Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muisteluketju Helsingin Lostarille!

Vierailija
02.11.2014 |

Vietitkö nuoruutesi Annankadun kiihkeätunnelmaisessa Lostarissa? Mitä jäi mieleen - täpötäyteen ahdettu yläkerta, jonka baaristiskin vasemmalla puolelle hoviaan pitivät 69eyes-vampyyrit? Luolamaisen alakerran hikinen postimerkin kokoinen tanssilattia, jonne ei mahtunut koskaan joraamaan?

Vai päädyitkö Lostarista elämäsi hämärimmille jatkoille? Tai löysit mahdollisen kumppanin? Kertokaa muistojanne!

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:39"]

Eikö sitä oo enää?

[/quote]

Sulki ovensa vuonna 2011. 

Julkkikset muistelevat kuopattavaa Lostaria: "Se oli rokkareiden kutupaikka"

http://www.hs.fi/kotimaa/a1305546734733

Vierailija
42/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä oo enää?

[/quote]

Ei ole ei, tietääkö joku miksi meni kiinni, eikö vaan kannattanut enää?Perustiko omistajat mitään uutta baaria tilalle vai mitäköhän tekevät nykyään?

Itse muutin Helsingistä pois olikohan 2009 ja ensi vuonna taitaa olla taas edessä muutto takaisin pääkaupunkiseudulle, aioinkin juuri kysyä että missä se porukka sitten nykyään käy mutta tuollahan niitä vastauksia jo tulikin...mihin sitä sitten osaa mennä?Yks vanha tuttu on siellä Bar Backstagella töissä että siellä se pitää kai käydä tutustumassa...harvemmin tulee kyllä biletettyä nykyään, olen 37 vee, mutta jos sitä sitten taas vähän virkistyisi kun kaupunkiin pääsee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:26"]

Oi miten ihana lukea näitä... Itse olen niin nuori, etten ole kuullutkaan koko paikasta saati sitten edes oleillut Helsingissä. Mutta voin vaan kuvitella fiiliksen... :)

[/quote]

No olihan siinä fiilistä kun sai väistellä sellaisisa tyyppejä kuin Ville Valo, 69Eyes, TT Oksala, Joel Melasniemi, Hybrid Children, Jorma Uotinen, Jari Sillanpää, Antti Tuisku, Jone Nikula, Johnny Lee Michaels, Saimi Nousiainen, Ellen Jokikunnas ja ketä noita nyt oli. Nuo muistan ainakin bonganneeni, melkeinpä samana iltana.

[/quote]

Olin unohtanu Joel Melasniemen ja Ellen Jokikunnaksen..joo, käytiin samaan aikaan kyllä. Mutta Hybrid Children (vai tarkoitatko nyt pelkkää Jassea) nyt kävi kaikkialla muuallakin, missä itse kävin (silloin Tavastialla yms.). Muistan jonkun illan, kun Ellen Jokikunnaksella oli tosi lyhyt hame, ihan roiskeläppä.

Niihin aikoihin Lostarissa soi aina:

Family affair

Mousse T. - Horny '98

Sugababes - Overload

Vierailija
44/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:51"]

Eikö sitä oo enää?

[/quote]

Ei ole ei, tietääkö joku miksi meni kiinni, eikö vaan kannattanut enää?Perustiko omistajat mitään uutta baaria tilalle vai mitäköhän tekevät nykyään?

Itse muutin Helsingistä pois olikohan 2009 ja ensi vuonna taitaa olla taas edessä muutto takaisin pääkaupunkiseudulle, aioinkin juuri kysyä että missä se porukka sitten nykyään käy mutta tuollahan niitä vastauksia jo tulikin...mihin sitä sitten osaa mennä?Yks vanha tuttu on siellä Bar Backstagella töissä että siellä se pitää kai käydä tutustumassa...harvemmin tulee kyllä biletettyä nykyään, olen 37 vee, mutta jos sitä sitten taas vähän virkistyisi kun kaupunkiin pääsee :)

[/quote]

Kyllä se kai ihan konkurssi oli, yhtäkkiä täpötäyteen ahdettu Lostari olikin tyhjä.... eikä täyttynyt enää normaalin tapaan edes loppuyöstä. Aluksi oli jotain toivoa, että uudet omistajat olisivat jatkaneet samalla konseptilla, muttei niin tapahtunutkaan vaan siitä tuli kai joku ruokapaikka. En ole käynyt.

Vierailija
45/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:45"]

Eikö sitä oo enää?

[/quote]

Sulki ovensa vuonna 2011. 

Julkkikset muistelevat kuopattavaa Lostaria: "Se oli rokkareiden kutupaikka"

http://www.hs.fi/kotimaa/a1305546734733

[/quote]

Ei hitto, toi juttu oli välitön aikamatka vuosien taakse, melkein kuulin puheen sorinan, naurun ja haistoin röökin. Mitä siinä Lostarin paikalla nyt on? Ja oliko kukaan hautajaisissa, millanen fiilis??

Vierailija
46/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:26"]

Oi miten ihana lukea näitä... Itse olen niin nuori, etten ole kuullutkaan koko paikasta saati sitten edes oleillut Helsingissä. Mutta voin vaan kuvitella fiiliksen... :)

[/quote]

No olihan siinä fiilistä kun sai väistellä sellaisisa tyyppejä kuin Ville Valo, 69Eyes, TT Oksala, Joel Melasniemi, Hybrid Children, Jorma Uotinen, Jari Sillanpää, Antti Tuisku, Jone Nikula, Johnny Lee Michaels, Saimi Nousiainen, Ellen Jokikunnas ja ketä noita nyt oli. Nuo muistan ainakin bonganneeni, melkeinpä samana iltana.

[/quote]

Olin unohtanu Joel Melasniemen ja Ellen Jokikunnaksen..joo, käytiin samaan aikaan kyllä. Mutta Hybrid Children (vai tarkoitatko nyt pelkkää Jassea) nyt kävi kaikkialla muuallakin, missä itse kävin (silloin Tavastialla yms.). Muistan jonkun illan, kun Ellen Jokikunnaksella oli tosi lyhyt hame, ihan roiskeläppä.

Niihin aikoihin Lostarissa soi aina:

Family affair

Mousse T. - Horny '98

Sugababes - Overload

[/quote]

Joooo niin soi,  I´m horny, horny horny horny :D Sopi sinne kyllä niiiin hyvin :D

Vierailija
47/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 23:51"]

Eikö sitä oo enää?

[/quote]

[/quote]

Kyllä se kai ihan konkurssi oli, yhtäkkiä täpötäyteen ahdettu Lostari olikin tyhjä.... eikä täyttynyt enää normaalin tapaan edes loppuyöstä. Aluksi oli jotain toivoa, että uudet omistajat olisivat jatkaneet samalla konseptilla, muttei niin tapahtunutkaan vaan siitä tuli kai joku ruokapaikka. En ole käynyt.

[/quote]

Se hiipui vähitellen. Ensin Lostari oli "homopaikka", sen jälkeen "heteroystävällinen homopaikka", sen jälkeen "homoystävällinen heteropaikka" - siinä vaiheessa tosin homot olivat kaikonneet jo ajat sitten ja paikassa oli vain juntteja, jotka saattoivat kertoa tulleensa "homopaikkaan". Paikka vaan tuli elinkaarensa päähän. :)

Vierailija
48/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2014 klo 21:46"]

Mulla on Lostarista niiiiin paljon muistoja. Eikös se baaritiskin vasen reuna ollut jossain vaiheessa Ville Valon hovin paikka. Itsehän luikahdin aina siitä vierestä invavessaan, johon ei ollut jonoa, kun taas naisten vessaan tuli jossain vaiheessa kauheat jonot.

Kulutimme kaverin kanssa joskus siellä niin paljon aikaa, että saimme kutsun Lostarin kantisbileisiin. Se oli sitä aikaa, kun Lostarissa oli aina Jussi69 ja T.T. Oksala. Tuolle jälkimmäiselle taidettiin legendan mukaan soittaakin, että onko kaikki hyvin, jos se ei ollut paikalla.

Kantisbileisiin meidät kutsui Morgan, joka sit kunnostautui jossain tosi-tv-ohjelmassa drag-showlla, oliko se Idolsissa? Joka tapauksessa tiskin takana oli pitkään töissä myös ihana nami blondi homopoika, joka esiintyi Teuvo Lomanin Helsinki City Boy -videollakin yhtenä lihanpalana.:) Sitten niinä aikoina oli kans joku mieleenjäävä vakkarihomo siellä yläkerran baarissa töissä.

Drinkkilistalla olivat Lärvilauta ja Karpolla on asiaa. Sen jälkeen kun Hannu Karpon homo poika teki valituksen Lostarin jonoista, oli vaikeampi päästä Lostariin, kun siellä alettiin noudattaa paloturvallisuusmääräyksiä ja kytätä tarkasti kuinka paljon ravintolassa oli ihmisiä. Jonot oli törkeät ja hitaat, tosin kaverin kanssahan siellä usein jonotettiin. Lopussa oli kirkas valo, joka näytti oikean ikäsi:D Muistan kun joku huusi liikkumattomassa jonossa että "täällähän menee parhaat kännit ohi".

[/quote]

Joo Morganin muistan myös ja sitten pari muuta baarimikkoa, Kani (Mikko) teki siellä ainaki joskus hommia ja Silas (?) ja sitte semmonen näyttävä blondi jolla pitkät hiukset kiinni, ehkä 30+ ikänen, varmaan entinen malli tms. Siltäkin muistan ostaneeni drinkkiä monet kerrat. ja käytin tota samaa invavessatekniikka, etenki ku sai aina pujahtaa sinne vessaan Ville V:n selän takaa :D Kävin myös jonkun heilan kanssa siellä vessassa nuoleskelemssa, enempää ei viitsitty jäädä tekemään kun oveen hakattiin :D

Vierailija
49/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä en koskaan käynyt tuolla??

Vierailija
50/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:06"]

Mulla on Lostarista niiiiin paljon muistoja. Eikös se baaritiskin vasen reuna ollut jossain vaiheessa Ville Valon hovin paikka. Itsehän luikahdin aina siitä vierestä invavessaan, johon ei ollut jonoa, kun taas naisten vessaan tuli jossain vaiheessa kauheat jonot.

Kulutimme kaverin kanssa joskus siellä niin paljon aikaa, että saimme kutsun Lostarin kantisbileisiin. Se oli sitä aikaa, kun Lostarissa oli aina Jussi69 ja T.T. Oksala. Tuolle jälkimmäiselle taidettiin legendan mukaan soittaakin, että onko kaikki hyvin, jos se ei ollut paikalla.

Kantisbileisiin meidät kutsui Morgan, joka sit kunnostautui jossain tosi-tv-ohjelmassa drag-showlla, oliko se Idolsissa? Joka tapauksessa tiskin takana oli pitkään töissä myös ihana nami blondi homopoika, joka esiintyi Teuvo Lomanin Helsinki City Boy -videollakin yhtenä lihanpalana.:) Sitten niinä aikoina oli kans joku mieleenjäävä vakkarihomo siellä yläkerran baarissa töissä.

Drinkkilistalla olivat Lärvilauta ja Karpolla on asiaa. Sen jälkeen kun Hannu Karpon homo poika teki valituksen Lostarin jonoista, oli vaikeampi päästä Lostariin, kun siellä alettiin noudattaa paloturvallisuusmääräyksiä ja kytätä tarkasti kuinka paljon ravintolassa oli ihmisiä. Jonot oli törkeät ja hitaat, tosin kaverin kanssahan siellä usein jonotettiin. Lopussa oli kirkas valo, joka näytti oikean ikäsi:D Muistan kun joku huusi liikkumattomassa jonossa että "täällähän menee parhaat kännit ohi".

[/quote]

Joo Morganin muistan myös ja sitten pari muuta baarimikkoa, Kani (Mikko) teki siellä ainaki joskus hommia ja Silas (?) ja sitte semmonen näyttävä blondi jolla pitkät hiukset kiinni, ehkä 30+ ikänen, varmaan entinen malli tms. Siltäkin muistan ostaneeni drinkkiä monet kerrat. ja käytin tota samaa invavessatekniikka, etenki ku sai aina pujahtaa sinne vessaan Ville V:n selän takaa :D Kävin myös jonkun heilan kanssa siellä vessassa nuoleskelemssa, enempää ei viitsitty jäädä tekemään kun oveen hakattiin :D

[/quote]

Lisäyksenä vielä että katoin ton Lomanin videon ja se blondi on just se baarimikko Silas :)

Vierailija
51/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Lostarin paikalla nykyisin on?

Vierailija
53/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:14"]

[/quote]

Yritin selvittää google mapsista, mutta Lostari edelleen näkyvissä street viewissä.

Vierailija
54/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:06"]

[/quote]

[/quote]

Lisäyksenä vielä että katoin ton Lomanin videon ja se blondi on just se baarimikko Silas :)

[/quote]

Ahaa!

No se, ketä mä tarkoitin ei kai ollut siellä töissä kuin ihan kuukausia. En viittiny nimeä laittaa tähän, sen nimi alkaa A:lla. :)

Mutta tosi mielenkiintoisia noi sun anekdootit:) Joo nyt muistan se A. ja Morgan oli kämppiksiä. Yksi mun tuttu tunsi ne noihin aikoihin.

Vierailija
55/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:20"]

[/quote]

Yritin selvittää google mapsista, mutta Lostari edelleen näkyvissä street viewissä.

[/quote]

Paitsi että osoitteella löytyi tämä, jos siis on tuo osoite?

http://tresbones.fi

Vierailija
56/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:20"]

[/quote]

[/quote]

Paitsi että osoitteella löytyi tämä, jos siis on tuo osoite?

http://tresbones.fi

[/quote]

Samalta näyttää..

Vierailija
57/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Lostari! Monta vuotta Lostari oli _aina_ se mesta, jonne ilta päättyi. Mitähän noista muistoista kaivelisi esiin? Kerran yritin järkyttävässä avaruuskännissä iskeä erästä silloin pinnalla olevaa nuorta kirjailijaa baaritiskillä. Ymmärrettävästi mies ei kiinnittänyt asiaan hirveästi huomiota, koska puheestani ei ottanut mitään selvää. Olin kerran samassa seurueessa erään eturivin muotoilijatähden kanssa, joka kantoi pöytään yhä uusia ja uusia salmaritarjottimia. Mukana menossa oli myös paperiin kääritty kala, joka oli ilmeisesti ostettu aiemmin päivällä päivälliseksi. Kerran sain tanssilattialla turpaani niin, että nenä murtui. Kaikenlaista! Ja se ainainen haahuilu alakerran sokkeloissa. Kesällä Lostarin edusta oli kuin bileet itsessään. Aurinko oli jo nousemassa tai noussut ja jengi istui jalkakäytävän reunalla vetämässä röökiä tai heilui sopien jatkoista ja taksikyydeistä. Aina oli sellainen fiiilis, että elämässä voi tapahtua just jotain mahtavaa. Voi Lostari, ikävä on (nuoruutta)!

Vierailija
58/76 |
03.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.11.2014 klo 00:15"]

Pakko fiilistellä vielä näitä hippabiisejä, koska ne oli sellaisia jotka soi vain Lostarissa, kuten toi "Horny".

Tää oli myös sellainen "soi vain Lostarissa" -biisi:

Starlight (The Supermen Lovers song)

Ja samoihin aikoihin hipattiin myös näitä:

Sing it back

Destiny's child: Independent women

[/quote]

Näiden lisäksi mulle tulee aina ja ikuisesti Lostari mieleen tästä biisistä..

You wanna rock
And nothing's gonna make you stop
And nothing's gonna break you up
Everybody knows you're lost
In the night time, honey

Eli 69Eyes ja Lost Boys. Sain ton CD-sinkun tuoreeltaan Jyrkiltä lahjaksi :D Ja jos oikein muistan niin se video (tai joku bändin videoista..?) oli ainaki osittain kuvattu Lostarissa.

Vierailija
59/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrki69 katsoi minua pitkään ja ilmoitti, että: "Kyllä vampyyri vampyyrin tunnistaa".

Vierailija
60/76 |
02.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki, Punavuori, kesäilta, sopivan lämmin, viiniä suoraan pullonsuusta Koffin puistossa auringonlaskussa. Kepein askelin Lostariin parin hyvän ystävän kanssa. Ei vielä liikaa porukkaa mutta koko ajan paikalle valuu lisää jengiä, yläkerta alkaa jo täyttyä. Tuttuja kasvoja, iloisia ihmisiä, kauniskasvoisia laihoja rokkareita, kirjailijoita ja muutama näyttelijä, baaritiskin päässä ja ylätasanteen pöydissä vakiojengit. Alakerrassa 70-luvun disco pauhaa, pojat vääntää drinkkiä tiskin takana, pieni tanssilattia täynnä, luvattoman kauniit gay-pojat tanssii sulassa sovussa vaihtareiden, mallityttöjen, lostarin vakiojengin ja touhua ihmettelemään tulleiden ensikertalaisten kanssa.Ilma niin kostea että toppi on äkkiä litimärkä ja hiukset kihartuu. Välillä röökille levähtämään ja vilvottelemaan. Yhtäkkiä katse kohtaa katseen, noi silmät oon nähny ennenki täällä. Lämmin hymy, juttelu käyntiin, enää ei kiinnosta tanssilattia, siirrytään ylös juttelemaan, pois tästä metelistä. Ilta menee nopeasti, nojataan pöytään ja jutellaan lähekkäin, vielä ehtii yhdet ottaa, missä sä asut, saatanko sut kotiin. Ulkona ensimmäinen mentholröökin makuinen suudelma. Hymyillen kotiin, on jo melko valoisaa, humalaiset horjuu ja huutelee matkalla, Roballa jengi etsii jatkoja, lokit kirkuu ja repii roskia jotka joku on heittäny maahan. Melkein jo kotona, käsi tarttuu käteen, sormenpäät on karheat, kitarankielet kuluttaneet, ajattelen. Tässä mä asun. Ai suakaan ei väsytä, mulla ois ehkä joku punkkupullon jämä, haluutko tulla käymään kylässä....

Helvetti, ryhdyin valla herkistelemään. Olen kyllä tosi tyytyväinen nykyiseen elämääni, ikääni ja mieheeni mutta aina välillä tulee jostain näitä muistoja. Kuulee jonku biisin, tuntee jonku tuoksun, lukee sanan Lostari :D *huokaus*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan