Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako tradenomin lukea itsensä KTM:ksi?

Vierailija
05.03.2008 |

Olen koulutukseltani tradenomi (markkinointi pääaineena). Mielessä pyörii ajatus hakemisesta yliopistoon ja valmistuminen kauppatieteiden maisteriksi. Jos pääsisin, koulu kestäisi päiväkouluna 2-3 vuotta. Tradenomien työtilanne ei ole kummoinen tällä seudulla, olen joutunut tekemään koulutusta vastaamattomia töitä ja palkka on surkea.

Miinuksena ratkaisulle olisi tulojen lasku, pienten lasten (2) hoitoasioiden miettiminen, ja kysymys, onko KTM:ille todella tarjolla sen kummempia työpaikkoja kuin tradenomeille?

Onko kenelläkään kokemusta? Kannattiko?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta tradenomien työllistymistilanne alueellasi on huono. Pakkohan sitä on lisäkouluttautua jos ei halua väärällä alalla kökkiä.

Suorita yliopisto perusaikataulua pidemmällä ajalla, niin voit olla osa-aikaisena töissä ja aikaa jäisi lapsillekin.

Vierailija
2/39 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut monesti, että KTM:t hakevat jopa sihteerin töitä, kun ei parempaa löydy. Eli kilpailevatko tradenomit ja KTM tutk. suorittaneet samoista paikoista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavatko taloustieteen ilmiöt ja teoriat sinua aidosti syvällisemmin?

Jos pitkän tähtäimen tilipussi on ainoa motiivisi, suosittelisin oman yrityksen perustamista.

Vierailija
4/39 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta markkinointi pääaineena tuskin pääsee kovin ihmeellisiä asioita tutkimaan, jatkolinjalla kun on oltava sama pääaine. Kansantalous tai taloushallinto/rahoitus kiinnostaisi, mutta joutuisin hakemaan sisään normaalille puolelle eli viettämään koulussa seur. 5 v. Markkinointi pääaineena on itse asiassa ihan peestä, niin huono valinta aikoinaan kuin olla ja voi.

t. ap

Vierailija
5/39 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

annat sellaisen kuvan. Jos ei tiedä kahden lapsen äitinäkään vielä kiinnostaako taloustiede, rahapussi, markkinointi, kansantaloustiede vai laskentatoimi, ei kannata hakea.

- DI&KTM

Vierailija
6/39 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiinnostaa, hae!

En tiedä tuosta mahdollisuudesta, että voi " jatkaa" ja selvitä vähemmällä sen tarkemmin. Kuitenkin KTM-tutkintoon kuuluu laajalti sivuaineopintoja (ainakin siis perustutkintoon, en tiedä onko tuo kuvailemasi miten modifioitu), niin voithan lukea sitten vaikka laskentatoimesta laajan sivuaineen. Esim. jopa tilintarkastajan hommiin riittää, jos on juuri laaja sivuaine. Eli pääaineesta luet vain pakollisen minimin ja muut siitä, mikä nykyään kiinnostaa.

Kyllä sitä pärjää. Itse lähdin lukemaan toista korkeakoulututkintoa ja hyvin on mennyt. Enemmän minulla on aikaa viettää lasteni kanssa kuin jos kävisin töissä. Tosin vaatii älyttömän määrän yötöitä, mutta 2-3 vuotta on lopulta lyhyt aika.

Vierailija
7/39 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tiedän, mikä kiinnostaa (tämä tiedoksi vastaajalle " DI+KTM" , joka ei itse näköjään osannut valita). Mutta kyllä se on perheellisen mietittävä tulevaa tilipussiakin, ei tutkintoja suoriteta vain kiinnostuksen vuoksi.

Vierailija
8/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM:stä kiinnostais!!??

Vierailija:

Kiinnostavatko taloustieteen ilmiöt ja teoriat sinua aidosti syvällisemmin?

Jos pitkän tähtäimen tilipussi on ainoa motiivisi, suosittelisin oman yrityksen perustamista.

Vierailija
9/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas luen kauppakorkeassa kansantaloustiedettä ja vituttaa kun en hakenut markkinointiin (vaikka tarkemmin ajatellen olen kyllä varmaan itselleni ihan oikella alalla. Mihinkään katsos ei koskaan voi olla tyytyväinen)

Vierailija
10/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteishaussa pääsykokeiden kautta vai onko jonnekin joku erillishaku menossa?

Vierailija
11/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi on vain hassunhauska pikkututkinto, KTM vallan muuta.

Vierailija
12/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta tradenomia, joilla on kunnianhimoa ja kyynärpäätakriikkaa riittänyt niin paljon, että ovat todella hyvissä töissä nykyään ja ansaitsevat varmasti ihan saman kun KTM. Jos opiskelu itsessään kiinnostaa niin siitä vaan :) Automaattisesti se tutkinto ei tuo mitään auvoa elämääsi.

Vierailija
13/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni opiskeli työn ohella tradenomista KTM:ksi, ja valmistui viime kesänä. Mies itse oli hyvin tyytyväinen. Hänen mielestään opiskelu toi uusia ulottuvuuksia omaan osaamiseen ja ajatteluun. Palkassakin näkyi: mies vaihtoi työpaikkaa ja palkka nousi n. 1500 euroa. Nyt mies on taas työnvaihtoaikeissa ja nyt havittelee johtajatason paikkaa.

Vierailija
14/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarpeeksi hyvät paperit AMK:sta voi hakea suoraan maisteriohjelmaan. Säästää siis useamman vuoden.

Vierailija
15/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai siis paljon hyväksiluettua tradenomin opinnoista, ja suoritti tutkinnon vajaassa kolmessa vuodessa työn ohella. Varmasti olisi mennyt parissa vuodessa, jos ei olisi ollut töissä.

17

Vierailija
16/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sai siis paljon hyväksiluettua tradenomin opinnoista, ja suoritti tutkinnon vajaassa kolmessa vuodessa työn ohella. Varmasti olisi mennyt parissa vuodessa, jos ei olisi ollut töissä.

17

t: trade, joka aikoo ylemmäksi amk:si

Vierailija
17/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään tietoa?

Vierailija
18/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

....samaa. Haluisin Hankenille. Mutta onko siinä mitään järkeä? Toisaalta taas voisin lukea itseni rakennusmestariksi, mutta onko siinä sen enempää järkeä. Ja tosiaan haluaisin opiskella ruotsiksi. Mikähän mustakin tulee isona :D

Vierailija
19/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

17

Vierailija
20/39 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan