Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatti se hankkia tämä akateeminen koulutus, kun palkka 2800/kk

Vierailija
18.11.2008 |

maineikkaassa yrityksessä, eikä lisää tiedossa, yt-neuvotteluja vain.

ÄRINÄÄ ja PURINAA..

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Vierailija
82/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit olleesi juuri 6 vuotta kotona lapsia hoitamassa. Miksi kuvittelet repiväsi huippupalkkoja jos olet ollut niin pitkään kotona? Oli koulutus sitten mikä tahansa. Kuudessa vuodessa kiipijät ja työpaikan vaihtajat (kuten minä) ovat päässeet hyville liksoille, mutta jos olisin ollut 6 vuotta kotona niin olisin auttamatta kehityksessä jäljessä. Pohjalta se on kuules jokaisen aloitettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehensä palkan ja ylpeilivät sillä. Säälittävää.

se edellinen

i]Minä ainakin olen ottanut sen esille tässä keskustelussa EPÄKOHTANA, meillä on molemmilla akateeminen koulutus, työkokemusta ja monenlaista plussaa työrintamalla mutta hups, miehelläni on pari tonnia parempi palkka. Reilua?

ap

[/quote]

Vierailija
84/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko reilua, että minulla ja miehelläni samalla koulutustasolla on 6000 euron ero palkassa. Itse olen samanverran kouluja käynyt kuin mieheni. Kyllähän tähän samaan törmää akateemisessa maailmassakin. Ihan on kokemusta lukeneistakin ihmisistä, kuten vanhemmistani ja sisaruksistani. Enkä ole huomannut, että he sen fiksumpia olisivat kuin kukaan muukaan, rakkaita minulle silti.

Vierailija
85/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on esim sosiaalisesti lahjakkaampia ja hakeutuvat paremmin palkattuihin johtotason tehtäviin, joihin ei todellakaan kaikki sovellu. Ei se ole tutkinnosta kiinni.

Ja ap:n mies on ollut työelämässä nekin vuodet kun hän on itse ollut kotona. Jo siksikin palkka on takuulla parempi.

Vierailija
86/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko, että koska olen ollut kotona 6 vuotta hoitamassa lapsia, TÄTÄ EDELTÄVÄ lähes 10 vuoden työkokemus on mitätön? Tyhmentääkö lastenhoidossa viettämäni aika minut uudestaan nollille? Olen kuule aloittanut pohjalta, valmistuttuani vuonna -93! Sen jälkeen olen kannukseni ansainnut myös työelämässä, ei kai joka kerta ä-loman jäkeen ole uudestaan "pohjalta" aloitettava?

En kai minäkään niin tahvo ole, että kuvittelisin vastavalmistuneen, pelkästään kotona aikaa viettäneen ihmisen ansaitsevan huippupalkkoja.

Vierailija
87/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vietettyjä vuosia ei silti saavutuksena pidetä.

Esim. it-alalla joutuisit aloittamaan uudestaan pohjalta. Kyllä se vain niin on, että maailma kehittyy kuudessa vuodessa paljon!

Vierailija
88/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE aika, jonka niiden LISÄKSI olen viettänyt työelämässä.

Eli teidän mielestänne lastenhoitoTYÖSSÄ viettämäni aika pyyhkii pois paitsi juurikin tämän ajan, myös kaiken työelämässä saavuttamani? Onpas kumma juttu.

ap

Vierailija
89/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän toki etten saa HUIPPUpalkkaa (tyyliin 4500 ->) juuri siksi, että olen viettänyt 6 vuotta äitiys- ja hoitovapailla 10 vuoden työkokemukseni lisäksi. Mutta KOHTUULLINEN sen palkan tulisi kuitenkin olla juuri siksi, että olen tässä kuitenkin myös työelämässä 10 vuotta "suorittanut".

ap

Vierailija
90/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut koko ajan samassa yrityksessä? Mikset vaihda firmaa?

Itse työskentelin monta vuotta operaattorimaailmassa ja palkkakehitys oli mitätön. Ja koko ajan oli yt-uhkat ja muut päällä. Lopulta vaihdoin firmaa. Jatkoin samalla alalla pienemmässä firmassa ja kas vain: palkkani nousi roimasti. Tässä firmassa tein pari vuotta duunia ja vaihdoin taas toiseen ja palkka nousi taas. Laskin juuri, että palkkani on noussut kolmessa vuodessa 1000 euroa.

Ei siis kannata jäädä samaan firmaan.

Vierailija
91/91 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään muualla kuin edustamassani yrityksessä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan