Hehheh, naapurilla on Älvsbytalo ja pihassa upouusi ässämersu =)
Onko rahat menneet kaikki mersuun vai onko ollut varaa ottaa isompi autolaina kun on valinnut asunnokseen lastulevyparakin...!?
Siis niin eri paria kun olla ja voi!!
Kommentit (47)
Vierailija:
Voisi nuo kaupungin virkamiehetkin tsekata vähän asujien tuloja vuosittain, ettei turhan rikkaat asu yhteiskunnan varoilla. Olisi sinne kaupungin asuntoihin tulijoita aivan tarpeeksi (tavallisia, suomalaisia, matalapalkkaisia ihmisiä).
Vierailija:
Voisi nuo kaupungin virkamiehetkin tsekata vähän asujien tuloja vuosittain, ettei turhan rikkaat asu yhteiskunnan varoilla. Olisi sinne kaupungin asuntoihin tulijoita aivan tarpeeksi (tavallisia, suomalaisia, matalapalkkaisia ihmisiä).
Katsos, kun asuu halvalla vuokralla kaupungin asunnossa, voi ihan tavallinen suomalainen matalapalkkainen ihminen hommata sen Lexuksen, kun asumisesta ei tarvitse maksaa kovinkaan paljoa. Et sitä tullut ajatelleeksi?
On niin saita ettei raaskinut parempaa teettää.
Onhan se vähän hassunnäköistä että sellainen lato on kaupungin halutuimmalla asuinalueella.
On muuten tosi hyvä maamerkki kun opastan vieraita tulemaan meille, siitä älväristä seuraava talo
Niin jos tietää mikä on älväri? Mä en tiedä minkänäköinen se on.
ikkunat on pieniä " sontaluukkuja"
Aikoinamme otimme pienen lainan, jolla ostimme talon ja asuimme sitä muutaman vuoden. Ja totesimme, että paljon helpommaksi ja edullisemmaksi tulee asua vuokralla.
Niinpä myimme talon ja muutimme taas vuokralle ja enää emme suostuisi alkamaan maksaan taas jätehuollosta, jätevedestä, kiinteistö veroa, ja ihan älyttömiä summia lämmityksestä.
Paljon mukavampaa elämää on MEIDÄN mielestä nyt, kun maksamme vuokraa vähemmän kuin ennen oli lainan lyhennys. Ja vuokramme sisältää vesilaskun ja suurimman osan sähkölaskusta.
Ja koskaan ei ole tullut meille mieleen, että olis jotenkin jotain merkitystä sillä, että millainen auto pitää olla, kun asuu omistus asuntoa ja millainen kun asuu edullisemmin. Aina on monta erilaista jenkkirotiskoa seurannut meitä meidän autoina ja tulee seuraamaankin :)
Toki täytyy myöntää, että jos velattomasti saisi omakotitalon niin kaippa sen sitten vois omaksi huolia, muuten huolimme vain vuokra omakotitalon.
Mutta mitäs ap. ja muut " pintaliitäjät" sanotte siihen, että jos velattoman omakotitalon saisin niin pihaan tulisi aivan varmasti velaton vuoden -52 - 59 chevrolet??? :D
Vierailija:
Aikoinamme otimme pienen lainan, jolla ostimme talon ja asuimme sitä muutaman vuoden. Ja totesimme, että paljon helpommaksi ja edullisemmaksi tulee asua vuokralla.
Niinpä myimme talon ja muutimme taas vuokralle ja enää emme suostuisi alkamaan maksaan taas jätehuollosta, jätevedestä, kiinteistö veroa, ja ihan älyttömiä summia lämmityksestä.
Paljon mukavampaa elämää on MEIDÄN mielestä nyt, kun maksamme vuokraa vähemmän kuin ennen oli lainan lyhennys. Ja vuokramme sisältää vesilaskun ja suurimman osan sähkölaskusta.Ja koskaan ei ole tullut meille mieleen, että olis jotenkin jotain merkitystä sillä, että millainen auto pitää olla, kun asuu omistus asuntoa ja millainen kun asuu edullisemmin. Aina on monta erilaista jenkkirotiskoa seurannut meitä meidän autoina ja tulee seuraamaankin :)
Toki täytyy myöntää, että jos velattomasti saisi omakotitalon niin kaippa sen sitten vois omaksi huolia, muuten huolimme vain vuokra omakotitalon.
Mutta mitäs ap. ja muut " pintaliitäjät" sanotte siihen, että jos velattoman omakotitalon saisin niin pihaan tulisi aivan varmasti velaton vuoden -52 - 59 chevrolet??? :D
Mutta kun tiedän että saattaisin saada vaikka jonkun narkin naapuriksi, niin ei vuokra-asuminen kiinnosta.
No, meillä on omakotitalo ja Audi ja Bemari. Talo ei ole mikään pakettitalo vaan meidän itse suunnittelema, jonka arkkitehti viimeisteli.
Ja en siltikään ymmärrä nyt oikein miksi niitä pitää haukkua.
Ymmärrän kyllä haukut esim. jukka-talojen kohdalla...ihan hirveitä lääviä.
Noi älvsbytalothan oli suurin osa kivan näköisiä.
Sitä paitsi täytyy tunnustaa, että ihminen on fiksumpi kuin vois luullakaan, jos on hankkinut edullisen, mutta hienon talon.
Miksi talo pitää olla kallis ja ruma????
Terveiset täältä kaupungin vuokratalon lämmöstä meiltä, jotka rakentavat juuri itse omaa hirsitaloa, ilman mitään talopaketteja.
En suosittele enään tätäkään vaihtoehtoa (vaan kadehdin sitä älvsbytalon hankkinutta), kun rahaa ja aikaa palaa liikaa jo.
ne kulut on vain yhdessä pömpsissä.
Ette kai te oikeasti kuvittele, että vuokra-asuminen on sen edullisempaa kuin omassa asuminenkaan? Ei vuokranantajat mitään hyväntekijöitä ole! Maksatte vuokrassa kaikki asunnon kulut + voittoa omistajalle ja mitään ette takaisin tule saamaan.
Asunnon remontitkin maksatte ihan siinä missä omistusasunnossa asujatkin.
Vierailija:
Ja en siltikään ymmärrä nyt oikein miksi niitä pitää haukkua.Ymmärrän kyllä haukut esim. jukka-talojen kohdalla...ihan hirveitä lääviä.
Noi älvsbytalothan oli suurin osa kivan näköisiä.
Sitä paitsi täytyy tunnustaa, että ihminen on fiksumpi kuin vois luullakaan, jos on hankkinut edullisen, mutta hienon talon.
Miksi talo pitää olla kallis ja ruma????Terveiset täältä kaupungin vuokratalon lämmöstä meiltä, jotka rakentavat juuri itse omaa hirsitaloa, ilman mitään talopaketteja.
En suosittele enään tätäkään vaihtoehtoa (vaan kadehdin sitä älvsbytalon hankkinutta), kun rahaa ja aikaa palaa liikaa jo.
ne vaan tykkää älväristä? Kaunis tai jotain?
vanhan lahon omakotitalon pihassa seisoo Cadillac Seville (näyttää tuliterältä). Niillä ei oo varaa ees Alvariin ;)
Milläs sitä hienoa taloa kuljetat joka paikkaan?
Itse asutaan Kastellissa ja autona ihan Fordi vaan - sopivat ehkä vähän paremmin yhteen kuin toi naapurin viritys =)
ap
Ootko sä niitä, joiden mielestä kestovaippojen käyttäjillä ei saa olla autoa ollenkaan, he eivät saa matkustaa lentokoneella, käyttävät vain luomuruokaa ja etsivät kaiken käyttötavaran kirppareilta?
Miten sinä voit määrittää muiden puolesta mikä kuuluu yhteen minkäkin kanssa?
Asutaan kaupungilla vuokralla ja autona on Lexus. Pitäiskö se vaihtaa ja mihin?
Voisi nuo kaupungin virkamiehetkin tsekata vähän asujien tuloja vuosittain, ettei turhan rikkaat asu yhteiskunnan varoilla. Olisi sinne kaupungin asuntoihin tulijoita aivan tarpeeksi (tavallisia, suomalaisia, matalapalkkaisia ihmisiä).
Onkohan meidän naapureiden talo joku niistä, vai ehkä Jukka-talo? ei harmainta aavistustakaan, mutta nätti on. Autotkin ihan ok!