Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**ENSKAT vko9** (pienet ja isot)

25.02.2008 |

Tässäpä yhteinen pino pienille ja isoille enskoille.

Vanhat jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12474645&p=1&tmo…

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan kiireinen viikko töissä. Pikaisesti vain pari kommenttia ennen kuin tämän päivän rumba starttaa.. Palailen sitten loppuviikosta paremmalla ajalla.

BUTTERFLY ¿ kai se oli 3kk ikään mennessä suositeltavaa.. Useimmat kai kastetaan jo ennen 2kk ikää. Jos haluaa tutun papin niin kannattaa vaikka 1kk aikaisemmin ainakin kysellä. :) Ja kovasti tsempityksiä tähän alkuun ¿ kyllä se siitä pikkuhiljaa helpottaa (helppohan se on nyt sanoa, muistan fiiliksen ja sulla se on vielä tuplana!)..

IIDA-LINNEA ¿ ai tekin olette laivailemassa Ruotsiin! :) Me lähdetään Oonan & minun siskoni kanssa n. viikon päästä. Ollaan tosin pari yötä myös Ruotsissa.. Hauska reissu varmasti tulee molemmille tytöille! Pidetään peukkuja sinne mammografiaan/ultraan!!!

PI-KI ¿ kiva kun saitte ne lääkkeet Artulle. Noi on NIIN ikäviä noi pissatulehdukset, itselläni oli niitä varmaan tsiljoona lapsena.. :( Ja juu, kyllä mullakin näkyy toi ylimääräinen viesti, ärsyttävää..

DAJM ¿ jumppaohjaajana täytyy sanoa, että ei kannata aloittaa niiden vatsalihasten kanssa ¿liian aikaisin¿. Syviä ja poikittaisia suosittelisin tekemään heti aluksi (2-3kk->), suoria vasta vähän myöhemmin. Riippuu tosin omasta kunnosta ja tuntemuksista hyvin pitkälti. Itse en tehnyt yhtään vatsalihaksia sektion jälkeen 3kk, ja taisin suoria vatsalihaksia tehdä vasta lähempänä 5kk sektiosta. Selkäpuolta ja kylkiä vahvistamallakin pääsee hyvin alkuun! :)

Sun galluppiin ¿ meillä on menty täysimetyksellä n. 6kk asti, siitä osittaisimetyksellä (3-5krt/pvä) nyt 10,5kk asti eli ihan hienosti. Olisin kyllä jatkanut pidempäänkin (1v) mutta aloitin eilen lääkekuurin 2vkon ajaksi joten päätin etten enää jatka sen jälkeen kun ollaan jo kuitenkin sitten niin lähellä 1 vuotta.

Kiitos kun komppasitte imetyksen lopettamista. :) Eipä Oona ihmeemmin ainakaan eilen ¿hinkunut¿ maidon perään. Mulla oli pari kertaa tippa linssissä illalla ¿ silloin kun on yleensä imetykset tapahtuneet ¿ mutta yritän pitää positiivista mieltä yllä! ;) Nyt vaan täytyy sitten ¿huolehtia¿ että saako neiti tarpeeksi maitoa kun ei oikein huoli korvikettaa pullosta, nokkamukista, mukista.. huoh.

Nyt on alettava hommiin! Mukavaa viikkoa ja aurinkoisia päiviä!

Mammis töistä ja Oona papan kanssa kotoa :)))

Vierailija
22/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Pikkusiskopuoli on tulossa 3-vuotiaan tyttönsä kanssa käymään, niin täytyy vähän käydä kohta siistimässä paikkoja :)

Sitä ennen nopeasti:

BUTTERFLY, joo, uimahalli on nyt vihdoin auki! Ajattelin ens vkolla käydä sen katsastamassa, kun anoppi tulee aina kerran vkossa (tarvittaessa useamminkin) vahtimaan Arttua pariksi tunniksi. Tällä vkolla käytän kyllä sen ajan lääkärissä käyntiin ja taidanpa käydä jossain syömässä rauhassa lounaankin...

Mutta tämä oli asiani: Onko teillä täällä J:päässä paljon tuttuja, eli onko sulla " apuvoimia" lähellä, kun mies lähtee töihin? Jollei, ja arki alkaa univelkoineen olla raskasta, niin me voidaan Artun kanssa tulla teitä piristämään ja auttamaan välillä! Kokemuksesta kun tietää, että jossain vaiheessa kaikki voi tuntua " romahtavan" . Päivät yksin kotona univelkaisena, ja teillä kuitenkin vielä kaksin kerroin hoidettavia! Lopultahan mä loppuvuodesta sain sitten lievään masennukseen (olin koko ajan tuhottoman väsynyt, mutten saanut unta + erittäin itkuinen) masennuslääkkeet, jotka on nyt tehneet ihmeitä :) Tuo olo on tiessään, ja elämä taas hymyilee! Eikä ne kaikista vaikeimmat hetket päivässä - eli aamut - tunnu enää yhtä vaikeilta. Ja huom! Arttu on koko pienen elämänsä ajan ollut enemmän kuin helppo lapsi! Ei koliikkia tms., ja koko ajan niin hyvän tuulinen ja hymyileväinen. (No tottakai välillä kiukkukohtauksia, mutta niitä tulee kaikille :D) Eli itkuinen poika ei juuri sovi samaan lauseeseen Artusta puhuttaessa. Mutta SILTI mä olin jotenkin ihan loppu tuossa loppuvuodesta. Mies ja kaikki läheiset oli tosi huolissaan mun jaksamisesta, ja niinpä menin sitten vihdoin lääkäriin - ja se kannatti. MUTTA pointtini siis se, että pyydä mua ihmeessä avuksi (tai vaikka muuten vaan seuraksi :D), jos tuntuu, että seinät kaatuu päälle eikä ole muita kotiäiti-tuttuja, jotka siis päiväsaikaa kotosalla. (Mulla niitä ei ole ollut - nyt kyllä naapurissa pieni 2kk vauva, ja hänen äitinsä kanssa ollaan käyty välillä vaunulenkkeilemässä.) Mä olen kotona vielä ainakin 1,5 vuotta, joten täällä ollaan, apu lähellä! =)

Ja lopuksi pieni lohdutuksen sana: ekat kk:t on niitä vaikeimpia kaikkinen totutteluineen jne., mutta sitten alkaa helpottaa! Ja voisin luvata, että vuoden päästä sä kiität, kun teille tuli kaksoset :) Arttu on ainakin niiiin seuran kipeä, että ihan alkaa loistamaan, kun saa ikäistänsä seuraa, eikä aina tarvii äidin naamaa pällistellä x) Mutta siis jaksamista sinne! =)

MAMMIS, ääh---mitä mun piti sanoa!?! Ajatus katkesi ihan totaalisesti. En millään muista... Joo, missä niitä uusia aivoja myytiinkään??? No, palaan asiaan, kun muistuu mieleen :) Mutta hyvää työviikkoa joka tapauksessa!

Arttu meni just sänkyyn (vielä siellä höpöttää), joten lähden niitä paikkoja siistimään ja syömään. Tänään ei pottailu ole ottanut taas tuulta alleen, mutta tuuriahan se vasta näin nuorena onkin :) Palailen myöhemmin!

Pi-Ki ja Arttu kohta jo 1 vee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eli nyt muistin asiani MAMMIKSELLE :)

Tuosta korvikkeen menemisestä: mulla meinaa olla sama ongelma Artun kanssa. Nyt jo olen laittanut myös tavan maitoa välillä sekaan, mutta siis ongelmana se, että ei meinaa jäbälle maito maistua! Tuttipullosta kyllä joisi kuin pienet vauvat, mutta en anna pullosta kuin päikkäreille mentäessä ja yöunille mennessä velliä. Muuten saa kyllä juoda jo nokkamukista sen mitä juo, kun alkaa olla niin iso poika :) Vettä kyllä menisi " litrakaupalla" mukista, mutta ei mitään muuta! Ja jos on tarjolla tuttipullot, missä toisessa vettä ja toisessa maitoa, niin Arttu valitsee mielummin veden! :O Mutta meillä menee mm. välipalalla jogurttia tai viiliä, ja ruoissa on käytetty välillä maitoa, niin jopsa tuo juotu määrä sitten siinä ohella olisi riittävä... Kyllä sitä tuttipullosta menee yht. varmaan 6dl päivä + ne muutamat huikat mukista. Välillä enempi, välillä vähempi. Että täytyy vaan meiänkin alkaa enempi muita maitotuotteita käyttää, kun ei maito juomalla meinaa maistua :)

P

Vierailija
24/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas tullut paljon tekstiä, mitenkäs mä osaan mihinkään alkaa kommentoimaan...?

No vaikkapa Buuffalle ensiks soseista. Kyllä mä porkkanaa alan antamaan tässä kohta puoliin, jos nyt muutaman päivän annan pelkkää pottua. Eilen söin banaania ja annoin Eetulle ihan vähän niin se tuntui maistuvan hyvin. Vaikka banaania ei kai hedelmistä suositella kokeiltavaksi ekana, no mä annoinkin ihan vaan pikkusen. Eilen Eetu söi taas pottua eikä siitä mitään oireita tullut. Se edellisiltainen levottomuus johtui jostain muusta, mistä näitä aina tietää? Niinkuin moni oli jo täällä arvellutkin, kiitos vaan kommenteista! Liikkumisesta vielä, ei Eetu vieläkään käänny mahalleen, kyljelleen kyllä pääsee. Musta tuntuu että meidän poika on niin vatsakas että sen takia vaikeeta pyörähtäminen.. On siis ollut ruoka-aikaan kotona.

Sä olit päässyt shoppaamaan Neealle vaatteita, voi kun kiva! Mä haluaisin kans tollaisia lahjakortteja =)

Ja Tipukin oli shoppailemassa, mäkin haluun!! Meilläkin on rintareppu, joskin sitä ei oo paljoa käytetty. Väsyikö sulla selkä tai hartiat siinä?

Toivottavasti Sienna pääsee takaisin hyvään päiväunirytmiin. Vaikka jossain vaiheessahan ne lapset alkaa enempi olla päivällä hereillä. Missä välissä sitä enää sitten ehtii tänne kirjoittelemaan??? =)

Pore ja Dajm olivat kyselleen imetyksestä. Siitäpä voisinkin kirjoittaa vaikka romaanin. Muistan niin hyvin pettymyksen tunteen alussa kun ei maitoa tullut ja lisämaitoa poika sai pullosta. Sitä siis annettiin heti laitoksella. Tuli niin " huono äiti" -fiilis että!!! Sain kätilöiltä kommentteja " kun tuo sinun maito ei nyt näy riittävän" . Lisäks pojalla oli keltaisuutta jonka ajattelin johtuvan juuri siitä ettei poika saanut multa tarpeeksi maitoa. Kätilöt kauhistelivat " etkö ole antanut lisämaitoa?" . Voi että mulla alkaa itkettämään vieläkin kun muistan mitkä kauheat paineet siitä oli?!

Iida-linnea mainitsi suoriuspaineista kun vieraat ihmiset kyttää vieressä, mä kärsin siitä kans! Ja toi keltaisuushan on tosi yleistä varsinkin pienillä vauvoilla, Eetukin oli alle 3kg syntyessään. Maito nousi vasta kotona 6päivää synnytyksen jälkeen. Lisämaitoa annettiin useasti päivässä (ihan varan vuoksi välillä) siihen asti kunnes keltaisuusarvo lähti laskuun. Kotikäynnillä terkka oli sitä mieltä että kun pojalla paino nousee, lisämaitomäärät oli olleet pienia(annettiin aina imetyksen jälkeen)

niin kyllä se mun maito riittää ja neuvoi pikkuhiljaa jättämään korvikkeen pois. Meni siinä varmaan kaks kuukautta että sain semmoisen kunnon tuntuman imetykseen ja että tuli se varmuus että maito riittää! Täysimetykseen siis päästiin alun kivisen ja TOSI itkuisen tien jälkeen. Pääasia kuitenkin on että vauva on kylläinen ja hyvinvoiva ja äiti jaksaa hyvin, annoittepa korviketta tai äidinmaitoa. Mä en olis ikinä voinut kuvitella mikä kauhea stressaaminen ja paine tulee imetyksestä, lähinnä siis siitä kun se ei sujunut. Miehen siskokin sanoi ihanasti " imetys vaatii vain kärsivällisyyttä" . Voiha vittu, anteeks kun kiroilen mutta tollaiset kommentit tuntu niin pahalta. Tsemppiä teille molemmille ihan älyttömästi ja myös Butterfylle! Olette kyllä vauvoillenne maailman parhaita äitejä!!! Ne rakastaa teitä ihan ehdoitta, annoittepa te niille evästä tissistä tai pullosta.

Porelle vielä että meillä myös sisälle nukahtaminen oli alussa jo vaikeeta, nykyisin mahdotonta. Suosiolla aloin jo alle 3kk iässä pukemaan pojan 2krt/päivässä ulos. Muuten ei nuku, ja ulkona nukkuu siis mahtavasti.

Malaikalle ja päivänsäteelle vilkutukset =) Samoin Dragonille ja Paulille!! mulla ei noista velleistä oo kokemuksia, sisko aloitti pojalleen 3kk iässä maissivellin, sillä sai yöunet pitemmäksi.

Lyckalle ja höpikselle paranemisia!!

Pi-ki, ompa hyvä että Arttu sai lääkkeet! Ja onnittelut tädille!! Mullakin näkyy näillä sivuilla aina ylimääräisiä, joita ei sitten ole olemassakaan. Etusivulla näkyy että on jo kolme sivua tekstiä, sitten tuleekin teksti että " sivu on poistettu tai sitä ei voida näyttää" tms.

Sä oot kyllä ihana enska-isosisko Butterflylle. Minäkin haluan samanlaisen!!! Tuli ihan lämmin olo itsellekin kun näkee että toisista välitetaan aidosti.

Heltsy, kiva että sulla meni se lauantai mukavasti. Saatiin me videokameralle tallennettua Eetun eka syönti =)

Mammikselle ja Coltsfootillekin vilkutuksia!

Butterflylle tsemppiä ja jaksamista vauvojen kanssa. Alku se on hankalin kun itselläkin väsyttää ja kaikki on uutta ja outoa. Mitenkäs se sun haava jaksaa?

Ehdinköhän mä vielä omat kuulumiset.. Eetu sai eilen pottua ja ihan pikkusen banaania, ilta meni oikein mainiosti ja hän nukahti kiltisti omaan sänkyyn vartissa ennen klo21. Heräs syömään vasta klo5!! Tänään taas ohjelmassa perunaa =) nyt kotihommien kimppuun!!!

hermione ja Eetu 5kk

Vierailija
25/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiia parvekkeella unilla, äiti syönyt ja laittanut tiski- ja pyykkikoneen käyntiin niin nyt vio istahtaa hetkeksi aloilleen.

Meillä meni yö mainiosti. Kiia nukahti itsekseen kasin jäljestä ja heräsi ekan kerran syömään 4.15. Oli ihanaa nukkua pitkä unipätkä. Puoli kasi sitten herättiin eli yhdellä syötöllä päästiin. Mukavaa. Muutenkin tuntuu että tissikerrat vuorokauden aikana on harventuneet, tyttö jaksaa päivisin olla pidempään hereillä ja syöttövälit on usemmiten 4 tuntia, joskus viisikin.

Hermionelle ja Eetulle heilutukset. Jokos on päivän porkkana-annos maisteltu, minkälaisen vastaanoton sai?

Hienoa että Pi-Ki ja Butterfly asutte lähetysten niin saatte toisistanne vaunuiluseuraa ja apuakin. Pi-Kille onnittelut myös tätiydestä!

Mammis ja Iida-Linneakin on lähdössä risteilemään. Mun tekis mieli kanssa päästä johonkin. Ollaan oltu mun äitin kanssa kahdestaan kahtena edellis keväänä kaupunkilomalla, eka Prahassa ja viimeks Budapestissa, ja nyt kun ei olla menossa tuntuu haikeelta. Viime kevään reissua tosin varjosti mun pahoinvoinnit mutta kivaa oli silti.

Butterflyelle tsempitykset ja haleja. Päivä kerrallaan vaan, kyllä se arki siitä lähtee rullaamaan. Ja niinkuin joku jo sanoikin niin ne ekat kuukaudet on varmasti rankimmat, kunhan rutiinit muodostuu niin helpottaa.

Malaika_vaavi oli poikennut kertomaan kuulumisia kanssa, mukava kuulla niitä. Ja kiva että teillä menee yöt hyvin.

Coltsfootkin perheineen pääsee reissuun. Voi kun mä oon kade. Nauttikaa olosta ja lumesta. Meinaatko mennä ladulle tai rinteeseen?

Ja tosiaan tuo meidän nokkamuki reenailu on vielä kovin reenailua. Mutta kun pulloa ei huolita niin pakko oli ottaa uusia kikkoja käyttöön.

Pore: meillä Kiia on nukkunut jo kauan vaan yhdet pitkät päikkärit ja ne nukutaan ulkona. Sisällä en saa sitä nukkuun kun 30min. Alkuun koitin saada nukkuun myös toiset pidemmät unet ja koska ne ei onnistunut sisällä puin toiseen kertaan ulos mutta sekään ei auta eli meillä mennään yksillä 2-3 tunnin unilla ja kaksilla 30min unilla päivä.

Galluppiin sitten vaikka seuraavaksi. Meillä on mennyt niin onnellisesti että täysimetyksellä ollaan edelleen. Mulla nousi maito jo toisena päivänä ja siitä lähtien tullut tosi hyvin. Mä olisin varmaan ollut aika potentiaalinen luovuttajakin jos vaan olis jaksanut alkaa. Ei jaksanut. Mutta on täälläkin kaikenlaisia ongelmia ollut mm. suihkutissejä ja rintaraivareita ja ihan alkuun Kiialla oli vasemman tissin kanssa väärä imuote joten oli aikas kipee nänni, kärsivällisyydellä ja päättäväisyydellä sain kuitenkin tämänkin puolen toimiin normaalisti ja kivuttomasti. Uusin juttu oli viime viikolla kun Kiia ei huolinut oikeeta rintaa kun öisin tai tosi väsyneenä, saattoi aloittaa siitä kyllä mutta sitten muutaman minuutin päästä lopetti ja vaati toiselle rinnalle. Nyt viime päivät on mennyt taas vuorotahtiin. Mutta vasta siinä parin kuukauden iässä aloin oikeesti nauttiin imettämisestä. Imetyshetket on ihania kun saa vaan olla ja ihmetellä pientä kun se tuhisee tissillä, näprää tai silittelee käsillään paitaa ja ihoa. Ah, mä oon jo nyt ihan mieli haikeena kun aattelen et toi osa-alue läheisyydestä loppuu jossain vaiheessa.

Tipu ja Sienna oli ollut shoppaamassa. Mitäs Sienna tykkää olla rintarepussa? Kummin päin sä pidät tyttöä? Meillä liinassa ollaan viä onneksi viihdytty kasvot muhun päin ihan hyvin.

Onko muuten isommilla käytössä liinaa tai reppua? Viihtyykö lapsoset niissä vielä isommiten?

Buuffa: wau! Vai että Neea hakee jo konttausasentoa, onpas neidillä kiire jo tutkimaan paikkoja. Tota menoo kävelee ennen yksvuotispäivää. Ja kivalta kuulosti sunkin shoppailut. Mä en oo hetkeen päässyt, kun nykyään Kiia herää tosi herkästi jos nukahtaa ulkona vaunuihin ja sit meen sisälle kauppaan.

Nyt taidan mennä tonne sohvalle odotteleen neidin heräämistä, kaks tuntia täynnä, luulen että kauaa ei enää uni maita. Heipat vaan kaikille.

heltsy ja kiia perjantaina 5kk

Vierailija
26/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksestä oli juttua, ja Iida-Linnea kirjoitteli kyllä viisaasti siitä, ettei kannata ottaa turhia paineita sen onnistumisesta (helpommin sanottu kuin tehty, tosin). Sienna oli täysimetyksellä 5kk ikään eli viikon on nyt sitten maisteltu soseita, toki maito on edelleen pääasiallinen ruoka. Tänäänkin upposi maissia ihan urakalla ja ajattelin päikkäreiden jälkeen antaa pari lusikallista luumua kokeeksi.

Pi-Ki kyseli miten pidetään miehen kanssa yhteyttä. Meillä ei ole nettikameraa eli ihan puhelimella soitellaan ja pyrin silloin tällöin lähettämään Siennasta kuvia sähköpostilla. Kyllä miehellä on meitä kova ikävä.

Meidän vieraat lähti aamulla Tallinnaan ja palaavat vielä perjantaina yhdeksi yöksi. Siihen asti ollaan taas tytön kanssa kaksistaan. Sienna heräsi tänään klo 6.30, joten päikkäriaikataulu on ollut sitä myöten aika mielenkiintoinen. Kyllä se nyt on taas nukkunut vähän pitempiä päikkäreitä, joten eiköhän se taannoinen boikotti ollut vaan ihan poikkeus.

Väsyttää, menen pitkäkseni. Sori kun en taaskaan jaksa kommentoida enempää.

Tipu & Sienna 5kk+

Vierailija
27/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Hermione kyseli rintarepusta. Pidän Siennaa siinä kasvot ulospäin ja mielestäni se viihtyy ihan hyvin, mutta en nyt ihan kauhean pitkiä aikoja ole sitä käyttänyt. Hiukan selkä ja hartiat väsyvät kun tytöllä on painoa lähes 8kg, mutta ei nyt mitenkään mahdottomasti. Se reppu ei mahdu mun toppatakin päälle, joten toistaiseksi olen käyttänyt sitä vain sisätiloissa eli ostoskeskuksissa. Keväämmällä voin kyllä sitten lähteä sillä uloskin jos vain Sienna siihen vielä mahtuu.

Tipu & Sienna 5kk+

Vierailija
28/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan juhlat oli ja meni. Ja ihan kivasti menikin, mitä nyt ite ei oikeen ehtinyt koko päivänä syömään, mutta illalla sit senki edestä ;) Oli ihana herätä aamulla lumisateeseen, ihan pojan synttäreiden kunniaksi tuli lunta! Illalla tosin oli kaikki jo sulanut.. Joel sai paljon lahjoja, mutta mieluisimmat taisi olla miehen äidiltä saatu järjettömän iso kuorma-auto, missä aura osa edessä (ja sillä on tietenkin kiva ajella kaikkien varpaille, auts..), sekä mega bloks palikat, joita ostettiin miehen kanssa sekä mun äitiltä saatu mega bloks nalle puh-merirosvolaiva. Palikat lentelee pitkin huoneita niin, että koiratkin välillä on vaarassa.

Tais olla juhlat kuitenkin liian rankat pienelle, tuli heti maanantain vastaisena yönä kipeeks. Nenä ihan tukossa, yskä hakkaa, kuumetta, kurkkukipua.. Päivät menee hyvin, mutta öisin on vaikee nukkua kun nenä niin tukossa. Ruoka tosin ei meinaa maistua, mutta voi johtua kurkun kipeydestä. Miehellä onneks vielä muutama päivä vapaata, ei yksin tarvii pienen kanssa valvoa.

Huomenna on Joelilla 1-v tarkastus ja mulla neuvola Ninnin kanssa. Saadaan onneks Joelin tarkastus ja mun loppu raskauden neuvolat käydä vanhassa neuvolassa. En olis halunnutkaan vaihtaa näin viimesillä viikoille. Enkä haluis vaihta muutenkaan. On se niin väärin, että esim labrakokeita mitä tk ottaa, saa käydä missä vaan otattamassa, mutta lapsensa neuvola tätiä ei saa valita. Niin kovasti ollaan nykyisistä tykätty, pelottaa että me saadaan joku kamala eukko, just semonen mistä ihmiset on kauhutarinoissaan kertonut.

Kamala kipuilu on mulla alkanut tän mahan takia. Joku painaa johonkin hermoon selässä ja välillä oikea jalka on ihan käyttökelvoton. Ihan kun joku puukolla viiltäis selästä jalkaan asti. Kamalaa kipua on myös jaloissa muuten. Etu- ja sisäreidet kipeytyy ihan kamalasti aina päivän aikana. Kipu tuntuu ala-mahasta polviin asti, välillä ei pääse pois edes vessasta. Kävely on varsinkin iltaisin mahdotonta, sohvalt nouseminen nostaa kyyneleet silmiin. Kamalaa valittusta, kohtahan tän jo kuitenkin pitäis loppua..

Kommentoidakin piti, mutta nyt nuhanenä kitisee jo sängyssään, pitää mennä poika hakemaan..

Henna, Joel 1v ja Ninni 37+4

Vierailija
29/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti varoitus, että tulee lähestulkoon vaan omaa napaa tällä erää. En ole nimittäin ehtinyt edes lukea tätä pinoa läpi, niin paha kommentoida kenellekään :) Selailin vaan ja pari asiaa jäi mieleen.

Vilkutukset vaan kaikille " uusille" naamoille, eli isoille enskoille, kiva että pinot yhdistyi! Ja butterfly on siirtynyt tänne, tervetuloa juttelemaan ja onnea vielä pojista!

Sen verran ristiäisistä, että yleensä n. 2 kk syntymästä ne pitäs pitää, ei kait haittaa vaikka menis ylikin. jos tiettyä päivää taikka pappia haluat, niin ota heti yhteyttä kirkkoherranvirastoon. Ainakin meillä oli hyvät ohjeet seurakunnan sivuilla, että miten toimitaan ja mitä pitää muistaa. Eli kirkkoherranvirastosta varattiin aika ja pappi. Käy tsekkaamassa teidän seurakunnan nettisivut!

Meillä ristiäiset on ensi lauantaina ja onneksi aika hyvin järkkäilyt jo hallussa. Ollaan nimittäin oltu kipeinä, kamala flunssa iski suunnilleen koko sukuun ja jännitetään nyt, että mikä ylipäänsä on osallistumisprosentti ristiäisiin ja kuinka moni kummeistakaan pääsee paikalle... Siksi tämä palstataukokin, nytkin särkee päätä vietävästi, mutta pakko oli tulla sekunniksi koneelle :)

Lisäksi piiperö on ollut kränäinen viime päivinä oikein olan takaa, nukkunut huonosti ja syö miten sattuu.. Onko tämä jotain 2kk vaikeutta, piiperö ei nimittäin ole onneksi (ainakaan vielä) flunssaa saanut. (kop kop, koputan puuta, toivottavasti ei tauti tule..) Eli siis itsellä taudin kourissa valvominen ottaa aika lujille ja piiperön 2-3 h päikkärit on muuttuneet puolen tunnin tirsoiksi... Kauhuissani olen, että tämmöseksikö tämä nyt muuttuu kokonaan...

Imetusgalluppia oli, täällä täysimetyksellä mennään ja tuntuu rintamaito riittävän. Ainakin sitä tulee ihan suihkuamalla, ja pakkaseenkin olen sitä vähän saanut jemmaan. Katotaan ensi viikolla neuvolassa, että miten on mittaa tullut tytölle. Välillä kun tuntuu, että voisi se enempikin syödä, lopettaa vaan " kesken" . Mutta ilmeisesti sit vaan ahmii niin nopsaan...

Mutta joo, yritän päästä ruotuun, kunhan olo helpottuu ja ristiäiset on kunnialla ohi. Siihen asti kaikille terkkuja ja hyviä vointeja!

Gaiole ja piiperö, joka pian on jo 2kk!! (yhyy, kohta tosiaan jo rippikoulussa... ;) )

Vierailija
30/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, nykyäänhän enskapinossa on vilinää niin, että ei meinaa perässä pysyä :)

imetys G: täysimetyksellä 5 kk saakka. Milkki edelleen pääruokana. Vähän ollaan maisteltu ja lähinnä opeteltu syömään niin että suurinosa ruuasta menis suuhun eikä pitkin naamaa. Imetystä ajattelin jatkaa viä jatkossakin mikäli maitoo riittää. Sairaalassa Neea sai lisämaitoo kun mun maito ei alkanu nouseen. Mut niinkun täälä on kommentoitu niin ei se korvikkeen anto tee yhtään huonompaa äitiä meistä. Pääasia että vauva on kylläinen,kasvaa hyvin ja äitikin voi hyvin.

Gaiole:

Tsemppiä sinne flunssan kouriin. Toivottavasti saatte ristiäiset kunnialla hoidettua. Piiperöllä on vaan varmaan joku kausi ettei uni maistu pitkiä pätkiä. Jos vaikka on rytmin muutos käynissä.

Hermione:

Ai eiks banaania suositella alkuun? Mä oon luullu vaan että mansikat,kiiwit ja sen sellaset on sellasia mitä ei sais antaa. Onhan monissa hedelmäsoseissakin jotka on 4kk niin banaania.

Butterfly:

Alussa on aina rankkaa, 2 ekaa kuukautta olin aika väsyny, sit alko vähän helpottaan. Jaksuja sinne ja päivä kerrallaan eteenpäin. Äläkä tosiaan yritä selvitä kaikesta yksin vaan pyydä apua ja lepotaukoja ittelles. Kun saa vaikka parikin tuntia omaa aikaa,sen jälkeen tuntuu kun ois ihan eri ihminen ja jaksaa taas painaa.

Pore:

Mä laitan usein Neean 2 kertaa ulos kun ei oikeen kunnolla sisällä nuku.

Tipu:

Neea syö vaan kerran päivässä. Päivällä tai sit illalla. Annos on kuitenkin niin pieni että ottaa yleensä maitoo pääle heti tai sit hetken päästä. Päristääkö muuten Sienna ruokasuussa? Neea tekee sitä välillä ja roiskeet vaan lentää.

Nyt ei taas enempää kerkee. Mies on tän viikon lomalla, joten ehkä istuskelen sit ens viikolla vasta enemmän tän koneen ääressä. ;)

Vierailija
31/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me saatiin neuvolasta sellainen paikallisten tekemä opas vauvan ruokailusta jossa banaania ei suositeltu ekaks kokeiltavaks, ainakaan paljaaltaan. En mä muuta siitä tiiä..

Tipulle, heltsylle ja Gaiolelle vilkutukset, huomenna palailen taas paremmalla aikaa. Mies on työmatkalla joten mulla on kädet täynnä touhua Eetun kans. On se niin hauskan näköinen ku kauhea meno ja potkuttelu päällä tossa lattialla, kädetkin viuhtoo menemään. Kai se pian luulis mahalleen kääntyvän kun on noin kova meno=) Ja ääntäkin lähtee ihan kivasti...

h+e

Vierailija
32/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta Buuffan mainitsemasta päristelystä, täällä sitä kyllä tehdään! Nytkin on posket ja leuka ihan kuolassa. Siis Eetulla, ei mulla =) Mielenkiinnolla sitä odotan milloin ruoka lentää suusta!

Vierailija
33/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempityksistä=) Kaipa tämä tästä... Äsken mies anto onneks mun nukkua tulpat korvissa vähän aikaa. Haavaa kävin näyttämässä ja ai että oli kärsimysten päivä. Osa hakasista poistettiin haavasta ja mä huusin kun syötävä. Koko sairaala kuuli varmasti. Tulehtunuthaan se haava on mut onneks ei tarvinnu sairaalaan jäädä. Nyt uudet antibiootiti pitäs koht lähtee hakee. Toivottavasti tällä kertaa paranee, kun loppuu voimat näiden kipujen kansssa entistäkin helpommin!

Pi-Kille suuri kiitos avun tarjouksesta ja mielellämme sitä otamme vastaan.=) Ei tosiaan näitä tuttuja täällä ole kuin jotain opiskelukavereita, joilla taas ihan eri elämäntilanne ku itellä. Oisko sulla mitään sähköpostiosotetta minkä pystysit antamaan? Mä en viittis omaani tässä palstalla julkasta, kun kaikki on laatua etunimi.sukunimi.

Juu nyt ruokkimaan pienokaisia=)

Terkuin Butterfly+pojat

Vierailija
34/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen kaikille pitkästä aikaa!

En ole ehtinyt täällä kirjoitella, on noissa tytöissä hoitamista (pikkuenskoille tiedoksi, että olen palstan toinen kaksosäiti :) ). Meillä kävellään tuen kanssa kovaa vauhtia. Kontata kumpilkaan tytöistä ei osaa, mutta ryömimällä mennään kovaa eteenpäin. Nyt lisähommaa on teettänyt se, että tytöillä on mahatauti. Tiinalla alkaa jo helpottaa, mutta Sinillä se vasta alkoi... Hassua, kun sairastavat eri aikoihin. Yleensä Tiina ensin.

Buterflylle piti tulla tsemppiä toivottamaan. Kyllä se arki alkaa sujua. Kaikki mahdollinen apu vaan käyttöön ja muista sanoa asiasta neuvolassa! Meillä ainakin yrittivät saada meille kaupungilta hoitajaa apuun (ei sitten onnistunut, kun kaupungin perhetyöntekijöillä oli kiirettä...). Meilläkin alku oli väsyttävää, mutta kyllä se siitä. Nukkukaa miehen kanssa vuorotellen. Öisin kannattaa kokeilla vuorottelua eli toinen nukkuu vaikka alkuyön tulpat korvissa ja sitten vaihdetaan. Meillä Sini on saanut kokoajan kaiken maidon pullosta. Imettämistä yritin alussa, mutta kun ei onnistunut, niin annoin suosiolla pullosta. Ei sitä siinä väsymyksessä jaksa opettaa... Tiina sen sijaan on syönyt alussa pääasiassa rinnasta. Kokonaan imettämisen lopetin ennen puoltavuotta, kun Tiina rupesi lakkoilemaan.

Kaneli ja Tiina&Sini 10kk

Vierailija
35/92 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä illan päätteeksi vähän kirjoittamaan. Ainakin butterflylle piti kommentoida....Meilläkin oli pari ekaa yötä kotiintulon jälkeen yhtä tuskaa. Tuntui, että vauva ei nukkunut ollenkaan, mutta kyllä se siitä tasaantui kun sekä vauva, että vanhemmat oppi tavoille. Onhan se vauvalle/vauvoillekin uusi ja ihmeellinen paikka se koti. Tsemppiä ja jaksamista teille kovasti!!

Kiitokset kiinteiden aloitus kommenteista. Kyllä me taidetaan niitä tässä pian alkaa koettamaan. Vaikka maito tuntuu kasvun puolesta riittävän, mutta eipä kai se pahitteeksi ole varovasti aloitella.

Ihme on tapahtunut tässä pari viikkoa sitten kun Paul on oppinut nukkumaan vaunuissa (siis tuntuu todella ihmeeltä). Pieni lenkki vain tehdään ja poika nukkuu tyytyväisenä...tänäänkin kolme tuntia!! Yleensä pari tuntia menee ihan kivuttomasti. Eilen nukahti jopa ilman kävelylenkkiä. Ennen oli ongelmana se, että heräsi aina kun vaunut pysähtyi kotipihalle. Voi olla, että tämä äitiliini on oppinut vaan lukemaan pojan väsymys tasoa.....tai sitten poika on vaan oppinut muuten nauttimaan ulkoilmasta ;)

Huomenna onkin vapaailta tiedossa. Mennään miehen kanssa jääkiekko peliin ja Paul menee mummolaan hoitoon. Vähän jänskättää miten menee kun haetaan hänet vasta aika myöhään kotiin, saattaa sitten olla jo nukahtanut. Kerran ennen on ollut siellä hoidossa, mutta vaan pari tuntia alkuillasta.

Heilutukset kaikille.....vanhoille ja " uusille"

Vierailija
36/92 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]BUTTERFLYLLE: mulla on s.postiosoite myös etunimi.sukunimi! =( Lähden kohta käymään lääkärissä, mutta koitan iltapäivällä ehtiä tekemään jonkun uuden osoitteen, niin voin antaa sen täällä palstalla :)

Täytyy tosiaan lähteä joko uusimaan mas.lääke-resepti, tai sitten saan luvan lopetella ne. Let' s see, let' s see...

Arttu teki aamulla jättikakat pottaan! Oikean rekkamiehen kokoinen läjä! x) Nyt alkaa olla sen verran uninen, että menen hetkeksi viihdyttämään, ennen kuin mummi tulee häntä hoitamaan.

Heippati heiii!

Pi-Ki ja Arttu 11,5kk+++++++ :)

Vierailija
37/92 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin taas huonosti osallistunut, mutta ihanaa kun on palstalla paljon lukemista! Tosi mukavaa kuulla isojenkin kuulumisia säännöllisesti, kun erikseen isojen palstan lukeminen oli ainakin mulla vähän satunnaista. Alkuun esittäydyn minäkin: ollaan siis tällainen kolmikymppinen pariskunta, asutaan pääkaupunkiseudulla ja Kalle on tasan kuukauden Hermionen Eetua nuorempi, eli viime viikolla 4 kk täyttänyt.

Huh, Kalle päätti tänä aamuna että yö loppuu klo 5.50, ja meinasi hermostua totaalisesti kun tyhmä äiti ei tajunnut että on aamu. On nyt sitten nukkunut jo ulkona 40 minuuttia, kun oli ihan valmis ekoille päiväunille puoli 9 aikaan. Nukkunee nyt vielä hetken kun jäi nuo aamu-unet siis puuttumaan. Olisin itse voinut vielä hetken kyllä nukkua.

Muita kuulumisia meiltä: viime viikko oli aika hankala, meillä kärsittiin mystisistä vatsavaivoista nukkumaanmenoaikaan. Siis aina kun olisi pitänyt alkaa syödä iltasyöttöä makuuhuoneessa, alkoi kitinä ja koko lapsi oli ihan tikkusuorana ja kaikki lihakset pinkeänä. Jouduttiin sitten pahimmillaan parikin tuntia kanniskelemaan ennenkuin mahtavien paukkujen saattelemana poika rauhoittui. Nyt on pari iltaa mennyt jo ihan normaalisti, joten en tiedä mistä tuo mahtoi johtua: itse söin viime viikolla ihan samalla tavoin kuin aina ennenkin. Kiinteitä ajattelin alkaa maistattamaan kohta, mutta koska en vielä ehtinyt aloittaa, ei vatsavaivat voineet johtua siitäkään. Onneksi suuremmat vaivat ovat nyt kuitenkin jo ohi. Ja tällä viikolla onkin ollut hyviä öitä: kertaalleen 9 tunnin pätkä ilman ruokailua (klo 21-6) ja senkin jälkeen vain yhdellä yösyötöllä on nyt menty.

Taitoja on myös kertynyt, pari kertaa Kalle on kääntynyt vatsalleen - lähinnä onnistuu tekemään sen meidän sängyllä, missä ilmeisesti pehmeämpi alusta auttaa asiassa. Ei kuitenkaan oikein ole ahkera yrittämään, eli ihan vielä ei voi sanoa että olisi hoksannut mistä on kyse. Ihanaa oli kun eka oikea nauru kuultiin pari päivää sitten :)

Sitten jotain kommentteja, mitä muistan. Kaikki tekstit luin, mutta millään ei mielessä pysy kaikki mitä piti kommentoida!

PORE, meillä nukutaan kaikki päikkärit ulkona, yhteensä siis 3 kpl. On nuo lähiseudun kävelytiet tulleet aika tutuiksi kun lykin vaunuja erilaisia lenkkejä pitkin päivää. Kalle ei siis nukahda muutakuin niin että vaunut ovat liikkeessä. Olen päätynyt tähän ratkaisuun juuri siitä syystä, että meilläkään ei nukuta sisällä kuin max 30 min pätkiä päivällä, ja silloinkin nukkumaan saaminen on työn ja tuskan takana, poika herää väsyneenä eikä enää nukahda uudelleen. Helpommalla siis pääsen kun puen aina vaunuihin. Tuskimpa tuo nukkuu vaunuissa armeijaikäiseksi saakka kuitenkaan...

PI-KI, toivottavasti lääkkeet auttavat tulehdukseen! Useinhan ne aika nopeasti tepsivät. Onnea tätiydestä (onkohan tuo suomea...)! Mä oon kanssa 4xtäti, kiva kun riittää pojalla serkkuja! Arttu lähestyy huimaa vauhtia vuoden ikää, onko teillä isot juhlat tulossa?

HERMIONE, kiva kuulla, miten teillä etenee kiinteiden antaminen, kun itse seuraan tosiaan kohta esimerkkiä. Haluan aloittaa niiden antamisen rauhalliseen tahtiin, ettei tarvitse lisätä sitten uusia ruoka-aineita niin tiheästi, ja siksi ajattelin aloitella jo kohtapuoliin. Ehkä ensi viikolla, katsellaan nyt pysyisivätkö nuo vatsavaivat pois. Kiva, että Eetu nukkui taas hyvin!

IMETYKSESTÄ, meillä annettiin myös alkuun lisämaitoa pullosta, ensin korviketta ja sit kun aloin saamaan pumpulla jotain irti, pullosta pumpattua maitoa. Meillä syynä oli Hermionen tapaan keltaisuus, eli poika ei jaksanut syödä rinnalla riittävästi. Pikkuhiljaa päästiin eroon pullosta ja nyt ei pullo kelpaa enää lainkaan. On jännä juttu, miten paljon tunteita imetys tai imettämättömyys herättää, sekä itsessä että muissa ihmisissä. Kuten muutkin ovat jo todenneet, korvikkeen antaminen ei tee äidistä yhtään vähempää äitiä kuin imetys, rakkaus ja kaikkien hyvinvointi on se mikä merkitsee.

Ja loppuun erikseen vielä Butterflylle tsemppiä poikien kanssa, ja oikein mukavaa loppuviikkoa myös kaikille muille!

Bianco ja Kalle 4 kk

Vierailija
38/92 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Eli BUTTERFLY: tässä se uusi osoite, minkä kävin tekemässä:

enska.piki@gmail.com

Saa toki muutkin ottaa tuon talteen! =) En aio käyttää sitä kuin sen verran, että saan kerrottua aina oikean osoitteeni, eli sen etunimi.sukunimi. Mun mielestä on ärsyttävää, jos on monta s.postiosoitetta aina tarkistettavana/luettavana. Nimim. parhaillaan niitä oli 4...

Nyt menen hetkeksi anopin kanssa seurustelemaan, ja palaan kommentoimaan myöhemmin!

P

Vierailija
39/92 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on pakko ehtiä lukemaan kuulumiset joka päivä, ettei mene puolta päivää pinojen kahlaamiseen :) Mukavaa, että on aktiivista porukkaa!

BUTTERFLY: Pojat ovat kotiutuneet, hieno juttu! Tsemppiä lasten kanssa, en osaa edes kuvitella minkälaista on olla kahden pienen kanssa, kun tuo yksikin tuntuu välillä vievän kaikki mehut.. Varmasti toiset kaksosten vanhemmat antavat ne parhaimmat vinkit, ja toivottavasti saatte myös ulkopuolista apua. Yrittäkää nukkua miehen kanssa aina kun mahdollista, tosiaan vaikka vuoroissa. Yliväsyneenä kaikki asiat tuntuvat jotenkin ylitsepääsemättömän isoilta. Jaksamista teille! Ja toivottavasti se leikkaushaava paranisi pian!

HERMIONE: Siellä on aloitettu kiinteiden tarjoilu Eetulle. Hyvä, että maistuu :) Kuulosti toi Eetun nukahtaminen vähän piiperön touhuilta, tosin piiperöllä se voi kestä 4-5 tuntiakin ja ei ihan noin hiljaa ole pinniksessään.. Onneksi yöt on nyt menneet jo paremmin teillä, taisi olla vaan väliaikainen juttu.

DAJM: Imetyksestä vielä, tosiaan tällä hetkellä täysimetän, mutta välillä tuntuu ettei tyttö syö tarpeeksi. On jotenkin vaikea arvioida, että paljonko se sieltä rinnasta kerralla saa. Tississä pitäisi olla samanmoiset desimitat kyljessä kuin pulloissa¿ Saas nähdä miten imetys jatkuu, ensi viikon neuvolassa näkee taas painon kehityksen. Tällä viikolla piiperö onkin taas ollut aikamoinen tissitakiainen, välillä on vaikea erottaa onko sillä oikeasti nälkä vai haluaako vaan imeä. Toivottavasti et tunne oloasi ¿huonoksi äidiksi¿ jos tissimaito ei riitä. Onneksi on pullot keksitty, hyvin pätkis kasvaa ja kehittyy oli ruokailutapa mikä tahansa!

MALAIKA: Täällä puklaillaan yhä aika lailla. Rättiä menee pyykkiin kamalalla tahdilla ja kaulanaluset punottaa, kun niitä pitää koko ajan hinkata puhtaaksi :) Onneksi on bepanthen keksitty! Tutti maistuu piiperölle jo turhankin hyvin, kauhia imuvoima pienellä. Pitääkin mennä vakoilemaan Isabellan kuvaa sitten sieltä Päivänsäde-sivuilta :) Voiko siellä äänestää kans?

DRAGON: Teillä tiedossa tänään vapaailta miehen kanssa. Pitäkäähän kivaa ja toivottavasti Paulilla sujuu hyvin hoidossa!

BIANCO: Kalle on alkanut kääntyillä, onnea uudesta taidosta! Ja tuo nauru :) Oi että se on varmaan ihanan kuuloista! Onneksi mahavaivat eivät kestäneet montaa päivää..

HELTSY: Jokos Kiian nokkamukiharjoituksissa on edistytty?

TIPU: Siennaa ei päikkärit niin huvittaisi.. Voi rähmä. Jospa se siitä ohi menee ja alkaa uni maistua päivälläkin. Sienna on hokannut, että valveilla on hauskempaa :)

PORE: Teillä taitaa olla samana päivänä ristiäiset kuin meillä :) Pidättekö juhlat kirkossa vai kotosalla? Me ollaan kotona, yritetään saada vieraat mahtumaan saman katon alle.. Onko nimi jo päätetty? Minä sahaan vieläkin toisen nimen kanssa ees ja taas, mutta kaippa se pidetään, mikä jo ajat sitten miehen kanssa yhdessä sovittiin. Kutsumanimi onkin ollut koko ajan selvillä. Hassua, että ensin on ihan varma nimestä ja seuraavassa hetkessä alkaa arpoa uusia vaihtoehtoja.. Täällä kans odotellaan, että piiperö hokaisi tarttumisen jalon taidon, vielä ei oikein helistin kestä kädessä :)

BUUFFA: Olit tehnyt hyviä ostoksia Neealle, eiks oo mukava tehdä vähän keväthankintoja :) Ja Neea lähtee kohta liikkeelle, hyvä!

Pi-Ki: Kauhialta kuulostaa tuo Artun pissan vääntäminen itkun kanssa :( toivottavasti lääkkeet ovat jo purreet! Ja onnittelut tätiytymisestä :)

COLTSFOOT: Pinoa lukiessani olen ymmärtänyt, että teille on tulossa pikkukakkonen! Onnittelut sinulle ja perheellesi! Mukavaa Ylläksen reissua myös. Ja vielä tuosta Hilla-nimestä, se on mielestäni aivan ihana :)

LYCKA: Tsemppiä Höpiksen flunssan kanssa. Nuo pienten sairastamiset on kamalia hommia, vaikka olis ¿vaan¿ flunssakin kyseessä. Pikaista paranemista!

IIDA-LINNEA: Olit ollut passiasioissa liikenteessä, voinkin varmaan käyttää hyväkseni sun tietämystä :) Eli onko näin, että enää vanhemman passille ei kirjoiteta lapsia, eli pitää olla ihan minillekin oma passi? Monen vuoden passi otitte ja paljonko maksoi? Tarvitseekohan lapsi passin vaikka Ruotsiin suuntautuvalle risteilyllekin, kuvaton kelakortihan ei ole mikään henkilöpaperi¿ Täällä kanssa haaveissa risteily keväällä.

Tsemppistä mammografiaan, toivottavasti kyseessä on ihan rutiinikäynti.

MAMMIS: Sinä olet jumppaohjaaja, eikös näin? tarvitseeko selkälihasten suhteen olla jotenkin varovainen synnytyksen jälkeen? Mulla selkä on ihan älyttömän huonossa kunnossa, olin ajatellut ruveta sitä pikkuhiljaa treenaamaan..

Kaikille nimeltä mainitsemattomille enskoille kanssa vilkutuksia! Pinot alkaa olla niin massiivisia, että ihan kaikkia viestejä viime viikolta en ehtinyt edes lueskella. Eli jos kyselen jo kerrottuja juttuja uudelleen täällä, niin antakee anteeksi¿

Täällä oli puhuttu tuosta ulkona nukkumisesta/nukuttamisesta. Pitääköhän minunkin alkaa piiperöä kärrätä useamman kerran päivässä pihalle, kun nuo kunnon päikkärit ovat muuttuneet puolen tunnin uniksi. Vaunuissa nukkuu aina hyvin. Ihan joka päivä ei olla ulkona nyt oltu, flunssan takia.

Vähän liian hyvin tuntui menevänkin meillä nuo yöt, kun aikaisemmin niitä täällä hehkuttelin :D Nykyään nukkumaanmenosta on tullut kunnon taistelua, ei millään tyttö asettuisi muualle kuin syliin, ja vielä liikkeeseen. Viereen sitten nukahtaa, ja minulla alkaa olla hartiat ihan katkeamispisteessä, kun könötän sängyssä miten sattuu. Ja tämä nukahtaminen siis kestää " parhaimmillaan" 4-5 h, ja tapahtuu joskus keskellä yötä... Kesken unien jos tytön nostaa pinnikseen, niin herää siihen aina. Tuttikaan ei enää tuo unta kunnolla, senkin taika loppui. Tätä kestänyt siis reilun viikon nyt ja pelkään että tuli jäädäkseen¿ Piiperö on päivisin niin paljon hereillä, että illalla on mielestäni jo yliväsynyt. Lopulta joskus yöllä kun nukahtaa, niin nukkuu kyllä monta tuntia putkeen.

Noh, tässä tilitystä. Voisi kohta kirjan nitoa. Terkkuja kaikille!

gaijis ja piiperö 8 vkoa 3 pv

Vierailija
40/92 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tuohon galluppiin vastata: Meillä on täysimetys ollut kotiutumisesta alkaen. Sairaalassa jo aloiteltiin imetystä, mutta koska Paul joutui tarkkailuun pariksi päiväksi niin siellä sai sitä lisämaitoa pääasiassa. Itse sitten ahkerasti kävin pumppaamassa pienelle niitä ensitippoja, että lähtis maidontuotanto käyntiin. Ja niinhän se sitten lähtikin....Pikkuhiljaa tässä aletaan muutakin maistella, mutta tarkoitus olis imetyksellä pärjätä niin kauan kuin mahdollista.

Kiitos gaiole....toivotaan, että Paul suostuu olemaan kiltisti hoidossa, että uskaltaa toistekin lähteä ;)

Nyt tekemään vielä pikku askareita ennen kuin vaunuissa herätään....