Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤¤ Heinähelistimien maaliskuu ¤¤¤¤¤

01.03.2008 |

Osasinpas laittaa uuden pinon :). Linkkiä edelliseen en osaa tehdä, sen saa laittaa joku, joka osaa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirppiksen pojalle onnittelut konttaustaidosta! Ja onneksi vaunusukelluksessa ei käynyt pahemmin. Sonterille kiitos saunomisneuvoista!

Meilläkin on alkanut yösyönnit lisääntymään :(. Pitkän aikaa söi jo vaan kerran yössä, nyt monena yönä kahesti. Alkaa vaan huutamaan, eikä auta kuin tissi, vaikka olis syöny kaks tuntia aiemmin. Nukkuu kyllä melkeen heti, kun saa tisun suuhun. Oon sitte aika herkästi ottanu syömään, kun ei siinäkään oikeen järkeä ole, että neiti huutaa tunnin ja koitan tassutella, ja kun ei auta, niin sitte syömään. Kaikille helpompi ja mukavampi antaa se tissi heti suuhun.

Viime yönä ei kyllä herätessään tisulle nukkunutkaan. Taidettiin neitin kans valvoa kaks ja puoli tuntia. Kahesti syötin sinä aikana... Välillä makoili ihan rauhassa sängyssään ja höpötteli, välillä huusi ku leijona. Lopulta puoli neljältä sain siliteltyä uneen. Ja heti kohta sen jälkeen Janna nauroi unissaan :). Ihan selvä hihitys kuulu ja heti perään rauhallinen nukkuvan hengitys.

Ennen kaheksaa on herätty, ja neiti kuulostaa jo siltä, että kohta on valmis päiväunille. Hohhoijaa, kyllä väsyttää. Nykyään sitä haaveilee aika usein, että sais joskus nukkua yöllä niin paljo ku haluaa... No, sitte muutaman vuojen päästä...

Tämmöstä meillä.

Rousku ja Janna, ens viikolla ja 8 kk!

Vierailija
22/70 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin taas pitkästä aikaa, kun ollaan saatu jo tämä maaliskuun pinkkakin!

Mitäs meille.... No ainakin ekana tulee mieleen, että yöt on nyt viikon verran olleet siis tosi levottomia. Olen ottanut Venlan jo heti illalla viereeni nukkumaan. Näin saadaan edes pikkasen nukuttua rauhallisemmin. Mies on muutamaan otteeseen nukkunut sohvalla, jos on mennyt aamuvuoroon. En oikein osaa selittää tätä levottomutta. Välillä tuntuu ettei V edes itse herää siihen kitinäänsä ja kähnäykseensä. Pahimpia ovat nuo aamu 03-06 jolloin kitistään ja valvotaan. Syynä voi olla hampaat. Kaksi on jo alhaalla, mutta ylös kulmiin olis mun mielestä puhkeemassa. sittenhän puhutaan, että tässä vaiheessa kun oppii niin paljon kaikkee uutta, niin ei oikein osaa rauhottua unissaankaan. Mutta summasummarum vähän välillä äitiä väsyttää :)

Yöimettänyt olen niin, että vasta klo 5 antanut maitoa.

Hienosti kaikkia uusia juttuja ovat vauvelit oppineet!! Meillä V istuu jo hyvin ilman tukea esim. lattialla. Mutta itse ei ole voimaa nousta selältään istumaan. Ryömii sillä tavalla, että vetää itseään käsillä eteenpäin. Kovasti höpöttelee: tättätättä ja hö, välillä kikuu ja testailee miten ääni kantaa.

Saunassa ei olla käyty V:n kanssa. Ollaan muutenkin niin huonoja saunojia. Sauna toimii lähinnä varastona ja vaatekuivaus paikkaana.

Tuolla pikkuinen jo kovasti kaipaa seuraa, että jatkan myöhemmin..

bb

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on taas uus viikko aluillaan. Tuun taas moikkaa kun jätkä nukahti ilman hyssyttelyjä partsille. Taas tänä aamuna puol seiskalta heräs eikä suostunu ees vieressä jatkaa unia eli eikun ylös. Oli ilmeisessti niin hyvät yöunet kun söi vaan kerran puol neljän aikaan. Kerran tartti tutti laittaa suuhun puolen yön maissa. Nyt ollaanki valvottu tähän asti eli ei ihme, et uni tuli niin helposti. Nykysin alkaa olla niin, et kun ulkovaatteet pukee lähellä uniaikaa niin Miska saattaa jopa nukahtaa puettaessa mitä ei aiemmin oo tehny.

Meillä on sitten Rouskun Jannan kans ens viikolla 8kk täynnä. Täällä kanssa yks väsynyt äiti joka haaveilis kunnon yöunista. Hohhoijaa....

Mien oon kiitollinen, et meillä ei toi tissi oo missään vaiheessa ollu unen saannin väline. Miska ei ihan ekoja kuukausia lukuunottamatta oo nukahtanut tissille.

Beebe kiva kuulla teistäkin. Kovasti juttuja teilläkin osataan jo.

Meillä tuota liikkumista edes ryömimällä tässä odotellaan edelleen. Miska on oppinut puhaltamaan ja sitä on koko viikonlopun harjotellu. Lisäks on ruvennu juttelee suu kiinni eli aikamoista muminaa aina tulee. Mut se puheltelu on tosi hassua.

Semmosta meille näin viikon alkuun....

Sonteri ja Miska 9pv päästä 8kk

Vierailija
24/70 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB: olipas tosiaan mukava lukea teidän kuulumisiannekin=) Toivottavasti pienen yöhulinat helpottaa pian!

Saunasta: me ollaan kerran käytetty pikaseen. Ylälauteella istuttiin hetki ja muutaman kerran viskasin löylyäkin pienesti:) Aika jännää oli pojan mielestä=)

Kylläpä tuolla pojalla tapahtuu kehitystä huimasti Nyt hää oppi " istumaan" könättää siis polvet koukussa istua, jos nyt tajuatte mitä tarkoitan, hankala selittää kun ei ole varma miksi tota asuntoa kutsutaan;) oisko polvi-istumista?? Ei siis perus jalat harallaan edessä.

Sonteri: meillä kanssa jäppinen herää aikaisin, viimeistään 7on ylhäällä. Toisinaan yrittää jo 5 et nyt voitas herätä, mutta onneksi nukahtaa uudestaan. Silloin yleensä mennään siskon jatkettavaan sänkyyn pötköttelemään(joka hiukka liian lyhyt äipälle;) ) sisko kun on siirtynyt yöllä yleensä meidän sänkyyn. Toisinaan toivoisi että nukkuisipa edes sinne 8 asti=) Pisti hymyilyttämään Miskan muminat =) Hassu pikkumies. opetteleeko hän vatsasta puhujaksi ;)

Vierailija
25/70 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen nyt pikaisesti jotain. Viime viikolla kerroin että siirretään pojan sänky meidän huoneeseen että oppis nukkumaan omassa sängyssään koko yön. Mutta ei sitten sirrettykkään kun poika päätti itse ruveta nukkumaan siellä, tai no ei ihan koko yötä, mutta tänään otin viereen kuuden maissa, kun alkoi kuulumaan höpötystä. Ei tarvinnut onneksi vielä silloin herätä, nukuttiin vielä kahdeksaan. On jotenkin tosi hyvä olo kun oon nukkunut kolme yötä todella sikeästi viiteen- kuuteen. Vaikka onhan Atte nukkunut hyvin ennenkin, mutta vieressä ja on muutaman kerran heräillyt välissä. Toivottavasti ei ole tyyntä myrskyn edellä....

Annatteko te muut jo kaksi liharuokaa päivässä? Meillä menee yksi liha ja yksi hedelmä ja kaksi puuroa.

Neuvola lääkäri meillä on ens viikolla, muistaakseni???

Nautitaan talvisista maisemista!

Mymmeli, Atte ja sisarukset

Vierailija
26/70 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän neuvolakuulumisia:

ikää tällöin 7 kk ja 1 vko

paino 7160

pituus 66,2

pää 44

Viime yö meni jo hieman paremmin. Venla kyllä heräsi taas klo 3 kitisemään, mutta nukahti aika nopeasti uudelleen. Seuraavaksi heräsi klo 6, jolloin annoin maitoa ja sitten nukuttiin vielä pari tuntia ja klo 8 noustiin puurolle.

Meillä syödään jo 2 liha ateriaa. Klo 11.30 ja 17. Kyselin neuvolasta että onko jo suositeltavaa antaa kaksi liha-ateriaa ja ainakin meille näin suositeltiin. Olin kyllä jo ainakin pari viikkoa antanutkin 2 liha-ateriaa, etä tuo meidän pikkuneiti kasvaisi hyvin. Lisäksi siis aamuin illoin puuro ja hedelmäsose. Ja sitten äidinmaitoa välissä. Yleensä itse ruokajuomana on vesi. Maitoa annan sitten aina ns välipalana, kun tuntuu ettei tuohon ruoka-aikaan oikein sovi enää maidottelut, kun vatsa on jo täynnä. Tai jos antaa juuri ennen ruokaa niin ei jaksa itse ruokaa syödä.

Sellasta aamuhöpinää. Tuolla padassa porisee bataatti-kukkakaali.....pitää mennä kokkailemaan. Tänään ajattelin antaa ekaa kertaa kananmunaa, kun sattuu olemaan valmiiksi keitettyjä.

Mukavaa päivää kaikille!

-bb-

Vierailija
27/70 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kevät olla, ja on kunnon talvikelit! Taas on kymmenen astetta pakkasta, niin ku eilenkin ja samanlaista on luvattu moneksi päiväksi. Sais tulla lämpimämmät ilmat. Onneksi kuitenkin on jo paljon paljon valosampaa.

Viime yö meni meillä taas hyvin. Janna nukkui iltakymmenestä melkeen puoli kaheksaan. Kahesti kyllä taas söi, mutta ei jäänyt valvomaan. Heräs eka kerran joskus puolen yön jälkeen kitisemään, mutta kun menin silittelemään, niin nukkui melkeen heti uudestaan.

Meillä syödään kiinteät samalla lailla ku Mymmelilläkin. Nyt oon miettiny, että pitäskö kohta antaa se toinen liharuoka, kun Janna nukkuu monesti ulkona enää vaan kaks tuntia, niin vois mahtuakin päivään yks kiinteä lisää. Mutta ottaako sitte maitoa tarpeeksi? Katellaan nyt vähän aikaa näin. Vois vaikka neuvolassa jutella asiasta, meillä se on 18. päivä.

Eipä nyt muuta.

Kangasrousku ja Janna

Vierailija
28/70 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin heinähelistimien juttuja odotusaikana ja nyt äitiyslomallakin, en vain jostain syystä ole kirjoittellut itse mitään.

Eli olen Etelä-Suomesta, reilusti yli kolmekymppinen. Essi tyttäremme syntyi 21.7 Naistenklinikalla Helsingissä. Syntymämittoinaan 52 cm ja 4050g, 40+3 hätäsektiolla.

Nyt ikää siis melkein 7 1/2 kk, mittoina 8,8kg ja 68,5cm (6,5kk mitat).

Meillä käännytään molempiin suuntiin jatkuvasti, pyöritään navan ympäri kierroksia molempiin suuntiin sekä työnnetään itseä taaksepäin. Konttausasentoa hakee, jos ja kun siihen pääsee, huojuu siinä parisen sekuntia ennen paluuta vatsalleen. Puhetta tulee paljon. Äittä,äiti ja äijä ja pappa kuuluvat sanavarastoon, muuten tä-kä-hä äänteet eri variaatioina. Kovasti nauraa ja kikattelee.

Yöt menevät meillä yleensä hyvin. Essi nukkuu yleensä n.21.30-6.30 omassa sängyssä, ilman yösyöttöä. Nyt on ollut muutama levottomampi yö, ja olen ottanut suosiolla perhepetiin, jossa nukkunut suhteellisen rauhallisesti. Veikkaisin, että tekee hampaita, kun yöt nyt huonompia kuin yleensä. Alahampaat on, yläikenissä tuntuu jo kovaa,mutta vielä ei mitään näy.

Joku kirjoitteli täällä suunnittelevansa pikkukakkosta, ja mietti imetyksen merkitystä raskaaksi tuloon (sori,en muista nimimerkkiä)

Itse lopetin imetyksen tammikuun lopussa, ja eilen tein plussatestin :-) Eli pikkukakkonen on tulossa marraskuulle :-)

toki matka marraskuulle on pitkä, ja pitää vain toivoa, että kaikki menisi hyvin :-)

Tällaisin tunnelmin Essin mamma

Vierailija
29/70 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Essinmamma kirjoittelemaan=) Ja onnea uuteen raskauteen!!

Nyt ei muuta.Moro

Vierailija
30/70 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mahtuu mukaan jengiin, että tervetuloa essinmamma. Ja onnittelut uuden tulokkaan johdosta!

Matkarattaista: Joko olette hankkineet kevyempiä rattaita? Mulla olis nyt aikomuksena alkaa katselemaan. Venla istuu jo tosi tukevasti ja ollaan aika paljon liikekannalla kaupungilla ym. Niin olis kiva jo siirtyä vähän kevyempiin rattaisiin. Mutta huhhuh onpa niissäkin valinnanvaraa! Vähän sama kun silloin vuosi sitten alkoi vaunuja miettimään. Hyvä idea voisi olla hankkia Gracon sellaiset rattaat mihin saisi autobaby kaukalon kiinni. Tuo kaukalohna meillä jo on. Ei nyt tietty enää Venlaa varten, mutta jatkossa jos mekin joskus saadaan toinen aikaseksi. Edelleen hiljaista edes harjoittelun puolella :)...

bb

Vierailija
31/70 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan mukaan ja kun itsellä niin kova tuo vauvakuume mutta imetän eikä menkkoja ole niin ei taida ihan tuo raskautuminen olla mahdollista. Kysyisinkin sinulta että milloin alkoivat menkat imetyksen jälkeen?

Palaan huomenissa juttuihin.. Persilja

Vierailija
32/70 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

beebebeebe: Meillä on nuo Gracon matkarattaat. Ostettiin ne etelän lomareissua varten. Tosi näppärät ovat olleet. Todella helppoa, kun turvakaukalon voi niihin vain napsauttaa paikalleen. Ja menevät todella pieneen tilaan, kun vertaa tavallisiin rattaisiin.

persilja2: Menkat alkoivat, kun Essi oli 3kk vanha. Kierto oli melko säännöllinen, jonkun verran heittoja. Täysimetin Essiä reilut 6 kk, tammikuun lopussa olen lopettanut imetyksen.

Nyt aamulenkille koirien kanssa :-)

Vierailija
33/70 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetulosa Essinmamma, ja onnea vauvan odotukseen! Teillä näkyy tyttö nukkuvan yöllä saman verran, kuin meijän neiti, meillä tosin syödään nykyään kaks kertaa, ennen ku herätään ylös. Mielenkiinnosta kyselen, että minkä verran Essi nukkuu päivällä? Janna nukkuu yhteensä 2,5 - 3,5 (joskus 4) tuntia, pitkät unet ulkona ja yleensä puoli tuntia sisällä.

Kohta pitää varmaan lähtä antamaan neitille ruokaa ja viemään ulos. Saa pukeakin kunnolla päälle, että tarkenee nukkua. Vieläkin on pakkasta yli kymmenen astetta.

Nyt ei oikeen ajatus kulje. Väsyttää taas niin vietävästi...

Kangasrousku ja Janna, ens viikon torstaina 8 kk

Vierailija
34/70 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangasrousku: Essi nukkuu aamupäivästä terassilla vaunuissa 2-3 tuntia, joskus jopa 4 tuntia, iltapäivästä 1-2tuntia joko ulkona tai sisällä.

Eli hyvin samantyyppinen rytmi meidän lapsosilla :-)

Aamupäivän unen aikana kierrämme usein ensin lenkin koirien ja vaunujen kanssa ja sen jälkeen Essi jatkaa terassilla vielä nukkumista.

nyt täytyy lähteä kauppaostoksille.

Vierailija
35/70 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essinmammalle onnittelut plussasta. Mie sitä imetyksen vaikutusta oon miettiny. Miula alko kans menkat kun Miska oli 3kk ja siitä lähtien on yritys ollu päällä. Alan tosin kallistuu sille kannalle, et ei taijja tosiaan tärpätä ennen ku lopetan imetyksen. Sitä en kyllä meinaa tehhä vaan uuden raskauden toivossa vaan sit ku Miska alkaa näyttää merkkejä siihen suuntaan. Tosin kun herralla vuos tulee täyteen niin sit vois kyllä miettiä asiaa eli ens syksyyn aikasintaa taitaa mennä mahollinen uus raskautuminen. Miks muuten lopettelit jo imetyksen, jos saan udella??

Meillä Miska on taas jotenki tullu isomman pojan oloseks. Ei vieläkään hevää lähtee liikkeelle. Istuu tosi hyvin ja on alkanu kurottelee/syöksyy eteenpäin istuma-asennosta niin et tuiskahtaa mahalleen kun ei vielä konttausasennossa pysy. Juttelee monipuolisesti, muttei sano mitään sanoja. Käsien tarkkuutta reenaa koko ajan. Saas nähhä mikä käsityöihme siitä vielä tulee.

Sonteri ja Miska viikon päästä 8kk

Vierailija
36/70 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas aikanen herätys, joten ollaan jo pitkällä päivän touhuissa. Tulin iteasiassa kysymään syömiseen liittyvää teiltä muilta. Onko päivissä millaista vaihtelua? Onko päiviä naperolle ei oikein mikään mee alas ja toisinaan kaikki mitä tarjoo?

Meillä nimittäin Miskalle ei eilen eikä näköjään tänäänkään oikein ruoka maistu, ei ees tissi. Pitkät on ruokailuvälit, mut eipä tuo kitise koko aikaa eli kait se tietää millon tarttee evästä. Lähinnä huolestuttaa se, et jos tissi ei oikein maistu niin saako tarpeeks nestettä. Tosin pissiä kyllä tulee eli eikös se kerro, et kaikki OK.

Sellasta meille. Nyt leikkii herran kanssa.

Sonteri ja Miska

Vierailija
37/70 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan ihan pikaisesti sonterille, kuulumisia kirjoittelen paremmin myöhemmin, kun Essi aamupäiväunilla.

Eli siitä imetyksen lopettamisesta. Essilllä on vaikea maitoproteiiniallergia. (altistustestissä 1 ml nannia aiheutti melkoiset reaktiot) Noudatin siis puolivuotta täysin maitoproteiinitonta dieettiä. Lisäksi muutama muu ruoka-aine aiheutti allergiaa Essille (vatsa-ja iho-oireita), esim.kananmuna. Tuo puolenvuoden täysimetys oli tavallaan komromissi omalta kannaltani, maitoproteiiniton dieetti on melko raskas itselle. Lisäksi Essillä oli iho-oireita muista syömisistäni. Nyt hän jaksaa erinomaisesti, vatsa-ja iho-oireita ei ole ollut, ja kiinteät ruoat on aloiteltu hyvin pikkuhiljaa, yksi uusi ruoka-aine per viikko.

Imetyksen lopettaminen oli minulle itselle kuitenkin kova paikka, tavallaan hyvin haikeaa luopumista.

Neuvolasta sain tällaisen ohjeen imetyksen lopettamiseen: Ensin vähennetään yksi syöttäkerta pois ja tilalle pullosta, näin mennään 4-5 päivää. Jos rinnat tuntuvat liian täysiltä niin tyhjennetään vain sen verran, että tuntuu taas pärjäävän (ei siis tyhjennetä täysin). Näin sitten edetään imetyskertoja vähentämällä pikkuhiljaa ja muutamien viikkojen kuluessa maidontulo hiipuu yksilöllisesti.

Meillä tuo maidontulo loppui hyvin nopeasti. Olin vähentänyt 2 imetyskertaa pois, kun maitoa ei enää tullut tarpeeksi. Essi sai hirveitä rintaraivareita: parin imaisun jälkeen alkoi itkeä raivokkaasti ja takoi minua käsillään,ikäänkuin viestien ettei maitoa tule tarpeeksi.

Meillä oli siinä mielessä tämä siirtyminen imetyksestä pulloon helppoa, että Essi oli imetysaikana jo tottunut pulloon ja hyväksynyt sen (hätäsektion jälkeen maidonnousu kesti useita päiviä, lisäksi olin joulukuussa sappileikkauksessa, jolloin Essim joutui syömään 3 päivää vastiketta lääkitysteni takia ja lisäksi muutamia kertoja oli saanut pullosta vastiketta illalla lisämaitona, joten siinä ei ollut ongelmia)

Kiitoksia raskausonnitteluista :-)

Essinmamma

Vierailija
38/70 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonteri: Jannallakin oli nyt parina päivänä semmosta, että ei oikeen maistunu ruoka, tosin söi kyllä kiinteitä melkeen saman verran ku muutenki, mutta ruokavälit oli pitemmät. Kyllä se munkin käsityksen mukaan on niin, että jos pissaa tulee ihan normaalisti, niin sillon lapsi saa tarpeeksi nestettä.

Janna pysyy nyt istumassa ilman tukea vähän kauemmin, mutta vieläkin pitää olla takana varmistamassa, kun kohta lähtee kumminkin kaatumaan. Ei voi vielä jättää yksin istumaan. Liikkumisessa ei oo edistystä tapahtunu. Näin kyllä väärin sillon ku olin näkevinäni Jannalla toisen alahampaan tulossa, yks siellä vieläkin vaan on. Mutta yläikenet on niin turvoksissa, että saattaa seuraavat hampaat tullakin sinne.

Tämmönen pikajuttu tällä kertaa.

Rousku ja Janna, viikkoa vaille 8 kk

Vierailija
39/70 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Essinmamma kun kerroit imetyksen lopettamisesta. On sitä miettinyt vaikkei vielä oo ajankohtasta. Miekii koen haikeutta jo ajatuksesta et imetys loppuu kohta. Meillä se on ollu niin helppoo ja vaivatonta eli itekin oon siitä pitäny. Miska ei huoli tuttipulloo, joten senkii takia tuo imetyksen lopettaminen pitää miettii tarkkaan. Ei sitä viiti pientä kiusata ehoin tahoin ku ei oo mikään pakko. Onneks ei oo ollu mitään tollasia allergiajuttuja niin ku teillä. Ei voi ku ihailla miten hyvin oot jaksanu.

Rouskun Jannakin siis istuu jo, hienoa!! Mie piän Miskaa kyllä ihan itekseenki lattialla. Laitan ympärille tyynyjä niin ei satuta itteesä, jos vielä muksahtaa mitä tosin ei hirveesti enää tapahu. Lähinnä herra ite urkottelee ja kempsahtaa masulleen siinä tohinassa.

Tänään on ollu tosi kökkö keli. Ei oo mieli tehny nokkaasa ulos laittaa. Se verran, et Miskan oon nukuttanu partsille.

Jos menis nyt itekin päikkäreille kun poitsukin nukkuu...

Vierailija
40/70 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen samaa mieltä, et jos vaipaan pisua tulee niin lapsonen saa tarpeeksi evästä. Oisko teille Sonteri Miskalle tulossa hampuleita niin ei sen takia maistu eväs? Meilläkin toisinaan on huonompi syöntisiä päiviä.

Nyt se neljäskin hammas puhkaisi tiensä ulos ikenestä=) Ja tavaksi on otettu herätä ennen kuutta kuudelta viimostaan =( Ei kivaa!

No enpäs nyt sit kerkeekkän muuta kun R huutelee mammaa apuun, alkaa olla unian aika niin kiukuttaa.

Muksaa viikonloppua kaikille!!