Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnollinen aivopesu aloitetaan jo päivähoidossa.

Vierailija
09.03.2008 |

Tuli hieman yllätyksenä nimittäin tosi tarkkaa päivähoitosopimusta tehdessä ei edes kysytty lasten uskonnosta. Molemmat on maistraatin kirjoissa ei siis kirkon. Ei tullut itsellekkään mieleen kunnes hoitaja ilmoitti, että ensi viikolla on sitten kirkossa jumalanpalvelus. Ilmoitin siihen, että ei sitten muuten ole meidän penskojen kohdalla.

En osannut edes kuvitella että jo päivähoitoikäisiä lapsia raahataan kirkonmenoissa.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsia vietäisiin muslimien, ortodoksien, katolisten ja muidenkin menoihin katsomaan. Vaikka olen itse ateisti. Mielenkiintoisia juttujahan noi on ja kirkkorakennukset hienoja. Täysin eri asia on uskonnon tuputtaminen päiväkodissa suoraan lapsille seurakunnan tätien toimesta.

Vierailija
122/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäämään hoitamaan myös niitä lapsia jotka muutoin pääsisivät kirkkoon......

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy niitä jotka vastustavat jotain. Jos jokaisen tahtoon taipuu niin ei koskaan tapahtuisi mitään mukavaa. Aina on heitä, jotka vastustaa uskontoa, tai eivät uskalla päästää lasta hoitopaikan uimahallikäynteihin tai muihin retkiin. Ei se tarkoita sitä, että nämä pitäisi kieltää kaikilta muitakin, vaan muut lähtee ja se joka ei hyväksy niin järjestää lapselleen jonkun muun hoidon siksi aikaa.

Vierailija
124/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkossa pidettäviin sukutilaisuuksiin (ristiäiset, konfirmaatio, häät, hautajaiset)??

Vierailija
125/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se vakaumuksen kertominen on vanhempien vastuulla - ja hoitajien vastuulla sen jälkeen että sitä noudattavat!

Itse olen sitä mieltä että valtauskonnon opetus pois!

Mitenhän sitäki asiaa vois eteenpäin viedä?

Vierailija
126/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan iloisin mielein. Kuten voisin osallistua muslimin/budhalaisen/hindun/juutalaisen yms, uskonnolliseen seremoniaan.

Oletko joku idiootti?

On täysin eri asia. Se on HEIDÄN uskontonsa ja vakaamuksensa. Mutta miksi minun tai lasteni tulisi palvoa jotain sellaista johon emme usko? Miksi istuisin jumalanpalveluksissa veisaamassa ja rukoilemassa jotain mikä on tysin vakaumukseni vastaista?

Käytkö sinä moskeijassa rukoilemassa?

Musta tuntuu että suomessa jyllää niin vahvana tapauskovaisuus jonka harjoittajat eivät kertakaikkiaan vois käsittää tai varsinkaan suvaita muiden uskontojen tai aatteiden edustajia tai heidän tapojaan.

Vierailija
127/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihan iloisin mielein. Kuten voisin osallistua muslimin/budhalaisen/hindun/juutalaisen yms, uskonnolliseen seremoniaan.

Oletko joku idiootti?

On täysin eri asia. Se on HEIDÄN uskontonsa ja vakaamuksensa. Mutta miksi minun tai lasteni tulisi palvoa jotain sellaista johon emme usko? Miksi istuisin jumalanpalveluksissa veisaamassa ja rukoilemassa jotain mikä on tysin vakaumukseni vastaista?

Käytkö sinä moskeijassa rukoilemassa?

Musta tuntuu että suomessa jyllää niin vahvana tapauskovaisuus jonka harjoittajat eivät kertakaikkiaan vois käsittää tai varsinkaan suvaita muiden uskontojen tai aatteiden edustajia tai heidän tapojaan.

!!!!

Vierailija
128/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisataan virsiä :). laittako ap korvatulpat silloin?

Vierailija
129/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen musiikkia mutta en soita itse mitään instrumenttia minun tulisi siis tuon logiikan pohjalta lopettaa musiikin kuuntelu ja kulkea korvatulpat korvissa ettei vain vaikka bussissa kuule soitantaa.

Ap

Vierailija
130/132 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan velvollisuus on järjestää lapsen hoito silloinkin, kun tämä ei osallistu kirkonmenoihin. Eli kunta tekee lainvastaisesti, mikäli ei järjestä hoitoa kirkossakäynnin ajaksi myös ateistien lapsille.

Eli rohkeasti vaan puolustamaan oikeuksia. Kun kieltäydytte jäämästä pois töistä uskonnollisen ohjelman ajaksi, kunnan on pakko järjestää se hoito.

Vierailija
131/132 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikin Kreikassa sana ateisti oli loukkaava ilmaus, jolla tarkoitettiin kaikkia, joiden katsottiin uskovan vääriin jumaliin tai joiden uskonnolliset näkemykset olivat valtauskonnon vastaisia. Monijumalisuuden kannattajien mukaan yksijumalisuus oli jumalattomuutta, ja esimerkiksi Rooman valtakunnassa kristittyjä vainottiin jumalattomina.

Vierailija
132/132 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittyjen lasten ei tarvitse osallistua viikottaiseen vierailuun moskeijassa tai synagogassa. Ateistien lasten ei tarvitse osallistua viikottaiseen vierailuun kirkossa?

Mun lapsi saa osallistua kiertäviin vierailuihin ihan mihin tahansa uskontoa edustavaan laitokseen, ei aina samaan. Mä en halua, että mun lapselle toitotetaan perkelettä ja helvettiä.