~~~MAALISMAMMAT vko 11~~~
uusi pino paljon uusia vauvoja eikö? :o)
Niiloakseli rv 40+0
Kommentit (127)
Piipaata onnittelemaan pikku prinsessasta!
CalZal rv33+4
Toivottavasti Piipaa jaksat, vaikka mies lähtikin merille. Aika tylsää kyllä kieltämättä. Musta tuntuu, että meillä mies on vähän liiankin tiukka, että mihinkään pidemmälle ei enää lähdetä ja vauvan kanssa ei heti lähdetä mihinkään. Heh, toivottavasti malttaa sitten itsekin pysyä kotona vauvan synnyttyä! : )
Tänne kuuluu hyvää. Mahatauti on voitettu, joten on taas ihan voittajaolo. Väsymystä tosin on. Tuntuu, että on itsekin unen tarpeeltaan jo kuin pieni vauva. Aamulla kyllä herää virkeänä, mutta kohta jo alkaa olla päiväuniolo. Jospa olisi sitten helppo sopeutua vauvan rytmiin!
Eipä taas muuta kuin mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! Täällä on suhteellisen hiljaista, joten onkohan monikin tositoimissa...
Nakero08, 38+2
Ai niin, tuikku kyseli raivotarjontavauvan asennosta. On mullakin pitkään, siis muutaman viikon, ollut vauva peppu vasemman rinnan alla ja jalat oikealle päin. Potkut tuntuvat siis vasemmassa kyljessä. Ei ole siis enää varmaan mahtunut akselinsa ympärikään kääntymään. En ole tuosta kyllä mitenkään huolissani osannut olla. Ei kai se vauva tuolla oikein muutenkaan enää mahdu olemaan.
Nakero08
Onnea Soikkelille ja Piipaalle perheineen tytöistä! :)
Täällä olo suhteellisen ennallaan, viime yönä tosin tuli muutama vähän kivulias suppari, mut siihen ne sit jäi..
Pirpana 38+4
Mahtavaa, kuulostaa todella upealta tuo sinun synnytyksesi! Mun kyllä tekisi mieli hirttää mies munistaan jos nyt uhkailisi olevansa poissa neljä viikkoa eikä pitäisi isyyslomaa ollenkaan! Mutta toivottavasti häntä ei sitten jälkikäteen kaduta, kun menettää tyttärensä ensimmäisen kuukauden. Tsemppiä sinulle pienen kanssa, toivottavasti ei tule mitään koliikkia tms, jottei käy ihan ylitsepääsemättömän rankaksi.
Henna on tainnut sitten lähteä! Toivottavasti sielläkin ollaan jo vauva kainalossa, vaikka eihän tuosta viimeisestä viestistä niin kovin kauaa vielä ole.
Eikö kellään muulla ole ollut noita surinoita? Surisi vielä pitkään yöhön, mutta ei enää tänään. Oli tosi rankka päivä eilen, mutta ei saanut aikaiseksi kuin muutaman napakan supistuksen illalla, höh. Mä alan kohta etsiskelemään sitä vyöhyketerapeuttia, ettei paljon yli pääsiäisen menisi. Pääsiäismaanantai olisi hyvä päivä synnyttää, ei tarvi miestä töistä hätyytellä ja pääsiäisen saisi vielä vietellä nelistään.
Nyt jos saisi vaikka imuroitua... On tuo jalkoväli aika kipeänä eilisen jälkeen. Miehelle illalla ehdottelin seksiä, mutta ei suostunut kun ei ihan vielä halua syntyvän! Meillä nuo puuhat on ollu jo jonkin aikaa unohduksissa, kun viime kerta sattui muhun ihan hirveästi!
Maaria 39+2
Ketäs muita tuttuja sulla ois lähellä, ketkä vois auttaa, ku miehesi kerta häipyy kuukaudeksi? äiti, anoppi..?! Tsemppiä vauva-arkeen! :)
Niiloakselin vauvalla on kyllä hyvät oltavat masussa.. ;)
Maaria2:lla sama viikko ja päivä meneillään kuin itsellä. tosiaan täälläkin jo tuntuu vähän epätoivoiseslta, että eikö se ikinä synny...
Eilen oltiin shoppailemassa miehen kanssa ja löysin itelle aivan ihanan kevät-takin. Eihän se tietenkäään kiinni mahtunut, joten oli vähän riskipeliä ostaa se, mutta kun oli ihan mun näköinen ja niiiin ihana. toivottavasti sopis sit keväänpänä mulle! :)
Aamulla miehen kanssa hommailtiin yhtä ässää ja nyt on sit monta tuntia supistellut aika kipeästi... mutta saattaa liittyä vaan siihen aamuiseen, eikä siis milläänlailla synnytykseen...ota sit selväää?!
Illalla mennään kavereitten luo saunomaan ja syömään tortilloja, joten ens yönä olisikin sitten hyvä päivä syntyä?! :) taitaa olla pelkkää toiveajattelua...
supistuksia kaikille ja mukavaa lauantai-iltaa. ja eiköhän joku taas piakkoin synnytä, ja se saatat olla juuri sinä!! ;)
Aurelia rv39+2
Soikkelille ja Piipaalle ja kaikille muille! Itse olen saanut päivämäärän suunniteltuun sektioon, eli tapahtuu 19.3. (silloin rv 39+2). Viimeisiä päiviä tässä ollaan tämän valtavan masun kanssa. Sektio pelottaa vaikka ensimmäinen syntyi myös sektiolla - silloin tosin se ei ollut suunniteltu. Jotain yllätystäkin toki on - sukupuolta emme tiedä - vaikka kysytty on monta kertaa. Tämä vauveli on aina ollut sellaisessa asennossa, että ei ole näkynyt.....
Soikkeli oli päässyt nopeasti kotiin - sairaala mihin menen - sanoo pitävänsä osastolla vähintään 5 päivää - jos ja kun kaikki menee hyvin. Ajatuskin risoo - varsinkin kun meidän pientä rinsessaa tulee valtava ikävä sairaalassa olon aikana.
Olen lukenut huvittuneene näitä vihainen valas juttuja - no meikäläinen on ollut viimeiset 2 kk tosi mega vihainen - eli peeveleen huonolla tuulella. Kaikki ärsyttää ja pinna on -100....no ehkä se tästä kun vauva syntyy - vaikkakin sittenkin menee taas hormoonit uusiksi....
Hyviä jaksamisia kaikille!
Masikka-Marja
Ei me mihinkään olla lähdetty. Supistukset loppu eikä sen jälkeen oo näkynyt, vaikka kävin koirien kanssa lenkillä ja pesin lattioita konttaamalla. Nyt pitäis vaan keksiä, millä ne sais takasin... Täytyy varmaan laittaa poika aikasin illalla nukkumaan ja kokeilla ässäilyä miehen kanssa. Siivottava ei enää löydy (Ei oo tää kämppä varmaan koskaan ollu yhtä siisti kun nyt. Tullut viime päivät siivottua oikeen urakalla), ekä saunaakaan mut sitä kolmatta vois kokeilla :)
Henna ja Ninni 40+1
En ole minäkään päässyt tositoimiin. Supistelee joka päivä kipeästi mutta aina se lopahtaa kun tarpeeksi odottaa.Sinällään hyvä, että on kipeitä supistuksia, sillä oikein tunnen kuinka paikat pehmenee ja aukeaa kun vauva puskee päätään alaspäin.Vähän kyllä hirvittää, että miten kauan uskallan vain kuulostella tätä päivittäin, ettei vauva lopulta synny eteiseen!
Tänään jo mietin, että pitäisikö alkuviikosta mennä ruikuttamaan synnärille edes jotain lääkettä näihin supistuksiin, sillä alan olla jo aika väsynyt tähän jatkuvaa kipuun, joka ei kuitenkaan johda mihinkään.
Niin ja pinna on ON kireällä.Lapsirukat!Maaria2 taisi mainita makeantuskan ja sama täällä!Tuntuu että parin viime päivän aikana on iskenyt aivan tajuton makeantuska ja voisin syödä herkkuja miten paljon vain.Siis ihan oikeasti!Lyhyesti sanottuna lähestyvän synnytyksen merkkejä on vaikka kuinka mutta mikään ei johda mihinkään.Äsken tehty rivakka kävelylenkkikin sai vain olon väsyneeksi.
Ihana kuulla jo vauvan saaneista.Tuntuu, että ei kenelläkään ole vauva jäänyt vatsaan ja niin kai se on, että se oma käärö saa kaikki vaivat unohtumaan.Itse tosin äsken miehelle sanoin, että miksi oikein ryhdyttiinkään tähän kun en jaksaisi enää olla raskaana mutta nyt kyllä kypsyttää myös ajatus synnyttämisestäkin.Nuorempi lapsistamme on nimittäin ollut tänään toooosi hankala mm. repi lastenhuoneen boordit seinästä ja hajotti pari lautasta paiskaamalla ne lattialle.Eikä tilanne varmaan helpota vauvan myötä*huoh*
Pahoittelen syvästi negatiivista viestiäni!
Kurkkaan tänne tuolta kesäkuisista, että jokos Piipaa on päässyt synnärille saakka ja olihan hän... Onnittelut pienen tytön syntymän johdosta :) Kaikki oli mennytkin tosi hienosti ja sukkelasti!
Ihan tippa tuli silmään, niin paljon olemme aikanaan eri pinoissa kirjoitelleet, surreet kerta toisensa jälkeen täti punaista ja tsempanneet toisiamme...Unelmat toteutuvat kun niihin oikein uskoo.
Onnea ja halaukset koko perheelle!
Kanelisokeri 28+1
josko menis maanantaina synnärille valittamaan kun olen tosiaan ollut jo viikko kausia kipeä ja kipeämmäksi vaan menee koko ajan. Säännöllisiä supistuksia on ollut ties kuinka kauan aina monta tuntia kerrallaan ja aina kun meinaan innostua niin ne lopahtaa kuin seinään :o( mikään ei auta ja se mitä joku mulle sanoi ettei niitä voi pakottaakaan ulos pitää kyllä varmaan ihan paikkaansa....
Tosiaan sekin hirvittää kun tätä on jatkunut näinkin kauan että kuinka äkkiä se vauva sitten on sylissä kun alkaa syntyä! kun olis kiva kuitenkin sinne sairaalaan asti ehtiä :o/ meillä ei onneksi ole pitkä matka synnärille vain n.30min ajomatka (20 min jos oikein kiirehtii) :o) mutta silti hirvittää kun edellinen synnytys käynnistyi niin rajusti että jos en olisi ollut valmiiksi sairaalassa hullusti olisi kyllä käynyt. Tänään on kyllä ollut varmaan tyyntä myrskyn edellä kun supistuksia on tullut hurjan vähän ja vauva liikkuu laiskasti. Jospa ensi yö olisi SE yö :o) mies jostain syystä haluaisi synnyttää yöllä tai siis haluaisi että MINÄ synnytän yöllä :o) se on kuulemma paljon tunnelmallisempaa kuin keskellä päivää vaikka tuskin siinä on mitään merkitystä vuorokauden ajalla koko touhussa tulisi ulos vain!
niiloakseli rv 40+5
Äsken tosi tiukan lenkin jälkeen (niin lujaa menin koirien kanssa, että tuli ihan hiki!) kävin vessassa ja bongasin limatulpan. Eli josko se nyt edes kertois synnytyksen lähenevän :) Tietenkään sitä ei voi ennustaa, nyt vaan odottelen supistuksia. Ajattelin, että jos nyt ees muutaman tunnin supistelis ni sit lähtisin kyllä käymään näytillä sairaalassa. Tietäis ainakin sit et missä mennän.
Henna ja Ninni, 40+1 (taas täällä terrorisoimassa)
nyt ällö juttu varoitus! :o)
Kävin äsken saunassa ja kun mulla on aina supistaessa painanut tuonne alapäähän ja nipistellyt niin nyt sitten ajattelin että kokeilen mikä tilanne siellä alhaalla on niin tunsin vauvan pään!!!! ihan selvästi pieni pyöreä pää siellä tuntui ja pystyi silittämään sitä!!! ihan hurjaa!!!!! nyt onki sitten saunan jälkeen TAAS supistellut mutta katsellaan ja kuunnellaan. Taitaa meidän vauva olla jo niin lähtökuopissa että oikeasti tippuu eteisen lattialle :o/
Ensi yönä henna lähdetään yhteistuumin eikö?
tihkuuko lapsivesi välttämättä niin että sen huomaa?? olen ihan aavistuksen sitä alkanut epäillä mutta vain aavistuksen verran.
Olen palstaillut tuolla kaksplussan sivuilla maaliskuisissa ja vasta muutama päivä sitten löysin teidät.
Laskettu aika on 30.3 eli viimeisiä vedellään. Esikoista odotamme ja raskausaika on mennyt älyttömän hienosti. Ilman minkäänlaisia sen suurempia " oloja" .
Menimme elokuussa naimisiin ja saimme häälahjaksi tietää odottavamme vauvaa,ei uskottu ihan niin helposti käyvän mutta sitäkin onnellisempina tällä hetkellä.
Mulla menee tässä kaikki aika varmaan tutustua lähinnä näihin sivuihin ja käyttöön mutta tulen varmasti kertomaan lisää...
Kaikille oikein hyviä vointeja loppu rutistukseen!
Minä + Voice 38 tasan muutaman tunnin päästä =)
ja supistusrikkaita päiviä niitä toivoville.
Meillä ollaan valvottu taas ennen kuudesta oton kanssa ja tää mamma alkaa olla jo silmät ristissä...
Niiloakselille, että mulla tihku sitä lapsivettä jo edellisenä päivänä ennen oton syntymää, mutta tajusin sen vasta synnytyksen jälkeen ja mitään muita ennakko-oirieta mulla ei ollut edellisenä pvänä. Ja synnytyshän sit oli lopulta nopea ja raju.
Me ollaan jo vauvan kanssa ulkoiltu ja hyvin on muutenkin mennyt jos ei noita aamuherätyksiä lasketa.. :)
Tsemppiä mammoille!
t.Nia ja otto reilut 3vkoa
Pikainen kysymys... Minkä vuoden verotuksen mukaan teillä on laskettu äitiysraha?
Voiko isyysrahan laskea myös viimeisten 6 kk:n tulojen mukaan,jos tulot siis suuremmat kuin viime verituksessa?? Siis isyysloman ajalta...
Mietittiin ja laskettiin tossa vaan,että kuinka kauan mies pystyy isyyslomaa pitämään...
Kun äitiyspäivärahanhan silleen voi laskea,niin olisi ihan tyhmää,jos isyyspäivärahaa ei.
Niiloakseli:ei ollu mitenkään ällö juttu, aika mahtavaa ja uskomatonta mun mielestä!!:)
Käytiin tossa aamulla pikkusiskon kanssa virpomassa. Tai siis sisko (3,5v.) ei sanonu mitään ja minä virvoin!:D
Sisko tosin kaikki palkat sai...heh:)
Mutta mukavaa oli.
Sunnuntain jatkoa
Aleida 39+1
Myt muuten mullekin on tullut niitä vihlovia " puukoniskuja" tonne alapäähän!:(
Tuntuu tosi ikävältä...virtsarakko on kyllä koetuksella.
Ja sitten niitä repäisyjä ja vihlontoja on myös nivusissa ja vasemman reiden takaosassa...
Ärsyttää,kun silloin muutama päivä sitten 3:n ässän jälkeen supisteli sen koko seuraavan yön ihan napakasti, mutta sen jälkeen ei mitään!!!
Eilenkin oikein rehkin, lenkillä käytiin,pesin lattiat ja kylppärin ja kävin saunassa,mutta ei mitään! Ainoastaan masu vaan oli ihan kivikova koko ajan, mutta ei sattunu yhtään:/
Vois jo ruveta jotain tapahtumaan!
Onkos kukaan päässyt vauvaa hakemaan??
Tsemppiä teille kaikille eräpäivän jo ohittaneille, voin vaan kuvitella teidän hatutuksen kun itsekin olen jo ihan kypsä ja valmis saamaan nyytin kainaloon.
Aleida
Kello jo yli yhden mutta meillä ei oo käyny yhtäkään virpojaa :( Olisin oottanu että täällä uudella asuinalueella mihin muutettiin pari kuukautta sitten ois ollu paljonkin virpojia kun asuu paljon lapsiperheitä, mutta ei vaan näy :(
Kukakohan nuo kaikki karkit syö :o
[b]Hirmuisesti onnea taas kaikille pienokaisen saaneille!![/b]
Täällä on taas maha ihan sekaisin ja hiivatin kipeänä ja on ihan tuskaa käydä vessassa kun vääntää niin kipeää =/ Tässä nyt sitten ihmettelen että oonko saanu jostain mahataudin vai joko tämä enteilis jotain... Siskolla kuulemma tyhjeni maha ihan luonnollisin keinoin ennen esikoisen synnytystä, mutta ei mulla kyllä tämmöstä ollu ku tuota poikaa ootin... Kivahan se tietenkin olis jos tämä enteilis synnytystä eikä mitään mahatautia =/
Äh, täytyy käydä kävelemässä kämppä ympäri ku jalatkin oikuttelee...
Pimmi 38+4
PS. Voicelle vilkutukset! ;)
minä vielä kotona... Alkaa jo masennus hiipiä mieleen kun odottaa ja odottaa ja supistaa ja supistaa mutta sitten kaikki aina loppuu kuin seinään.... KAiken huipuksi heräsin ihan järkyttävään migreeniin johon ei tunnu mikään auttavan :o( tänään ei ole edes supistellut yhtään :o(
oksettaakin ihan hirveästi huoh!
Nyt poistun takavasemmalle valittamaan oloani. Mies onneksi otti ja lähti lasten kans pariksi tunniksi pois niin saan huilata ja lepuuttaa hermojani hetken.
Niiloakseli ja itsepäinen jannu rv 40+5