Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~ Tonskien helmikuu ~*~*~*~

05.02.2008 |

Edellisellä pinolla oli jo sen verran mittaa, että aloitanpas uuden. Tässä viimeisimmät jutut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12254197&p=1&mpage=6&tmod…

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta odotuspuolelta on tonskien pino kadonnut vallan kokonaan, niin ajattelin tulla vilkaisemaan mitä tänne puolelle kuuluu! Olen toki käynyt vakoilemassa useinkin teidän juttuja, mutta en ole vaan kirjoitellut:)

Monella näyttäisi olevan jännät paikat! tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!

Ja uusiakin on tullut joukkoon!

Yritän teitä vetää mukaan plussajunaan, niin saataisiin o-puolellekin mukava ja aktiivinen tonskapino!!!!!

Onneksi Ull-maij selvisit säikähdyksellä ja r-testi näyttikin miinusta! Nyt vain onnea uuteen yritykseen:)

ON:Yhden kerran olen neuvolassa jo käynyt ja kuunneltiin ja saatiin kuulumaan hetkisen verran sydänääniä!! Nyt hiukan helpottaa, mutta torstainen np-ultra jännittää silti ihan tuhottomasti...

Viimeksi taas lauantaina näkyi paperissa vähän vaaleanpunaista..plaah..ja pahoivointi senkun jatkuu..lisäksi vielä flunssa, niin yskä ja limaisuus ei ainakaan vähennä oksennuksia..

Kovasti pelkään, että ultrassa näkyy turvotusta paljon ja kaikki ei olekaan kunnossa.. Ja usein olen nähnyt unia, että alkaa kova verenvuoto ja se on sitten siinä tämä raskaus..

Eli vielä en ole pystynyt kovin nauttimaan tästä.

No, taas tulin näköjään vaan valittamaan ;) täytyy siis poistua linjoilta.

Vielä kovasti toivotaan kaikille++++++++++++++++

T:Kamomilla rv 12+1 (neuvolan mukaan 11+5)

Vierailija
42/72 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei ja hellät tunteet!

Meillä on tehty tänään muutoksia kotosalla, eli meidän pikkuinen tytteli muutti omaan huoneeseen. Kyllä siinä pinnistä työnnellessä tuli äipällä tippa linssiin. Sanoin miehelle että kohta se jo muuttaa pois kotoa, nyyh ;)Ihan jännittää seuraava yö miten sujuu. Meillähän on tosiaan tyttöä unikoulutettu jo kolme viikkoa ja ollaan päästy yösyötöistä eroon. Pienet yökitinät hoituu taputtelulla ja tyttö nukahtaa saman tien uudelleen. Nyt vähän jänskättää että miten kuullaan vaikerrus meidän makkariin. Mutta jospa hyvällä tsägällä tyttö ei heräilisikään kertaakaan kun maitolähde ei olekaan samassa huoneessa ja tuoksut kulkeudu nenään.

Ja mikä parasta, me voidaan taas katsoa sängystä illalla telkkaria!

AA: Näin uutena tonskailijana pitääkin kysellä että kuinka pitkä aika teillä on vauvantekoa takana? Olet niin kovin pettyneen oloinen, tulee paha mieli puolestasi :(

Poppis: Teillä ainakin pilke silmäkulmassa puuhastellaan. Mieskin ottanut ihan asiakseen :)

Sonteri: Olen seuraillut heiniksien pinoa silloin odotusaikana ja olet sieltä tuttu. Meitähän on täällä ainakin kolme joilla on samanikäiset vauvelit; sinä, minä ja Koala. Kiva juttu. Olen tosi iloinen raskaudesta, tapahtui se milloin tahansa, mutta välillä on tullut sellainen fiilis että olishan se kivaa saada tällä kertaa talvivauva. Eli yritykset ensi talvea kohti!

Olenko ymmärtänyt oikein että teillä tulee hieman pidempi muuttomatka?

Koala: Jees, tosi siistiä että säkin tulit tänne! Tulee ihan mieletön tunne kun näkee tuttuja nimimerkkejä :) Kun odoteltiin yhdessä ja pelättiin tietenkin sitä kuuluisaa ilkeää km-peikkoa. Onko sulla muuten km-pelko yhtään hälventynyt? Kun kuitenkin kerran on tässä jutussa onnistunut. Musta tuntuu että tällä hetkellä en pelkää, mutta jos raskaaksi tulisin niin eiköhän se vanha ilkimys km-peikko sieltä nostaisi päätään...

Heh, oot tilannut jo testit valmiiksi. Mäkin mietin että pitäiskös ihan varmuuden vuoksi tilata mammaksilta ovistikut.... apua! :D

Viipuli: Kuulostaa kyllä aika merkilliseltä tuo sun ovistikkuilut. En halua mitään turhia toiveita herättää, mutta ethän vaan olis raskaana. Kuten varmaan tiedät, niin raskaushan saattaa näkyä myös tikuilla. Voiskos se jo näkyä jos olisit sen ensimmäisen vahvan viivan aikaan raskautunut...?

Hieno homma että olet saanut gradua eteenpäin! Joskus se motivaatio löytyy ihan pikkuasioista, kuten uudesta tietsikasta. Minkä alan gradua teet, jos saa kysyä. Meillä nimittäin mies vääntää parhaillaan tekniikan kandintyötä ja se on välillä aika tuskaista :)

Tuota mä juuri pelkäänkin että yhden kierron jälkeen olen kuin tulisilla hiilillä ja suunnilleen porun kylppärissä sidepaketti kädessä, heh. Vaikka järkikin sanoo että esikoinen on vielä tosi pieni ja imetänkin vielä mikä saattaa heikentää kykyä tulla raskaaksi, niin silti tunteet menee edelle. Mutta onneksi täällä on muita piinailijoita jotka ymmärtää tätä hulluutta!

Adelein: Nonni, nyt säkin olet täällä :) Sulla kävikin hurja juttu noiden lugejen kanssa, huh! Onko niissä yleensäkin sivuvaikutuksena rytmihäiriöt? Lugethan paksuntaa kohdun limakalvoa käsittääkseni? Onko tuo ohut limakalvo ihan pysyvä vaiva vai vaihteleeko se kierroissa? Mä en oikein tunne tuota lääkitystä ollenkaan. Meillähän käytettiin myös hormonihoitoa raskautumiseen, clomifenia. Mutta siinä edesautetaan munarakkulan syntymistä. Tsemppiä kovasti petipuuhiin!

Pikkuemilia: Kiva kun tulit mukaan! Sinä oletkin pitkäkiertolainen. Toivotaan tärppionnea kovasti nyt kierron puoliväliin :)

Han: Alkaako kuume jo helpottaa? Siis se oikea kuume, heh.

Kamomilla: En sinua tunne, mutta onnea kovasti täältäpäin odotuksen johdosta! Voi vie vaan meidät mukanasi sinne odotuspuolelle niin saadaan sinne tonskien pino pystyyn! Mä oon ainakin ihan vietävissä, heh :)

Hienoa että olet päässyt vauvelin sydänäänet kuulemaan. Sulla kuulostaa kaikki olevan niin hyvin että toivottavasti huoli kohta alkaa vaihtumaan iloksi. Mä tiedän tuon tunteen kun paperiin tulee vaaleanpunaista, tuntuu että sydän pysähtyy. Minulla vuosi ekassa raskaudessa hematooma kohdussa viikolle 13 asti ja sitä vuotoa tuli PALJON! Kaksi keskenmenoa kokeneena ei odotukset olleet kovinkaan korkealla. Mutta kaikki meni hyvin loppujen lopuksi, toivotaan että sinullakin! Tsemppiä!

Palailen huomenna kertomaan miten meillä tytön eka yö omassa huoneessa sujui. Äippää jännittää kyllä kovasti :)

D.O. ja tytteli 6,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiertoni on nyt jopa lyhyt mitä mulla ennen ekaa oli. neiti sai alkunsa 53 päivän kierrosta. kyllä sitä ovulaatio voi siis olla vaikka onkin pitkä kierto, vaikka muuta olenkin kuullut.

Aikoinaan 18v aloitin pillerit just sen takia kun kierto oli 40-60pv. kerkesin niitä syömään 24v asti kunnes tajusin etteivät ne sovi minulle. verenpaine oli noussut huiman korkealle. Lopetin heti siitä kierrosta. oltiin jotain neljä kuukautta kumiehkäisyllä ja tuli olo, että antaa vauvan tulla. Heti tärppäsikin. Mulla siis kerkesi olemaan yhdet menkat siinä välissä.

Nyt on ollu puolen vuoden aikana (neiti jo 10kk kun ekat alkoi) jopa 35 päivää väliä vähimmillään.

Siinä mielessä jännä ollut katsoa että mikä tämä mun " oma" hormoonitoiminta on ollut, kun viimeksi ollut 18v omaa hormoonitoimintaa. Sillon kyllä varmasti vaikutti sekin että olin niin alipainoinen ettei menkkoja tullut.

Vierailija
44/72 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen yö omassa huoneessa tytöllä nyt takana ja ihanasti meni! Tyttö meni tapansa mukaan unille klo 20 ja klo 00.40 herättiin pieneen vaikerrukseen. Mies meni taputtelemaan tyttöä ja hän simahtikin nopeasti. Aamulla heräili kuuden aikoihin ja aloitettiin jo aamupuuhat :) Ja tää mamma oli niiiin pirteänä kun oli saanut nukkua! Yleensä herään jokaiseen peiton kahahdukseen ja äännähdykseen joita tyttö pitää.

Ja siis mikä parasta, me saatiin katsoa telkkaria omassa sängyssä miehen kanssa ihan rauhassa. Kyllä siinä olisi varmaan juhlan kunniaksi muutakin puuhasteltu, mutta kun menkat vähän häiritsee puuhailuja :)

Pikkuemilia: Kyllä tosiaan juu voi ovuloida ihan normaalisti pitkäkiertolaisenakin. Minulla on muutama ystävä joilla on pitkä kierto ja ihan normaalisti ovat raskautuneet. Ja olethan tosiaan itsekin raskautunut ja vielä noin nopeasti ehkäisyn lopettamisen jälkeen :)

Mukavaa päivää kaikille. Meillä tyttö on päiväunilla ja sain juuri laitettua nakkikeiton kiehumaan. Myöhemmin päivällä täytyy lähteä vielä tekemään lenkki rattailla ja katsomaan lintuja ynnä muita luonnonihmeitä.

DreamOne

Vierailija
45/72 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille teretulemast, mukaan mahtuu hyvin, meillä on ihan superihana porukka täällä, ollaan treffejäkin järjestetty monasti.

D.O: meillä on yritystä nyt lokakuusta, tosin mulle tehtiin loophoito sillon lokakuussa joten raskautumisen mahdollisuus silloin oli ihan minimaalinen että kait marraskuusta vois laskea oikean yrityksen.

Ekan tytön tekemiseen meni yhteensä 9 kk jossa ensn 4 kk sitten tuli taukoa ja sitten 5 kk ja niin sai pieni Aino alkunsa.

Suosittelitte sitten mulla sitä omppuviinietikkaa, voi hyvät hyssykät minkä makusta myrkkyä, meillä on isot lasit johon menee reilu3 dl ja sekotin siihen määrään sen korkillisen ja hrrrrrrrrrr, vieläkin menee kylmät väreet oli meinaan niin hirveen makuista, ehkä mä jotenkin kestän sen koska niin kovasti sitä pientä tähän taloon toivon.

tsemppiä piinailijoille, ainaskin sonterilla oli jännät paikat, ja muillekkin vaikka nyt just en muista kaikkia !

aa 6/26-27

Vierailija
46/72 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=D87093] Jeps, jeps... Eipä mulla mittään sen kummempaa asiaa ole, pinoamme vaan tässä nopsasti nostelen ja jotain hömppää kirjoittelen:)

Tervetuloa tonskailemaan Adelein ja pikkuemilia! Mukava, kun saadaan uusia vauvakuumeilijoita tänne meidän pinoon!!!

DreamOne pohdit, että olisinko jo raskaana. Mä oon kanssa kuullut, että ovistesti voi näyttää raskauden. En kuitenkaan usko, että vielä raskaana olisin, vaikka sainkin ne kaksi (tai kyllä niitä kuitenkin varmaan yksi oli...toinen oli " vähän" tulkinnallinen) ovisplussaa. Toivottavasti kuitenkin nyt tulisin tässä kierrossa raskaaksi:) Luulisin, että se oikea ovis oli tänään:D Mää huudan ja kovaa, jos nyt ei tärpännyt! Niin ja kyselit, että minkä alan gradua teen... Teen kasvatustieteiden gradua, valmistun luokanopettajaksi:)

Anteeksi, nyt en kerkiä tämän enempää kirjoittelemaan. Mutta ihan kaikille mukavaa keskiviikkoillan jatkoa! Niin, ja paljonpaljon plussatuulahduksia!

~ ♥ ~ Viipuli, kp 18/30 tai jottain ~ ♥ ~

Vierailija
47/72 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]Laitetaanpa oikein väriä pitkästä aikaa..=)

Johan tää vauvanteko alkaa työstä käymään! =D Huomenna miehulille laitetaan kipsi jalkaan ja sen pitää olla mahdollisimman paikoillaan sen kanssa eli meidän puuhastelut loppuu nyt tähän päivään. Kaipa se sitten riittää..=)

Sonterille kärsivällisyyttä piinailuun..vai joko on pari pakettia testejä mennyt? ;)

Koala, pikkuemilia ja Adelein tervetuloa palstailemaan! =)

Viipuli oli saanut läppärin ja tekee gradua! Jey! =) Jospa se pitäisi aina touhukkaana piinailun keskellä..=)

Kamomilla: voi kun saisit rauhan nauttia raskaudesta! Ei sen puoleen..mä en oo vielä edes raskaana ja mäkin jo hermoilen, että kaikki ei silti tule olemaan kunnossa...=D Voi meitä. Tänäänkö sulla on np? Toivottavasti kaikki on mainiosti! =)

DO: hienoa, että teillä tytön siirtyminen omaan huoneeseen sujuu hyvin! =) Mekin siirrettiin tytteli vasta kolmisen viikkoa sitten omaan sänkyyn ja sit omaan huoneeseen aika nopeaan..kaikki meni kyllä loistavasti ja se nukkuminen on kyllä IHANAA itsellekin! =)

AA: joo mä en viitsi edes ajatella sitä etikkaa vielä..Kai mäkin alan sitä sitten yökkäillen kokeileen jos nyt ei oo tärpänny..=) YYHHHH

Nyt pitää mennä tekemään legoja lattialle..=) Kauheesti plussatuulia kaikille aina vaan..=)

t. poppis kp15/~34

Vierailija
48/72 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=D87093] Ihanata ystävänpäivää rakkaat Tonskaliinit <3

~ ♥ ~ Viipuli kp 19/30 ja poitsu 10kk+ ~ ♥ ~

Vierailija
49/72 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis en oo vielä yhtään testiä tehnyt. Ollaan tässä oltu menossa Miskan kanssa ja huominen on eka päivä ettei oo mitään suunnitelmia/menoja. Parempi niin, etten kerkee miettii koko ajan mahdollista raskautumista.

DreamOne joo muuttomatkaa tulee sellaset reilut 400km. Helsingistä Liperiin (Pohjois-Karjalassa Joensuun naapurikunta). Viime yönä näin painajaista, et keittiön kaakelit olit laitettu väärin päin ja tapetitkin miten sattuu seinille. Lisäks ite kaakeloin seinää sämpylän puolikkailla, oli miusta siinä unessa loistoidea. ;o) Nyt se sit rakennusstressi iski ilmeisesti, kun koko talo alkaa olla melkis valmis.

AA miekii join tässä kierrossa sitä omppuviinietikkaa. Aluks tosiaan tökki, mut sit laitoin sitä hunajaa sekaan niin se vähän helpotti alassaantia. Ei se kyllä siltikään mitään herkkuu oo. Tosin mitä sitä ei tekis, et raskaaks tulis.

Alamahaa juilii menkkamaisesti edelleen. Maidon tulossa en oo havainnu muutoksia , sillä yleensä tässä vaiheessa heruminenkin on jotenki hitaampaa, mut sitä en oo huomannu. Siinä miun tän hetken tuntemuksia....

Sonteri kp30/31-33 yk4

Vierailija
50/72 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin: niskaturvotusta 0.7 ja kaikki elimet mitkä pitikin näkyä, nähtiin=)

Ihanan huojentunut olo!!!! Jospas nyt pystyis nauttimaan tästä raskaudesta..

Istukka tosin on kohdunsuulla, eli sieltä löytyi se lopullinen tuhruttelujen syy.

LA:kin pysyi samana kuin neuvolasta annettu.

Nyt vain pikainen käynti.

Plussatuulia puhaltelen kaikille *puuuuuhhhh* ++++++

Kamomilla rv 12+0

Vierailija
51/72 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AinoAurora: Teillähän kuitenkin ihan kohtuullisen ajan sisällä on ensimmäinen saanut alkunsa, joten toivotaan ettei kakkosta tarvitse kovinkaan kauaa odottaa. Raastavaahan se odottaminen on, kun sitä niin kovasti toivoo, että saisi jo alkaa odottaa sitä ihanaa pikkuista.

Se omenaviinietikka on muuten ihan kauhea makuista! Mulle appiukko antoi sitä raskauspahoinvointiin, mutta en vain saanut sitä alas yhtään. Olipa kiva aina kierrellä ja kaarrella kun hän kovasti kyseli että onko omenaviinietikka maistunut! :D

Viipuli: Aaa, ok. Mutta se yksikin ovis riittää, joten kovasti tsempitystä sinne! Tsemppiä kovasti gradun tekoon! Opettajan työ on haastavaa, mutta ah niin antoisaa. Ja muksut on vaan niin kivoja.

Poppis: Teillä täytyy vaan sun tehdä hommat, heh :) Ei kun oikeesti, ikävää kun teillä jää puuhastelut nyt puoleen kiertoon, mutta toivotaan tietty että tärppi käy. Meillä sujui kyllä yllättävän hyvin tytön siirto omaan huoneeseen. Tosin mun intoani vähän latisti se, että ystäväni kertoi lukeneensa että kätkytkuoleman vaara on olemassa vielä yhteen ikävuoteen asti. Mutta ei meillä niin huono tuuri voi olla. Ja ei kai siinä niin hirveästi ole tehtävissä jos sellainen karmea tilanne eteen tulisi, vaikka vauva nukkuisikin samassa huoneessa...?

Minkä ikäinen tytteli teillä muuten on?

Sonteri: Ohhoh, aikamoisen elämänmuutoksen teette! Hienoa, että nuorilla perheillä on rohkeutta muuttaa hiljentyville asuinalueille. Yleensä pääkaupunkiseutu vetää töiden ja korkeampien palkkojen vuoksi. Mutta ihana ratkaisu teille! Mua naurattaa ihan kauheesti tuo sun sämpylöillä tapetointi! :D :D Siis aivan tajutonta :D Taitaa joo olla pientä stressiä teillä muutenkin kuin raskautumisen tiimoilta. Tuuhan kertomaan heti miten sun kierrossa käy.

Oletko muuten ajatellut imettämistä raskauden aikana, mikäli tulet raskaaksi? Sitähän ei suositella, mutta mä jotenkin ajattelen että haluan jatkaa imetystä raskaudesta huolimatta. Olen kuitenkin päättänyt imettää siihen asti kunnes tyttö täyttää vuoden, eli heinäkuuhun. Jostain olen lukenut ettei imetyksessä mitään estettä raskaana ole, jos vain äiti voi hyvin ja kokee että energia riittää kaikille osapuolille.

Kamomilla: Onnea tuhannesti ihanista ultranäkymistä! Mahtavaa! Jospa uskaltaisit nyt paremmin nauttia raskaudesta. Ja kun vuodonkin syy selvisi. Nyt vaan uskoa siihen että kaikki menee hyvin! :)

Omaa napaa: Menkat alkaa tekemään päätöstään, joten olenkin vihjaillut miehelle että voitaisiin nauttia kahdenkeskisestä ajasta tänään illalla tytön mentyä unille. Mies on kyllä ollut ihan messissä :)

Kävimme myös tänään ostamassa tytölle turvaistuimen autoon, turvakaukalo on alkanut jäämään hieman pieneksi ja tyttö kampeaa koko ajan hereillä ollessaan ylöspäin. Nyt matkantekokin taittuu kivemmin. Meillä turvakaukalo on Graco ja olin ihan varma että ostamme samanmerkkisen istuimenkin. Mutta lastentarvikeliikkeessä oli alennuksessa Brion Zento-istuin, ovh. oli 299 ¿. Satasen alennus oli. Briosta olen lukenut aika ristiriitaista palautetta ja aluksi hirvitti. Mutta istuin tuntui tukevalta ja oli huomattavasti turvallisemman oloinen saman hintaluokan istuimiin verrattuna. Toivotaan nyt että on hyvä ja turvallinen. Kokeilimme sitä kotona ja tyttö istua nökötti niin ison näköisenä selkä suorana :)

Mutta nyt iltapuuron keittoon!

D.O

Vierailija
52/72 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi oli kamomillan pikkuinen kunnossa. Toivottavasti raskauden kuluessa istukka nousee sieltä alhaalta ylemmäs niin ei tarvitse sitä sitten koko ajan jännittää.

Hyi..kai se olisi sitten itsekin aloiteltava omenaviinietikkaa jos nyt ei tärppää. Greippiä kyllä jo söin mutta taisin syödä innostuksissani liian aikaisin.

muutoma on jo kysellykin että kuinkas pikku kakkosen laita. yllätys taitaa olla suuri kun olen vaan vastannut että katotaan millon nappaa. Vissiin odottavat kieltävää vastausta :)

Vierailija
53/72 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä.

DO: En nyt piä sitä suuren saavutuksena muuttaa maalle. Oon sieltä kotosin ja iteasiassa muutetaan ihan miun vanhempien naapuriin. Miun velikin perheineen rakens jokunen vuos takaperin sinne eli nekin on sit naapurissa. Oon ite muuttanu vasta 2001 Helsinkiin eli en oo kerinny oikein missään vaiheessa kunnolla kotiutuu tänne. Mies tosin on jo asunut yli kymmenen vuotta täällä eli sille se on isompi juttu. Ollaan molemmat laboratoriohoitajia eli töitten puolesta on ihan sama minne muuttaa. Palkka on joka puolella lähes sama ja töitäkin löytyy nykysin mistä vaan.

Joo sen miun unen sämpylän puolikkaitten laatottaminen keittiön välitilaan oli kyllä todellista mielikuvituksen tuotetta. Ihan itekkin ihmettelin mistä moista olin uneeni keksinyt. Luotan kyllä meijjän kirvesmiehiin (miun kaks setää), ettei tää stressi siitä johdu. Ja muutenkin tää etärakentaminen on aika rentoo ollu. Taitaa vaan jännittää se omaan kotiin muutto ja minkä näkönen siitä nyt sit oikein tulee.

Oon ajatellut jatkaa imetystä, jos nyt tässä sattusin raskaaks tulemaan. Ainakin vuoden ikään ajattelin imettää ellei sitten Miska päätä lopettaa tai tuu muuta estettä. En haluu, et se on Miskalta pois, jos uus vauva ois tulossa. Kyllä mie uskon, et jaksan. On tuota ylimäärästä mistä nipistää... ;o)

Nyt taidan painuu petiin, et kerkii jonnii aikaa nukkuu ennen kun poitsu herää ruokailemaan.

Sonteri kp30/31-33 yk4

Vierailija
54/72 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen piipahdus, sillä kohta on pojan ekat " päivä" unet nukuttu. Joo, meillä nukutaan n. 19.30-06, ja sitten heti kasin maissa pikkuiset unoset. Onneksi mies herää aina pojan kanssa kuudelta, ja itse saan nukkua vielä ainakin seiskaan. Oon meinaan illanvirkku ja aamuntorkku, joten ihan ei mee lapsosen kanssa samaan rytmiin... ;)

Täällä tätiä odotellessa, sillä kehitellyt raskausoireet ovat kdonneet, ja olo on lähes normaali. Maanantaina testaan, jos ei oo vuoto alkanut. Lähdetään nimittäin Tukholmaan, ja laivalla olisi tietty kiva syödä kaikkea hyvää ja nauttia pari lasia viiniä.

Oli kyllä kohtuu voimakastakin pahoinvointia muutamana päivänä, ja aikamoinen päänsärky, mutta taisivat johtua jostain ihan muusta. Toiveet nousivat hetkeksi korkealle, vaikka tärppi heti olisi kyllä ollut varsinainen ihme. Nyt vaan jotenkin tuntuu, että en ole raskaana, ja tietäisin, jos olisin. Siispä ihan hyvillä mielin ajatukset jo seuraavaan kiertoon.

Jaahas, nyt rätisee itkuhäläri, siis menen...

Koala kp 32/30-35, yk1

Vierailija
55/72 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tulla tänne toivottelemaan kaikille onnea vauvan teko-touhuihin. Olis niiiin kiva saada lisää tonska-odottajia, vaikka taidankin (toivottavasti) itse siirtyä kohta vauvapuolelle :)

Joel taitaa heräillä, paremmalla ajalla lisää!

Henna, Joel melkeen 1v ja Ninni 36vko

Vierailija
56/72 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sonteri: mekin muutettiin joulukuussa tänne maalle. Minä itse olen maalta kotoisin ja mies muuten vaan halusi maalle asumaan. Hän on ikänsä asunut kaupungissa kerrostalossa mutta ehdottomasti halusi mummola kokemusten perusteella maalle. Hyvin ollaan viihdytty. Puuhommia mies tehnyt ja minä lämmittelen puuhellaa. Pari vuotta vanha talo ostettiin joten ei pitäisi olla remppaakaan. Nyt olen vaan tuota homeongelmaa meittin yt kun talo " muovipussissa" eikä ilmastointia kunnollista. nyt kun oli kosteat ilmat kosteus prosentti sisällä 65%. Tänään 50-55%. Onneksi tämä talo ei ole ollut kuin meidän aikaan eli pari kuukautta koko aika asuttuna joten toivottavasti ei olla keritty vielä mädännyttämään. Aikomuksena korjata huippuimuri ja ikkunoihin laittaa ilmastoinnit.

Tuosta imettämisestä. Ilmeisestikin kannattaa sitten syödä paljon kalkkia koska sitähän sikiö ja maidonimijä eniten äidiltä käyttää. Yksi äiti sanboi erääsä kerhossa että oli tullut raskaaksi kun edellinen 6kk ja aikoi jatkaa imetystä. Ongelmana vaan oli kun raskaus alkoi ei esikoinen suostuntu enää rintaa syömään. Epäili että maidon maku muuttui. Tämä siis kuultua tietoa.

Eilen tuli petihommia harrastettua mutta tuntui jotenkin " tekemällä tekemiseltä" , kun nyt on hyvät päivät ja nyt olisi " pakko" .

Vierailija
57/72 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tän viestini ekaks vahingossa tonne lokakuisten pinoon, ei taida olla mun päivä tänään....

Tää kierto on kyllä ollu mitä uskomattomin. Sain luget lopetin luget, sain hiivatulehduksen, tulin hirveään yskään ja nyt alavatsaa nipistelee inhottavasti ja housuun tulee pikkuisen kirkasta vuotoa. Kp on 24/28-30 ja ovis + oli 27pv kierron mukaan, eli saattaapi olla täti taas sitten tulossa... Nyt ei oo kyl mitenkään superisti ollu muutenkaan toiveet ylhäällä, niinku yleensä, mut kyllähän se aina masentaa kun täti tulee. Inhottaa et kaikki pitää tulla kerralla :( Veri voi kyl johtua tosta hiivastaki, koska alapää on vieläkin kipee, mut se ja sit tää repivä yskä ovat tuskin kovin hyviä vaudittamaan minkään kasvua tuolla, jos nyt muutenkaan olisi siellä mitään kasvamassa. Onko teillä muuten miten nopeasti parantunu tuo hiiva, ku nyt tuntuu jotenki et 3:n pv:n kuuri on jo takana ja yks päivä ollu välissäkin ja silti tuntuu et kaik ei oo okei tuolla alhaalla... Hajoon kilon kimpaleiksi jos tää on joku muu tulehdus, en millään jaksais nyt mitään ylimääräistä...

No maanantaina varmaan testaan, jos ei sitä ennen täti tule, koska viime kierrosta ainakin täti tuli tarkkaan oviksen mukaan.

Saanko esittää tyhmän kysymyksen eli mikä on dpo?

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Adelein yk 4 kp 24/28-30

Vierailija
58/72 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tultiin muskarista ja tyttö nukahti aivan rättipoikkinaisena, joten äippä saa hyvää aikaa itselleen (ts. nörtteilyyn!).

Adelein: DPO tarkoittaa Days Past Ovulation, eli kuinka montaa päivää on kulunut ovulaation jälkeen.

Inhottavia vaivoja sulla ollut! Voihan kurjuus. Hiiva on kyllä inhottava juttu. Minulla on ollut vain kerran hiiva, joten en osaa auttaa sinua paremmin tuossa jutussa. Mutta luulisi kuitenkin että oireet talttuisivat jo ensimmäisenä lääkepäivänä. Voihan olla, että sinulla on jokin emätintulehdus. Minulla todettiin papassa pari viikkoa sitten emätintulehdus, johon sain flagyl-nimiset lääkkeet. Se oli suun kautta otettava 7 pv:n kuuri. Minulla ei tosin ollut mitään oireita, joten tulehdus oli yllätys. Kyllä sun kannattaa ihan lähipäivinä mennä lääkäriin mikäli oireita vielä tuntuu. Yritä ajatella niin että hoidat itsesi kuntoon jotta vauva voi saada alkunsa. Tai toivotaan tietenkin että tässä kierrossa olisi jo tärpännyt! Ja tsemppiä vaikka potuttaa!

Sonteri: Mutta sehän on hyvä juttu että töitä on teille molemmille löytynyt. Kunnallisissa hommissa ainakin juu palkat tuntuvat olevan aika samoja, mikä on tietenkin hyvä juttu. Ja kun asuinkustannukset kauempana Helsingistä kuitenkin ovat varmaan hieman pienemmät, niin hyvin pärjää. Vaikka kyllähän se rakentaminen syö rahaa, huh. Mutta ihanaa kun pääsette kohta omaan uuteen kotiin :)

Mustakin tuntuu juurikin tuolta että haluan imettää vaikka raskaus alkaisikin. Mulla on todella runsas maidoneritys edelleen, joten uskon ainakin sitä riittävän. Mutta niinkuin pikkuemiliakin sanoi, se ei aina ole itse päätettävissä. Vauva tosiaan saattaa alkaa hylkimään rintaa kun maku muuttuu. Ja varmaankin kalkkilisä ei ole pahitteeksi. Mutta mietitään tätä sitten jos meille se pieni vauvanalku suodaan.

Koala: Teilläkin on aamuvirkku vauva. Meillä heräillään yleensä kellontarkasti klo 6.50, joskus jopa kuuden aikaan. Mutta mua ei se haittaa, kunhan saa vaan nukuttua ilman katkoksia. Onneksi nyt unikoulun aikaan mies on ottanut asiakseen yöheräilyn, niin mä sitten herään tytön kanssa aamusta ylös. On vähän pakko jakaa näitä vuoroja, muuten ei jaksa.

Toivotaan että sulla olisi punaviinit kiellettyjen listalla ensi viikolla ;)

Henna: Kiitos tsempityksistä! Sitä tarvitaan :) Ja onnea teille lähestyvään h-hetkeen!

Mukavaa viikonloppua kaikille tonskailijoille!

D.O.

Vierailija
59/72 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tartte ainaskaan kuukauteen pohtia raskaus/imetys yhtälöä. Sieltähän se täti kurvas illalla kylään kirkkaan punasella ferrarilla. Tuli vielä niinku himppusen etuajassa eli ei sitä ovista varmaan sit tässä kierrossa ollu. Onneks tässä kierrossa systemaattisesti pidin ajatukset kurissa ja en koko ajan rakennellu pilvilinnoja. Nyt ei oo läheskään niin paha ketutus kun kuukaus sitten.

Adelein siuta kyllä koetellaan. Toivotaan nyt et se oli vaan sitä hiivaa ja limakalvot vaan vaatii aikaa rauhottuu.

PikkuEmilialle onnea " uuteen" kotiin. Vaikka jo pari kuukautta siellä ootte asustelleleet.

Meillä sitten koko porukka ollaan flunssassa. Torstai-iltana iski kaikkiin meihin. Aika hyvin. Miskalla vuotaa nenä, miula on vasen poskiontelo täynnä tavaraa, joka pyrkii ulos ja mieskii niiskuttaa. Sekii vielä tähän taas epäonnisen kierron päälle. PLÄÄH.... Ei taas oikein jaksa uskoo, et meille sitä toista vauvaa missään vaiheessa suotas. Katseet siis uutta kotia kohti ja suuntaan tarmoni sen sisustamiseen.

Kohtahan tässä on puol vuotta jo yritystä taas takana.

Kovasti plussatuulia teille muille++++++++++++!!!!!!!!!!!!!!!

Sonteri kp2/30-33 yk5

Vierailija
60/72 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni taas vahingossa väärin. Oli tuo vauvapuolen alotus.

Seko, mikä seko!!! ;o)