Kannatti se hankkia tämä akateeminen koulutus, kun palkka 2800/kk
maineikkaassa yrityksessä, eikä lisää tiedossa, yt-neuvotteluja vain.
ÄRINÄÄ ja PURINAA..
Kommentit (91)
Työpaikallani olevat varatuomarit saavat 3400€.
antaaksi vain ap, mutta en voi sinua edes sääliä. Sinun asenteesi "käsien likaamiseen" on kuvottava.
Olen hoitaja ja juuri sinunlaiset potilaat tekevät työstäni sellaisen, että vaihdan alaa. Ei arvosteta muuta kuin akateemisia, mutta ollaan kyllä vinkumassa kun on pikku pipi. Tai kun lapsi on kuolemaisillaan niin meitä tarvitaan.
Kun paskaa pukkaa pöntöstä ja putki repeää ja talo on veden vallassa niin itketään ja rukoillaan putkimiestä töihin. Mutta silti kehdataan alentuvasti puhua duunariammateista ja siitä, että itse ei ainakaan paskahommiin alkaisi.
Itse arvostan ihmisiä, jotka tekee työtä ja hoitaa hommansa hyvin. Ap.n asenteissa on kyllä korjaamisen varaa. Mutta älä huoli, elämä kyllä kouluttaa. Muista joskus vanhainkodissa maatessasi mainita hoitajille, että et olisi ikinä alkanut tällaiseen paskaduuniin vaan olet akateeminen. Saat varmaan kaikkien kunnioituksen mielipiteistäsi.
Yritän lopettaa tällä palstalla roikkumisen ja etsiä motivaatiota kouluttautua uudelleen. Siitäpä seuraakin yllätys eli MINNE GOOGLE MINUT JOHDATTAA?!? AV:lle tietenkin...
Taisit vetää herneen pahasti nenään? Tarkoitin oikeasti mitä sanoin, en likaisi käsiäni, koska olen itse sen verran mukavuudenhaluinen. Arvostan mm. sairaanhoitajia jopa enemmän kuin OMAA AMMATTIKUNTAANI. En jaksaisi sitä työtä itse tehdä. Kaikki muu on osaltasi kuvitelmaa, sekä akateemisen ajattelutavan sterotyyppeihin läntäämistä.
ap
Keskipalkkojen yli useimmilla. Olen pitkästä aikaa töissä, toimittajana, palkka välillä vajaa 2800, välillä noin 2300 työtehtävistä riippuen, ja olen ollut todella tyytyväinen!
Kotona lapsia hoitamassa ollessa on hämärtynyt, miten hirveästi ihmiset tienaavat ja vaativat nykyisin. Ap, sinä ansaitsisit varmasti enemmän, en sitä tarkoita, mutta kun jotkut eivät ole tyytyväisiä paljon suurempaankaan palkkaan.
Ne putkimiehet saavat itse määrätä palkkansa, koska monia ei se homma kiinnosta, heidän etunsa. Jos miettii vaikka sairaanhoitajia, minusta tekevät vastuullisempaa ja raskaampaa työtä kuin joku mies jossain metallihommissa, ja tienaavat paljon vähemmän. Tuo on minusta väärin.
Olen yrittäjäperheessä kasvanut ja tottunut tekemään paljon töitä ilmaiseksikin, niin vajaa 3 tonnia akateemisella koulutuksella tuntuu tosi paljolta. Ja kun mieskin on pienyrittäjä, rakastaa työtään ja hyvin pärjätään, mutta ei ikimaailmassa päästä tuollaisille palkoille, mitä täällä on mainittu. Mihin ihmeeseen te rahanne saatte tuhlattua.. Meillä velkaa vielä 80 tonnia, hyvin on näilläkin palkoilla saatu lyhennettyä. Kyllä olisi helppoa, jos molemmilla olisi vaikka neljän tonnin nettopalkat, paljon isommankin velan hujauttaisi maksaa äkkiä. (Vai mitä, nyt tuli vähän provosoitua..)
- missäpäin Suomea asutte? Useimmilla (kuten meillä) on asuntovelkaa paljon yli tuon 80 tonnia. Meillä yli 100 000. Siihen saan rahani tuhlattua.
Ja sille eräällä kuohujalle tuossa aiemmin vielä: en halua putkimiehiltä enkä muurareilta palkkaa pienemmäksi, vaan itselleni ja opiskelutovereilleni kohtuullisemman korvauksen työstä.
ap
työtahti on leppoisa, ei tarvitse tehdä koskaan töitä kotona, hyvät edut jne. Verotus pitää huolen siitä, että mielestäni ei kannata tienata 3000€ enempää, panos on silloin suhteessa liian suuri saatuun hyötyyn nähden.
Ap:n palkka on ihan normaalia vastavalmistuneen tasoa, eikä edes huonoimmasta päästä. Lohduttaudu ap sillä, että koulutettuna palkkakehityksesi tulee olemaan pidempää ja parempaa todennäköisesti kuin sillä hitsarilla, joka on uransa "huipulla" alle 30-vuotiaana. Noilla duunialoilla saadaan muutamassa vuodessa maksimipalkka ja sen jälkeen ei ilman erityiskoulutusta tai omaa firmaa isompiin tuloihin pääse. Sitten duuneissa yleensä alkaa palkat laskea iän myötä ja ovat yleensä aika raihnaisia ja pienipalkkaisia siinä vaiheessa, kun kuusikymppinen akateeminen repii vielä rahaa hyvässä työssään.
Tämä vähän karrikoiden, mutta tuohon suuntaanhan se menee.:)
Palkka on reilu 4100 €. Töitä ihan 1600 h/vuosi eli on 12 viikkoa lomaa. Ei tartte tehdä ylitöitä ja työ on kivaa! Etätöitä voi työehtosopimuksen mukaankin tehdä 400 h/vuosi. Se on sitten eri juttu, että tekeekö kotona töitä vai ei... Mulla on lapset 6 h/pv päiväkodissa etätyömahdollisuuden ansiosta.
Suosittelen lämpimästi opettajan pätevyyden hankkimista ja ammattikorkeakouluun opetushommiin tulemista!
T: FM
tollasilla palkoilla? vai huijaatteko?
kertokaapa mistä saa yli 4000 brutto ja millaisella työmäärällä, siis tuntia viikko.
lähden heti etsimään uutta työtä itselleni.
listataan siis parhaiten palkatut ja normaalityöajalla olevat työpaikat.
t. akateeminen jolla palkka ei koskaan yli 3000e
Vaan kun en ole vastavalmistunut, en lähelläkään sitä! Työelämää takana jo 10 vuotta (siihen päälle äitiyslomat).
ap
sori niin vaan se menee.
palkka ei ole koulutksesta kiinni, vaan siitä kuinka paljon tuotat tyonantajallesi.
Itse asun ulkomaillla ja tienaan euroissa bruttona varmaan sen 5000
Palkka muodostuu tuottavuuden illuusiosta ja se harvoin perustuu faktoihin. Ja tottakai koulutuksesta kuuluu maksaa. Mistä sitten pitää maksaa? Siitä että laiminlöi koulunsa? Fiksu voi olla ilman koulutustakin, mutta mielestäni se pitää erikseen siinä tapauksessa todistaa. Sen sijaan koulutettua voi pitää lähtökohtaisesti fiksuna ja pitää munia, että sen mielikuvan menettää. Tietysti se menee näin. Ihmisellä on elämässään aina taustalla näytöt ja koulut laiminlyönyt on lähtökohtaisesti laiskimus.
On se nyt kumma, kun ei koulutuksella muka mitään merkitystä ole. Miehetkö ttä teille toistaa, kun itse ovat häviämässä naisille koulutuskisassa? Elkää naiset menkö tuohon lankaan, että yhtäkkiä koulutus onkin merkityksetön, kun se ei olekaan enää miesten yksinoikeus...
sori niin vaan se menee.
palkka ei ole koulutksesta kiinni, vaan siitä kuinka paljon tuotat tyonantajallesi.Itse asun ulkomaillla ja tienaan euroissa bruttona varmaan sen 5000
siis ihan normaali opettajatutkinto? Minä olen miettinyt opettajan työtä, mutta peruskoulussa opettaminen ei hotsita...
Tutkinto siis on, kasvatustieteen opinnot puuttuvat.
Minäkin olen akateeminen. Olen ollut työelämässä oman alan hommissa vasta pari kolme vuotta vaikka ikää on jo hieman alle 30. Valmistuin alle vuosi sitten kun sain viimein gradun palautettua. Lapsia on kolme.
Nyt teen täysin koulutustani vastaamatonta rutiinihommaa. Ala on kuitenkin oma, mutta työtehtävä ei. Saan palkkaa 2400 € ja kyllä joskus mietin, että turhaa olen tutkintoni hyvin arvosanoin suorittanut. Toisaalta en ole koskaan kyseenalaistanut opiskelua, sillä teen sitä siksi, että oikeasti haluan oppia uusia asioita. Nytkin opiskelen lisää työn ohella. Toivon, että lähiaikoina voin siirtyä työtehtävään, joka olisi lähempänä osaamistani.
Myönnän kuitenkin etten ole tällä hetkellä tyytyväinen työtehtävääni tai palkkaani.
Nyt antaisin aika paljon rauhallisesta rutiinityöstä, kun lapset on kuitenkin vielä pieniä.
ennen kuin aloitte opiskella?
Jos rahan perään on niin kannattais ottaa tällaisista asioista selvää.
Eräs pienipalkkainen duunari, joka tekee juuri sitä työtä, mitä haluaa. Ja tiesi etukäteen, että näissä hommissa ei rikastu.
Ammattikorkeakoulussa opettajaksi voi päästä myös ilman noita pedagogisia opintoja, mutta ne on suoritettava 3 vuoden sisällä töitten aloittamisesta.
Mulla oli pohjalla 10 opintoviikkoa (ei pistettä) aikuiskasvatuksen opintoja. Niidne päälle siis tuli 60 pisteen verran opettajaopintoja ammatillisessa opettajakorkeakoulussa (niitä tarjoaa esim. JAMK, HAMK).
Suosittelen! Aikuisten opettaminen on mukavaa ja palkka + lomat on hyvät! :)))
siis ihan normaali opettajatutkinto? Minä olen miettinyt opettajan työtä, mutta peruskoulussa opettaminen ei hotsita...
Tutkinto siis on, kasvatustieteen opinnot puuttuvat.
Palkka muodostuu tuottavuuden illuusiosta ja se harvoin perustuu faktoihin.
Ihmisellä on elämässään aina taustalla näytöt ja koulut laiminlyönyt on lähtökohtaisesti laiskimus.On se nyt kumma, kun ei koulutuksella muka mitään merkitystä ole.
Palkka juuri perustuu tuottavuuteen, siihen miten saat tuotettua rahaa tyonantajallesi. Se että et nuorena saanut korkeaa koulutusta ei tarkoita et olet laiskimus. Olet laiskimus jos et tuota tyonantajallesi.
t: kahden entisen sijaislapsen tuttava. heillä isä kuoli ja äiti ryhtyi alkoholistiksi. kouluja eivät voineet käydä. -- sellainen vain se tilanne oli.
Kummatkin lapset kuitenkin paiskovat tyotä toden teolla sen kun ehtivät. Yksi menestyi pankissa toimistoalalla ja sai nopeasti vaativampia tehtäviä, toinen oppi itsenäisesti hesbergerin kaltaisessa ketju ravintolassa ja eteni ketjun aluelliseksi johtajaksi. He kummatkin opiskelivat tyopaikan kautta koko ajan sen kuin ehtivät ja ovat tänään vailla minkäänlaista tutkintoa.
Mutta rahaa heillä on.
Kyllä rahalla kuitenkin edelleen on arvoa kannustimena. Jos yrittämistä ja työteliäisyyttä tai vaikkapa kokonaan uusia innovaatioita ei palkita lainkaan, sillä voi olla hyvinkin epämotivoiva vaikutus. Suomessa tarvitaan mielestäni myös hyvin palkattua työvoimaa ja mahdollisuuksia hyviin ansioihin, jotta tänne vastaisuudessakin saadaan jäämään/muuttamaan innovoivia ihmisiä ja esim. Nokian kaltaisia yrityksiä yritysverotuloja tuottamaan. Ilman Nokiaa ja sen ympärille syntyneitä yrityksiä valtiomme olisi jäänyt paljosta paitsi.
Kunnioitan myös johtajia, jotka jaksavat luotsata näitä yrityksiä. Siksi en osaa kadehtia heidän palkkojaan.