Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤¤ Heinähelistimien maaliskuu ¤¤¤¤¤

01.03.2008 |

Osasinpas laittaa uuden pinon :). Linkkiä edelliseen en osaa tehdä, sen saa laittaa joku, joka osaa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa vaan tätä tuolta kolmossivulta :)

Rousku ja J

Vierailija
2/70 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostetaan pinoa.. taitaa moni olla pääsiäisen vietossa ku on niin hiljasta..

käytiin just ostamassa pojalle aurinkolasit ja rattaisiin jalkapeitto.. päästää kokeilemaan rattaissaolemista :) on niin nätti ilmakin.. aurinko paistaa..

meillä tuli se 8kk täyteen.. onneksi se muutti yöunet paremmaksi.. tai se tais johtua siitä ku vaihdoin iltapuuron iltaruokaan.. nyt menee iso purkki iltaruokaa ja yöllä herätään vain 2-3krt entisen 4-6krt sijasta.. luksusta..

nyt huuto yltyy.. on mentävä..

iloista pääsiäistä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
23.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinpa on linjat hiljasina.

Meille tuli eilen tyttöselle 8 kk täyteen. Ensi viikolla on lääkäri neuvola. Meillä ei mitään ihmeempää uutta. Pääsiäinen on mennyt tässä kotosalla ja kyläillessä.

Päiväunet ovat edelleen lyhyitä max 1 tunti. no eilen sain nukkumaan ulkona lenkin ajan ja vielä sen jälkeenkin. Jolloin unta riitti yhteensä 2 tuntia. Ehkä oon liian nopeesti nostanut pois vaunuista, pitäis vaan jaksaa koittaa uudestaan hyssyttää uneen.

Yöllä syödään 1-2 kertaa. Päivällä ei huoli tissiä, kun ehkä just päikkäreiden jälkeen kun on viel' vähän unen pöppörässä. Olenkin miettinyt, että riittääkö 3 imetyskertaa päivässä maidonsaantiin. Pari kertaa olen ruoan yhteydessä koittanut maistattaa tuttelia nokkamukista, mutta ei maku oo vielä ainakaan miellyttänyt.

Kiva kuulla , että millastellakin on yöheräilyt vähentyneet. Annatko siis oikien peruna/liha aterian illalla puuron sijaan?

bb

Vierailija
4/70 |
24.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut taas vähään aikaan kirjoiteltua....

Meillä pikku herra aloitti pääsiäisenä (pe) sitten kävelemisen ja nyt mennään kovaa isompien perässä, hih. Meillä siis tulee 2.4 9kk täyteen.

Konttaamaan lähdettiin silloin päälle 6kk ja siitä aika heti jaloilleen nousi ja tuossa 7kk eteenpäin mennyt tukia pitkin. Meillä on kyllä noi 2 aikaisempaakin lähteneet aikaisin kävelemään. Toinen samoin kuin tämä ja toinen muutaman päivän päälle 9kk.

Yöt nukutaan edelleen (kopkop) hyvin, menee 20 korvilla unille ja herää aamulla 8-9 välillä ylös. (yösyötöt jäi 2kk pois kun rupesi nukkumaan yöt kokonaan)

Atooppinen iho kiusaa, mutta onneksi se tuttua puuhaa. Lisäksi jokunen allergia joita selvitellään :( Kaura ja kala ainakin mikä varma, loput saadaan testeistä selville. Onneksi on vakuutukset niin hoituu äkkiä testit jne..

Joitain sanoja tulee jo: Ei, anna, ota ja mammii (anna ja ota tulee painoattaen N ja T kirjaimiin, hauskan kuulosta) ja tuo mammii on maitoa ;) Ja lukematon määrä sitä omaa höpötystä josta ei saa selvää, kait... :-)

Poika syö 90% meidän kanssa samaa ruokaa ja ruoka maistuukin tosi hyvin. Silloin saa purkkiruokaa kun äiti on laiska ja ostaa meille pitsaa/hampurilaista tai jotain muuta " nouto" ruokaa ;)

Kovasti yrittää itse syödä lusikalla, mutta selväähän se on mitä siitä tulee...joka kolmas suuhun ja muut minne sattuu...pitäs jaksaa vaan olla " kärsivällinen" ja antaa opetella, mut mut mut..itse kun syöttää niin on niiiiiin paljon helpompaa, hih.

Potalla käydään aina unien jälkeen ja silloin pissat sinne onnistuukin, (jos siis olen saanut vauhdilla sen vessaan heti herättyä) mut muuten en jaksa seurata koska olisi tulossa...Paitsi jos kakkahädän huomaa, eli siis et alkaa äkistellä niin äkkiä vaippa pois ja potalle ;)

Meillä käytetään kestovaippoja, niin hyvin on saanut päivän vaippa määrän vähennettyä muutaman pienemmäksi noiden unilta potalle viemisen ansiosta.

Meillä oli se 8kk neuvola/lääkäri ja kaikki ok.

Mitat olivat: 73cm 9500g ja pipoa en muista....

Nyt pyykin pesuun, kun isommat pihalla ja pienin päikkäreillä.

Äityli kera poika 7vee, tyttö 5vee ja poika 2.7

Vierailija
5/70 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaihteeksi vähän rauhattomampi yö... Janna nukkui kymmenen maissa tissille, mutta alle tunnin päästä heräs huutamaan, eikä rauhottunut ku tissille, vaikka varmasti ei ollu nälkä. Kohta heräs taas, mut sitte nukahti silittämällä. Sitte söi vielä kahelta ja viieltä, seittämältä herättiin ylös. Ei kyllä oo joka kerta nälkä, mutta kun ei muuten saa nukkumaan, kun huutaa vaan täysiä vaikka kaks tuntia, jos ei pistä tissiä suuhun.

Piutuliinilla on kyllä taitava poika :). Paljon " isommalta" kuulostaa ku meiän neiti, vaikka ikäeroa ei oo ku pari viikkoa. Vieläkään J ei ryömi eteen eikä taakse, eikä nouse konttausasentoon. Pari kertaa on toistanut jonkun sanan melkeen oikeen muitten puheesta, tiiä sitte onko sattumaa vai ihan oikeesti matkinu puhetta.

Nyt oon kokeillu antaa Jannalle 8 kk:n ruokaa, makaronia ja jauhelihakastiketta :). Maistuu munki suussa ihan oikeelle ruualle ja Jannastaki oli hyvää, suu auki ootti seuraavaa lusikkaa. Mutta niinhän siinä kävi, että n. kymmenen lusikallisen jälkeen rupes yökkimään, vaikka olin isoimmat palat muusannu haarukalla. Ei oo kyllä semmosta ruokaa tai makua vielä ollu, josta Janna ei tykkäis, mutta pieniäkään paloja ei oikeen sais olla. Jännä, että toppi ei tuu heti, vaan monen lusikallisen jälkeen vasta. Maha ei oo täynnä, siitä ei yökkäily johu, sen jälkeen syö sitte vielä sileämpää sosetta.

Meilläki on nyt potta olemassa, mutta ei oo vielä kokeiltu. Pitäs koittaa, miten Janna siinä pysyy, varmaan tarvii pitää kiinni, ettei kippaa nenälleen.

Nyt pois,

Kangasrousku ja Janna

Vierailija
6/70 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun taas on viimeisistä viikoista selvitty hengissä niin selvitään mistä vaan. Ollaan enemmän tai vähemmän sairasteltu viimeinen kuukausi, nyt alkaa olla tautikierteet ohi. Viimeviikolla Joel oli koko viikon oksennustaudissa ja hirveässä ripulissa (sitä ennen tietenkin me muut) joten ei ole tullut kirjoiteltua tänne tai mitenkään muutenkaan oltua " ulkomaailmaan" yhteydessä. Sairaalareissulta vältyttiin , mutta läheltä piti. Säälittää kun toinen on niin pikkainen muutenkin ja tuntuu että on nyt kuihtunut entisestään, epäilen että paino pudonnut jopa 6,5kiloon vaikka 8kk mittarissa ensivk:lla... syöty ei olla kiinteitä pariin viikkoon, nyt pikkuhiljaa alkaa maistumaan. Onneksi vettä ja maitoa meni.

Onnea Sonterille plussasta! Itsellä on aina ollut ajatus että 2 lasta riittää... ja nyt kun luku on täynnä, takaraivossa tykyttää että josko sittenkin vielä yksi... mutta eihän niitä tosta noin vaan tulekkaan, täytyy rauhassa katsella ja kuulostella. Sitäpaitsi en saa olla enää opinnoista pois, tälläkin hetkellä olen läsnäoleva opiskelija, vaikka hoidan lapsia kotona. Ei tunne tuo opinahjo Stadia mitään äitiyslomia mikä on kyllä mielestäni jo lainvastaista... olen taistellut tuulimyllyjä vastaan viimeiset kuukaudet ja päättänyt luovuttaa, olkoon sitten heidän ongelma jos opintoni venyvät kohtuuttoman pitkiksi.

kauheeta tilitystä, mutta ehkä tämä nyt sitten tästä kun saa vähän purkaa;)

J.E.P ja Joel kohta 8kk

Vierailija
7/70 |
26.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voi tärppäispä meilläkin pian, on meinaan ihan hirvee vauvakuume, en enää muistanutkaan miten ressaavaa tää on ku odottaa että tuleeko menkat vai ei!!!

Tänään aamupäivällä syntyi mun serkulle tyttö, (eka tyttö pian 7 vuoteen meiän sukuun tai ystäville) viikkoja perjantaina olis tullu 34. 2100g oli vaavelin paino, pituus vissiin siinä 40 sentin tienoilla. Oli yht' äkkiä maanantaiaamuna menny vedet ja olivat lähteneet sairaalaan ja siellä olivat meinanneet että yrittävät pitää vauvan vielä mahassa antamalla kortisonia, mutta tulehdusarvot oli äidillä nousseet niin korkeelle että vauva oli äkkiä saatava ulos, ja niin oli käynnistetty. Kaikki vissiin oli mennyt hyvin.

Ja siitä seuraavaan kysymykseen: mistä saa keskoselle vaatteita? Itse asumme Raumalla ja täältä ei kyllä löydy mistään. Olis tarkotus lähettää pieni paketti heille, vaikka vauva nyt on muutaman viikon sairaalassa niin on se silti aika pieni vielä sieltä kotiutuessaan.

Huomenna tosin ollaan menossa poriin että jos joku tietää mistä sieltä sais keskoselle vaatteita niin tiedon otan kiitollisena vastaan. Tai sitten joku nettikauppakin kävis.

Mutta sitten meihin, E ryömii jo kovaa vauhtia. Menee konttausasentoon, pari askelta on niin ottanut mutta toteaa että lujempaa ja varmemmin pääsee ryömimällä. Ja mä saankin olla koko ajan kieltämässä.

Toinen hammas tuli alas vasemmalle eteen maanantaina ja nyt on tulossa ylös eteen oikeelle kolmas, tuntuu jo kun sormella koittaa. Aika äkkiä on meillä nuo hampaat aina tulleet, kun on sormelle tuntunut niin seuraavana päivänä on jo puhjennut. Ja päiväuniin on nuo hampaat vaikuttaneet mutta onneksi yöunet on pysyny kokonaisina, paitsi viime yö, unissaan itki tunnin verran, ei ees silmiään aukassut ja koitin suuhun niin sielllä se hammas tuntui, illalla ei vielä tuntunut.

Ai niin, 8kk neuvolassakin käytiin reilu viikko sitten, mitat oli 8kk(6kk):

12.120kg (11kg)

74.7cm (72.5cm)

pipo 45.3cm (43.5cm)

Neuvolatäti kysyi että halutaanko tulla 10kk neuvolaan että hän on niitä antanut jos haluaa, niin sanoin että mikäs siinä jos kerran pääsee, ei siitä ainakaan haittaa ole. Musta tuntui nytkin toi 2kk taukokin hirveen pitkältä.

Mä vieläkin mietin tota kahen lämpimän ruuan antamista. Kaikki muut vissiin jo syö kaks lämmintä ateriaa päivässä. Meillä kun on tuo poika kasvanut noinkin hyvin vaikkei saa ku yhen. Pari viikkoa mä koitin mut tuntu siltä et pojan maha oli koko ajan ihan pömpöllään, eikä se nyt kyllä oo ainakaan vaatinut enempää ku siirryttiin takas yhteen ateriaan. Eli meillä ruokaillaan tällä hetkellä näin:

n. 8 herätys

n. 9 aamupala, 1dl jugurttia ja noin 50ml maitoa (ei aina maitoa)

n. 11.30-12, 1 pieni prk liharuokaa ja hiukan maitoa ja sitte nukkumaan mennessä juo 150-200ml maitoa ja nukkuu 1-2 tuntia

n. 16.30, 1 pieni prk hedelmäsosetta ja hiukan maitoa ja taas nukkumaan ja juo 150-200ml maitoa ja nukkuu ½-1 tunnin

n. 19.30-20, 1-2dl iltapuuroa

n. 21, nukkumaan ja juo 200ml maitoa

ja nukkuu n. 7-8 asti, jos herää 7 niin haen viereeni ja nukutaan tonne kaheksaan asti ja joskus venyy jopa yheksään :)

Nyt alkaa jätkän hajut oleen jo semmosta laatua että taitaa olla painavemmat tavarat pöksyssä...hajuvauvan hajuvaipan vaihtoon :)

Vierailija
8/70 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin taas jo ties missä kaukana, niin aattelin nostaa.

Jannalla on nyt ollu parina iltana vaikea nukahtaa, tai nukkuu kyllä, mutta kohta herää eikä auta muu kun mennä laittamaan käsi selän päälle, sitte kyllä nukkuu melkeen heti. Viime yönäkin heräs muistaakseni neljä kertaa 30- 45 minuutin välein eikä osannu ite nukahtaa uudelleen. Ja aamuyöstä söi kaks kertaa, niin ku muinaki öinä taas tällä hetkellä. Ja mua väsyttää taas... Ainahan mua nykyään väsyttää... On kyllä paljo rankempaa tämä yöheräily mitä eeltäpäin kuvittelin... Mutta en tosiaankaan vaihtas tätä nykyistä elämää vauvattomaan elämään, meillähän on aivan ihana pikkuneiti <3.

Minä oon nyt vasta kahtena päivänä antanu Jannalle kaks lämmintä ruokaa. 8 kk- neuvolassa meille sanottiin, ettei sillä toisella potturuualla oo kiirettä, että menis maitoa tarpeeksi. Nyt vaan Janna on vaikuttanu nälkäsemmältä ku ennen, niin kokeiltiin sitte. Mutta varmaan syö nyt maitoa vähempi. Ei heti tuon ruuan jälkeen paljon jaksa, vaikka annan vähempi ruokaa ku lounasaikaan. Pitää nyt kahtua, jatketaanko tuota toisen lämpimän antamista vai jätetäänkö vielä vähäksi aikaa pois. Vaikea on arvioida, saako tarpeeksi maitoa, kun kaikki maito, mitä saa, on rintamaitoa.

Janna on nyt hirveesti innostun musiikista. Kuuntelee lastenlauluja ja iskelmää :). Piti ihan mummulta lainata iskelmälevy, kun ei meillä itellä niitä paljon ole. Kun musiikki soi, Janna hytkyy ja heiluu ja heiluttaa päätään :).

Kirjotelkaahan muutkin jotaki!

Rousku ja Janna 8,5 kk

Vierailija
9/70 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meidän neuvola terveiset:

paino: 7720

pituus: 68,10

pää: 44,5

Painoa oli tullut tosi mukavasti kuukaudessa. Vähän lyhyen sorttinen on tyttö verrattuna siihen, että molemmat me vanhemmat ollaan pitkiä, mutta lääkäri sanoi, että kirii varmasti jossakin vaiheessa. Mutta onhan nämä luvut vähän toista kun jbabylla tossa yläpuolella :)

Meillä menee kaikki hyvin. Yötkin on mennyt nyt vähän paremmin, kun V nukkuu ihan mun vieressä. herää syömään 2 kertaa yössä.

Tuo maito juttu edelleen mietityttää. Meillä siis syödään rintaa enää vain 3 kertaa vuorokaudessa, illalla ja yöllä. Mahtaakohan nuo riittää riittävään maidonsaantiin. Olen parina päivänä koittanut totutella tutteliin ruuan yhteydessä, mutta ei oikein tunnu maistuvan. Annatko jbaby jo tavallista jugurttia vaiko noita piltti tms, jogurtteja? Meillä syödään 2 liha-ateriaa päivässä, 2 puuroa, ja välipala.

Nyt kutsuhuuto käy..

bb

Vierailija
10/70 |
28.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaseen viestiä. Täällä ollaan jo lähtökuopissa ja viimesiä tavaroita vielä pakkaamassa. Huomenna sitten lähdetään kohti omaa kotia.

Miskalla on nyt puskenut urakalla hampaita. Olin huomannut, et ylös eteen on tulossa hampaat, mut nyt on tullut alaskin lisää hampaita. Ihmekkös siis jos pieni mies on ollut vähän kärttyinen ja itku herkässä. Kohta taitaa olla hyvä puruarsenaali meilläkin käytössä.

Miska ei edelleenkään konttaa tai ryömi. Kovaa menee kävelytuolilla ja muutenkin kävelee jos vaan jaksaa kävelyttää. Kova on hinku pystyyn eli saas nähhä ruvetaanko suoraan kävelee. Tänään nukkumaan mennessä nosti ittesä pystyyn pinniksessä. On se iso poika jo, oli niin polleen näkönen suorituksestaan.

Kiitos muuten kaikille onnitteluista!!! jbaby toivottavasti sielläkin plussatuulet puhaltas piakkoin :o)

Sonteri, Miska 8,5kk ja pikkukakkonen rv5+jotain

Vierailija
11/70 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

beebebeebe: olen siis vielä antanut ihan noita piltin jugurtteja ja ne tuntuvatkin maistuvan tosi hyvin.

Unohdin tossa viimeks kirjottaa että E osaa jo nousta ite istumaan, oppi pääsiäisenä, perjantaina. Ihan yht' äkkiä vaan nousi kun lattialla mies oli vaippaa vaihtamassa, hetken katottiin että mites se nyt noin ponnahti ylös, oli varmaan yöllä pinniksessä salaa opetellu :)

Saas nähä miten nyt menee ton kellon siirtämisen kanssa rytmi sekasin, toivottavasti ei paljoa, kun just on päästy takas hyvään unirytmiin. Ja aamulla on vauvauinti, täytyy vaan muistaa ennen nukkumaan menoa siirtää kellot jo valmiiks tai muuten ollaan myöhässä uinnista. Muutenkin nyt on ollu monen viikon tauko kun E oli kipee ja sit viime viikolla ei ollu uintia ku oli pyhä. Kaippa se vielä silti osaa suklata. Kotona kylläkin joka ilta kun on suihku, (tai kylpy 2x viikossa) niin sukelletaan siinä suihkun alla niin ei refleksi katoa.

Töihin palaamisesta vissiinkin oli jossain vaiheessa juttua. Mun ois nyt tarkotus jäädä kotiin hoitamaan poikaa, vanhempainvapaa loppuu 19.4 ja se on jo ihan liian pian. Täytyy vaan kukkaron nyörejä kiristää todella urakalla, ostettiin meinaan rivarikämppä pari kuukautta ennen pojan syntymää ja nyt toukokuussa nousee lainan määrä 200 eurolla ja sen verran vissiin tulotkin tippuu. Eikä mulla mitään vakkaripaikkaa olekaan, entiseen työpaikkaan kyllä varmaan pääsisin mut sit pitäis olla kaks autoo ja hoitopaikka pojalle, eli ei kiitos. En oo valmis viemään E:tä vielä hoitoon ja mieskin sitä on sanonu että et sä mihinkään töihin mee. En kyllä haluaiskaan sinne samaan paikkaan.

Leffaa kattomaan lauantai-illan ratoksi, viikonlopun jatkoja :)

T: jbaby ja E 8kk12pv

Vierailija
12/70 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa olla normaali pieni poika vihdoinkin. Oli kyllä kova vatsatauti, se oikeastaan kesti kaksi viikkoa ja nyt saatiin rauhoittumaan vihdoin tuo vatsa apteekin peptidin tuttelilla. Se on kyllä todella kallista mutta kyllä sitä viikon pystyy ostamaan. Sitten testataan taas tavallista korviketta.

kyllä tämä elämä taas voittaa, on itselläkin ihan erilainen olo kun ei tarvitse pitää sylissä itkevää vauvaa koko päivää. Nyt pari päivää Joel on jaksanut jopa leikkiä, ryömiä ja nauraa sekä harjoitella konttaamista.

Toivottavasti teillä muilla ei ole vatsatauti kiusannut! Nyt on pakko mennä saunaan ennen kuin mies tulee sieltä pois!

J.E.P ja Joel kohta 8kk

Vierailija
13/70 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on nyt sitten virallisesti kevät :). Täällä ei kyllä siltä näytä, lunta on ja pakkasta. Ääk, nyt heräs neiti, niin että taitaa lyhyeksi jäähä tämä juttu. Ei oo kovin helppoa tytteli sylissä kirjottaa,kun meinaa olla ylimääräsiä käsiä näppäimillä.j ( tuo j on Jannan tekemä. Yrittiköhän omaa nimeään kirjottaa ??? ;) )

On pitänyt kysellä tätä ennenkin, mutta en oo muistanu. Että ootteko pikkusia jo saunassa käyttäny? Me on vaan joskus Jannan kans kylpyyn mennessä käyty lämpenemässä olleessa saunassa vähän kurkkaamassa, ei vielä muuta. Kuinka kauan saa pitää pientä saunassa aluksi? Minnuutteja vain? Ja vissiin aika " kylmässä" saunassa?

Pakko lopettaa...

Rousku ja J

Vierailija
14/70 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopionpas tän vanhasta pinkasta, en muistanut et kuukausi vaihtui=)

Aivan kauhee yö takana!!!!

R itki vähän väliä!! Nukuttiin suurinosa yöstä sylikkäin:( Epäilen vahvasti että hampaat vaivaa taihi sit masu! Väänti yöllä vihreen löysän kakan:(

Illalla nukkui muutaman tunnin ok, heräs äijille, ja sit nukahti hetkeks ja aloitti pian huudon. Sylissä vaan oli ok, tai oikein lähellä vieressä(pää mun käden päällä)! ;( Aamuyöstä nukkui ehken 3-4h ja itki taas. onneksi vielä nukahti tunniksi!! Aamulla heräsi itkustellen, mutta kaikki oli sit hyvin kun pääsi sängystä ylös. Ei ollut kuin vähän lämpöö. Aamusta nukkui reipat 2h ulkona. Ja on ollut oma itsensä:)

Missäs kaikki taas luuraa?? Kirjoitelkaahan Heinikset=)

Vierailija
15/70 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisen kuun pino http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12340519&p=1&mpage=6&tmod…

Meille ei oikein mitään uutta. Paitsi muutto lähestyy kovaa vauhtia. Saa nähhä miten vaikuttaa uuteen kotiin muutto Miskaan. Sit todennäkösesti oon hieman nettipimennossa ennenku saahaan yhteydet kuntoon.

Rousku: Ollaan käytetty Miskaa saunassa mummolassa käydessä. Ihan alalauteella kylvetetty. Ei mitään löylyä heitetty ja yleensä ekana käyty ennenku sauna on kauheen kuumaks päässy. Ihan OK on menny ja sellaset 10-15 min on kerrallaan oltu. Vettä valellaan päähän koko ajan ettei tuu liian kuuma. Ihanan punaset posket tulee saunan päälle. ;o)

Miska vierastaa nyt ihan selvästi. Vieraita tarkkailee ekaks tosi epäilevästi äitin tai isin sylistä. Sit jonnii ajan päästä kun toteaa, ettei " vaaraa" rentoutuu ja alkaa olla oma touhukas ittesä. Mites teillä muilla???

Tirppikselle tsemppiä itkujen ja unipätkien kanssa. Alkaa tässä tajuta miten helpolla ollaan päästy >koputtaa puuta> kun Miska ei hampaita oo itkeskelly ja masuvaivojakaan ei oo ollu. Iteasiassa yöt on koko ajan menny meillä loistavasti. Päiväunet on sitten aina sitä sun tätä.

Nyt taidan painuu yöpuulle Miskan seuraks.....

Sonteri ja Miska lähestyy 8kk

Vierailija
16/70 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni hyvin, illalla sai itkukohtauksen ja nukutin sit vaunuihin. Mukahti puol10 pintaan)maidot joi kylläkin jo8).Heräsin sit yhen pintaan kumpsahdukseen ja itkuun, miekkonen oli työntänyt itsensä kuomusta " läpi" ja mulskahti lattialle ;( Onneksi ei sattunut pahasti, pieneti vaan itku ja nukahti oitis keskeen. heräili sit 3lta syömään ja seiskalta ylös. Ähräili 5lähtien välillä, mutta vasta siis 7lta heräs=) Mies nousi pienen kanssa ja mä nukuin sit puol9=)

Tärkein uutinen tähän päivään Rasmus oppi KONTTAAMAAN eilen <3 Suloinen!! <3

nyt menen jatkamaan aamutoimiani, R jo pihalla nukkumassa.

T&R

Vierailija
17/70 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs oli kirjoitusvirheitä, mutta koittakaaha saaha selvää=)

Vierailija
18/70 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas täällä takkuisten öiden takia kyselen että koska meinaatte lopettaa yöllä imettämisen tai syöttämisen? Jos siis moni sitä vielä tekee...Voi teitä onnellisia, joiden vauvat nukkuu läpi yön. Mun ainoa toivo on että, kun lopetan yöimetyksen niin yöt rauhoittuu...Esikoisen kanssa oli niin mutta se ei ollutkaan lähellekään yhtä huono nukkuja kuin tää 8)

Anteeksi että oon huono kommentoimaan muiden tarinoita ja aina omiani kyselemässä. Luen kyllä teidän tarinoita mutta aika ei riitä pidempiin stooreihin...

Vierailija
19/70 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin Tirppiksen Rasmukselle onnittelut liikekannalle lähdöstä. Siitä se meno sitten alkaa.... Meillä vielä odotellaan sitä ihmettä.

Onassis kyseli yöimetyksestä. Edelleen meillä yöllä syödään kaks kertaa. Miska menee 20 mennessä unille ja syö sitä ennen siinä 19 maissa. Sit herää 23 aikaan syömään ja 3-4 aikaan sitten seuraavan kerran aamulla. Oon kyllä kovasti miettinyt tuota yöimetystä, kun sitä toista kovasti tässä yritetään. Vois auttaa nimittäin asiaa. Toisaalta en haluis lopettaa ennenkuin tuo pieni mies on siihen valmis. Eli vielä ainakin jatketaan näin. Kokeillaan nyt ennen nukkumaanmenoa äidinmaidolla höystettyy mannapuuro, mitä se tekee noihin yösyömisiin.

Meillä Miska on selvästikin ruvennu osoittamaan mieltään itkemällä. Vaikka muuten on niin kiltti ja ihana poika niin tulistuu kovasti jos ei asiat mee niin ku haluu ja osaa sen kyllä ilmaista. Äiti on välistä ihan helisemässä. Yöunille meno on yks esimerkki millon itketään kun ei haluttas ruveta nukkuu, vaikka väsyny ois.

Sonteri ja Miska

Vierailija
20/70 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösyötöstä: luotan siihen että Rasmus itse ilmoittaa milloin ei enää tarvitse yöllä maitoa! Nykyään syö yleensä vaan kerran:)

Meillä tuo herra kanssa itkee jos jokin asia ei ole mielen mukaan=) Näkee ihan selvään että on sellasta tekoitkua et nyt auttamaan menee hermo=) Luonnetta tuolta löytyy tosi paljon, ihan erilainen pakkaus kuin kaksi edellistä;) Varmaan saanut kaikista eniten tota Savolaisverta äipältään ;)