Induktiolieden ääni
Meille on tulossa keittiöremontti ja minun pitäisi valita uusi liesi ja uuni. Ensinnäkin ihmetyttää tuo mieletön hintahaitari. Miten uuni voi maksaa 200-4000 euroa? Haluaisin "ihan tavallisen" tasaisesti paistavan uunin.
Toinen asia joka askarruttaa, on uunin ja lieden ääni. Meidän nykyinen kiertoilmauuni on ihan lelu, joka lähinnä pitää kovaa hurinaa. Olevinaan kiertoilmauuni, mutta metoksen laitteita käyttäneenä tuollainen Boschin kapistus lähinnä naurattaa.
Haluaisin induktiolieden, mutta mielestäni ne pitää kauheaa ääntä. Olen käyttänyt induktioliettä loma-asunnoissa ja kauhistunut sitä ininää mitä ne pitää.
Onko sinulla hyvä induktioliesi joka ei pidä kovaa möykkää?
Kommentit (10)
Oletko jutellut lääkärin kanssa noista äänistä?
Itse ääniyliherkkänä sekoan aina kun kuulen vähänkään induktiosta kertovaa vikinää, oli se sitten liedestä tai jostain muusta elektromagneettisestä vimpaimesta.
En pysty paistamaan räiskäleitä muuten kuin kaasulla. Kuten muutkin kaltaiseni huippukokit tekevät.
No eikö muka kaikki induktioliedet pidä ääntä?
Meidän induktioliesi pitää sitä ininää, jos tehon vääntää täysille. Muuten siedettävät äänet. Taitaa olla Gorenje-merkkinen.
zzz--rrr-grrh-jozz--ziiiis--grgh--doinen--shh-bannul-zzt-olevisd--drgh-maggaroizda--hrgh-on-gybzä--öö--odagzun--rx-shh-st--doizengin--hrypzst--olevan-drrr-shz
Meillä 2 induktioliettä mökillä ja kotona. Mökin halvempi pitää ääntä, kodin ei.
Käämin jäähdytystuuletin. Liesi ylikuumenee ilman sitä. Voit yrittää vaihtaa tuuletimet mutta viestistäsi saa käsityksen että ei totisesti kannata.
Mutta joo, minulla on ollut induktiokeittolevy jo monta vuotta enkä vaihtaisi pois mistään hinnasta.
Niin ja siitä kiertoilmauunista... se on niin paljon nopeampi verrattuna tavalliseen uuniin mutta paistaa epätasaisemmin. Siitäkään en luovu. Sen kiertoilmatuulettimen saa aina pois päältä jos haluaa.
Ihmetyttää tuo kuvailemasi induktiolieden ääni. Mulla on kodissani käytössä Whirlpoolin induktioliesi, sellainen perusmalli, eikä se pidä yhtään mitään ääntä. Toki pieni piippausääni näppäiltäessä lämpötilaa
ja virran katketessa.