Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka isoja annoksia käytätte Propralia?

Vierailija
13.08.2014 |

Minulle on määrätty Propralia migreenin estohoitoon. Annokseni on 80mg/vrk, kahdesti päivässä 40mg tabletti. Olen syönyt näitä nyt kuusi vuotta. En huomannut mitään oireita itsessäni, paitsi tietysti että migreenit vähenivät.

Nyt kaverini sai ahditukseen reseptillä 10mg TARVITTAESSA ja hän oli aivan järkyttynyt minun annoskoostani. Hän kuulemma menee ihan veteläksi jo yhdestä. Olen apteekissa kuullut usein, että lääkitykseni on epätavallinen näin nuorelle (25v). Paljonko te syötte ja mihin vaivaan?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle suostuttiin pitkin hampain kirjoittamaan resepti 40mg ja jos tarve alkaa olla päivittäistä niin mielialalääke. Jännittämiseen käytän ja ns rytmihäiriöihin. Rytmihäiriöön auttaa 10mg mutta jännitykseen pitää ottaa vähintään 40mg.

Itse en mitään muelualalääkitystä halua enkä tarvitse. Mulla on ihan hyvä mieliala enkä kärsi ahdistuksesta. Nyt kai on saatavuushaasteita 40mg. 

Vierailija
42/44 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 mg kolme kertaa päivässä tarvittaessa. Otan aina, kun menen toimistolle. Ei puhettakaan, että menisin veteläksi tai että olisin edes lähellä sitä. Joskus olen haastattelua tms. varten ottanut 60 mg kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntaa ei voi harrastaa seuraavana päivänäkään koska syke ei nouse.

Kyllä minulla vaan nousee

Vierailija
44/44 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle suostuttiin pitkin hampain kirjoittamaan resepti 40mg ja jos tarve alkaa olla päivittäistä niin mielialalääke. Jännittämiseen käytän ja ns rytmihäiriöihin. Rytmihäiriöön auttaa 10mg mutta jännitykseen pitää ottaa vähintään 40mg.

Itse en mitään muelualalääkitystä halua enkä tarvitse. Mulla on ihan hyvä mieliala enkä kärsi ahdistuksesta. Nyt kai on saatavuushaasteita 40mg. 

Kuulostaa oudolta. Millä lääkärillä oikein olit? Yleensä propralin määräämisessä ei ole mitään ongelmaa, lääkehän ei edes koukuta. Ja mikä mielialalääke muka tepsii rytmihäiriöihin? Yleensä nimenomaan beetasalpaaja niihin.