**ENSKAT vko9** (pienet ja isot)
Tässäpä yhteinen pino pienille ja isoille enskoille.
Vanhat jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12474645&p=1&tmo…
Kommentit (92)
Jospa alottaisin tänään pienellä esittelyllä. Siis täällä mamma 27 v, perheeseen kuuluu vielä mies ja koira + tietenkin tuo meidän ihana pikkumies :). Poika syntyi 21.2 ja oli mitoiltaan 51,5 cm ja painoa 3680g. Täällä odotellaan neuvolatätin ensimmäistä käyntiä, varmaan saa silloin tietää minkä verran painoa on kaverille tullut lisää.
Ensimmäiset päivät on nyt sitten kotona vietetty ja hyvin on mennyt. Poika syö ja nukkuu hyvin. Molemmat yöt kotona on mennyt yhdellä syöttökerralla eli nukkumaan puolen yön aikaan, neljän korvilla syödään ja sitten nukutaan aamuun 8-9 saakka. Saa mammakin kunnon unipätkät. Päivälläkin nukutaan kohtalaisen pitkiä pätkiä kun nukutaan. Maitoa tuntuu tulevan hyvin ja imettäminen sujuu vaihtelevalla menestyksellä. Ajatuksena on kuitenkin imettää niin kauan kun maitoa vaan riittää.
Tervetuloa munkin puolesta muillekkin uusille. Ihan uusi minäkin täällä olen..
Siinäpä meidän kuulumisia ja hyvin omanapainen viesti, pahoitteluni siitä. Palailen tv:n ääreen odottelemaan pojan heräämistä, jotta päästään taas yöunille.
-Sara-Maria ja poitsu 1 vko-
Kauhee kun on kova homma pakata tavaraa viikoksi ja vielä juhlavaatteet mukaan, ja ulkoluvaatteet yms =/
Tervetuloa vaan Susanna palstailemaan! ja onnittelut tytöstä!
Meen vielä pakkaan loput, sit pyykit kuivumaan ja suihkuun ja sitten vasta nukkumaan.
Sata asiaa olis vielä muistettavana..
Olen sitten viikon nettipimennossa, pitäkää palsta pystyssä =)
halaukset kaikille ihanille enskaäiteille ja vauvoille
toivottelee hermione ja Eetu
[color=green]Nyt omanapaista tekstiä minultakin... Mutta ensi alkuun:
IHANA UUTINEN, ettei I-L mitään löytynyt!!! =) Mitä mä sanoiiiin... ;)
Ja tietysti tervetulotoivotukset ja onnittelut minunkin puolestani kaikille uusille!!! =)
Tänään ei ollut tämän äipän päivä... Arttu teki aamukakat taas pottaan... No, potta meillä keittiössä, kun siinä pystyn minäkin sitten käyttämään ajan parhaiten hyväkseni (siivomaan jne.), ja A viihtyy paremmin kuin pienessä vessassa. Juu...no, potta sitten unohtui siihen lattialle kakkoineen, kun lähdin pesemään jäbän takapuolta. Sen jälkeen jouduin juoksemaan itse vessaan, kun oli maha niin sekasin. Nooo, yllärinä, että unohdin täysin sen kakkapotan, niin Arttu ehti tehdä vähän äidin iloksi kakkasoppaa! x) Sillä kun on siinä potalla ollessa pari keittiön muovista kulhoa leluina, niin nyt oli kipannut potan sisällön yhteen kulhoon...ja olihan sitä kakkaa ja pissaa vähän sitten lattiallakin...yääks! Ja varmaan ehti maistaakin, yäh! Ei onneksi ollut varsinaisesti syönyt jäljellä olevasta määrästä päätellen. Mutta kun tuo aina kaiken suuhunsa tunkee, nii eiköhän pikku maistiaiset siitäkin ottanut... YÄÄÄK! Jospa sitä tästä lähtien muistais paremmin... :)
Niin, eikä tuo hyvä tuuri siihen loppunut. Myöhemmin A sitten teki isot pisut sinne pottaansa. No, lähdin kiikuttamaan potan sisältöä pönttöön, niin vallanhan mä kompuroin siinä vessan ovella, ja pissat pitkin vessan lattiaa... VOI PERJANTAI!!! No, ilmeisesti kiitos masennuslääkkeiden (heh), ei edes mennyt hermot. Seisoin siinä hetken, ja melkein purskahdin NAURUUN! Onneks ostin vähän aikaa sitten jotain sellasta vessan pesuainetta, missä on hajunpoistajaa. Sitä sitten ruiskuttelin lattian täyteen ja pyyhin vanhalla keittörätillä. (Ai niin, pitääkin muistaa viedä uusi keittiöön tilalle...) Mutta ei siis ollut oikein mun päivä :)
No, nuo nyt oli enempi tuollaisia suht harmittomia juttuja. Mutta päivän ikävin yllätys oli Artun omituinen käytös nukkumaan mennessä - niin päikkäreille kuin yöunille. Arttuhan nukahtaa AINA itse sänkyynsä, siellä hetken höpöteltyään. No, tänäänpä päättikin, että saa itkuraivarit HETI, kun poistun huoneesta. Ja siis oikein sellasta " paniikki-itkua" . Ekoille unille sain sen piiitkän (ainakin 45min) kestävän taistelun jälkeen nukahtamaan, kun tarjosin pullosta vähän vettä ja silitin. Mutta toisille unille en sitten jätkää saanut lainkaan. Ja tämä ilta... Voi luoja mitä taistelua! Lopulta otin Artun mun syliin peittoineen ja unipupuineen, kun katoin Salkkareita hämärässä olkkarissa. Nukahti 20:10...
Siis mikä ihmeen juttu sille nyt tuli, kun alkoi tuollaset huutokonsertit?!? Kai se on tuo kävely, kun sen on oppinut...??? Pitäs varmaan koko ajan päästä harjottelemaan lisää ja lisää...
No, joka tapauksessa: tästä yöstä alkaen aion pitää Artulle unikoulun! Kun mähän edelleen annan Artulle yöllä maitoa... Ja mun ensikodissa työskentelevä pikkusiskopuoleni sanoi kokemuksen syvällä rintaäänellä, että nyt jos koskaan kannattais saada tuo loppumaan: mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vaikeampaa... (Ensikodithan järjestää unikouluja, jollei se onnistu kotona.) Lääkärihän sanoi mulle jo 8kk nlassa, että yösyönnit pitää lopettaa... Mutta en oo lopettanut, kun koen helpompana vaan hakea sen pullon. No, saa nähdä siis, kuinka tuskainen yö meillä on edessä :´( Ja kun TIEDÄN, ettei nälkäänsä syö, kun vajaa desi tekee tyytyväiseksi - tai jopa pelkkä vesi. Eli tapahan se vaan on...
No, ehkä siis kommentoin yöllä täällä, kun A huutaa viereisessä huoneessa... :( Nyt hetkeksi surffaamaan - öitä!
Pi-Ki ja Arttu ensi vkolla 1v.
Tervetuloa kaikille uusille enskoille!!!!
Sitten piti kommentoida:
Hermione: Eilen meni oikein hyvin ilta miehen kanssa pelissä ja Paul oli myöskin ollut hienosti mummolassa. Jännitti kun haettiin se niin myöhään, että onko jo nukkumassa ja sitten herää. No, siellähän tämä möllötteli silmät suurina sohvalla ja leikki helistimellään. Katseli ihmeissään meitä tyyliin....oottekos ollut jossain?? ;) Kovaa nauramistakin piti mun sylissä kun pappa siellä ilveili selän takana. Hyvin siis kaikki meni. Uskaltaa hyvillä mielin jättää taas seuraavan kerran.
Mukavaa reissua!!!!!!!
Malaika: Kannattaa kokeilla vauvauintia!! Samoja juttuja mäkin jännitin, mut sain kaverilta hyviä vinkkejä. Löysin lahkeellisen uimapuvun, sellasen kokouimapuvun ettei oo vauva niin liukas. Lahkeet pitää kakat sisällä jos sattuu niin käymään ;)
Pukuhuoneessa vaihdoin ensin itselle uikkarit ettei vauvalle tule kylmä. Auton turvakaukaloon laitoin muovitetun froteen suojaksi ja se suihkuhuoneeseen mukaan niin vauva voi siinä odotella kun itse käy suihkussa. Laittaa vaan pyyhkeen ympärille, että on lämmin. Altaassa oltiin ekan kerran lyhyemmän aikaa vaikka Paul viihtyikin ihan hyvin, mutta ohjaaja sanoi, että kannattaa totutella pikkuhiljaa. Eikä edes sitten tullut itkua pukuhuoneessa eli jaksoi hyvin olla. Siinä kai ne tärkeimmät....kysele lisää vaan jos jotain unohdin. Mekin ollaan oltu vasta 2 kertaa. Ihanaa se on mun mielestä ollut.
Nyt on pakko mennä nukkumaan, että jaksaa taas yöllä nousta syöttämään ;)
Hyvää yötä enskat!!!!!
Dragon&Paul 3,5kk
[color=green]No niin. Nyt se huuto sitten alkoi. Taisinkohan valita huonon yön, kun nyt jo heräsi? Norm. nukkuu siihen 3:30 asti... Voi että se maitopullo ois nyt helppo hakea! Jaksankohan mä kuunnella tuota itkua...
Nyt taas 5min mennyt, menen tarjoamaan tuttia. Voi, nukahtais nyt...oon ihan poikki, vaikka itkua takana alle 10min... :/
P
Väsy täälläkin. Samassa junassa ollaan, täällä myös huuto konsertti käynnissä. Joel on niiiin tukkonen ja ilmeisesti on kurkku kipeenä, yskii limaa vielä lisäks. Jo kolmas yö tämmöstä, alkaa tosiaan vähän väsyttää. Normaalisti kun ei yöllä heräile, nyt vaikeuttaa vielä sekin, että mies on töissä eikä oma liikkuminen ole nopeeta. Hyvä kun pojan sängystä saa pois..
Väsynyt Henna, huutava ja kipeä Joel sekä yö jumppaa pitävä Ninni 38+0
[color=green]Siis ei ole totta! Tuo yöhuuto kesti kaikkiaan pikkusen reilu 30min. Mutta se jäi AINOAKSI huudoksi koko yönä!!! 7:34 alkoi kuulua pientä höpöttelyä vasta, ja siellä pirteä ja iloinen poika naureskeli sitten, kun äiti meni hakemaan :)
Eli viime yönä ei syöty - eikä nyt aamulla SILTI Artulla ollut yhtään tavallista kovempi nälkä. Vettä kyllä meni paljon, mutta puuro upposi muiden aamujen tapaan aikast nihkeästi (syö aamuisin puolet siitä mitä illalla).
No, en kyllä uskalla toivoa, että seuraavat yöt menis yhtä hyvin... Viime yönä oli varmaan sekin auttavana tekijänä, kun jäi eilen ne toiset päikät kokonaan pois...
HENNALLE kovasti kovasti voimia ja jaksamista!!! Toivottavasti Joel tervehtyy pian - ja toivottavasti Ninni tajuaa jo voivansa tulla ulospäin :)
Nyt aamulenkille Artun ja koiran kanssa!
Pi-Ki ja Arttu
Toivottavasti yöt ovat menneet hyvin kaikilla, Pi-Kin Artullakin sitten yksillä huudoilla :)
Meillä meni hienosti, tosin piiperö nukkui taas äitin kyljessä koko yön, kun nukahdin jälleen syötöllä ja nukuin kuin tukki taas seuraavaan syöttöön... Eli puolenyön aikaan käytiin nukkumaan ja heräsinkin 5.30 piiperön tissin huhuiluun. Siitä sitten jatkoin unia 8.30 asti, ja äsken taas piiperö söi. Nyt vääntää kakkaa tuolla sängyn päällä ja ähisee oikein kunnolla :)
Edellinenkin yö meni hienosti, jopa suurimmaksi osaksi pinniksessä. Ja uni tuli silloin " jo" klo 23 :D Jospa tämä tästä..
Tänään yritän lähteä jo vaunuttelemaan kun on niin upea auringonpaiste (pilvien seasta tosin). Toivottavsti tuo flunssa on jo sen verran taittunut (itselläni) että ei tule enää takaisin.
Sara-Maria: Tervetuloa mukaan juttelemaan!
Odottelija: Samoin sulle tervetuloa! Me ollaankin vanhoja tuttuja joulukuisista! :) Meillähän oli muistaakseni sama laskettu aika, piiperö tuli sitten maailmaan vähän sun pikkupomoa aiemmin.
Susannalle myös tervetuloa! Muistan sut tuolta odotuspuolelta.
Iida-Linnea: Tosi upea juttu, että kyseessä oli tuollainen hyvälaatuinen kysta! varmasti helpottunut olo sulla :D
Biancon galluppiin ei ole vielä piiperön osalta paljoa kerrottavaa :) Tällä hetkellä parhaat hymyt tulee ihan vaan äidin ja isän hassuista ilmeistä, sekä neuvolasta saadusta hymynaamakuvasta ja soittorasiasta :D
Tipulla ja Siennalla on pian taas isän kotiintulo lähellä :) Ei enää montaa päivää.
Sanlella ja Eljaksella pyyhkii kanssa hienosti. Ruoka maistuu ja unet kans, hienoa!
Hermionelle hyvää reissua! On kyllä menny ihan ohi, että mihin olittekaan menossa ja mitkä kekkerit tiedossa? :) Pitäkää kivaa joka tapauksessa!
Pi-Kin Artulla on ollut kunnon keitokset :D Heh, kunnon pissa-kakkaleikkejä pitkin päivää teillä :)) Toivottavasti tuo nukkuminen nyt paranee, ettei jää huutokonsertit tavaksi.
Dragon: Hienoa, että Paul viihtyi kun olitte miehen kanssa viettämässä iltaa.
Nyt en muuta muista kommentoida... Tietysti vilkutuksia kaikille ja hyvää viikonloppua, se on täällä taas!
Ja meillä huomenna kastejuhla... Äiskää jo vähän jänskättää... :) Tänään pitää puuhastella kahvipöytää valmiiksi ja kattoa vaatteet jne. Toivottavasti huominen menee hyvin! Nyt tutkimaan piiperön tuotoksia :)
Gaiole ja piiperö tänään 2 kk
Pikaisen piipahdus vaan... illalla tai huomena tuun sit paremmalla ajalla jutusteleen.
Hermione:
luumua ollaan syöty ihan sellasenaan, ilman laimennusta. Voihan siihen vettäkin laitaa jos tuntuu ettei meinaa maistua.
Odottelija: Tervetuloa porukkaan.
Iida-Linnea:
Mahtavaa että sait hyviä uutisia.
[color=green]Välituuletus: Arttu meni aamupäikkäreille ILMAN ITKUJA ja HUUTOJA!!! Jipii! Eli normaaliin tapaansa kotvasen höpötteli, ja nyt nukkuu! Toivotaan, että tuo eilinen oli vaan joku ihme vaihe...
Nyt menen, ett ehdin tehdä hommia mitä ei A:n hereillä ollessa ehdi ;)
P
Tänään saa sitten naisetkin kosia. Minä kyllä aikoinani kosin, eikä ollut edes karkauspäivä - tuo mies silti suostui. Tiedä sitten, olisinko saanut hamekangasta jos olisi kieltäytynyt.
Eilinen päivä oli meillä vähän hankala, iltapäiväpäiväunet jäivät tuntiin eikä Kalle nukahtanut enää millään. Sitten oli kitisevä koko illan. Kuitenkin kun olisi pitänyt mennä yöunille, niin oli toinen meno: raivohuutoa pinniksessä kunnes otettiin olkkariin vielä kuluttamaan energiaa, missä jaksoikin sitten tunnin olla hyväntuulisena puuhiksellaan. Ollaan ehkä epäjohdonmukaisia vanhempia, mutta kun tunti oltiin oltu vuorotellen makkarissa tarjoamassa tuttia ja hyssyttelemässä ja raivohuuto vain kiihtyi, päädyttiin ottamaan meidän seuraan. Enpä usko että tuosta kuitenkaan tulee tapa: nyt oli vähän poikkeuksellinen ilta kun käytiin illalla kaupassa niin, että kotiin tultua laitettiin Kalle saman tien nukkumaan. Kaiketi sitten jäi joku iltapuuharutiini puuttumaan mikä häiritsi. Saattoi myös masu vaivata, koska paukutteli miehekkäästi sitten tuossa yläkerrassa kun puuhasi matollaan.
Toivottavasti tänään menee päiväunet kuitenkin paremmin, on tosi tuskista olla tuollaisen väsymystään kitisevän kaverin kanssa. Kalle kuitenkin nukkui aamulla ehkä sitten myöhäisen nukkumaanmenon ansiosta puoli kahdeksaan saakka, ja nyt olen itse vähän pirteämpi.
Musta tuntuu, että Kalle kaipaa selvästi enemmän aktiviteetteja ja viihdytystä nykyään kuin aikaisemmin. Ei siis viihdy enää ollenkaan niin hyvin yksin puuhiksellaan mitä joitakin viikkoja sitten vielä. Saan olla seuraneitinä siis päiväsaikaan aika paljon. Ehkäpä vaan kausi - luulen että johtuu siitä että tekisi kovasti mieli liikkua mutta turhautuu kun ei vielä pääse minnekään ja joutuu vaan katselemaan samoja maisemia koko ajan...
Onnittelut Pi-Kille menestyksekkäästä yöpullosta luopumisesta! Toivotaan, että jatkossa yöt menevät yhtä mallikkaasti, ja että nuo päiväunihankaluudetkin olivat vain tilapäisiä.
Susannalle tervetuloa! Mukavaa kun tulee uusia jutustelemaan ja pinot pysyvät pitkänä!
Kiva kun Sanle ehdit myös juttelemaan. Mä kanssa ootan sitä, että nuo valveillaolojaksot pitenisivät, tiedä sitten milloin se tapahtuu. Hienoa että teillä kiinteiden aloitus on mennyt sujuvasti ja olette välttyneet masuvaivoilta.
Gaiolelle mukavaa kastejuhlapäivää, ottakaa paljon valokuvia tai valtuuttakaa joku ottamaan! Me otettiin itse tosi huonosti ja jouduttiin keräilemään sitten kaikilta osallistujilta kuvia...
Terkkuja myös muille, ja Hermionelle mukavaa reissua (vaikka et taida enää lueskella)!
Bianco ja Kalle 4+ kk
Kirjoittelit siitä, että Kalle vaatii paljon viihdytystä. Meillä oli tossa iässä ihan sama juttu, ja kutsuttiin sitä Siennan " olen 4kk ja mulla on tylsää" -vaiheeksi. Luulisin, että juuri siinä iässä kaikki ympärillä oleva kiinnostaa ihan kauheasti, mutta kun ei osaa liikkua niin turhautuu ja samat vanhat lelut käyvät tylsiksi tosi pian. Eihän Sienna vieläkään kovasti liiku, mutta saa sentään kyljen kautta pyörittyä sen verran, että maisemat vaihtuvat tarvittaessa. Nyt ei tarvitse ihan niin paljon viihdytystä, viihtyy puuhiksessa yksinään kunhan äiti on vaan samassa huoneessa tai jossain lähellä.
Oli eilen niistä lempparileikeistä puhetta ja me keksittiin sitten illalla uusi. Pompotin sitä Liberon pikkufutista Siennan vieressä niin, että se osui sitä välillä käteen tai reiteen ja se oli ihan HUIPPUA! Sellaiset naurut tuli että oli itsekin pakko naureskella. Odotan vaan, että se itsekin oppisi vierittämään sitä palloa. Meidän pikku futaaja!
Hauskaa viikonloppua kaikille, ehdin ehkä sunnuntaina seuraavan kerran linjoille.
Tipu & Sienna 5kk+
Enpä päässyt eilen illalla koneelle niinkuin suunnittelin, mies valtasi sen koko illaksi enkä jaksanut odottaa vuoroani vaan menin ajoissa nukkumaan. Yö meni taas ihan hyvin, Kiia heräsi syömään vähän ennen neljää ja seiskalta jolloin sitten neiti halusi jo herätäkkin. Onneksi viihtyy meidän välissä aina helistimen kanssa puolisen tuntia itsekseenkin niin äiskä saa lempeän heräilyn.
Mutta onpa taas ihmiset olleet aktiivisia, mukavaa lukea paljon kuulumisia. Ja jotain jäi sieltä mieleenkin. Mistähän sitä aloittaisi.
Biancon Kallella oli ollut iltarutinaa, onneksi yö meni kuitenkin hyvin.
Gaiolelle moikat! Teilläkin oli yö mennyt hyvin, vaikka kyljetysten olittekin nukkuneet. Mutta eiks ookkin ihanaa kuunnella sitä pientä tuhinaa vieressään ja tuntea toisen pienet varpaat ja sormet iholla. Nautiskele! Kyllä se piiperö ehtii sinne pinnikseenkin vielä.
Kyselit muuten joskus aikaa sitten jo meijän nokkamukiharjoituksista. Kiitos vaan kysymästä, hyvin on mennyt. Meillä on sellanen silikoninen se tuttiosa ja siinä on sellanen venttiili eli jos pitää mukia alassuin sieltä ei tuu mitään vaan se tarvii tietynlaisen tekniikan että vesi tulee. Vedellä ollaan siis harjoiteltu ja hyvin menee, aika nopeeta Kiia hoksas ton tekniikan ja on aika tohkeissaan kun saa itse pitää mukin kahvoista kiinni. Tosi paikan tullen ei olla vielä mukia kokeiltu, eli miten kävis jos äiti onkin poissa ja tulee nälkä.
Pi-Ki: Onneksi Artun illan huutokonsertti ei merkannutkaan risaista loppuyötä. Osasitko nukkua itse hyvin vai kävitkö tarkistamassa tilannetta välillä? Onnittelut myös päikkäreille menon onnistumisesta.
Ja eilinen kakkapissaleikki sai mut hymeileen, vaikka ei varmaan äitiä ainakaan heti naurattanut kun huomasi mitä potsu oli puuhastellut äitin vessareissun aikana.
Hennalle tsemppiä ja jaksuhali. On varmaan rankkaa olla ison mahan kanssa ja hoitaa pientä nuhanenää.
Dragon: hienoa kuulla että pelireissunne meni hyvin ja Paulkin oli viihtynyt mummolassa. Mun käy vähän kateeksi kyllä, ei tee mieli jättää tyttöä " vieraille" hoitoon pidemmäks aikaa kun jo iskä saa vastaansa huutokonsertin jos äiti on poissa liian kauan (yleensä enemmän kuin 1,5 tuntia). Jotenkin vielä kestää että se huutaa iskälle mutta kun muut ei oo siihen samalla tapaa tottuneet niin ei viitsisi pelästyttää. Eli täällä jäädään vielä ootteleen sitä seuraavaa yhteistä leffailtaa tai muuta mukavaa miehen kanssa.
Hermione on jo reissussa ja nettipimennossa mutta hyvää reissua toivottelen kuitenkin. Toivottavasti pitkät automatkat menee hyvin.
Sara-Marialle onnittelut ja tervetuloa mukaan juttelemaan. Jokos neuvolantäti on käynyt, millaiset mitat saitte pojalle?
Susannallekkin tervetuloa ja onnea tytöstä. Ihana nimi tuo Saaga. :)
Iida-Linnealla ja tyttösellä on muskaripäivä, kivaa! Kauako ootte siellä käynyt ja mitä neiti siitä tuumaa?
Sanlelle ja Eljakselle heilutukset. Kuulostaa aikas luksukselta noi teidän yöt. Ja eiköhän ne päikkäritkin löydä rytminsä ajallaan. Tsemppiä myös kandintyön tekemiseen, mulla ei taitais löytyä energiaa mihinkään opiskeluun liityvään tällä hetkellä.
Sienna: meilläkin Kiia tunnistaa heti ekoista sävelistä lempparilaulut, ihanan näköistä kun ilme muuttuu ja naama on pelkkää hymyä. Ja teillä alkaakin kohta taas erityisen mukava aika kun Siennan iskä tulee kotiin. Viikonloppukin menee varmaan nopeaa kun on tekemistä.
Biancon galluppiin vielä lempparileikeistä yms. Meillä Tipun Siennan tapaan tutut laulut ja loruleikit on aina kivoja. Viime viikonloppuna hoilasin yhden automatkan kaikki muutamaan(!) kertaan läpi kun yritin viihdyttää takapenkillä kitisevää Kiiaa ja ajaa.. Hyppyytykset ja pompotukset on tietty kestosuosikkeja ja iskän päristelyt ja muut saa naurut aikaan kanssa.
Odottelija: tänne vaan turisemaan, mukaan mahtuu kyllä. Ja tsemppiä " yksinhuoltajuuteen" .
Kanelille heilutukset sinne kaksosarkeen. Onko tytöt jo parantuneet?
Mites dajm ja pätkis, mitä kuuluu?
Huh huh, tulipa tekstiä. Ei taida jaksaa ees mitään ihmeempää omaa napaa enää kirjoittaa. Mukavaa päivää kaikille!
heltsy ja kiia huomenna 5kk
Kirjoittelen kun neiti on päikkäreillä parvekkeella. Meille on muodostunu jonkinmoinen rytmi. Aamulla otetaan pikkutirsat ja klo 12-16 pitkät unet parvekkeella ja illalla pikku tirsoja sylissä. Sänkyyn jos laskee iltaisin niin herää pirteänä saman tien. Yöllä onneksi nukkuu hyvin yhdellä syötöllä mennään. Pari kertaa on jopa nukuttu 22-07 heräämättä. Joten väsymystä tämä mamma ei voi valittaa.
Imetyksestä teillä oli ollut puhetta jossain välissä. Eli täysimetän ja tarkoitus olisi jatkaa niin kauan ku mahdollista. Kiinteitä puolen vuoden tienoilla tai aikaisemmin jos on tarvetta. En jaksa etukäteen murehtia. Pulloakin neiti huolii, joten pääsen jumppaan tai muulle omalle menolle silloin tällöin.
Meitä taitaa olla täällä useampi, joilla on vauva 2 kk:n tienoilla: Gaiole, Pore ja Odottelija. olikos vielä muita?! Kiva kun on " saman ikäistä seuraa" !!
iida-linnea: Vaunulenkki- ja kahvitteluseura kyllä kelpaa. :) Ollaan " uusia" paikkakunnalla, noh vuoden verran asuttu, ja en tunne täältä ketään kun opiskelut ja työt on toisella paikkakunnalla ja oon vähän ujon puoleinen tutustumaan toisiin.
Sara-Marialle onnea pojasta ja jaksua alkutaipaleelle!
hermionelle ja eetulle mukavaa reissua!
Pi-kille onnea unikouluun!
Gaiolelle ja piiperölle mukavaa kastejuhlaa! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
En vielä osaa kaikille kommentoida, mutta pikku hiljaa! Vilkutukset kaikille! :)
Susanna ja Saaga
Nyt paremmalla ajalla :)
Susannallekkin tietysti tervetuloa vauvapuolelle. Sorry unohtui amulla mainita. Niin ja onnea tyttösestä,kun en muista oonko sua sillon odotuspuolella onnitellu.
G: Neeaa naurattaa se kun äiti haistelee (outoo, joo tiedän) ;D varsinkin kun nuuhkutan kyljistä tai masusta. Sit se on kans joskus hulvattoman hauskaa kun äiti kurkkaa jostain sohvan takaa. Lauluista parhaat on pienet sammakot ja vauvalla on saari (vaarilla on saari laulusta tehty versio, jota lauletaan vauvauinnissa kun ollaan vauvasaarella ja pyöritetään saarta). Isin lentsikkakin on kiva.
Tipu:
Mites Siennan unet, oliko se kolme syöntiä vaan joku tilapäinen juttu?
Mukavaa viikonloppua kaikille.
T:Buuffa ja Neea ensviikolla 6 kk
Jos vähän jotain kirjoittais ennen kun kömmin punkan pohjalle...
Meillä kun on noi yöt vielä aikalailla rikkonaisia. Yleensä mennään kolmen tunnin väleillä, viime yönä taas tuntu et huuteli jatkuvasti. Eli tällä mammalla kyllä alkaa uni painaa hyvinki aikasin iltasin. : )
gaiole, oikein muistat, sama laskettuaika meillä oli. : ) Mukavia kastejuhlia teille.
pi-killäkö se oli unikoulua ollu? Muistanko oikein? Miten meni? Tsemppiä, varmasti vaatii voimia pysyä kovana pikkusen itkiessä.
Kiva kun on samanikästä ja sit myös vanhempaa ja tietty nuorempaa mukana. Voi vertailla ikätovereihin, sit kuulee mitä on odotettavissa ja saa " muistella" menneitä. Vaikka aikalailla alussa tässä mennään itekki.
Jotenki vaan tuntuu että synnytyksestä on aikaa jo ihan tosi kauan! No onhan tuo meidän pomo jo huomenna 8viikkoa vanha. : ))
Imetyksestä: Täysimetyksellä mennään. Vielä en tiedä kuinka pitkälle, sen näkee sitten mikä tuntuu hyvälle... Alkuun kyllä oli aikamoista taistoa toi imettäminen, ei oleenkaan niin et vaan tissi suuhun ja sillä hyvä. Tuntuu et vieläki varmasti on asennossa parantamisen varaa. Imetystyynyn hankintaa olen kovasti harkinnu...
Meillä ukkelia hymyilyttää (vielä ei ääneen naureta, näyttää kyllä siltä ettei nauru ole enään kaukana ja kun se tulee tulee tältä äidiltä varmasti itku) ja jututtaa kovasti tällä hetkellä äitin höpöttely, mobile, hoitopöydän luona oleva leikkuupuimurin kuva (joo tiedän, tosi äijä meininki ; )) ja se kun pyyhitään puklua pois ja samalla sanotaan hassutellen yökyökyök. Ja sitä puklua tulee!
Joo, nyt ei taas sitten muista mitään mitä piti vielä kommentoida... Sisko multa kysyki et huomaatko ite et oot vähän pihalla? Jotain ku tein ja piti monta kertaa pysähtyä miettimään et mitä sitä olikaan telkemässä. Menee univelan piikkiin... ; ))
Joo, mutta oikein mukavaa viikonloppua kaikille enskoille, nyt minä lähen iltapuuhiin ja untenmaille. Ehkä saan hetken nukkuakki ennen ku herra taas käskee toimimaan. Luulen että sillä on ollu tänään maha kipeä kun on jotenki ollu itkunen ja kakka on haissu tosi tujakalle! Niin ja on röyhtäilly paljon.
No mutta siis, kauniita unia kaikille.
Odottelija ja pomo, muutaman tunnin päästä 8vko
niin se pi-kin unikouluhan oli menny tosi hyvin, toivottavasti myös jatkuu samaan malliin. : ) Tää on tämmönen tämä mun pää. : ) (koittakaa kestää...)
[color=green]Taas vain pikaisesti omaa napaa. (Appivanhemmat ja käly perheineen on tulossa illalla syömään, niin täytyy ehtiä hieman siivoamaan A:n päikkäreiden aikana...)
Eli " pienet" tuuletukset:
ARTTU SE NUKKUA POSOTTI KOKO YÖN ILMAN YHTÄÄN HERÄÄMISTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wow!!! Klo 20 aikaan nukahti, ja 7:07 alkoi kuulua iloista höpinää :) Voi, kun yöt jatkuisi samalla lailla... Mutta nyt siis siivoamaan!
P ja hyvin nukkunut A neljän yön päästä 1vee!
P.S. Odottelija: toi on ihan tuttua, että unohtuu/menee sekaisin välillä mitä muut on kirjotelleet ;) Ja etenkin sulla " tuoreena enskana" on perässä pysymistä, kun tälläinen säpinä pinossa käy :) Itelläkin on ihan pää pyörällä... Ollaan me vaan ahkeria kirjoittelijoita!!! =)
Pi-Ki: Onnea Artun hyvistä yöunista:) Toivottavasti sama tahti jatkuu!
Odottelija: Meillä mies on tuollainen ihme haahuilija ja unohtelee asioita väsyksissään. Eilen se alko laittaa nakkeja mukiin, vaikka piti tietty lautaselle laittaa:)
Omaa napaa sitten: Eli me saatiin eilen molemmat pojat kotiin pysyvästi=) Vähän on ihanaa kun nyt tuntuu et ne on oikeesti meiän lapsia eikä sairaalan. Meillä on alkanut arki rullaamaan ainakin toistaiseksi ihan hyvin. Mitä nyt yöllä tää äippä on joutunut periaatteistaan lipsumaan. Viime yönä toinen pojista nukku mun rinnan päällä ja toinen iskän. Ei vaan jaksanut yöllä ruveta tappelemaan nukkumisen kanssa, kun oli niin väsynyt. Toivottavasti ei tule tapaa tuosta, kun eivät he mahdu meidän sänkyyn (140cm levee) jatkossa. Tai muuten täytyy lähtee sänkyostoksille... Hassua muuten kun aloin tänää miettii et tänään mulla ois vast rv 38 menossa et pojat vois olla vieläkin mun masussa ja kohta ovat kuukauden vanhoja.
Noh eipä muuta. Herra A tuolla huhuilee et ruokaa pitäs saada et täytyy mennä antamaan:)
-Butterfly+ Herrat A & B-
Kaikille uusille enska-äideille tosi paljon onnea ja tervetuloa vauvailemaan.
Susanna, sun viesti pisti silmään, koskapa meillä on sama kotikaupunki. Jos joskus kaipaat vaunulenkkiseuraa tai kahvitteluseuraa, niin mieluusti tyttösen kanssa lähdetään liikenteeseen. =)
Oltiin neidin kanssa uimassa kahdestaan ja olikin taasen niin mukavaa polskutella. Neiti sukelsi patjan päältä ja liukumisen päätteeksi ja polskutteli tosi hienosti. Nukahtikin kotimatkalla ja nyt leikkii iloisesti kiljahdellen iskän kanssa.
Täytyy kyllä koittaa rauhoitella neitiä kohtapuoliin unten maille, jotta jaksetaan aamulla lähteä muskariin.
Voikaa hyvin kaikki!
T. iida-linnea ja tyttönen