Kuinka isoja annoksia käytätte Propralia?
Minulle on määrätty Propralia migreenin estohoitoon. Annokseni on 80mg/vrk, kahdesti päivässä 40mg tabletti. Olen syönyt näitä nyt kuusi vuotta. En huomannut mitään oireita itsessäni, paitsi tietysti että migreenit vähenivät.
Nyt kaverini sai ahditukseen reseptillä 10mg TARVITTAESSA ja hän oli aivan järkyttynyt minun annoskoostani. Hän kuulemma menee ihan veteläksi jo yhdestä. Olen apteekissa kuullut usein, että lääkitykseni on epätavallinen näin nuorelle (25v). Paljonko te syötte ja mihin vaivaan?
Kommentit (44)
Mulla menee kans 80mg/vrk tarvittaessa. Eli käytännössä syön aamulla 40mg ja kerran tai kaksi päivässä puolikkaan, eli 20mg.
Käytetäänpäs! Mulle on määrätty Propral 10 mg 1-2 tbl tarvittaessa rytmihäiriöihin, ja verenpainekin on välillä korkea. Olen joutunut monesti ottamaan sitä 40 mg, ja seuraavaksi pyydänkin reseptin sen vahvuisiin tabletteihin. Jos ei tuolla annoksella tokene vaivat, niin todellakin otan toiset 40 mg. Työterveyslääkäri määräsi, ja sanoi että usein hän on tottunut määräämään niitä 40 mg vahvuisia. Vastaaja nro 2 ja Ap:n kaveri ovat ihan kuutamolla. Eihän kukaan huvikseen Propralia käytä, mutta jos on sairautta niin käyttää mielellään. Propral on betasalpaaja, eikä mikään keskushermostoon vaikuttava lääke. Se ei mene päähän, siitä ei mene veltoksi. Ei ole narkkareiden himoitsemaa lääkettä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:20"]Mulla menee kans 80mg/vrk tarvittaessa. Eli käytännössä syön aamulla 40mg ja kerran tai kaksi päivässä puolikkaan, eli 20mg.
[/quote]
Jatkan vielä että olen 24 ja syön Propralia paniikkihäiriöön sekä sydämen tykytyskohtauksiin.
40 mg fyysisten jännitysoireiden estämiseen, otan siis vain tarpeeseen enkä jatkuvasti. Joskus pari tablettia päivässä.
En huomaa mitään sivuoireita, ikää saman verran kuin ap:lla.
Mun annostus on 2 - 3 X 40 mg päivässä. Käytän sitä verenpaineeseen ja rytmihäiriöihin.
Tarvittaessa jännitykseen, eli siihen ettei sydän ala lyömään tuhatta ja sataa ja se rentouttaa, jos täytyy mennä esim johonkin sellaiseen tilanteeseen, jota tietää jo etukäteen jännittävänsä. Annoksena 40mg.
Tyttärelläni (12kg) tämän hetkinen annostus on 15mg+10mg+10mg/päivä sydänvian takia
Käytin migreenin estoon 16 vuotiaana 120mg päivässä. Ihan kerrasta tuo mätkästiin. Ei muuta vaikutusta kuin urheilu ei onnistunut matalan sykkeen takia. Ei auttanut migreeniin, joten lopetin puolen vuoden jälkeen.
Liikuntaa ei voi harrastaa seuraavana päivänäkään koska syke ei nouse.
Mulle on myös määrätty migreenin estolääkkeeksi Propralia. Annostus 2-3 x 40 mg/vuorokausi. En ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia, migreenin esiintymistiheyttä se on vähentänyt. En ole edes tiennyt, että sitä voidaan käyttää ahdistuslääkkeenäkin.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:42"]
Mulle on myös määrätty migreenin estolääkkeeksi Propralia. Annostus 2-3 x 40 mg/vuorokausi. En ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia, migreenin esiintymistiheyttä se on vähentänyt. En ole edes tiennyt, että sitä voidaan käyttää ahdistuslääkkeenäkin.
[/quote]
Tiesin, että Propral on yleislääke jota käytetään korkean verenpaineen, sydänvian, masennuksen, paniikki- ja ahdistukohtausten hoitoon. Kuulin kouluni hoitajalta, että 6000 opiskelijan koulussa yli 300 käyttää Propralia pelkästään esiintymisjännityksen hoitoon...joten yleinen lääke on. Annokset vain ovat usein pieniä. Kaverini sitten varmaan kuvitteli nuo oireensa tai tulkitsi sykkeen alentumisen "kauheana apatiana." Itse olen huomannut, ettei sykemittarin käyttö oikein osvi minulle kun en tosiaan pääse niihin kovatehoisessa urheilussa vaadituille sykealueille. -ap
mulla on rytmihäiriöihin tarvittaessa 10 mg, jota olen ottanut max 3 kertaa päivässä. sanottiin, että annos todella pieni, kun kysyin imetysaikaisesta käytöstä. että käytetään paljon isompiakin annoksia. migreenin estoon annoksesi varmasti ihan normaali. :) eri vaivoihin eri annostukset.
jos kaverisi menee veteläksi jo yhdestä 10 mg tabletista, kannattaisi varmaan kysyä lääkäriltä onko normaalia.
Minä käytän jännitykseen tabletin murusen. about alle 2,5 mg siis riittää minulle.
Mulla on rytmihäiriöihin Propralia yksi tabletti tarvittaessa. Jos ei auta, sitten toinen ja thats it.
Hei!
Kuinka korkea sun syke on? Minullakin välillä rytmihäiriöitä ja koko ajan korkee syke 90-100. Uskaltaako käyttöö propralia ja kuinka paljon?
Rytmihäiriö ja korkea syke. 120-160 mg vrk 3-4 x40 mg tabletti siis. Pienempi määrä ei auta minulla.
4 x 40 mg vuorokaudessa. Verenpaineet menee silti 160/100 keskiarvossa ja leposykkeet 70 pinnassa.
Ei me kuule käytetä Propralia lainkaan.