Mitä mieltä ihmisestä joka ei halua loukata tai suuttua kenellekään?
Lähipiirissäni tälläinen nuori nainen ja on poikkeuksetta kaikkien mielestä todella ärsyttävä. Nielee kiukkunsa äärimmäisyyksiin saakka, hymyilee herkästi ja löytää kaikesta jotain positiivista. Antaa anteeksi lähestulkoon välittömästi.
Joskus jos hänellä on ollut huono päivä ja on ollut esim. poikaystäväänsä kohtaan nuiva ja äksy, pyytelee sitten jälkeenpäin anteeksi koska oli niin äkäinen.
Minusta ihminen, joka ei koskaan suutu ei ole normaali.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan syvästi riitelyä.
Kaikkien kanssa ei voi olla ystävä, mutta käytöstavat on oltava.
Haluaisin, että kaikilla olisi kivaa eikä tulisi riitaa eikä mitään jälkipuheita.
On muutamia joille tämä ei käy.
Jos minua ärsytetään tahallaan, räjähdän.
Karttelen ihmisiä joiden kanssa voi tulla konflikteja.
Luulin aiemmin, etten ole pitkävihainen.
Jokin aika sitten totesin, että kyllä olenkin, tosi pitkähihainen.
Erittäin vaikea läksy itselleni on ollu elämässä se, että pitää antaa anteeksi kaikesta huolimat
///
Mielenkiintoinen aihe. Lisäystä:
Olen erittäin kärsivällinen ihminen.
Mutta sitten kun kärsivällisyyteni loppuu, se loppuu kerralla.
Ei kannata mennä tietyn rajan yli.
Jääkylmä raivo on itselleni tuttu tunne.
Osaan nimittäin asettaa rajat
Mene terapiaan. Tulee ihan psykopaattivibat.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun olen vetänyt erittäin tyylikkäästi maton alta, unohdan koko ihmisen.
En häntä sen enempää muistele enkä mieti
Olen erittäin suoraviivainen ihminen.
Katkeralta ja pitkävihaiselta kuulostat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihaan syvästi riitelyä.
Kaikkien kanssa ei voi olla ystävä, mutta käytöstavat on oltava.
Haluaisin, että kaikilla olisi kivaa eikä tulisi riitaa eikä mitään jälkipuheita.
On muutamia joille tämä ei käy.
Jos minua ärsytetään tahallaan, räjähdän.
Karttelen ihmisiä joiden kanssa voi tulla konflikteja.
Luulin aiemmin, etten ole pitkävihainen.
Jokin aika sitten totesin, että kyllä olenkin, tosi pitkähihainen.
Erittäin vaikea läksy itselleni on ollu elämässä se, että pitää antaa anteeksi kaikesta huolimat
///
Mielenkiintoinen aihe. Lisäystä:
Olen erittäin kärsivällinen ihminen.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun olen vetänyt erittäin tyylikkäästi maton alta, unohdan koko ihmisen.
Katkeralta ja pitkävihaiselta ku
////
Totta. En koe olevani katkera. Mutta kuten totesin, olen pitkävihainen.
Kunnioitus pitää ansaita.
Kunnioitan fiksuja ihmisiä, en öykkäreitä.
102
Psykopatia ei parane terapiassa.
Itse asiassa psykopaatti saa terapiasta uusia menetelmiä kiusata ihmisiä.
Mielestäni et ehkä ole oikeassa.
Koska pystyn kuitenkin tuntemaan myötätuntoa, todennäköisesti en ole psykopaatti.
Psykopaatti ei koe ikinä myötätuntoa ihmisiä eikä eläimiä kohtaan.
Huomaatko kuitenkin yhden asian?
Sen, että sinunkin on kunnioitettava toisten rajoja.
Muuten nimittäin voit joskus saada joltain pahemman kerran t u R P a a n henkisesti.
Muutamilta jopa fyysisesti.
Psykopaatit pystyvät tuntemaan myötätuntoa - itseään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
enemmänkin mun mielestä täällä on äänessä just sellaset tyypilliset koulukiusatut luuserit ärsyttävät hissukka nössykät, jotka yrittää ärsyttävällä pikkuvanhalla lässynlässyn tavallaan selvittää asioita kykenemättä puollustamaan itseensä tai mitään! ne on jut sitä tyyppiä jotka suorastaan kerjää turpiinsa ja se on niiden ihan oman lässynlässynlää-tapansa syytä!
Sinulla on pahoja ongelmia. Tuommoinen raivoaminen ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 09:30"]
Sanoisin läheisriippuvainen, ainakin sen oire. Kasvatettu kiltiksi, epäterveellä tavalla. Tuttu juttu. Pelkään konflikteja ihan sairaalloisuuteen saakka, lapsuuskodissa oli todella vihamielinen ilmapiiri ja aggressiivinen/huutava isä. Tiedostan ajatusmallini, mutta se ei poista sitä paniikinomaista tunnetta että jos tulee erimielisyyksiä minut hylätään. Aggressiot suuntaan sisäänpäin, sanomatta selvää että olen masentunut.
[/quote]
Minun lapsuudenkodissani oli avoin, ymmärtäväinen ja keskusteleva ilmapiiri. Tässä maailmassa kuitenkin haleksun eniten ihmisiä, jotka näyttävät vihaa ja kiukkua ulospäin. Ärtymyksen toki saa näyttää, mutta suomalaisista karkeasti noin puolet on impulssikontrollittomia räjähtelijöitä, jotka ovat henkiseltä kehitykseltään noin 5-vuotiaan tasolla.
Räjähtelijöistä tulee kyllä aika vahvat wt-vibat.
Onneksi ei ole tarvinnut olla läheisissä tekemisissä sellaisen porukan kanssa peruskoulun jälkeen. Muutamia niistä tuli lukioon, mutta yrittivät siellä sentään käyttäytyä ihmismäisesti.
Pidä mieluimmin suusi kiinni , jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Ystävällisyydellä ja kohteliaisuudella pääsee hyvin pitkälle. Nuo ovat minua....
Ok. Oletko miettinyt onko normaalia nostaa tänne aihe kyseisestä ihmisestä? Mitä se kertoo omista motiiveistasi?
Vierailija kirjoitti:
Enneagrammin ykköstyyp
/////
En ole, vaan vitonen. 5w6.
Tutkija, tarkkailija.
Sekä
INTP -A
Kyllä sitä älyäänkin voi käyttää hankaliin ihmisiin.
Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatit pystyvät tuntemaan myötätuntoa - itseään koht
////
En usko että itseäänkään kohtaan.
Siitä tietää ettei ole ihminen ilman omaatuntoa, jos tuntee häpeää ja katumusta sekä myötätuntoa ihmisiä ja eläimiä kuten kohtaan.
Psykopaatti on ihminen ilman omaatuntoa.
Myrkyllisimmät ihmiset jotka tiedän eri kansakunnista: suomalaiset, venäläiset ja virolaiset
Kommunismin myötä menivät hyvät käytöstavat.
Wt ei välttämättä räjähtele. Hän itkee jos häntä on loukattu.
Muutamat saattavat lyödä.
5w6 - persoona muuttuu jääkylmäksi ja äärimmäisen etäiseksi.
Itse vedän tyylikkäästi maton alta sillä tavalla, etten vahingoita fyysisesti enkä tuhoa hänen menestystään.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Oletko miettinyt onko normaalia nostaa tänne aihe kyseisestä ihmisestä? Mitä se kertoo omista motiiveist
////
Se kertoo siitä että henkilöllä on ikävä luonne.
En luottaisi sellaiseen ihmiseen.
Onkohan kyseessä mies vai nainen?
Ettei olisi mies?