Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSKAT vko9** (pienet ja isot)

25.02.2008 |

Tässäpä yhteinen pino pienille ja isoille enskoille.

Vanhat jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12474645&p=1&tmo…

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisilta ja alkuyö meni vähän hulinaksi, liekö potun vika? Eetu onnyt sylissä niin vähän hankala kirjoitella.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille enskoille, kirjoitellaanhan oikein ahkerasti ekaan yhteiseen pinoon :)

hermione ja Eetu 5kk

Vierailija
2/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on niin ihana ja jännä päivä=) Pojat pääsee molemmat perjantaihin asti kestävälle kotilomalle. Ja jos kaikki menee hyvin niin loma (kotiutus?) jatkuu sen jälkeen. Et nyt meillä sutina sitten alkaa. Onneks mies alottaa huomenna isyysloman. Mä jo ehdin panikoida et joudun olee heti kättelyssä yksin kahden vauvan kaa. Nyt täytyy viel tää päivä nauttii omasta ajasta=)

Risitiäisistä olisin halunnut kysellä... Onks joku aika minkä sisällä vauvan syntymästä ristiäiset pitäs pitää? Kuinka ajoissa pitää soittaa ja varata pappi?

Jaa eipä muuta kuin hauskaa viikon alkua kaikille enskoille=)

Terkuin Butterfly&pojat (huomenna 3 viikkoa)

Vierailija
4/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Artullahan tosiaan todettiin 2 vkoa sitten viedyssä näytteessä se pissatulehdus (3.kerran puolen vuoden sisällä!), mutta lääkitystä siihen ei aloitettu, kun pitää odottaa Hyvinkään pediatrin lausuntoa... No, nyt vkonlopun aikana on alkanut tekemään pissan itkun kanssa. Soitin sitten ajanvaraukseen, ja koitin saada lääkärille soittoaikaa, että saisin lääkkeen. (Hoidan nämä pissatulehdus-jutut tk:ssa, vaikka muuten asioidaan aina Pikkujätissä.) Saa nähdä, mitä sanoo... Että haluaako kenties uuden näytteen, niinkuin hoitaja sanoi (siis täh!?! eikö se 2 vkoa sitten saatu tulos ja oireet riitä!?! vi**u...), vai pitääkö vaan odotella... Jos ei määrää tänään kuuria, taidan kuitenkin soittaa Pikkujättiin... Ääh! Kauhee kattoo, kun toinen itkien tekee pissan ja sitten vasta rauhoittuu!!! Ja ne, kenellä joskus on ollut pissatulehdus, tietävät kuinka järkyttävä kipu-kirvely siinä on... Voi mun kulta pieni! :(

Oih, ja aloitin tänään uudestaan painonvartijoiden pistelaskun... Laskin alkuvuodesta pisteitä, ja kolmessa (vai neljässä) viikossa laihduin jo 3,3kg, mutta nyt en oo kolmeen vkoon pisteitä laskenut --> lihonut :( No, uusi startti =)

Ja hitsiläinen - Arttu nukahti äsken päikkäreille, ja kun menin peittelemään, huomasin että oli tehnyt kakan vaippaan! Enhän mä viitti sitä kesken unien herättää, niin joutuu raukka nukkumaan tuon tunnin kakka pöksyssä...

BUTTERFLYLLÄ oli mahtavia uutisia! =) Varmasti ihanaa saada molemmat poitsut nyt kotiin. Ja onneks mies tosiaan kotona, niin saatte " pehmeän laskun" kaksosvanhemmuuteen :)

Mä en millään muista tuota kasteasiaa. Oisko se 2-3kk, kun pitää kastaa??? Ja papillehan te voitte soittaa vaikka jo nyt heti, jos päivämäärä selvillä! On ainakin se homma alta pois. Mutta joku viisaampi ehkä osaa tuossa paremmin auttaa - mun raskaushormonit on tuhonneet sen aikaisen muistin ;)

JUSHKA oli miettinyt Paten omaan huoneeseen siirtämistä. Se on kyllä ärsyttävää, jos/kun lapsi herää monta kertaa yössä ja tarvii juosta " toiselle puolelle taloa" , mutta toisaalta mä ainakin nukun paremmin nyt. Kun A nukkuin meiän huoneessa, niin mä olin silmät auki heti, kun se vähänkin käännähti sängyssään. Nyt herään kyllä heti pieneenkin itkuun, mutta Arttukin oppii nukahtamaan välillä itse, kun en ole kahdessa sekunnissa tuttia laittamassa. Viime yönäkin heräsi vain kerran!!! :O Kuulin kyllä pientä uni-itkua sieltä jo aiemmin, mutta se vaimeni hetken päästä itsestään. Jos olisi ollut meidän huoneessa, niin olisin siihenkin itkuun taas pompannut tuttia laittamaan, eikä jäbä osaisi kohta ollenkaan nukahtaa ilman äitiä :) Eli meillä toimii tuo paremmin, vaikka rasittavaa se oikeesti on niinä öinä, kun saa jatkuvasti juosta toiseen huoneeseen...

Voi, HENNAN Joel se on sitten virallisesti taapero - ONNEA!!!!!!! Miten juhlat meni?

Vai on I-L:n tytsy alkanut höpisemään :) Meilläkin yritetään kovasti saada Artulta ensimmäistä kunnon sanaa suusta, vaikka herra itsehän luulee jo höpöttävänsä kuin aikuiset konsanaan. Pitää varmaan äitiä ja isiä tyhminä, kun koko ajan toistellaan sanoja x) " kissa, kissa, kissa..." " auto, auto, auto..." heh!

MAMMIS, kävin joo kaupoilla...ja tarttuihan sieltä mukaan jotain ;) Lindexiltä ostin Artulle toisen ihanan pääkallo-paidan ja sellasen pääkallo-collegetakin. Lisäksi Artulla on pääkallo-pipo ja pääkallo-sukkia... =) Syötävän suloisia, vaikka onkin " raju" kuva! Jäbättinen näyttää niiiin kovikselle, hih!

Joo, hyvin kyllä ehtii touhuta, kun toinen istuu potalla. Meillä potta on nyt keittiössä, niin ehdin siinä keittiötä siivoilla samalla tai syödä tms. Mutta kyllä teki tänä aamunakin pahaa, kun ne molemmat pisut tuli itkun kanssa... :( Toivottavasti sitä lääkettä saadaan tänään, eikä tarvii lasta enää kiduttaa!

Ja siellä on sitten imetetty viimeistä kertaa...*haikeus* Mutta pitkällehän te pääsittekin!!! Ja Oonasta kyllä huomaa, että " mamman maito" on maistunut =) Oi että ne olis Artun kanssa suloinen pari! Pienet pulloposkiset vauvelit... Oona on just sellanen vauva, että sen kun näkee, tekis mieli vaan heti rutistaa ja halata ja pussata =)

COLTSFOOT oli yökkäillyt pensaikossa :( Mulla meinas kanssa tänään tulla aamulla oksennus (yäk!), kun join pitkästä aikaa tyhjään mahaan teetä... Mulla tulee näköjään siitä paha olo aina! Viimeks vedin kahvia aamusella, ja lähdin koiran ja A:n kanssa ulos, niin oli kanssa lähellä, ettei joutunut pusikossa yökkimään! Mikähän lie siinäkin...

Joo, niinhän meillä veto tuosta kävelystä oli :) Onneksi ei sentään lyöty konkreettisesti vetoa mistään asiasta, kun näin hävisin! Eilenkin meni taas 13 askelta ja sitten pyllähdys. Mutta koko ajan pitäis vaan olla pystyssä ja kävellä... Tasapaino-harjoittelua vaan lisää!

Eikö Hilla tehnyt pottaan mitään esim. ruoan tai unien jälkeen? Meillä ne on parhaat hetket. Mutta esim. eilen ei tullut kuin yhdet pissat pottaan, vaikka monesti siinä istuttiinkin. Pari kertaa pääsi vahinko ilman vaippaa sitten :) Toisaalta lapsilla on varmaan omat " herkkys-kautensa" milloin siihen potalle on hyvä totutella. Artulle se näytti tulevan suht hyvään saumaan, kun näinkin hyvin on alku mennyt! Ehkäpä Hillakin sen tajuaa jonkun kk:n päästä paremmin =) (sitten, kun äidin maha on jättimäinen pallo eikä jaksaisi enää kyykkiä lattiatasossa... ;D)

BUUFFA oli ollut Neean kanssa vauvauinnissa. Meillä jäi uinnit kokonaan väliin... No, kunhan A oppii kunnolla kävelemään, niin täytyy sitten mennä ihan keskenään katsastamaan tuo Järvenpään uusi uimahalli (ootkos BUTTERFLY jo käynyt siellä???).

HERMIONE oli ollut jo aamutuimaan pinoa availemassa :) Voihan se olla, että yöhulina johtui potusta. Tai sitten ihan muusta :) Tuleeko hampaita? Artulle tuli ekat 2 yhtä aikaa pvn vajaa 5kk iässä. Nyt jo neljä ylhäällä ja neljä alhaalla, sekä poskessa AINAKIN yksi hammas läpi. (Ei näytä sitä suutaan kunnolla, vaan puree mua sormeen, siksi vaikea nähdä onko enempää... :D) Arttu tosin ei juuri ole hampaiden tekemisestä kitissyt. Ainakaan noiden etuhampaiden. Ja nytkin tuo pissatulehdus-kitinät päällä... Täytyy ehkä kokeilla antaa Panadolia, jos se helpottais vähäsen...

Kiinteitä aloittaville oma kommenttini: me aloitettiin kiinteät " tavalliseen" tapaan perunalla, ja otettiin siihen porkkana aika nopeella tahdilla mukaan. Sitten otinkin kuvioon luumun, koska Artulla oli aika usein kakka tiukassa (myöhemmin ei tätä ongelmaa ole ollut!). Eli jos on kovamahaisia lapsia, niin kannattaa kokeilla luumua ekojen joukossa :)

Nyt A heräsi - ei kun pottailemaan!

Pi-Ki ja Arttu 11,5kk+

Vierailija
5/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt paremmalla aikaa..

Eilen tosiaan annettiin ekan kerran pottua se (noin) teelusikallinen ja ihan hyvin se meni. Ilta meni sitten jotenki ihan oudosti, Eetu oli väsynyt ja laitoin sen sänkyyn klo20. Nukahti vasta 22.15!! Mikä on tosi outoa koska aiemmin se on nukahtanut noin puolen tunnin päästä sänkyyn laitosta, viimeistään.Se vaan heilu sängyssä ja kyljellään rapsutteli reunapehmustetta(musta näytti siltä niinku se olis ollut kiipeämässä sen avulla pois sängystä). Välillä se oli ihan hiljaa ja touhuili unirätin kans ja välillä pikkusen kovemmin huusi, kävin silloin tuttia tarjoamassa mut ei se pitkään suussa pysynyt. Ei se kovin mahakipuiselta vaikuttanut, levoton vaan ja tosiaan toi yöunille nukahtaminen oli vaikeeta!!! Nyt ollaan jo monta viikkoa nautittu siitä kun Eetu nukahtaa kiltisti yksin omaan sänkyyn niin eilinen oli kyllä muistutus siitä miten huonosti Eetu nukahti vielä jouluna. Annan tänään vielä pottua ja jos ilta menee yhtä huonosti niin saa kokeilu jäädä. Tai kokeilen jotain muuta, vaikka sitä bataattia. Eipä meillä vielä mitään pakottavaa tarvetta ole aloittaa kiinteitä.

Butterfly, ompas ihanaa että saatte pojat kotiin ja mieskin aloittaa isyysloman. Tulehan kertomaan sitten kuulumisia =)

Buuffakin oli päässyt sukelluttamaan Neea, tykkäskö tyttö sukeltamisesta? mullakin varmaan hirvittäis laittaa vauva veden alle..

Coltsfoot, onnittelut pienestä masuasukista. Vai että ihan yllätysvauva tulossa, toivottavasti pahoinvointi menee pian ohitse.

Mammikselle tsempitykset imetyksen lopetukseen, onhan se varmasti äipälle kova paikka. Ja Oonakin on jo ottanut ekat askeleen, hieno juttu!

Iida-linnealle ja tyttöselle myös vilkutuksia, varmasti ihanaa kuunnella oman lapsen puhetta. Ja teillä oli reissukin mennyt hienosti, meillä olis perjantaina reissuun lähtö ja vähän matkat huolettaa. Eetu kun ei enää ole autossa ottanut kuin vajaan tunnin unia ja matkaa tulee yhteensä vähän vajaa 500km yhteen suuntaan =/ Voipi olla kiukkunen jossain vaiheessa matkaa...

Henna, kyllä munkin puolesta voit täällä jatkaa kirjoittelua meidän kans. Joelille myöhästyneet 1-v onnittelut!!

Jushka, vai että vauvakuumetta siellä. Onko teillä ollut miehen kans puhetta siitä toiselle kierrokselle lähtemisestä? meillä ehkä yritys aloitetaan syksyn seutuvilla. Tuo lapsen siirtäminen omaan huoneeseen on kyllä iso asia,tsemppiä päätöksen tekoon ja toivottavasti saatte nukuttua yönne hyvin, oli päätös mikä hyvänsä. Mukava kuitenki kuulla kokemuksistanne kun jossain vaiheessahan se on edessä meilläkin.

Pi-ki, voi surkeus sitä Artun pissatulehdusta =( Varmasti kurjaa katsoa kun toisella käy kipeetä. Toivottavasti kuuriin saatte! ja kyselit hampaista, Eetulla näkyy ikenissä haipaiden " kuvia" mutta ei oo mitenkään turvoksissa ja uskon että menee vielä aikaa ennenku ne puhkeaa. Tai mistäs sitä tietää =)

Mitäs meidän pienemmille enskoille kuuluu? Bianco, Gaiole, Ilona ja muutkin.. Entäs mitenkä Heltsyn lauantai meni?

Tulkaahan kertomaan kuulumisia =)

hermione ja Eetu 5kk

Vierailija
6/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka taitaa olla tän(kin) viikon hieman hiljaisempi täällä palstailemassa. Höpiksellä jatkuu flunssa, ja yöt meneekin sitten itkiessä kovaa yskää. Alkaa olla meillä kaikki keinot käytetty, nyt sitten " nukutaan" vuoron perään miehen kanssa nojatuolissa lapsi sylissä jolloin hän voi nukkua. Ja me kun oltiin juurikin niin totuttu siihen että nukutaan 20.30-08! Voi kun kukaan lapsi ei ikinä voisi sairastaa mitään!!! :)

Nyt Höpis pihalla uinuu, ja taidan minäkin ottaa pienet tirsat z z z z

Palaan kommenteeraamaan taas kun olemme jaksavaisempia :)

Lycka ja nuhis Höpis ihan just 11kk

Vierailija
7/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti kirjoittamaan kun Paul on päiväunilla ja pitäs alkaa ruokaa laittamaan. Olin niin tyytyväinen hyvin nukutusta yöstä ja sit seuraava yö olikin aivan päinvastoin. Annoin lisäksi korviketta niinku sillon hyvänäkin yönä, mut eihän se mitään auttanut. Paul heräs ekan kerran jo parin tunnin jälkeen ja neljä tuntia siitä korvikkeesta syötiin sit jo ekan kerran tissistä. Heräilyjä jatkui sit enemmän ja vähemmän koko yön....:( enpä tiedä, taidanpa minäkin pian alkaa niitä kiinteitä kokeilemaan.

Tuli mieleeni, että voiko noita vellejä alkaa antamaan esim.ennen perunaa tai sitten yhtäaikaisesti??? Kun järki sanois, että velli pitäis mahan täydempänä yöllä.

Viikonloppu meni taas niin pikaisesti vaikka ehdittiin silti monenlaista tehdä. Uimassa käytiin ja nyt alettiin kaatamaan vettä Paulin päähän. Sukellus tuntuu niin hurjalta, mutta kai siihen sitten uskaltaa ryhtyä ;)

Lueskelin nopeasti pinoa, mutta nyt en osaa mitään kommentoida. Paitsi siihen pissatulehdukseen piti toivottaa tsemppiä....toivottavasti saatte sen pian kuriin!!!

Dragon ja Paul 3kk+

Vierailija
8/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni täällä, niinkuin tiedossa oli, vauhdilla ja ohjelmaa oli paljon. Nyt kuitenkin taas arki pyörähti käyntiin ihan perinteisesti. Lauantain omat menotkin onnistuivat, pienellä järjestelyllä, Kiia oli osan aikaa mukana.

Lueskelin viikonlopun pinon mutta en oikeen nyt osaa tarttua mihinkään, kun odottelen koska parvekkeelta kuuluu heräilyn ääntä. Jotain nyt kumminkin vähän.

Dragondreamilla ja Paulilla oli ollut vaihteeksi rikkonainen yö. Harmi juttu. Itse en osaa sanoa tuohon velli kysymykseen mitään, mutta eiköhän nuo konkarit vastaile niin mäkin jään oottaan mielenkiinnolla.

Lyckan Höpis on flunssassa:( höh. Voi kun menis nopeeta ja helpolla ohi.

Hermionen Eetullakin oli ollut levottamampi yö ja nukahtaminen. Ompas sitä nyt liikkeellä. Toivottavasti se oli vaan poikkeus ja tänään taas palaatte normaaleihin kuvioihin. Saittekos muuten tallennettua niitä ilmeitä kun Eetu maisteli perunaa?

Ja Pi-Kin Artulla on pissatulehdus. Kuulostaa tosi ikävältä ja varmaan on avuton olo katsella vierestä kun toista sattuu. Toivotaan että saat lääkkeen pian vaivaan ja olo helpottuu.

Butterflyelle onnittelut pojista! Ihanaa kuulla että pääsette pehmeellä laskulla alotteleen arkea vauvojen kanssa.

Buuffan Neea oli kanssa päässyt kunnon sukelluksiin. Meillä ollaan kanssa nyt muutama viime kerta sukelletettu jo sillain oikeesti eikä pelkkää kannutusta.

Coltsfoot: onnea plussauksesta!

Ja mammanalku on sit saavuttanut yhden etapin kun vikat imetykset on ohi. Haikeeta.

Tänään haaveilen vielä pääseväni illalla jumppaan. Iskä ja Kiia voi sillä aikaa jatkaa harjoituksia nokkamukin kanssa. Moimoi!

heltsy ja kiia melkein 5kk

Vierailija
9/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Arttu nukkuu takapihalla toisia päikkäreitään. Ollaan kävelty tänään jo 1h45min!!! (Kahdessa erässä tosin.) On niin mahtava ilma, että pakkohan tuonne oli lähteä " tarpomaan" :)

Ei ole vieläkään kuulunut lääkäristä mitään...*hohhoijaa* En voi ymmärtää!

HERMIONELLE piti sanoa, että en kyllä uskoisi moisen levottomuuden potusta johtuvan... Tai siis enhän mikään expertti-tietäjä ole, mutta luulisi Eetun sitten itkevän/huutavan/kiemurtelevan tai jotain, jos se pottu jotakin aiheuttaa? Onko Eetu oppinut mitään uutta taitoa viime aikoina? Koska sekin voi valvottaa. Kokeilemallahan sen toki huomaa, kun jättää potun pois...mutta en oikein usko potusta johtuvan. Ei ainakaan kuulosta siltä :) No, toivottavasti joka tapauksessa tänään teillä nukahdetaan paremmin!

Ja LYCKAN Höpikselle paranemisia, ja isille ja äidille jaksamista valvomisen kanssa!!!

DRAGON..öö..gröhöm...*hieman häpeillenkin tunnustaa* Meillä juotiin tuossa iässä jo täyttä päätä velliä ;) Ei meinaan tullut mitään, kun Arttu rupes illassa vetämään neljäkin desiä maitoa, ja sitten itki liian täyttä mahaa. Velli auttoi asiaa. Aloitettiin tosi varovasti, ja lisättiin aina seuraavana päivänäkin vaan kork. 20ml jne. Artulla on aina ollut tosi hyvä maha (jos näin voi sanoa), eikä onneksi ole tullut mitään oireita. Ja syötiin me jo tuossa iässä muuten pottua ja porkkanaa ja luumuakin... :) Minä kamala äiti, joka en kuunnellut nlan ohjeita vaan nälkäistä poikaani!!! Ja onhan tuo jäbättinen kasvanutkin hyvin... Syntyessään 3512g, ja 5-kuisena jo lähempänä 10kg... Nyt sentään painonnousu alkanut tasaantua, ja omalla vaa' alla mitattuna reilut 12kg.

HELTSY on tänään jumppailemaan menossa - minä myös =) Eli hyvin alkanut tämä mun " uusi elämä" ja pisteiden laskeminen, kun oon jo jaksanut lenkkeillä tänään + jumppa illalla.

Nyt meen hetkeksi surffaamaan ennen kuin A herää uniltaan. Tänään on muuten pottaan tullut jo 5x pissat ja kerran kakat ja pissat!!! =) Joskus on siis näitä hyviä potta-päiviä ja joskus vähän huonompia ;)

Pi-Ki ja Arttu 11,5kk+

Vierailija
10/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit kun tekemiset vieneet ihan mennessään ja jäänyt kirjoittelu. Eilen lähdettiin vähän ekstemporee käymään tyttösen kummien luona. Oli kyllä mukava reissu ja kiva pitkästä aikaa nähdä miehen siskoa puolisoineen.

Tänään lähdettiin heti aamusta liikenteeseen ja käytiin laittamassa neidin passihakemus eteenpäin. Viime viikollahan jonotettiin turhaan kuumassa poliisilaitoksen aulassa 45 min... Mulla kun ei ollut omaa passia eikä miehen kirjallista suostumusta mukana. No, tänään ei onneksi ollut jonoa ja tyttönenkin esittäytyi oikein reippaasti virkailijalle, hih. =)

Tyttönen simahti puoli kolmelta päikkäreille ja oli omasta mielestään puolen tunnin unien jälkeen jo valmis nousemaan. Äiskä oli toista mieltä ja onneksi sain unet jatkumaan. Tasainen tuhina vaan kuuluu pinniksestä. Vähän kyllä hirvittää, kun neiti nukkuu masullaan. Yleensä kun nukahtaa selälleen.

Pi-Ki, toivottavasti saat vastauksen sieltä terkkakeskuksesta pian! Luulisi heidän toimivan ripeästi kun kyseessä on pikku potilas... Ja hienoa kun olet aloittanut reippailun! Pitäisi ryhtyä ihan samaan, mutta se viimeinen tsemppi puuttuu...

Butterfly, onnea paljon kun saatte pojat kotiin! Varmasti pikkuisillakin turvallisempi olo, kun saavat olla likikkäin toisiaan kotosallakin. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin ja pojat pääsisi pian ihan kokonaan kotiin.

Jushka, onpas ollut mukavaa lukea teidän kuulumisia!! Meidän tyttönen siirtyi tuohon viereiseen huoneeseen noin 7 kk:n ikäisenä. Mun yöt oli tosi huonoja, koska mulla on tosi tarkka kuulo ja kaikkiin neidin ääntelyihin heräsin. Hienosti on pärjännyt ja äitikin nukkuu paremmin. Me siirrettiin sänky tyttösen omaan huoneeseen heti aamusta, jotta kerkesi nukkumaan parit päikkärit päivän aikana " uudessa" huoneessa ennen yöunille menoa.

Lycka, voi kurjuus kun teillä sairastetaan. Pikaista paranemista höpikselle!!

Mammis, meillä ei ole vielä mitään kuravaatteita hankittuna. Neiti kun ei vielä pystyasennossa liiku taikka seiso, niin niille ei käyttöä. Sen sijaan olen alkanut miettimään jonkunmoisen keväthaalarin ostamista, koska eipä täällä etelässä taida paljon toppavaatteita enää tarvita... Toivottavasti selvisit ilman kauhean suurta surua imetyksen lopettamisesta. Tosi upeastihan se on teillä sujunutkin!

Sere, mitenkäs teillä remppahommat etenee? Miten itse voit?

Mulla meinaa olla vähän hermostunut olo, koska torstaina on mammografia/ultraääni. Onneksi meitä odottaa maaliskuun puolivälissä Ruotsin risteily, niin on mukavaa ajateltavaa...

Voikaa hyvin kaikki! Nyt minä menen laittamaan päivällistä.

t. iida-linnea ja tyttönen 9,5 kk zzzzzzzzzz

Vierailija
11/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi eilen vähän kommentit lyhyeks,mut niin taitaa tänäänkin jäädä. Katotaan kauanko Neea jaksaa olla tossa lattialla ennenkun väsy iskee. Oltiin meinaan koko aamupäivä kaupungilla shoppailemassa ja unet on ollu vähän sellasia pätkiä, kun on tietenkin ollu kaikkee ihmeteltävää. Käytiin hakeen se liberon lahjapaketti ja siinä ollu pallo miellyttää kovasti neitiä. Musta se nalle puh kirjakin oli ihana. Tuhottiin myös miehen työkavereilta saama 70 eur lahjakortti, joten nyt Neealla vaatteita piisaa. Ostelin tosin 74 ja 80 cm vaatteita, että ei niitä ihan viä voi käyttää :). Niin ja meillä on eilen ja tänään noustu jo konttaus asentoon. Jalat liikkuu jo mut vielä ei oo tajunnu kuinka käsiä liikutetaan eri tahtiin :). Ei tarvis ihan heti hokatakkaan kun ei sit äiti pysy perässä kun termiitti alkaa kiitään.

Pi-ki:

Voi Arttu pientä :(. Mulla on ollu pissatulehdus ja se on kyllä jotain tosi hirveetä. Ootteko antanu Artulle karpalomehua (voiko sitä ees pienille ntaa??) ehkäseen virtsatulehdusta? Tulehdushan tietenkin aina vaatii antibiootit, mut karpalolla on kuulemma ehkäsevä vaikutus ettei tulehduksia pitäs niin herkästi tulla.

Butterfly:

2kk on se aika,mut jos menee sen yli niin pitää ilmoittaa väestörekisteriin siitä. Pappi kannattaa varailla ajoissa jos haluu jonkun tietyn papin ja tietyn viikonlopun.

Ihanaa ettäpojut pääsee molemmat kotiin :) Jokos teillä on nimiä mietitty?

Dragondream:

Muksulla on ainakin peruna-porkkanavelli ja siinä ikäsuositus alk.4 kk Viljavelleissä on 5-6 kk. Kokeile vaikka sitä alkuun.

Hermione:

Vai oli Eetu levoton. Ma veikkaan et ei se masukivusta varmaan johdu jos kerran noin pienen annoksen vaan sai. Toi kuulostaa vaan uhkaavasti samalta mitä Neea alko tekeen kun alko enemmän liikkuun. Jospa se on Eetullakin siitä että aivot työstää kokoajan uusia liikkeitä. Onko Eetu jo yrittäny alkaa liikuskeleen?

Neea tykkää sukeltaa, tai ei se ainakaan itkeen sen jälkeen ala, niinkun jotkut tekee. Me ollaan jo sukellettu aiemminkin monta kertaa, mut sillon ohjaaja on sukelluttanu ja mä kaatanu vettä päähän. Nyt on pari kertaa ollu päinvastoin.

Ootko muuten aatellu että kokeilisit soseita jossa on vaan osa perunaa. Meillä ainakin paremmin uppoo peruna-porkkana. Huomenna varmaan kokeillaan peruna-maissia.

Pottajutuista viä... Onko se sellanen turvavyöllinen potta hyvä? Siis jos on liikkuvainen laps niin estääkö se potalta karkaamisen vai onnistuuko lapsen painella sit ympari kämppää potta persuuksissa kiinni? :D

T: Buuffa ja Neea 5,5kk

Vierailija
12/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mikä iso pino luettavana parin päivän tauon jälkeen! Kiva kun nyt on palstalla aktiivisia. Meillä on vieraita (mun isä ja äitipuoli) pari päivää, joten en ole edes konetta avannut sitten perjantain. Nyt piti tulla kurkkaamaan mitä teille kuuluu, mutta en ehdi kaikkia juttuja kommentoimaan, sorry.

Mammis kyseli koska Siennan isi tulee takaisin. Se tulee lopullisesti kotiin ulkomaankomennukselta marraskuussa, mutta siihen asti käy kotona aina noin viiden viikon välein ja viipyy täällä viikon kerrallaan. Seuraava kotiloma on ensi viikon keskiviikosta eteenpäin. Aika lailla yksinhuoltajana täällä siis elelen. Onnittelut Oonalle ekoista askelista, vaikka äitiä hirvittäisikin! Mitenkä imetyksen lopetus onnistui?

Buuffa: kiitos luumuvinkistä, ostakin sitä heti huomenna. Siennan makuvalikoima kasvoi tänään maissisoseella, hyvin maistui. Söi ehkä 1/3 purkkia. Syökö Neea kiinteitä kerran päivässä vai useammin? Meillä on toistaiseksi soseateria vasta lounaalla.

Butterflyllä on ihanat paikat kun molemmat pojat tulevat kotiin! Nauttikaahan!

Voi Pi-Kin Arttu parkaa, pissatulehdus on varmaan tosi kurjaa. Toivottavasti paranee pian.

Lyckalle tsemppiä sairastuvalle. Kyllä pieni potilas on vaan niin säälittävä.

Hermione: mä veikkaan kanssa, että Eetun yötouhut johtuu ennemmin uusien taitojen opettelusta kuin kiinteistä. Sienna keksi tässä kanssa pari yötä sitten että ekan yösyötön jälkeen ei enää väsytäkään yhtään, nyt voisi leikkiä! Iso itkuhan siitä tuli kun äiti vaan sitkeästi pakotti jäämään sänkyyn. Muutekin meillä on päikkäreille meno vähän hankaloitunut, tyttö ei millään haluaisi mennä sänkyyn jollei ole ihan poikki.

Oltiin äsken mun isän ja äitipuolen kanssa Itiksessä shoppailemassa ja Sienna oli mulla rintarepussa. Tyttö oli ihan irtipoikkiväsynyt kun päästiin kotiin, mutta ei yhtään kitissyt, silmät vaan seisoivat päässä. Oli kerrankin tosi helppo saada se päikkäreille!

Eipä nyt enempää, palaan tänne taas huomenna kun vieraat ovat lähteneet. Vilkutukset kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Tipu & Sienna 5kk

Vierailija
13/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Pika-viesti:

Lääkeresepti odottaa apteekissa. Piti ihan alkaa soittelemaan ensiavun/päivystyksen numeroon (ja olin jo varannut Pikkujättiinkin ajan...), että saisin tietoja, kun ei soittoa mulle päin kuulunut... Ja siellähän se tieto oli, koneella! Nyt siis lääkettä hakemaan - kunhan mies kotiutuu kohta auton kanssa.

Palailen myöhemmin taas!

P

Vierailija
14/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä tässä nyt kävi, että en ole ehtinyt palstalle sen jälkeen, kun ilmoittautumassa kävin. Meillä on kotona erinäisistä syistä vaikeuksia saada nettiä toimimaan, joten olen yleisten ja kaverien koneiden varassa. Harmi... Ja pinojen yhdistyminenkin tapahtunut sillä välin: ihan kiva juttu kyllä!

No, mutta jos jotain yrittäis nyt ehtiä riipustamaan... Kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista! Ja kiva, jos ei ketään haittaa, että puhun täällä tytöstä Pätkiksenä edelleen.

Jumppa-G: aloitin jumpan jälkitarkastuksen jälkeen, se on kuntojumpan nimellä, aika " mummojumppaa" kylläkin on, mutta tällä

hetkellä ihan sopivaa mulle. Sektion jälkeen ei hirveesti tee mieli vieläkään riehua! Vatsoja en tee kovin pitkiä sarjoja, mutta pikku hiljaa ohjaajan mukaan niitäkin olis hyvä aloitella oman kunnon mukaan. Ja sitä löllöä jäi kyllä mahaan, toivotaan, että jumppa auttaa edes vähän.

Voisinpa miekin laittaa yhden G:n liikkeelle... en tiedä onko minkä verran imetyksestä ollut juttua teillä täällä, mut kyselenpä kuitenkin. Eli: Onko teillä miten imetyksen kanssa käynyt? Kokonaan rintamaidolla, osittain vai kokonaan vastikkeella? Miten ootte ko. vaihtoehtoon päätyneet? Meillä ollaan annettu ihan laitokselta asti lisämaitoa eli osaksi imetän ja osaksi saa tuttelia. Tosi mielelläni

olisin täysimettänyt ja se olikin miulle yllättävän kova paikka, ettei oma maito riittänyt. Sen kanssa olen muutamat itkutkin tirauttanut. Mut eihän sille mitään voi: pääasia, että tyttö kasvaa hyvin.

Nyt tämän mamman on taas lähdettävä kiitämään... eli moikat kaikille tasapuolisesti!

Dajm ja Pätkis (kohta 3 kk)

Vierailija
15/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee kyllä niin siivillä, että ei kerkeä kuin teidän kuulumiset lukea ja taas ollaan menossa. Ja paljon luettavaa on ollutkin kun pinot on yhdistetty. Hyvä niin =) Viime viikon pinoa en vielä ehtiny kokonaan kahlata läpi...

Pieni esittely alkuun isoille enskoille; Keski-Suomesta kirjoittelen, Jyväskylän pohjoispuolelta. Ikää on jo 36v eli vanhimmasta päästä taidan tätä pinoa olla. Perheeseen kuuluu avomies, koira ja se ihanuuksien ihanuus eli viikkoa vajaa 2 kuinen pieni tyttö, joka kulkee vielä nimellä Papunen ensi lauantaihin asti...

Butterfly; ihanaa kun sinäkin olet jo tälle puolelle päässyt sisälle ;) Ja onnittelut pienistä ja heidän kotiin saamisesta. Nyt se hulina alkaa... Minäkin suosittelen, että mieluummin ajoissa kuin liian myöhään alatte pappia ja kastepäivää varaamaan. Helpompi saada sit mieleinen.

Pi-Kin pienellä virtsatietulehdus. Tosi kurjaa, itsekin sen kokeneena ei voi kuin toivoa pikaista helpotusta lääkkeistä. Onnea uuteen elämään ;) Mä oon vasta suunnittelu asteella, päätin et kastajaisten jälkeen lähtee ne läskit... ehkä...

Hermionella ollut levoton yö, toivotaan ensi yöstä parempaa. Samoin Dragon tuskaili saman asian kanssa. Meillä iltayö menee yleensä hyvin, mutta aamuyöt on yhtä ähisemistä ja pöhisemistä. Mikähän siihen auttaisi? Välillä nukutetaan mahallaan ja se saattaa auttaakin, mut aina ei Papunen viihdy mahallaan.

Lyckalla oltiin flunssan kourissa. Voimia teille ja pikaista paranemista!

Iida-linnea; multa mennyt ohi, et ootteko lähdössä matkalle kauemmaskin, kun passia haitte? Kateellisena täällä vaan huutelen :) Meillä sama vika et päiväunet tahtoo jäädä liian lyhyeksi jos sisällä nukutan. Kuinka saat saat teidän neidin nukkumaan uudestaan?

Buuffa oli käynyt shoppailemassa. Onnea uusille vaatteille, onpahan valmiina odottelemassa kun Neea kasvaa. Ja kohta jo kontataan, hienoa! Huimaa tuo kehitys, mää ootan että Papunen oppis tarttumaan esineisiin...

Taistelua nukkumisen kanssa on Tipulla ja Siennallakin. Voimia myös sinne ja kärsivällisyyttä. Mukavaa iltaa vieraiden kanssa!

Dajm kysyy just samaa kuin meinasin itsekin kysyä. Siis tuo imetysjuttu. Hauska sattuma... Meillä myös osittaisella imetyksellä mennään. Saa nähdä kuinka pitkälle oma maito riittää, tuntuu et ei ihan niin hyvin enää tulis kuin joku aika sitten. Toivottavasti on vaan jotain harhaa... Mä kylläkin päätin jo ennen tytön syntymää, että en stressaa asialla itseäni enkä ole kyllä niin tehnytkään.

Sit vähän omia kuulumisia. Tosi hujauksessa menee tää aika, tuntuu et ei kerkeä mitään tekemään. Papunen on pihalla päiväunilla, nukkunu jo 4 tuntia... Ulkona nukkuu tosi hyvin, mutta sisällä päiväunet on tosi onnettomia. Tunti on ihan maksimi, vaikka kuinka väsyttäis. Onko kellään ideoita miten saisi paremmin nukkumaan? Vai pitäiskö vaan pukea ulos päikkäreille 2 kertaa päivässä? Yöt kyllä nukkuu kohtuu hyvin. Muuten arki menee jo ihan kohtuu hienosti tytön kanssa, väsymys on vaan aikamoinen. Mäkin kuulun niihin, jotka herää pieneenkin äännähdykseen eli aika monta kertaa yössä tulee herättyä.

Viime viikolla oli jälkitarkastus ja kaikki oli ok, leikkausarpea on vielä vähän varottava eli ei vatsalihaksia harjoiteta vielä täälläkään. Painoa ja löllöjä on vielä ihan liikaa eli lenkkiä vaan koiran ja vaunujen kaa... Sais vaan tän herkkuhimon pois. Oon päättänyt et kastajaisten jälkeen loppuu herkuttelu. Toivotaan että onnistuu. Reilu 10 kiloa sais ainakin hävitä, ei haittais vaikka vähän enemmänkin...

Nyt kurkkaamaan Papusta ja sohvalle jos vielä hiljaista :) Mukavaa alkanutta enskoille ja mukava tutustua teihin " isoihinkin" .

Pore&Papunen viikkoa vajaa 2kk

Vierailija
16/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

DAJM, ihan pakko tulla kommentoimaan sulle tuosta imetysasiasta. Meillä neiti sai myös jo sairaalassa lisämaitoa, koska mulla maito nousi tosi hitaasti ja kaiken lisäksi tyttönen söi vähän väärässä asennossa. Meni siis äkkiä rinnanpäät rikki. Jotenkin sairaalassa oli vaikea ohjata tyttöä vaikka hyvin kätilöt neuvoikin - tuli turhia suorituspaineita, kun joku vieressä katsoi... Kodin rauhassa sitten yhdessä opeteltiin ja aika äkkiä löytyi tasapaino tissittelyn ja lisämaidon antamisen suhteen. Minä tunnistan tuon pettymyksen ja harmin edelleen, mikä viestistäsi tuli mieleen. Minä itkin lukuisia kertoja ja välillä tuntui niiiiin pahalta laittaa pulloa tytön suuhun. Miehen kanssa asiasta juteltiin ja lopulta päätin hyväksyä ajatuksen, että ei minusta tule huonoa äitiä jos tyttönen voi ja kasvaa hyvin lisämaidon myötä. Mielummin hyvinvoiva ja tyytyväinen lapsi ja jaksava äiti kuin kiukkuinen tyttönen kera imetyksestä stressaantuneen äidin... Positiivista oli tietysti myös se, että mieskin pystyi osallistumaan tyttösen syöttämiseen jo ihan pienenä. Et siis ole yksin ajatuksiesi kanssa. Meidän neiti on kasvanut tosi hienosti ja osittaisimetystä jatkui 8 kk. Silloin neiti päätti itse lopettaa tissittelyn. Olen iloinen, että niinkin kauan omaa maitoa riitti. Vertaistukea löytyy myös korvikemutsien sivuilta (googlettamalla löytyy). Huih, toivottavasti et ajattele että paasaan. Halusin vaan tuoda esille, että muitakin on joilta ei suurista ennakkotoiveista huolimatta täysimetys onnistunut.

PORE, jaa-a, en oikein tiedä miten nuo unet aina välillä jatkuu. Tai siis olen oppinut huomaamaan milloin neiti herää väsyneenä. Tänään toimi sellainen, että silittelin hetken tyttöstä, annoin tutin ja unirätin (=mun vanhan paita) kainaloon. Hetken höpötteli itsekseen, kääntyi masulleen ja nukahti...

Kerkisin jo unohtaa kuka kyseli meidän matkasuunnitelmista. Siis nyt lähiaikoina lähdetään ihan vaan Ruotsiin laivalla, mutta syksyllä todnäk suunnataan siskoni luo Yhdysvaltoihin... Tuskimpa kukaan tuolla laivalla passia neidiltä tai meiltä kysyy, mutta kun periaatteessa pitää pystyä todistamaan henkilöllisyys niin onpahan asia hoidossa!

Nyt tiskaamaan pullot ja sitten miehen seuraan telkun ääreen hetkiseksi. Neiti taisi nukahtaa. Toivottavasti ei vaan ole tulossa kipeäksi. Ei nimittäin maistunut puuro eikä oikein maitokaan... Tai sitten hampaita vihdoin ja viimein on tulossa lisää.

Levollista yötä kaikille!

t. iida-linnea ja tyttönen 9,5 kk zzzzz

Vierailija
17/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikähän on harvinaisen pirteällä tuulella. Muksu sippasi sänkyyn puoli tuntia sitten ja ajoin siipan taas viikon sapuskaostoksille. Sain varattua torstaiksi ajan ultraan (jännittäää!) ja perjantaina meidän pitäisi kaiken järjen mukaan lähteä reissuun Ylläkselle (ellei siipan työt tökkää...) pidennetylle viikonlopulle. Tulee kyllä oikein paikalleen! Meillä Hilu nukku oikeat päikkärit tänään (yli tunnin!) ja meikä lankesi ihan urakalla nettishoppailuun ;D Vitsi kun en ees muista enää mitä tilailin. Nooo, lapselle tietty kaikki oli. Vaikka käytännössä kaiken olisin löytänyt (ilman postikuluja) kaupungilta, mutta tuntuu tuo lähtemiskynnys olevan niin korkealla...

[color=orange] Butterflyllä [/color] oli oikein hyviä uutisia! Pidetään peukkuja, että pojat jää kotio! Ei kyllä varmaan vauhtia sen jälkeen puutu pelistä :) Yleensä kai ristiäiset pidetään siinä kahden kuukauden tietämillä, varmaan pappi on kuitenkin syytä varata ajoissa (varsinkin jos on jokin tietty päivä toiveissa). Meillä pappi varattiin kun muksulla oli ikää reipas kuukausi ja anoppi jo kauhisteli, kuinka olimme sen niin myöhään jättäneet...

Voi [color=orange] Pi-Kin [/color] Arttua :( Vitsi kun tuo on aina tuollaista säätöä kaikkien lääkäreiden sun muiden kanssa! Onneksi saitte jo lääkkeet! Ja kovasti tsemppiä pisteiden laskuun :) meillä kyllä kovasti roudattiin muksua pottaan sapuskan/maidon sekä tirsojen jälkeen, mutta siis erittäin laihoin tuloksin. Pitää taas kohta laittaa kunnon treeni pystyyn!

[color=orange] Hermionella [/color] pikkanen oli kärsinyt nukahtamisvaikeuksista. :( Mäkin kyllä uskoisin, että pottu aiheuttaa (jos on aiheuttaakseen) ihan kunnon mahanväännöt, mutta eihän sitä koskaan tiedä... Voi että kun meilläkin oppisi tuo muksu nukahtamaan ittekseen, heti jos siitä vierestä poistuu niin itkuhan toisella tulee...¨

Voi! [color=orange] Lyckalla [/color] sairastetaan :( Ei kyllä kovin hääviltä kuulosta nuo teidän yöt. Kamalasti paranemisia! Pitäs kyllä olla laissa kielletty pienten lasten sairastuminen :(

[color=orange] Dragonilla [/color] on yö valvottu. Meillä tosissaan muksu oli pienempänä melkoinen yökukkuja ja otinkin iltavellin käyttöön jo ennen neljän kuukauden ikää. Periaatteessa se ei kai kuitenkaan ole kovin paljon merkittävästi täyttävämpää kuin korvike. Meillä sen käytöllä ei ollut edes sitä kuuluisaa psykologista vaikutusta, mutta kyllähän se toisilla auttaa. Maissivelli lienee ¿turvallisin¿ aloitusvelli. Ja jaksamisia öihin!

Heltsyn [color=orange] Kiia [/color] treenaa jo kovasti nokkamukin kanssa! Meillä taidettiin ottaa nokkamuki turhan myöhään käyttöön, sillä nyt 10,5 kk iässä sen käyttö luonnistuu suunnilleen, mutta yhä edelleen vaan yhdestä tietyntyyppisestä mukista.

[color=orange] Iida-Linnean [/color] lääkärikäynti lähestyy. Varmasti jännittää, mutta onneksi sait kuitenkin tuon ajan suht lähelle ettei tarvitse viikkokaupalla hermoilla.

[color=orange] Buuffa [/color] oli ollut shoppailemassa. Meillä tuo Liberolta saatu pallo on yhä edelleen ihan ykkänen, sillä voi tehdä vaikka mitä ;)

[color=orange] Dajm [/color] kyseli imetyksestä/korvikkeen käytöstä. Meillä muksu sai myös sairaalassa lisämaitoa useampaankin kertaan, mutta kun lähdettiin kotiin (kökittiin sairaalassa viikon verran) niin oltiin päästy täysimetykseen. Meillä otettiin huonojen öiden takia kuitenkin lisämaito käyttöön kun muksu oli ehkä puolitoista kuukautta. Eli ennen nukkumaanmenoa tissien jälkeen toinen tainnutettiin korvikkeella (kyllä se taisi desin verran vetää. Tuo maito oli käytössä ihan siihen asti kunnes se korvautui ensin vellillä ja pikkuhiljaa sitten kiinteillä. Myönnän, että itselleni tuli kyllä kunnon ¿surkea äiti¿-fiilis kun otettiin tuo lisämaito käyttöön niin naurettavalta kuin se nyt tuntuukin. Nyt millä on parin viikon ajan juotu päivisin korviketta nokkamukista aterioiden yhteydessä ja suunnilleen viikon verran olen pihdannut tissiä päivisin (pitkälti johtuen tästä omasta yök-olosta) siten, että muksu saa tissiä tätä nykyä neljä kertaa vuorokaudessa.

[color=orange] Pore [/color] kyseli päikkäreistä. Ei varmaan haittaa mitään jos viittii lapsen kanssa roudautua kaksi kertaa päivässä ulos. Mutta tuo nukkuminen on kyllä niin lapsikohtaista. Meillä esim. muksu on nukkunut kuukauden iästä vaan kahdet päikkärit ja yleensä ne ovat olleet pituudeltaan siinä puoli tuntia-tunti. Meillä edelleenkin hyvä merkki siitä onko unta tullut riittävästi on se, että tarpeeksi nukuttua herätessä vaan killitetään (ja tätä nykyä pälätetään) ja kesken unien herätään itkun kanssa.

Oho, kauppakassimies tuli. Pitää kai mennä jeesaamaan etten vaikuta ihan hyödyttömältä :)

Coltsfoot ja Hilu 10,5 kk

Vierailija
18/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervehdyksiä oulustakin...

hui,onpas aika taas kulunut enkä oo tänne ehtiny hirveesti kurkkimaan...nyt sitten koitin pikaisesti lukea viime vkon ja tän vkon tarinoita...:)

Gaiolelle vastaan kun kyselit joskus et millon se simon meille tuli...elokuussahan hän tosiaan tuli ja sopeutuminen on ollu niin ja näin..tosi hyvin puhuu jo suomea :) mut muuten sit käyttäytymisessä on paljon hiottavaa vielä...potkiskelee herkästi koulussa eikä oikein meinaa totella ketään...mut eiköhän se ajan kanssa korjaannu sekin...kunpa vaan saisin ite siihen sen tunnesiteen solmittua paremmin.tuntuu tosi hankalalta välillä. :( Vieläkö teillä ollaan puklailtu kovasti? täällä tulee välillä enemmän ja välillä vähän vähemmän :) ja puhuit joskus tutistakin tai kyselit yleisesti. Meillä ei neiti meinaa huolia tuttia ollenkaan...koittaa paremminkin vaan kielellä maistella sitä :) hehe...:)

Sit oli joskus galluppia et tuleeko lapsia enemmän...meillä ollaan kyllä puhuttu et lisääkin halutaan ja itellä meinaa nytki jo olla sellanen tunne et ihan varmasti ainakin yks pitäs vielä saaha...:) pikku isabellakin kun kasvaa niin mahotonta vauhtia et tulee ikävä sitä pientä " rääpälettä" :) hihi...meillä on neuvola ens vkolla ja sit annetaan rokotteitakin taas...eka rokoyehan tuli jo sairaalassa vkon ikäsenä kun kalmetointi tehtiin :) mut siitä ei onneks oo mitään tullu bellalle :)

mitäs muuta...nukkumisesta on täällä puhuttu kans...isabella nukkuu tosi hyvin yöt...menee puolen yön aikaan nukkuun ja herää ekan kerran 6-8 aamulla...sit vielä sen jälkeen nukkuu jotain 3-5 tuntia :)...ihana apu kyl siitä ollu...varsinkin kun oon ns. yksinhuoltajana vieläkin kun mies on tukholmassa töissä :P toivottavasti yöt jatkuu noin, koska en tunne sit itteäni niin väsyksi :)

hih...me osallistuttiin oulussa päivänsädekisaan tai siis isabella osallistu..oli sillon vaan pari kk vanha...ihania kuvia tuli ja maaliskuun ajan on sit kuvat esillä www.kerasenkuvaamo.fi -sivuilla ja näyteikkunassa :) toivottavasti voittais :) hihi...

mutta...anteeksi omanapaisuus nyt. toivottavasti ehtis kirjotella tänne useamminki :)....oikein mukavaa alkanutta vkoa kaikille enskoille!!

malaika ja isabella 3kk :)

Vierailija
19/92 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Do diin! Jumpassa käyty, katsottu sarjat (Huippumallit ja Täykkärit) nauhalta, ja nyt kun perheen miekkosetkin on unten mailla, niin istahdan taas hetkeksi tähän koneelle :)

Eli lääkekuurin tosiaan hain ¿ illalla sai ekan annoksen, niin toivotaan, että aamu on jo parempi kuin mitä tänään oli. *huoh* Mutta päivän iloisin uutinen oli se, että mun vanhin sisko(puoli) sai tänään toisen lapsensa, tytön!!! Ihanaa!!! Olen jo nelinkertainen täti, hih!

I-L:n tekstistä tuli mieleen tuo nukkumisasento: Arttu on aina ennen nukahtanut selälleen tai kyljelleen, mutta nyt ihan vähän aika sitten huomattiin, että nukkuu (ja nukahtaa) paremmin mahalleen! Niinpä mä aina nykyään laitan sen suoraan mahalleen, ja sinne se joko jää, tai nousee hetkeksi kekkaloimaan, mutta nukahtaa lopulta yksinäänkin mahalleen. :)

Joko se on torstaina se mammografia? No, hyvä että saat sen pois sitten mielestä. Pääseekö mies sinne mukaan, tai tuleeko joku muu/menetkö yksin?

BUUFFA, ajattelin käydä huomenna ostamassa sitä karpalo-mehua. Muistin just, että sitä on tullut itsekin litkittyä, kun oli tulehduskierre¿ En kyllä usko, että saan Arttua sitä juomaan¿ Ei ainakaan ole kelvannut mummun tekemät mustaviinimarjamehut tähän asti. Ainoastaan vesi menee alas, ja maitokin vaan yleensä tuttipullosta (ja velli). Kaiken muun sylkee ulos¿ No, täytyy koittaa lusikalla antaa, jos vaikka hämääntyy ;)

Ja pottailusta: meillä on sellanen turvavyöllinen malli. Sitä ei mun mielestä markkinoilla enää ole (kai turvallisuussyistä???), mutta oon huomannut sen enemmän kuin käytännölliseksi! Arttukin kurottelee siinä potalla ollessaan leluja lattialta, niin ois monesti ollut nenällään, jollei vöitä olis. Saatika sitten, kun se hiffaa, että potalta voisi itsekin lähteä kävelemään, eikä aina tarvii oottaa äitiä ja isiä ;) Joten mä tykkään, paljon! =)

TIPULLA on siellä vielä pitkät ajat odotella miestä kotiin :( Ja miehellä se varmasti on myös rankkaa, kun ei näe Siennan kasvua¿ Onks teillä joku web-kamera-hommeli, millä pidätte yhteyttä, vaiko ihan puhelimitse?

DAJMIN ja POREEN gallupiin: mä imetin osittain ekat 3kk, eli Arttu sai myös jo ihan laitokselta asti lisämaitoa (mulla nousi maitokin rintoihin vasta kotiutumista seuraavana päivänä). Tykkäsin kyllä imettää, mutta olin jo päättänyt, että myös Tuttelille lapsi opetetaan ¿ helpompi hoidon järjestämisessä, ja pääsi isikin sitten osallistumaan alusta asti syöttötouhuihin. Eikä mun maito olisi edes riittänyt suursyömärille :) Maitoa olisi varmaan riittänyt, jos olisi istunut tissi suussa 24h¿tuttelilla selvisi helpommalla ¿ niin poika kuin äitikin =) Pumppasin maitoa myös pakkaseen asti, mutta mm. synnytyksessä murtuneen häntäluunkin vuoksi imetyksestä jäi jotenkin ¿työläs¿ kuva mieleen ¿ niin mukavaa kuin se olikin. En oikein voinut imettää istualtani, kun en voinut kunnolla istua¿(vieläkään en pysty laskemaan painoa kokonaan häntäluun päälle) Ja se tissien täynnäolo oli aikast rasittavaa ¿ tuntu, että koko ajan olisi saanut pumpata tai imettää, mutta silti se ei auttanut, eli tissit tuntui tyhjänäkin aina jotenkin kipeiltä. Olihan se vähän haikeaa lopetella imetys niin alkuunsa, mutta en ole sitä loppupelissä kaivannut. Tuttipullot on niin käteviä, heh!

POREELLE Papusen nukuttamisesta: laita vaan ulos molemmille päikkäreille, jos nukkuu siellä paremmin :) Meillä Arttu ei nuku yhtään pidempiä unia ulkona kuin mitä sisälläkään ¿ ja siksipä nukkuu nyt 99% sisällä, kun äidistä se on niin helpompaa x) Tänään kyllä jaksoin tuolla ulkona lykkiä vaunuja niin kauan, että nukahti uloskin!

Ja kuten I-L:kin sanoi, niin kyllä sen lopulta oppii huomaamaan, milloin lapsi herää kesken unien. Arttu ainakin on silloin itkuinen ja kiukkuinen, mutta tarpeeksi nukuttuaan herää höpötellen =)

Oi, COLTSFOOT pääsee vkonloppu-reissulle! Tuli varmasti hyvään saumaan. Ja Hillan kanssa ehdit vielä kuule pottatreeniä harjoitella :) Mä luulin olevani myöhässä tässä asiassa, mutta ilmeisesti mä oonkin ajoissa (!?!), kun tuttuja haastattelin. Toiset aloittaa pottailun paljon myöhemmin :O No, kukin ajallaan. Mä oon sitä mieltä, että kyllä siihen joku valmius varmaan jossain vaiheessa tulee, ja lapsi alkaa oivaltaa asiaa. Kuulin sellasenkin, että jos lapsi on oppinut ihan ihan vauvasta potalle, niin se taito saattaakin yht¿äkkiä unohtua ¿ joten muistakaa potattaa ahkerasti, jotka olette aikaisin aloittaneet =) Tänään muuten on tullut 7-8 kertaa pisut ja kerran ne kakat ja pisut, hih! Vaippaankin tuli pissat muutaman kerran, joten voitte kuvitella kuinka paljon meidän poika juo tuota vettä pvn aikana..!!! (Ja silti on tulehduksia, yhyy!)

Tervehdys MALAIKALLEKIN! Mä oon ihan pihalla, kun en ole teidän pienten pinoa seurannut¿ Kuka Simon? Adoptiolapsi? Valotahan Pi-Ki-ressulle taustaa, kun olen täällä ¿hoomoilasena¿¿ 8)

Ja oli ollut lapsiluvusta gallupia¿ Mulla tosiaan vauvakuume on alkanut vaivata päivä päivältä enemmän¿ Vielä masennuslääkitys päällä, joten ei toivoakaan edes yrittää ¿ eikä mieskään ole vielä valmis. Mutta toinen halutaan molemmat! =)

MAMMIKSELLE unohdin kuravaatteista sanoa: ostin just pari vkoa sitten Artulle kurahousut ja rukkaset. En vielä takkia. Mutta ajattelin, että kevään tullen mennään kuitenkin puistoihin, ja siellä konttaa/kävelee/kaatuilee, niin ei tarvii joka käänteessä olla vaatteita pyykkäämässä :) Ihan RUKKAn tumm.siniset ostin, Prismasta.

Nyt menen taas. Kauheita romaaneja mä kirjotan! Hus pois Pi-Ki¿ x)

P ja A 11,5kk

P.S. Näkyykö muilla taas tuolla viestien määrässä yksi ylimääräinen viesti? Raivostuttavaaaaa! Miten se tulee sinne tolleen? Eli äskenkin näytti, että viestejä 20, mutta Malaikan viesti kuitenkin viimenen, ja nro 19. Nyt nämä sivut tehneet sitä paljon eri ketjuissa. Onko muilla sama ongelma, vai näyttääkö tämä mun kone jotain häränpyllyä..?

Vierailija
20/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buuffa: On meillä jo nimet pojille valmiina ollut pitkän aikaa. Meinaa aina välillä lipsahtaa sukulaisillekin, kun kutsumme heitä jo oikeilla nimillä. Eipä kai tuo tosin oo niin vaarallista, vaikka tietäisivätkin.

Pi-Ki: Ai onks se uimahalli nyt vihdoinkin auki?!? Me muutettiin tänne 2006 syksyllä ja se oli sillon rempassa ja en siis oo koskaan ollu kyseisessä paikassa. Ärsytti raskausaikana ku uinti ois ollu hyvää liikuntaa, mut en viittiny Tuusulaankaan lähteä ilman autoa.

Imetyksestä piti kommentoida sen verran et mä en valitettavasti oo jaksanu ees kunnolla yrittää imetystä. Vielähän sitä tietty ehtis mut ei vaan ysinkertasesti kahen kanssa jaksa. Oon kyllä lypsäny ahkerasti, mut eihän se molemmille riitä. Tosin A vauva saakin 4 kertaa päivässä Premilon korviketta.

Eipä ole täällä pahemmin nukuttu. Koko ajan jompi kumpi vauvoista kitisee. Kumma kun ne ei täällä nuku kunnolla, vaikka sairaalassa nukkuivat. Ei tuu kyllä olemaan helppoa tää monikkoarki. Itelle iskee aina hirvee paniikki ku vauvat itkee, kun tuntuu et ei tiiä et mikä niil on hätänä.

Koht pitää lähtee terkkariin näyttämään haavaa joka on edelleen tulehtunut. Inhottavaa kun ei meinaa parantua. Nyt A:ta paijaamaan kun itkee taas...

Terkuin Butterfly+pojat 3vko