Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤¤ Heinähelistimien maaliskuu ¤¤¤¤¤

01.03.2008 |

Osasinpas laittaa uuden pinon :). Linkkiä edelliseen en osaa tehdä, sen saa laittaa joku, joka osaa.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäpikkä just nukahti yöpuulle, joten on rauha naputella koneella.

Tirppiksen Rasmukselle onnittelut purukaluston kasvamisesta. Nyt sitä alkaa jo olla mitä käytellä. Meillä ei vielä oo lisääntyneet ja luulen ennemmin, et se tissille nirsoilu johtu tosiaan taas tuosta kk-kierrosta ja mahdollisesta oviksesta. Tänään taas on syönyt tosin välit on venähtäny. Päivällä tänäänki meni 5-6h imetysten välillä, yöllä sit kuiteski maistuu 4-6h välein. Mitäs tää on?? Kiinteitten yhteydessä en saa Miskaa ottaa maitoo. Eli tisuttelut on pidettävä ihan omana sessionaan, joita nyt päivässä ei näköjään oo ku 2-3. Onko jollain kokemusta vastaavasta???

Kerroinkin, et Miska on oppinut puhaltamaan. No tänään kun sormiruuan yhteydessä annoin vettä niin alko vesimukiin puhaltelee ilmakuplia ja sekös oli hauskaa meistä molemmista. Oli sitten mitä iskälle illalla näyttää. Tänään samoin äkkäs miten kävelytuolilla pääsee etiäpäin ja pääasiassa kirjahyllylle missä on kirjat ja lehdet. Lisäks nyt illasta sai hirveen itkukohtauksen. Mie oli menny suihkuun ja isäsä vaihto yökkäriä sekä yövaippoja. Ilmeisesti tuli paniikki missä äippä. Rauhottu kunnolla vasta kun olin sykyssä tyynnytelly jonnii aikaa ja sit vasta tissikin kelpas. Tais iskee siis se eroahdistus päälle, vierastustahan on jo ollu jonnii aikaa.

Semmosta meille tänään.

Sonteri ja Miska 4pv päästä 8kk

Vierailija
42/70 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa moit. Meidän naistenpäiväviikonloppu kuluu poikien kanssa kolmisin kun mies lähti laskettelemaan kaveriporukalla..

Aamulla oltiin ulkoilemassa ja L tykkää kovasti vauvapulkan kyydistä jossa oli nytkin pitkät tovit hihkumassa. Joku typerä black out kävi mammassa ja laskin pojan hetkeksi pulkkaan ilman turvavyötä.. juu arvasitte oikein tupsahti heti nenälleen, ei mitään suojaheisjasteita niissä ulkotamineissa ja nenään tuli verinirhaumia ja koko nenä ja otsa punasena.. ai että tuli morkkis vaikka ei tuo mies kun pikkuitkut vaan tisrkautti.

Käytiin viime viikolla 8kk lääkärineuvolassa ja aika pieni mies on meillä edeleen: 8550g ja 72,1cm. Liikkumaanlähdön suhteen ihan yhtä rauhallinen kuin isoveikkakin. L istuu´hyvin muttei itse nouse istumaan, hiukka peruuttaa ryömien, ei ole ykkösvaihdetta vielä löytänyt, ei nouse seisomaan. Lääkäri jo tarjosi fys.terapeutin apujakin mutta en nyt jaksa huolestua enkä vielä ainakaan ala juosta missään terapioissa. Eihän tuo vielä ikätasolla ole mutta kuitenkin kehittyy koko ajan.

Yöt on edelleen sieltä jostain vaikka joitakin viikkoja sitten hehkutin sitä unikoulua täälläkin.. saatiin juuri joku roti noihin öihin kunnes L alko urakalla tehä hampaita ja taas oltiin nollapisteessä.. nukkuu 20-1 jolloin tissiä ja sitten siitä aamuun vähintään kahen tunnin välein herää itkemään, joskus rauhoittuu tasuttelulla, joskus tissillä. Aamulla seiskan pintaan noustaan ylös. Hampaita onkin tullu kaksi alas ja nyt tekee ylös ja nuo tuntuvat olevan kovan takana kun itkettää kovin - suppoja olen nyt antanut jo momena yönä.

Matkarattaista täällä puhuttiin ja meilläkin nuo Gracot ja tyytyväisiä ollaan oltu.

Jospa oikasis poikain viereen ja yritän olla aktiivisempi.. kiitos teille jotka jaksatte pitää porukkaa kasassa.. on täällä niin mukava käydä lueskelemassa.. joskin olen jostain mumman syystä alkanut vierailla myös tuolla vauvakuumepuolella...

T. Persilja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut tänään vähän siivottua, tiistaina on anopin synttärit täällä meillä. Heillä on niin pieni asunto, ettei mahdu juhlimaan siellä ja heidän entinen talohan tämä on ja kun täällä on tilaa, niin täällä juhlitaan.

Iiks, rupes tuota Persiljan tekstiä lukiessa miettimään, että mitähän lääkäri meille sanoo Jannan kehityksestä... Neiti kun ei tosiaan ryömi eteen eikä taakse, ei nouse seisomaan saati istumaan. Ilman tukea istuu pari minuuttia... En oo aatellut J:n kovin kehityksessä jäljessä olevan, kun ei tytöllä oo sisaruksia joihin verrata. Tiiän kyllä, että monet tämän ikäset konttaa ja jotkut käveleekin, mutta en oo huolissani ollu. Kovasti kyllä kehitytään täälläkin, mutta ei tuolla liikkumispuolella. Ite ei käänny ees mahalta selälleen muuta ku vahingossa. Nyt kuitenkin, kun seisotetaan, laittaa jalkapohjat yleensä kokonaan maahan, polvet notkuu monesti melko lailla, mutta paremmin seisoo. Ja on alkanut matkimaan kaikenlaisia muiden tekemisiä, on alkanut vilkuttamaan, oman nimen on tunnistanut kauan. Mutta fysioterapiaa saatetaan ehotella meillekin... No, eihän se paha ole, mennään jos pitää mennä. En kyllä paniikkia revi tästä, varmasti Janna lähtee liikkeelle sitte kun on siihen valmis.

Tämmösiä mietintöjä tällä kertaa

Rousku ja Janna, kohta 8 kk

Vierailija
44/70 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan pinoa ettei liian kauas pudota=)

Onpas tuolla ankea ilma, kauheen loskaista! :(

Tämä mamma on ihan väsy, vaikka kahdella heräämisellä selvisin viime yönkin. Yleensä siis pulloa kerta ja tuttia kerta tai kaks. Kummasti vaan verottaa nuo kuuden nousut. nukkuis nyt ees seiskaan asti:)

Näyttäis että olisi alas tulossa taas hammas..=O Kauheeta kyytiä puskeevat esiin.

Tänään nousi seisomaan tukea vasten, oli sopivasti hyvä alusta mihin tarrata ja kiskaisi itsensä ylös muutamaan otteeseen=) Olipas äiti ja isi ylpeitä pienestä miehestä!<3

Kananmunaa pitäisi testata joku päivä käykö se pienelle. Piimää maistoi yksi päivä pikkaisen mun mukista ja olipas muikeet ilmeet;)

Sunnuntai päivän jatkoja kaikille

tirppis ja R viikkoa ja yhtä päivää vaille 8kk <3

Vierailija
45/70 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että jossakin neuvolassa jo tuossa vaiheessa ehdotetaan fysioterapiaa.

Yhdessä vauvakirjassa on luku mitä missäkin neuvolassa testataan, 8 kk neuvolan kohdalla lukee näin (tosta liikkumisasiasta siis): tukeutuminen suoriin käsivarsiin vatsamakuulla (tai kyky kontata).

Eli itse saisin vaikutelman, että ei edes odoteta 8 kk vanhan konttaavan. Tiedän toki monia lapsia, jotka ovat kontanneet jo hyvin aikaisin. Meidän vauva-uinti ryhmässä eräs suloinen tyttövauva oli aloittanut konttaamisen ja seisomaan nousemisen jo 6 kk vanhana.

Itsellänihän ei lapsista kokemusta aikaisemmin ole, mutta esimerkiksi sisareni 4 lasta ovat kehittyneet omalla aikataulullaan jokainen.

Lisäksi tuttavani tytär on nyt 9 kk, hän ei vielä konttaa mutta on aloittanut ryömimistä. Mieheni sisaren lapsi oli 10 kk, kun hän aloitti ryömimisen.

Joten jotenkin tuntuisi, että ei kannata hirveästi huolestua.

Meillä Essikään ei vielä konttaa. Hän hakee edelleen konttausasennon useita kertoja päivässä,ja huojuu siinä, mutta ei pääse eteenpäin. Essi tosiaan ryömii taaksepäin, eteenpäin ehkä hivenen.

Seisominen on vakaata. Essi ei ole saanut neuvolasta vielä istumislupia, joten emme ole häntä vielä istuttaneet.

Ensi viikonloppuna on Tampereella koiranäyttely. Meiltä menee sinne kaksi omaa koiraa, joten loppuviikosta on sitten pesemis-ja leikkamisrumba :D Väsymys vaivaa näin alkuraskaudesta, mutta pitää vaan yrittää jaksaa. Saas nähdä miten Essi pärjää näyttelyalueella,meillä kun on tuo vierastaminen nyt alkanut lievänä. Vieraat ihmiset ovat ihan kivoja ja ok,mutta jos joku erehtyy tulemaan liian lähelle ja katsoo Essiä niin itku tulee voimaakkaasti. Myös omaa tuttua paappaa on alettu vierastamaan, paapalle hymyillään ja vilkutellaan kaukaa, mutta syliin ei voi mennä ollenkaan, kun itku alkaa.

Meillä on ylimääräinen neuvola 17.3, koska kuukausi sitten Essin paino oli noussut vain 60grammaa ja pituutta oli tullut vain 7mm. Toivottavasti nyt olisi tullut pituutta ja painoa lisää.

Olen vähän yrittänyt itse mittailla noita mittoja, mutta aika vaikeeta se on :D tulokset vaihtelevat liian paljon :D

Essinmamma

Vierailija
46/70 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Essinmamman kanssa samaa mieltä, että yksilöllisesti lapset kehittyvät. Miustakin on omituista, että ehdottelivat fysioterapiaa. Jos se ois linja niin meillekin pitäs ehottaa sillä Miska ei ees yritä lähtee liikkeelle.

Jaksamista Essinmammalle väsymyksen kanssa. Olin kanssa ihan tautisen väsynyt raskausajan alussa. Tais helpottaa vasta neljännellä kuulla.

Tässä viikonloppuna herra tosin tajus kävelytuolin idean ja miten sillä pääsee kaikkialle. Rullaa hirveellä vauhdilla tässä pienessä kämpässä olkkarista keittiön kautta makkariin. Aika nopeesti oppi hallitsemaan sitä vehjettä on ite siitä selvästi tosi ylpee. Nyt on sit ruvennu tapailee askelia kun kainaloista käsilläkin kannattelee. Ennen tuota seiso vaan jalat tönkköinä eikä hapuillu ees askelia. Nopeita ne on oppimaan. Miska myös on ruvennut istuma-asennosta heittäytymään eteenpäin. Sekuntin on sit konttausasennossa ja sit masulleen. Kaippa se hakee sitä konttaamaan lähtöä.

Meillä on keskiviikkona 8kk neuvola. Tuun sitten kertoo mitä ne meille sielä sanoi. On muuten vika neuvola Helsingissä. Vajaa 3vko muuttoon. Ajatukset kyllä enemmän ja vähemmän pyörii aiheen ympärillä. Pakataan vasta vikalla viikolla kun miun äiti tulee tänne lapsenvahiks niin saa rauhassa laitella tavaroita. Tuntuu vaan niin uskomattomalta!!! Yks miun iso haave toteutuu, eikä mienaa todeks uskoo....

Uskomatonta. Miska on kohta nukkunu kaks tuntii partsilla. Kyllä se nyt on uskottava, että nää pitkät unet on meijjän arkee vihdoin.

Sonteri ja Miska ylihuomenna 8kk

Vierailija
47/70 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä kokoinen vauvasi oli 7kk neuvolassa?kun mainitsit vaavisi olevan pikkainen, meillä 7kk ja 6,6kg 67cm...

Sinänsä en huolestu koska poika syö meillä tosi paljon. Mutta tuntuu että teillä kaikilla muilla on aika paljon isompia nuo vaavit kuin minulla ja vaikka neuvolaan luotankin, on silti hyvä pitää" tuntosarvet" koholla...

meillä on tautikierre kaikkien muiden osalta ohi paitsi minun. tänään menen lääkäriin kun olen sairastanut jo 2vk ja olen ihan ärtynyt jo tähän sairastamiseen...ei jaksa kunnolla edes lapsia hoitaa.

nyt täytyy vaihtaa hamsterillemme Titti-Rusille häkkiin purut.

tsemppia kaikille, t: J.E.P ja Joel 7,5kk

Vierailija
48/70 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

J.E.P kyselit L 7kk mittoja. Meillä ei ole ollut kun viimeksi 6kk neuvola ja silloin 7900 ja 68. Juur tänään mammakahviteltiin ja siellä päiviteltiin yhdessä että L on ihan normaalin kokoisen oloinen vauva-- kuitenkin neuvolassa sanoivat että nyt miinuskäyrällä ja että viimeaikaset sairastelut varmaan hidastaneet kasvua. Meilläkin poika syö kyllä toosi paljon.

Fysioterapiasta tuossa kirjoittelin ja L kehityksestä. Meillä esikko oli hidas kehityksessä ja käveli vasta 1vee 6kk ja hänen kanssaan juostiin jos mitkä arviot. Siksipä nyt itse otan lunkimmin nämä jutut varsinkin kun esikkoon nähden L kehittyy nopsempaa motorisesti. Mutta kyllä täällä herkästi tarjotaan tuota fys.ter, meilläkin jo ihan vauvana kun L varvasti niin olisivat lähettäneet mutta nyt astuu ihan tanakasti koko jalalla. Sitä paisti tänään L eteni ryömien muutaman sentin joten kyllä hän liikkeelle lähteepi ihan omaan tahtiinsa se on vissi.

L on kyllä tosi iloinen ja aurinkoinen lapsi ja nyt on keksinyt ihka uuden hauskan leikin-- istuu syöttiksessä syöden sormiruokaa ja sitten ruoka nyrkissä roikkuu alas ja tarjoaa koiralle joka kaikin tavoin yrittää sieltä sormien välistä napata-- poika hihkuu ihan innoissaan mutta hiukka mammaa pelottaa että koiruus ahneuksissaan haukkaa koko käden!

Palaillaan taas- huomenna meillä varsinainen harrastuspäivä-- aamulla muskari ja illalla äiti-vauvajumppa.

Vierailija
49/70 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miskan 8kk neuvola meni oikein hyvin, paitsi itku tuli kun lääkäri rupes kopeloimaan. Pituus oli 72cm ja paino 8520g ja pipo 44,3cm. Kehuja saatiin ja hyvin on kasvanut ja kehittynyt.

Eipä meille muuten uutta. Kovasti tässä muuttoa ootellaan.

Sonteri ja Miska tänään tasan 8kk

Vierailija
50/70 |
12.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taas pitkästä aikaa kirjottelisin, ei vaan jotenkaan jaksa kirjotella, luen kyllä pävittäin muiden kirjotuksia.

Meillä E oppi viikko sitten ryömimään, välillä menee jopa konttausasentoon ja keinuu siinä vähän väliä, mutta toteaa että turvallisinta vielä on ku vaan ryömii.

Kävelee silleen hyvin että ite pitää mun etusormista kiinni eikä mun tarvi pitää nimeksikään kiinni. Muutaman metrin jaksaa mennä ja sit lössähtää maahan, on se aika jännää kattoa ku tuon ikänen osaa niin varmin askelin laittaa vuorotellen ne jalat toistensa eteen.

Ensi maanantaina täytetään 8kk ja tiistaina on neuvola, tuntuu että nyt ei oo painoa tullu niin kovalla vauhdilla ku aiemmin kun on ruvennu liikkumaan hurjasti enemmän. Pituutta tuntuu tulleen taas monta senttiä. 6kk neuvolassa oli 11kg ja 72.5cm...aika jötikkä. :)

Päiväuni ongelma piilee vieläkin, aamupäivällä ottaa korkeintaa 30min. unet ja sitten ylös ja iltapäivällä maks 1h. Unia saa jatkamaan kauemmin niin että ottaa meiän sänkyyn ja kainaloon niin ettei pääse liikkumaan, niin nukkuu jopa 2 tuntia.

Nyt nukkumaan...

Vierailija
51/70 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kanssa vähän kuulumisia.

Olen taas flunssassa! Siis uskomatonta. Tämä on jo kolmas flunssa vaavin saannin jälkeen. Sitä ennen en ollutvkoskaan kipee. No täytyy toivoo, että menee pian ohi eikä tartu muuhun perheeseen. Viimeks helmikuussa me käytiin kaikki kolme kova flunssa läpi.

Imetyksestä: Mulla on kanssa päivämetykset jäänyt aika vähiin. Välillä tarjoonkin, mutta ei tunnu huolivan. Yöllä imetän kerran n. klo 04. Ja sitten illalla. Että ei sitä enää kovin montaa kertaa tule imetettyy. Olenkin miettinyt, että kai vauva saa tarpeeks maitoo, kun eikös se ole se 5 dl mitä pitäis saada. Korviketta V ei ole vielä koskaan saanut.

Kovin meillä ryömitään ympäri kämppää. Ja on se vaan jännä mten kaikki sähköjohdot ja pistorasiat kiinnostaa. Kontausasentoon ei ole itseään nostanut. Istuu hyvin tuetta. Hampaita on ne 2 alhaalla, muita ei oo näkynyt vielä.

Ihanaa, kun mennään kevättä kohden. Oikein odotan ihania ulkoilusäitä. Mun 2 kaveria on kanssa nyt jäänyt äitiyslomalle, kiva kun saadaan vähän porukalla treffattuu.

bb

Vierailija
52/70 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin synttärit on juhlittu, oli melkosta vilinää, mutta Janna söi ja nukkui sinä päivänä ihan niin ku muutenkin. Vähän eeltäpäin mietin, että miten malttaa, kun varsinkin maidon syömistä välillä haittaa pienetkin äänet. Joo, meillä tosiaan neitille maistuu tissi vielä 7-9 kertaa vuorokaudessa! Yleensä aina kiinteiden jälkeen ja niiden välillä + yöllä kerran tai kahesti. Imee kyllä yleensä vaan 5 minuuttia tai vähän kauemmin kerralla, jos ei nuku siihen. Vähän oon miettiny asteittaista vierottamista, mutta tullu siihen tulokseen, että en vielä alota. Voihan siinä käydä niin meilläkin, että Janna ite vähentää imemiskertoja. Nyt ainakin parina päivänä on ollu tissillä vähän harvemmin. Minäkin oon miettiny sitä, että saako tarpeeksi maitoa, kun imetyskertoja on vähemmän. Mutta meillä on nyt ollu yks tai kaks imetyskertaa vähemmän, niin eiköhän tuo vielä riitä. Nyt jäi kyllä vähän kesken juttu, kun neiti heräs, pitää mennä syöttämään.

Rousku ja tänään 8 kk täyttävä Janna

Vierailija
53/70 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli pari päivää miehen sisko tyttöjensä (3kk ja 2 v) kans, oli Jannallakin kavereita :). Kovasti seuras isomman leikkejä ja pienemmän kans makoili vierekkäin lattialla. Oli meilläkin vähän enemmän ääntä ja vilskettä, kun yleensä on aika hiljasta. Janna kyllä välillä ääntelee aika isosti :). Dää-dää ja tät-tät-tää ja paa-paa-paa on uusimmat äänet. Ja mummu opetti neitin taputtamaan käsiä yhteen. Ilonen on neitin ilme, kun taputtelee, vaikka ei aina saakaan käsistään ääntä kuulumaan :)

Kyllä näyttää vaihtelevan neuvoloissa tuo, millon laitetaan fysioterapiaan. Jospa täälläkin ois semmonen lääkäri, joka ei niin helposti sitä ehota. Vaikka Janna ei vielä eteenpäin menekään, mun mielestä ainakaan ei oo tarvetta vielä fysioterapialle. Koko ajan kuitenkin kehittyy. Paljon tukevammin seisoo nyt kuin vaikka viikko sitten. Miehen sisko oli muuten nähny Jannan ryömivän vähä matkaa taaksepäin, kun olin ite toisessa huoneessa, mutta ei oo meille tyttö tuota taitoa näyttäny.

Nyt pitää mennä kahtoon, mitä ruoka uunissa meinaa.

Rousku ja J

Vierailija
54/70 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mennyt siivillä sitten viime kirjoittaman. Löytyi uusi isompi asunto, joka valmistuu ensi vuoden puolella. Asuntoon liittyvät materiaalivalinnat ja muutostyötilaukset on tehty.

Ensimmäinen flunssa on kärsitty koko poppoo... aika rankkaa oli, kun olin tytön kanssa kahden viikonlopun meidän kummankin ollessa kipeinä. Nostan yksinhuoltajille hattua entistä korkeammalle! Pari uintikertaa jäi väliin potiessa.

Hampaita on A:lla nyt viisi. Ensimmäiset kaksi tuli joulukuun alussa, toiset kaksi tammikuun lopussa ja tällä viikolla puhkesi viides.

A on kuukauden verran ryöminnyt eteenpäin (ja harjoittelee ahkerasti " konttausnytkytystä" )... hädin tuskin malttaa menohaluiltaan syödä. Kiinteitäkin on maisteltu jo parin kuukauden ajan. Liha-ateria iltapäivällä, illansuussa kasvis-/marja-/hedelmäsosetta ja illalla puuroa. Imetys on edelleen vahvasti kuviossa.

Pienen nukkumien on ollut pidemmän levotonta. Nukkuu koko yön miehen ja minun välissä. Herää monta kertaa itkien ja rauhoittuu joko kääntämiseen, silittelyyn tai kun pääsee tissiin kiinni... varsinainen tisutakiainen tämä meidän tyttö! :) Nälkäänsä ei aina herää, saattaa ottaa vain muutaman imaisun unissaan... vaikea sanoa onko edes hereillä hamutessaan kiinni.

A alkoi aluksi hokemaan äiti-äiti-äiti, joka on nykyisin jalostunut " äitiksi" . " Laulelee" heleästi pitkiä ääniä tätä nykyä... varsinkin vaunuissa ollessaan tai aamulla/illalla.

Meillä alkaa tuo vaipanvaihto olla aika hankalaa. Huuto tulee kun selälleen yrittää laittaa. Tänään neuvolassa riehui ja raivosi kun selälleen laitoin ottaakseni vaatteet ja vaipan pois... pissi sitten vaalle raivoissaan, heh! On neiti osoittanut muutenkin, että omaa tahtoa riittää vaikka aurinkoinen ja kiltti onkin.

Vierastus oli jossain vaiheessa aika voimakas, nyt hiukan laantunut.

8kk neuvolamitat: 69,5cm, 7,8kg ja pipo 46cm. Kaikki ok. A ei omineen istu, ei konttaa eikä seiso saati kävele... neuvollassa ei oltu milläskään asiasta, eli antavat kehittyä omaan tahtiinsa.

Tässä oma napaista jorinaa kerrakseen, pitänee yrittää aktivoitua. Itse olen aika loppu noiden raskaiden yöheräilyjen vuoksi, koska niitä on monta yössä ja rikkovat lähes täysin äidin unen...

Mukavaa kevään alkua toivotellen,

Mirla kera Aurelian

Vierailija
55/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

beebebeebe: Minuun puri keväinen shoppailukärpänen kun näin bugaboo bee matkarattaat. Alunperin oli tarkoitus pärjätä yksillä rattailla koko ratasaika, mutta... nyt taitaa olla pakko saada nuo, väristä ei vielä tietoa ehkä punainen tai keltainen kuomu. Olen miehelle asiaa vähän alustanut, mutta hän ei tiedä kuinka täpinöissäni olen noihin... varmaankin pakko hankkia. :o)

Vierailija
56/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla mirla teistäkin pitkästä aikaa!! Ja onnea uuden asunnon johdosta! Onpas tuolla Aurelialla jo monta hammasta.

Ajateltiin ehkä huomenna mennä katsomaan matkarattaita, jos tämä mun oloni vielä vähän paranisi. Yöllä oli kyllä vielä kurkku ihan tulessa. Kuumetta ei aamulla ollut, mutta kyllä olo on vielä vähän kipeä. Onneksi ei ole vielä iskenyt vauveliin eikä isukkiin. Mutta mirlan tavoin kyllä olen samaa mieltä, että kun on itse kipeenä niin on kyllä rankkaa hoitaa myös kipeenä olevaa lasta. Meillä näin oli kuukausi sitten, kun mies lähti viikonlopuksi työmatkalle.

En ole oikein noihin ratas asioihin vielä perehtynyt. Valinnanvaraahan on vaikka kuinka. Meillä on BRIOn yhdistelmät, jotak ovat olleet tosi hyvät. Nyt vasta muutamia kertoja ollaan oltu ilman koppaa liikenteessä ratas osan kanssa. Toisaalta ei nyt viitsis laittaa mitään 500 egee noihin matkarattaisiin, mutta kuitenkin jotkut hyvät saisi olla. Kevät ja kesä tulossa ja paljon erilaisia pikku retkiä ja kaupunki hömpöttelyjä tiedossa. Nuo yhdistelmän rattaat on tosi painavat ja vievät melkein koko maasturin takatilan. Että jotkut näppärät ja pieneen tilaan menevät olis kivat.

Eilen Venla ymmärsi vähän mitä hyppykiikussa pitää tehdä. Ennen se on vaan ollut sellasta " hiihtämistä" .

Olen täältä kotoa käsin jo tehnyt vähän työjuttujakin. Kivaa vaihtelua arkeen. Vaikka ei oikein tunnu aikaa riittävän tietsikka hommille.

Meillä myös yöt edelleen tosi levottomia. V yleensä nukahtaa mun syliin tv:tä katsottaessa ja siitä nostan omaan sänkyynsä. klo 24 herää ja nostetaan mein keskelle. siinä sitten nukkuu joskus paremmin joskus huonommin. Yöheräilyjä kuitenkin on tosi monta. Rintaa annan vaan kerran.

Päiväunet myös on melko lyhyet. Kadehtien luen teidän muiden monen tunnin sessioita. Meillä unet 10.30-11.00 ja sitten iltapäivällä max puoltoista tuntii. Että aika vilivilperi on, ei paljon malta nukkua.

Mukavaa päivää ja kirjoitelkaapa kuulumisia!

bb

Vierailija
57/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutto viimein ohi ja onnellisesti uudessa kodissa ilman anopin vahtivaa silmää :)

meinasin että unet paransi uuden kodin myötä mutta sama muutaman tunnin pätkäuni öisin jatkuu .. unikoulu on käynny mulla mielessä, appiukko lupasi jo sponssatakin.. tuntuu vaan pahalta viedä poika vieraisiin käsiin ku yö mammallakin oli ihan kamalaa

ens viikol tulee meijänki pojalla 8kk täyteen.. eikä meilläkään kontata eikä ees ryömitä.. istuu hetken tuetta ja punkeaa sitterista istumaan.. yks päivä turvavyö petti ja poika kopsahti sitteristä lattialle.. kuhmuhan siitä tuli mutta niitä tulee varmaan meijän vilperillä riittämään :)

matkarattaista... mä haaveilen Carena Easy-rattaista, ihan vaan sen takii että meijän kaukalo menee niihi (poika ei kauaa kaukaloon enää mee mut jos joskus tekee sisaruksia) ja on suht edulliset ja saa makuuasentoon..

kyllähän se vaan niin on ettei nää kohta mitään vauvoja ole.. kallistutaan taaperopuolelle.. naapurissa on 1kk vanha ja se näytti vauvalle.. mun poika on ku jätti sen rinnalla.. epistä..:(

taistelen vauvakuumetta vastaan :)

keväänodotusta!

millaste ja poika

Vierailija
58/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli kuulla Mirlasta pitkästä aikaa. Onnea teillekin uuteen kotiin. Miellä muutto edessä kahden viikon päästä ja samalla sitten alkaa varmaan osittainen nettipimento. Teijjän Aureliallahan kuulostaa olevan jo ihan kunnon purukalusto kasassa. Meijjän miehellä vaan kaks alhaalla, mut hyvin se niitäkin käyttelee. Tosin ei onneks äitiin. Meillä Miska kanssa pistää nykysin huudot pystyyn vaipan/vaatteenvaihdossa. Pitää aina keksii jotain mikä vie ajatukset muualle tai sitten pukee istuviltaan.

Beebe otan osaa noihin tynkäpäikkäreihin. Omasta kokemuksesta tiiän, et se ei oo kauheen kivaa. Miskahan nukku niitä 0,5h unia 4-6kk välin. Nyt onneks herra nukkuu kahet pitemmät unet. Ihanaa.... Kiva, et Venla on oivaltanut hyppykiikun salat. Meillä Miska ei sitä oikein oo tajunnu, mut ei se sylissäkään osaa pomppia vaikka hypyttäs.

Millaste tervetuloa vaan vauvakuumeilemaan. Meillä ei enää kuumeilla vaan ollaan jo pitkään oltu yrityspäällä. Tulosta vaan ei vielä oo näkynyt ja oonki jo valmistautunut et tärppää aikasintaan ku imetys on loppu. Eli ei siis vielä hetkeen.

Miska luki tänään tosi hienosti äipän kans kirjaa ja käänteli ihan ite sivuja. Mie siinä sit ylpeydestä pakahtuneena kattelin miun isoo poikaa, joka osaa jo kirjojakin lukee.

Sonteri ja Miska 8kk2pv

Vierailija
59/70 |
17.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas meitä vähän, oltiin jo pudottu kaus..

Olipas kiva lukea Mirlan ja Aurelian kuulumisia!! Onnea uuteen kotiin!!

Millastelle ja perheelle myös onnea uuteen kotiin!

Meillä tänään R:lle tuli täyteen 8kk <3 Ja viime yö oli huippu hyvä! Meni nukkumaan 20.30 heräsin yöllä 3.45(syntyi muuten 3.45) ja ihmettelin paljon kello joko kohta herää..olipas iloinen yllätys et hei se on jo kohta 4 eikä ole kaivannut tutia eikä pulloa!! kävin pisulla ja jatkoin unia. R kaipasi pulloa vasta 5.35!!! ylös nousi 5.55. Mies heräsi pitkästä aikaa pojan kanssa ja mä nukuin puol 11! sain unta 12h viime yönä!!

R seistä pölöhöttää tukea vasten, nostaa itsensä kaikkea vasten ja sit jalat jonkin ajan päästä lipsuu ja keikahtaa nurin. Alkuun seisoi pelkästään varpailla, nyt jo ottaa välistä koko jalkapohjalle! Harjoitellaan kävelemistä minkä äipän selkä kestää:) Huomenna on 8kk neukka saadaa uudet mitat. Pituutta on varmaan n73cm ja painoa 9kg=) veikaten. Hoitohakemuksia pitäis hakea tällä viikolla. Pitä hakemus jättää 4.4 mennessä syksyn paikkoihin. En vaan itse ole varma mihin menen töihin, nykyiseen vaiko pääsenkö ihan uuteen hommaan. Hain uutta työtä, eilen meni halu umpeen ja katellaan mitä sieltä sanotaan!? Tältä alalta ei minkään moista kokemusta(kuin asiakkaana), mutta ois niin ihana kun ei ois yövuoroja!! Ja oishan se ihan kiva vaihtaa hommia! Vaikka se on aika pelottavaa.. Mutta lasten takia, vaihdan oikein mielelläni töitä! Siivous vois oll amun juttu, mutta niissä hommissa aika monessa hakemuksessa lukee et pitää olla auto..eihän mulla ole edes korttia ;(

Juu, mut se meistä! Kertokaahan kuulumisianne!

T&R

Vierailija
60/70 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi avuton äiti, kaaduin viikko sitten sunnuntaina rappusissa ja minulta murtui sormi. Käsi on nyt siis kipsissä ja läytössä on vain yksi käsi, lasten hoidosta ei oikein tule mitään. Mies ei saanut jäädä enään kotiin (viime viikolla neuvola antoi lapun kolmelle päivälle), nyt pitäis siis ihan itsekseen pärjätä täällä. _Hankalaa on käsi on vielä pirun kipeäkin ja tätä menoa ei parane ikinä kun ei pysty huilaan. Onneksi mies on ens viikon lomalla. Anteeksi valitus mutta jotenkin ihmetyttää kun kotiäidin loukkaantumiselle ei ole mitään ns. varajärjestelmää.

Atella oli viime viikon tiistaina 8kk:n lääkärineuvola, kaikki kunnossa.

Mittoja 8kk (6kk)

11 150g (10 400g)

71,7cm (68,5cm)

Ei ryömi eikä konttaa, istuu ja liikkuu pikku hiljaa pyllyllään eteenpäin, mahallaan ollessaan peruuttaa.8kk:n ruoat ei mene alas, pienetkin kököt ällöttää. Sormiruoat menee kyllä alas hienosti, outoa.

Viime yön nukkui ensimmäisen kerran koko yön omassa sängyssään 12h, jes. Söikin vaan kerran kahdelta. Monesti on tullut viereen viiden kuuden maissa, joskus jopa jo kahdelta. Päikkäreitä nukutaan kahdet, lyhyet ja pitkät. Ja hampaita ei yhtään.

Tällä erää ei muuta. Kirjoitelkaahan muutkin!

" invalidi" mymmeli ja lapsetx4