Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤¤¤ Heinähelistimien maaliskuu ¤¤¤¤¤

01.03.2008 |

Osasinpas laittaa uuden pinon :). Linkkiä edelliseen en osaa tehdä, sen saa laittaa joku, joka osaa.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmelille pikaista paranemista ja jaksuja!!! Se on kyllä ihan syvältä juu ettei ole mitään varasydeemiä kun kotiäippä sairastaa!! Kai korkeemmat tahot luulee ettei me koskaan olla kipeitä/loukata itseämme! ainakaan pahasti!

nyt ei muuta, iltapäivällä raporttia neukkulasta=)

Vierailija
62/70 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymmelille paranemista ja olen samaa mieltä, että on se outoa ettei kotiäiti voi sairastaa. Eihän tässä missään " töissä" olla ja tartte jaksaa hyvissä voimissa. Siihen kyllä saisivat muutoksen tehä, et iskä vois jäähä kotiin jos äippä sairas.

Meillä Miska mäm-väv-vav jne. lalattelee jo toista päivää. Onhan se hauskan kuulosta, mut äiti alkaa nuo jutut olla jo kuullu. Miellä ei vieläkään olla liikekannalla. Miuta vasten hilaa ittesä hyvin pystyyn ja seisoo jo tukea vasten. Tuntuu, et vähän ois hinkua liikkeelle, mut jostain syystä ei nappaa lähtee konttaamaan. Kävelytuolilla kyllä vetelee hurjaa vauhtia pitkin näitä pieniä neliöitä. No onneks kohta on vähän enemmän tilaa ja pääsee rutttaa meijjän uuvet seinät.

Oottelen tässä uutisia miun veljen kakkosesta, et kumpi tulee. Niillä on tänään LA ja kalvojen puhkasu, kun on niin iso kokonen, ettei pitemmälle päästetä. Ihan tässä jännittää.... ;o)

Sonteri ja Miska 8kk6pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemista Mymmelille! Jonkun pitäis perustaa vaikka kotiäitien sijaispalvelu, josta mekin saatais apua, kun tarvitaan :). Mut ihan tosissaan, hulluahan se on , kun oletetaan, että äiti pärjää lasten kans käsi tai jalka kipsissä. Ennen on saanu kotipalvelusta apua tuommosissa tilanteissa, mutta nykyään ei oo enää pitkään aikaan saanu.

Janna antoi mun nukkua tänään kaheksaan, jee :)! Nyt on monena aamuna neiti heränny kuuden ja seittämän välillä, ihan sama onko nukahtanu puoli kymmeneltä vai puoli yheltätoista. Nyt sai onneksi nukkua vähä pitempään, oon ollutkin tosi väsyny, tuntuu, että oisin tarvinu pitemmät päiväunet ku Janna ;).

Meillä kans neiti ilmottaa, jos joku asia ei hänelle passaa. Huuto tulee, jos esim. ei saa leikkiä mun hiuksilla. Äitin hiukset taitas olla nyt paras lelu, kiskoo niitä ihan innoissaan :). Vaipanvaihto ja pukeminen on nykyään Jannasta tosi ikävää, koko ajan pitäs päästä mahalleen ja varsinkaan hihojen pukemisesta ei tykkää yhtään. Ostettiinki housuvaippoja, kun ne on helpompi laittaa tytön ollessa mahallaan. Vähän isoja nuo on vielä, mutta ei oo vielä ainakaan vuotanu.

Jannalle en oo 8 kk:n ruokia kokeillu, kun oon varma, ettei mee alas. Pikku murutkin tökkää kurkkuun. No, syö kyllä Bonan 5 kk:n ruokia puoli purkkia, mutta enempää ei mee. Kurkkua oon kokeillu raastaa pieneksi, mutta se tökkäs heti, vaikka oli tosi pientä murusta.

Janna on vasta nyt ruvennu kääntyileen yölläkin mahalleen, vaikka se taito on tosiaan opittu jo kuukausia sitte. Kerran tai kaks yössä saa olla kääntämässä, kun neiti huutaa mahallan pää pystyssä. Vieläkään ei osaa ite kääntyä selälleen. Muutaman kerran on kääntyny, mutta ilmeisesti vahingossa.

Meilläkin on tänään neuvola, tuun kertoon kuulumiset iltapäivällä tai huomenna.

Rousku ja J

Vierailija
64/70 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino: 8580g (+120g 7kk)

Pituus: 73cm (+1,7cm 7kk)

Pipsa: 46,2cm (+0,5mm)

Kaikki oli ok! Otettiin mun omasta halusta ensi kuullekin neukka, niin saan kirjaan ylös joka kuun mitat=) Paino vähän lasku suhtanteessa edelleen, mutta johtuu kyllä ihan tuosta kauheesta oppimis spurtista!

Nyt en kerkee muuta kirjoittaan, mentävä on:)

Vierailija
65/70 |
18.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino: 7570 g 470 g lisää 7 kk:n neuvolasta

Pituus: 72,1 cm 1, 3 cm lisää tullut pituutta

pää: 45,8 cm 7 mm kasvanut pää kuukaudessa

Hoikka tyttö on vieläkin, mutta nyt nousee taas tasasesti paino, ei tarvi ens kuussa mennä. Ja tosiaan ei mitään puhuttu fysioterapiasta, vaikka ei pahemmin liikukaan, kehuja vaan sai typy. Vähän outoa, miten on noin eri käytännöt neuvoloissa, toiset näköjään laittaa sinne fys. terapiaan paljo herkemmin.

Ei tässä nyt muuta, kuin että Jannalle on tullut toinen hampaan alku sen ensimmäisen viereen :). Jokohan nuita kohta pitäs alkaa pesemään? :)

Kangasrousku ja Janna, ulkona nukkumassa

Vierailija
66/70 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys.....

Hienoja neuvolamittoja oli Jannalla ja Rasmuksella. Aika samankokosia kun Miskakin.

Meillä herra teki isot kakat ja pissit tänäkin aamuna pottaan. On nyt herättyä se laitettu potalla ja leluja eteen. Siinä se leikkii jonnii aikaa ja samalla ähertää kakit+pissit. On se iso poika jo, hui.

Sitten sellasia uutisia, että tänä aamuna tein rtestin ja tulos oli, kuten arvata saattaa, +++++++++++++++++ eli pikkukakkonen ois tulossa. LA on laskureitten mukaan jossain 25.11. tienoilla. Miskalla ja pikkuselle tulee siis 1v4kk ikä eroo. Saman verran ku miula ja miun pikkuveljellä.

Sonteri ja Miska 8kk+ ja masuasukki rv4+5 tai jotain

Vierailija
67/70 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, Sonteri :). Paljon onnea! Olipas mahtava uutinen.

Nyt ei muuta kerkee, kun pikkuneiti istuu sylissä. Hermostuu varmaan kohta. Oli vaan pakko kirjottaa, kun luin tuon sun jutun.

Rousku ja Janna-neiti

Vierailija
68/70 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheesti jarrusukkia pienelle matkaan!! <3

Ja hienosti Miska osaa tehdä pottaan=) iso poika jo=) meillä Rasmus ei tykkää potalla istua yhtään, joten ei olla sitä nyt treenailtu.

Jannahan on siro tytteli<3 onnea toisesta hampulista!

eipä muuta tällä kertaa. oli pakko tulla onnittelemaan kun heti aamusta saa lukea noin hyviä uutisia=)

Vierailija
69/70 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muistan oikein, niin meitä heinähelistimien äitejä on nyt sitten jo ainakin 3 " uudella" kierroksella. Elokuussa on jollakin la, ja minulla ja sonterilla on nyt sitten marraskuussa la:t.

Marrasmuruissa käy keskustelu jo vilkkaana, ja juttua on myös msn.yhteisön puolella.Käypä sonteri vilkaisemassa.

l

Meidän 8kk päivä on 21.3, 8 kk neuvola oli 17.3 ja mitat Essillä ovat nyt 9,370kg ja 71,2 cm. Meillä Sipoossa on niin, että 8kk iässä ei ole ollenkaan neuvolakäyntiä,vaan lääkärineuvola on 9kk iässä. Me jouduimme 8 kk iässä ylimääräiseen neuvolaan tulemaan, kun Essi oli edellisessä kuussa saanut painoa vain 60 grammaa ja pituutta 7mm. Mutta nyt molempia oli tullut reilusti :-) Pituutta miltein 3 cm ja painoa yli puoli kiloa :-)

Essi yrittää kovasti päästä konttausasennossa eteenpäin, mutta toistaiseksi vain huojuu siinä. Välillä tapailee karhukävely asentoa. Vierien meillä liikutaan kovasti.

Essinmamma

Vierailija
70/70 |
19.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa iloisia uutisia kerrottavana Sonterilla. Hieno juttu!

Mitäpäs meillä...no kaksi tosi läheistä ystävääni saivat kummatkin viime viikolla tytöt. Kivaa kun tulee kavereita!

Mekin vähän harjoitellaan pottailua. Päivä ruuan jälkeen heti istutan potalle. Ja yleensä asiat sinne tulee hyvin. Mutta aika useesti käy niin, että kakka tulee jo syöttötuolissa istuessa, silloin ei potalle keritä. Joudun itse istumaan vieressä kun Venla on potalla, koska meinaa aina nousta tai horjahtaa. Meillä on sellainen ihan tavallinen potta. En tiedä olisko se babybjörnin tuolipotta parempi.

Eilen olin työkavereitten kanssa teatterissa, syömässä ja iltaa istumassa. Oli oikein mukavaa. Ensi viikollekin on tiedossa konsertti reissua. Hienosti isä pärjää kotona vauvan kanssa, vaikkei äiti tisseineen olekaan paikalla :)

-bb-