään.

Vierailija
25/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 15:43"]

Yks mies tuli sanoon mulle, että "lähde blaadaan Ruttopuistoon". En sitten lähtenyt.

[/quote]

No ompa hurjaa.

Vierailija
26/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit oli alakerrassa, mä tuli yläkertaan levähtämään ja istuin tyhjään pöytään. Vahvaa pohjoisen murretta puhunut mies tuli pian kysymään sopiiko tulla seuraan, kun muita vapaita pöytiä ei ollut ja sopihan se. Pöytäseuralaiseni oli raamikas mies; 2m ja 100 kg tiukkaa lihasta, ei ihan tyypillinen Lostari-tyyppi siis. Ajattelin että mies on ehkä homo, sellainen treenava tapaus joka on tullut Lostariin etsimään vähän toisenlaista seuraa.

Mukavassa kekkulissa kun olin, kysyin mieheltä (hiukan tahdittomasti ehkä) että miesseuraako hän on etsimässä. Tyyppi hätkähti että en todellakaan, mistä minä niin luulin? Selitin hänelle Lostarin konseptia ja mies melkein kauhuissaan. Oli tullut Lapista serkkuaan moikkaamaan, olivat lähteneet baariin ja nyt serkku oli hävinnyt jonnekin, ei tosiaankaan ollut arvannut että serkku hänet tällaiseen paikkaan toisi. Suhteellisen homofobinen tapaus siis.

Sain miehen rauhoittumaan ja turistiin pöydässä lopulta valomerkkiin asti. Mentin yhdessä ulos ja taksitolpalle, oltiin molemmat jo hyvässä tuiskeessa. Meidän seuraan lyöttäytyi miesporukka, höpöteltiin niitä näitä ja pojat kutsuivat meidät jatkoille, kämppä ois ollut jossain ihan lähellä. Mua väsytti ja sanoin meneväni suoraan kotiin, seuralaistani kehotin kuitenkin lähtemään jatkoille ja pitämään hauskaa. Sinne se Pohjoisen uros lähti, Sillä Silmällä –ohjelman poikien matkaan. x)

Vierailija
27/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun naistenvessoihin oli kauheat jonot Lostarin huippuaikoina, yksi julkkisnainen nosti yläkerran vessassa itsensä istumaan käsienpesualtaalle ja kusi siihen. Tätä legendaa kelpasi muistella kaverien kans ja joo, tais olla vielä sheivattu alakerta naisella.

Vitsi kun en vaan viitsi kirjoittaa, kuka kyseessä.:D

Vierailija
28/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi niitä aikoja! :) Oman muisteloni ketjuun jo kirjoitin, mutta mikä mahtaisi nykyään olla "uusi Lostari"? Onko jossain vastaava fiilistä? Jos nyt lähtisin Helsingin yöelämään, mulla ei olisi aavistustakaan mihin baariin suuntaisin. Lostarissa ois voinut käydä vähän wanhempanakin, siellä oli kuitenkin monen ikäistä porukkaa.

Vierailija
29/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:27"]

Oi niitä aikoja! :) Oman muisteloni ketjuun jo kirjoitin, mutta mikä mahtaisi nykyään olla "uusi Lostari"? Onko jossain vastaava fiilistä? Jos nyt lähtisin Helsingin yöelämään, mulla ei olisi aavistustakaan mihin baariin suuntaisin. Lostarissa ois voinut käydä vähän wanhempanakin, siellä oli kuitenkin monen ikäistä porukkaa.

[/quote]

Ei missään oo samanlaista fiiliistä kuin Lostarissa. Kävin Loosessa ja Bäkkärissä, vaan ei... Mutta jossainhan entiset Lostarin kävijätkin nyt käyvät, en vaan tiedä missä.

Vierailija
30/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:36"]

[/quote]

Ei missään oo samanlaista fiiliistä kuin Lostarissa. Kävin Loosessa ja Bäkkärissä, vaan ei... Mutta jossainhan entiset Lostarin kävijätkin nyt käyvät, en vaan tiedä missä.

[/quote]

Olen miettinyt samaa. Loosessa tuli joskus käytyä. Tosin nyt käyn baarissa enää harvoin, kun ikääkin 42 vuotta ja AV-mammaksi olen kai muuttunut. Nykyisin löydän itseni satunnaisesti Tavastialta tai Virgin Oilista keikalta.

Kertokaas muut Lostarin kävijät, että missä käytte? 

Vierailija
31/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote]

Olen miettinyt samaa. Loosessa tuli joskus käytyä. Tosin nyt käyn baarissa enää harvoin, kun ikääkin 42 vuotta ja AV-mammaksi olen kai muuttunut. Nykyisin löydän itseni satunnaisesti Tavastialta tai Virgin Oilista keikalta.

Kertokaas muut Lostarin kävijät, että missä käytte? 

[/quote]

Mulla samat kuin sulla ja tosiaan vain keikoilla käyn. Ei ole tullut aikoihin lähdettyä Helsingin yöhön "ilman syytä". Prahassa saatan joskus yhden ottaa ihan muuten vaan, shoppailureissun päätteeksi tms. 

Vierailija
32/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä oo käynyt missään, mikä olisi ollut vastaava kuin Lostari.

Städärissä on ollut samalla tavalla rentoa, koska sielläkin on niin paska musiikki, kuten Lostarin tanssilattialla. Mutta Lostariin verrattuna Städäri on nuhjuinen ja lähiöravintolamainen, Lostarissa oli homot ja julkkikset ja viileet mutta samalla rennot kaupunkilaiset.

Vierailija
33/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ketju...mtuli lämmin fiilis, niin kuin olis kotona.

Nykyään ei tosiaan tiedä minne menis, niin ei ole tullut mentyä mihinkään. Ennen tie vei aina Lostariin.

Vierailija
34/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi miten ihana lukea näitä... Itse olen niin nuori, etten ole kuullutkaan koko paikasta saati sitten edes oleillut Helsingissä. Mutta voin vaan kuvitella fiiliksen... :)

Vierailija
35/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
36/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samana iltana, kun oli seksimessut, ilmeisesti niillä esiintymässä ollut pariskunta pani siinä alakerran sohvalla. Ulkomaalaiset mies ja nainen, ns. erikoissa asuissa. Raskas työ, raskaat huvit.

Vierailija
37/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 22:10"]Ekaa kertaa lostarissa ja eräs tanssii tähtien kanssa-ohjelmastakin tunnettu herrasmies veti alakerrassa ihan suhteellisen näkyvällä paikalla käteensä jonkun toisen äijän katsoessa vieressä. Kaikkea sitä joutuu ihminen näkemään.
[/quote]

Yksi tuomareista. Tuttua, tuttua...

Vierailija
38/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itken, kuulostaa taivaalta ja oon vasta nyt baari-iässä. Miksei tollasia enää oo? Terveisin Pmmp:n lemppari Kesäkaverit- biisin (lostarin kantisjuhlat pääsivät venymään) nyt paremmin ymmärtävä

Vierailija
39/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:26"]

Oi miten ihana lukea näitä... Itse olen niin nuori, etten ole kuullutkaan koko paikasta saati sitten edes oleillut Helsingissä. Mutta voin vaan kuvitella fiiliksen... :)

[/quote]

No olihan siinä fiilistä kun sai väistellä sellaisisa tyyppejä kuin Ville Valo, 69Eyes, TT Oksala, Joel Melasniemi, Hybrid Children, Jorma Uotinen, Jari Sillanpää, Antti Tuisku, Jone Nikula, Johnny Lee Michaels, Saimi Nousiainen, Ellen Jokikunnas ja ketä noita nyt oli. Nuo muistan ainakin bonganneeni, melkeinpä samana iltana.

Vierailija
40/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä oo enää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi