Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vettä runsaasti käyttävä pesukone? Mistä?

Vierailija
12.07.2024 |

5v. vanha pesukoneeni hajosi ja etsinnässä RUNSAASTI VETTÄ KÄYTTÄVÄ pesukone. Semmonen karvalakkimalli, missä voi itse säätää ohjelmia, asteita, kiertonopeutta jne.

SUOSITUKSIA??!

Tuo lähes kuivana pesevä piippaava hifikone oli täysi paska. Vaatteisiin jäi saippuaa ja normi 40 pesu kesti yli 2h. Mun vanha 25v palvellut Indesit pesi noin tunnissa saman ja jälki oli puhtaampi. 

Se että säästää vettä, ei ole parempi, kuin säästää sähköä pesuohjelman lyhyydessä. Sähkö on nykyään kalliimpaa, kuin vesi. 

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi ja sieltä joku vanha kone. Ostettiin mökille semmonen ja toiminut moitteetta pari vuotta. 

Vierailija
2/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi pulsaattorikone tai sitten käytettynä vanha pesukone.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Candy.

Vierailija
4/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin toivotaan sellaista. Ostettiin muutama vuosi sitten uusi kone, eikä se pese puhtaaksi. Joka pesun jälkeen pitää laittaa erillinen huuhtelu ja linkous. Uudesta asti ollut surkea.

Vierailija
5/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsungin koneessa saa itse säätää veden määrää. Pesee hyvin.

Vierailija
6/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäkää valmistajalle palautetta.

Vierailija
7/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisia nykyään enää valmisteta. Mä lisään itse aina vettä pesuohjelmaan bideesuihkulla. Ainoa keino saada puhdasta pyykkiä 🤷

Vierailija
8/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zuu wakki-pesukoneiden valmistus pitäisi kieltää. Haluan sellaisen koneen joka pesee pyykin puhtaaksi mopeasti, onko paha vaatimus?!

Vierailija
9/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä pitää säästää!

Vierailija
10/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin samsungissa ja cylindassa on lisävesitoiminto. Se on riittänyt meillä. Ja pesuainettahan ei tarvitse paljoa laittaa, aika niukka luiraus annostelijaan ja sitten erikseen tahroille jos niitä on.

Vierailija
11/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa samat kriteerit uudelle koneelle. Nyt on Bosh luokkaa joku D, kun yleensä on ollut AAA+++ paska. Ei valittamista pesutuloksesta, kaikkia ohjelmia saa lyhennettyä puolella ja lämpötiloja säädettyä. Pikapesu 15min tai 30min, nopealle tarpeelle ja normipesu 60 1h20min. En ikinä käytä niitä pitkiä kolmen tai neljän (!!) tunnin ohjelmia enkä eko-ohjelmia. Perheessä lapsia, urheilevia teinejä ja koiria niin puhdasta on tultava.

Vierailija
12/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta ehkä, mutta ne ovat niin vanhoja, että ei enää saa varaosia, kun jotain kuluu loppuun. Vanhan teollisuuskoneen tai Pekon kun vielä saisi! Tai edes Pesukarhun.

Jotenkin vaikea ymmärtää, että Suomessa vettä pitää säästää, kun sitä on ainakin meillä tullut taivaalta näinä päivinä liikaakin,  ja järvet ja joet ovat  täynnä.

Vierailija
13/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti et EU - alueelta saa ostaa tuollaista konetta mistään.

Lieneekö jossakin mahdollisuus tehdä pesukoneille samanlaisia viritystoimenpiteitä mikropiirejä vaihtamalla tai uudelleenohjelmoimalla kuin mitä tehdään autoille? Itsekin haluaisin koneen joka pesee vettä säästämättä eli mutta minun aikaani säästäen. Tuo vedensäästö on syynä hillittömän pitkiin pesuohjelmiin jotka sitten kuluttavat paitsi pesukonetta niin myös pestäviä pyykkejä.

Pesukoneita ei (vielä!) joudu katsastuttamaan joten "chippauksesta" ei joudu tilille ellei sitten kone hajoa sen vuoksi vesivahingon aiheuttaen ja vakuutusyhtiö asiaan kiinnitä huomiota.

Vierailija
14/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samsungin koneessa saa itse säätää veden määrää. Pesee hyvin.

Laitapa linkkiä siihen nimenomaiseen koneeseen jota tarkoitat.

Vierailija
15/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä pitää säästää!

Vettä säästetään pesemällä täysiä koneellisia ( kyllä, se ohjelma joka itse arpoo koneen täytön mukaan vesimäärän käyttää enemmän vettä kuin se että pesisi ne koneelloset täysinä) sekä pesemällä vaatteet kun ne ovat likaisia, ei niin että niitä on pidetty hetki, ja sitten koneeseen. Osa pesee kaikki petivaatteet kerran viikkon ja pyyhkeet kerran käytttämisen jälkeen. Senonnturhaa. Ei sillä että suomessa tarvisi säästää vettä, mutta sillä että jätevesiä pitäisi vähentää

Vierailija
16/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vettä pitää säästää!

Vitut.

Kirjaimellisesti samaa mieltä olen minä. Minä maksan itse vesilaskuni ja Suomessa ei puhtaan veden saatavuus ole ongelma. Sen että Espanjassa ja Saksassa on vesipulaa ei pitäisi pakottaa meitä tyytymään huonoon pesutulokseen ja pitkiin pesuohjelmiin.

Vierailija
17/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieneekö jossakin mahdollisuus tehdä pesukoneille samanlaisia viritystoimenpiteitä mikropiirejä vaihtamalla tai uudelleenohjelmoimalla kuin mitä tehdään autoille? Itsekin haluaisin koneen joka pesee vettä säästämättä eli mutta minun aikaani säästäen. Tuo vedensäästö on syynä hillittömän pitkiin pesuohjelmiin jotka sitten kuluttavat paitsi pesukonetta niin myös pestäviä pyykkejä.

Pesukoneita ei (vielä!) joudu katsastuttamaan joten "chippauksesta" ei joudu tilille ellei sitten kone hajoa sen vuoksi vesivahingon aiheuttaen ja vakuutusyhtiö asiaan kiinnitä huomiota.

Olen ymmärtänyt että nykyisissä pesukoneissa on uudelleenohjelmoitavia mikropiirejä josta syystä johtuen naapurilla oli tarvetta niitä haalia. Eli se uudelleenohjelmoiminen pitäisi ainakin periaatteessa olla mahdollista.

Itse olen valmis maksamaan paremmasta ohjelmistosta pesukoneeseen. Vaan mistä sellaisen saa? Jos olisi tiedossa konemalli johon löytyy "viritetty" ohjelmisto niin asia kiinnostaisi kovasti varsinkin kun nykyinen kone olisi pian vaihdettava mekaanisen vian vuoksi.

Vierailija
18/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kanssa samat kriteerit uudelle koneelle. Nyt on Bosh luokkaa joku D, kun yleensä on ollut AAA+++ paska. Ei valittamista pesutuloksesta, kaikkia ohjelmia saa lyhennettyä puolella ja lämpötiloja säädettyä. Pikapesu 15min tai 30min, nopealle tarpeelle ja normipesu 60 1h20min. En ikinä käytä niitä pitkiä kolmen tai neljän (!!) tunnin ohjelmia enkä eko-ohjelmia. Perheessä lapsia, urheilevia teinejä ja koiria niin puhdasta on tultava.

Linkkiä koneeseen kiitos tai ainakin sen tyyppimerkintä näytille pliiiiiiiiiis!

Vierailija
19/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin joillakin koneilla on saatavissa sovelluksia, millä saa sitten niitä lyhyempiä ohjelmia, veden säädöstä en osaa sanoa. Uutta konetta etsiessä törmäsin tuollaisiin tietoihin netissä.

Omassa koneessa pystyy pisimpien ohjelmien aikaa lyhentämään napista ja lisähuuhtelun saa samoin. Koneen valinta meni pääasiassa mittojen mukaan, piti saada mahtumaan tiettyyn tilaan.

Vierailija
20/69 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta markkinoiden paras testien mukaan ja käytä sitä oikein => paras pesutulos. 

Ja voithan laittaa vesihanan auki samaan aikaan että oikein kuluu vettä niin siitäs saavat vesiensuojelijat! Jos oikein harmittaa niin laske kuumaa vettä ja tuuleta kämppää samalla! Kyllä ne sitten katuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän