Miehelle syntyy lapsi..
Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Meillä kolme alle kouluikäistä lasta.
Nyt mies kertoi että ihastui puolisen vuotta sitten työkaveriinsa, olivat muutaman kerran sängyssä silloin ja mies lopetti suhteen. Ei halunnut jatkaa, koska oli tajunnut että olemme hänelle tärkeämpiä kuin tämä ihastus.
Kun mies lopetti suhteen, kertoi tämä nainen olevansa raskaana ja alkoi pyytää miestä jatkamaan hänen ja tulevan vauvan kanssa. Mies sanoi, ettei aluksi uskonut, että nainen tosiaan on raskaana, epäili että se oli vain " veto" sen eteen ettei suhde loppuisi.
No nyt nainen on selkeästi raskaana, vatsa kasvaa.
Vauva syntyy maaliskuussa.
Nainen haluaisi, että mieheni olisi yhteydessä lapseen.
Tämä on kamalaa.. Itkettää niin etten kunnolla näe tätä ruutua.
Mites meidän perhe? Miten lapset kun heille tulee sisarus? Pitääkö minun oikeasti ottaa tänne meille kylään säännöllisesti lapsi, joka on mieheni syrjähypyn tulos?
Miten voisin ikinä pitää lapsesta? (tiedän kyllä ettei lapsi ole syyllinen aikuisten mokailuun)
Vai heitänkö miehen pellolle? Menkööt leikkimään uutta kotileikkiä sen toisen naisen kanssa!
Mitä teen?
Kommentit (121)
osoitteessa... Ihme paapomista.. SANONTAHAN MENEE KERRAN PETTÄÄ, AINA PETTÄÄ... En vaan pysty käsittää miten OIKEESTI voitte muka tuollaisen tempun jälkeen vielä asuu ukon kaa yhdessä.. Hyi helvetti.. en vois sormellakaan enää äijään koskea ja tuskinpa lapset haluaa sellaisessa taloudessa elää.. Mieluummin ap eti itelles uus mies josta tulee mahdollisesti hyvä isäpuoli lapsillesi...
tiedän tapauksen, jossa petturimies vaimonsa kanssa uhkasivat hakea lapsen huoltajuutta, jos mies joutuu tunnustamaan lapsen. Nainen meni raskausaikana naimisiin toisen miehen kanssa ja mies on virallisesti lapsen isä.
ikävää vaan että kärsiään tässä joutuvat ne oikeasti syyttömät; ap, hänen lapsensa ja tämän toisen naisen lapsi.
En puolustele tuota toisat naista, kyllä jokaisella pitäisi hälytyskellot soida jos lähtee suhteeseen varatun miehen aknssa (valehteli mies sitten liitostaan mitä hyvänsä!). Ainakin luulisi ehkäisystä pitävän huolta jos haluaa ongelmilta välttyä.
Mutta silti iskee silmiin täällä tämä ajattelu kun kaikki syy vieritetään tämän naisen niskoille ja mies on ihan viaton. Itsekin pettämisen kohteeksi joutuneena muistan kuinka alkuun teki mieli repiä silmät päästä tältä toiselta naiselta. lopulta sitten silmät aukenivat ja tajusin etteihän se ollut hänen käytöksensä joka minua loukkasi vaan mieheni. Ei minua olisi satuttanut yhtään vaikka tuo nainen olisi jakanut itseään kaikille naapuruston varatuille ukoille, minua satutti vain se että oma mieheni petti minua. Oiekasti, oli tuo nainen millainen noita hyvänsä, se on AINA mies joka tuo ongelman parisuhteeseen. No, selvisi sittemmin ettei tuo nainen ollut suinkaan ainoa jolla oli suhde mieheeni.
Mutta vaikka naiselle on siis luontevaa syyttää toisia naisia miehensä pettämisistä, toivon että aikanaan tajuttaisiin myös se miehen osuus asiaan.
Lopulta, vaikka mies siis tapaisi tätä lehtolastaan, ei kai se tarkoita että henen olemassa olevat lapset menettäisivät isänsä? Tässä kun annetaan kuva joko-tai. (tosin itse jos olisin tuo toinen nainen en varmaan haulausi miehen olevan missään yhteydessä lapseeni)
On voinut ylläpitää suhdetta pitkäänkin ja on myös voinut kertoa tälle naiselle vaikka mitä satuja.
Olin itse toisena naisena kauan - aivan liian kauan - ja mies valehteli minulle koko ajan päin naamaa. Oli muka ottamassa eroa ja vaikka mitä. Uskoin vähän liian kauan näitä tarinoita. Mies osasi olla hyvin vakuuttava, itki kun yritin jättää hänet ja vannoi ikuista rakkautta, pyysi että hetken vielä kestäisin ja niin edelleen. Jos olisin tullut raskaaksi niin olisi luultavasti kertonut samat valheet vaimolleen kuin mitä ap:n mies on kertonut. Hänkin oli sellainen puhtoinen perheenisä, josta ei olisi voinut luulla, että on niin hyvä valehtelemaan ja elämään kaksoiselämää.
En luottaisi yhtään tuollaiseen mieheen. Jotkut ovat perusepärehellisiä, vaikkei päältä päin uskoisi.
Siis ap:n tapauksessa, kun työkaverista kyse, on varmaankin tiennyt, mutta jos kyseessä on joku muut tuttavuus, jolle mies valehtelee sormus taskunpohjalla " pitääkseen hauskaa" , naiselle saattaa tulla varsin ikävänä yllätyksenä huomata odottavansa ukkomiehen lasta.
Kyllä meidän suhteen ongelmista tiesi aika monet, tosin olen sitten törmännyt samanlaisiin kohtaloihin muillakin.
Sille joka kysi mistä tietää ettei mies petä niin ei kai mistään. Meillä pettämisen jälkeen halusin laittaa syyllisyyden yksin naisen päälle vja vaikka miehelle olin vihainen niin lähinnä siis siitä syystä että hän oli mennyt tuon naisen ansaan. Kun mies lupasi ettei sama toistu halusin uskoa ja yritettiin jatkaa. Aloin kuitenkin pikkuhiljaa epäillä kun miehen kertomuksissa oli ristiriitaisuuksia ja tajusin ettei mieheni ollutkaan tuon naisen uhri vaan ihminen joka petti itse puolisoaan. Eroa harkittiin ja lopullinen niitti sille tuli kun selvisi miehellä olleen muitakin naisia.
En olisi tuohon mieheen enää pystynyt luottamaan ja nykyisessäkin suhteessa olin alkuun aivan liian epäluuloinen ja pelkäsin miehen pettävän.
91
niin voi olla että ottaisin sen takaisinkin lauhduttuani. Mutta en taatusti kunnioittaisi jos jättäisi lapsensa heitteille, tunnustamatta ja elättämättä. Ei se lapsen vika ole että isä on m**kku.
Meillä on uusperhe ja elatukset ja tapaamiset on tuttua. Nämä tapaamiset saisi hoitaa kyllä sitten ilman minua ja jossain muualla. Lastani en voisi kieltää tapaamasta sisaruspuoltaan. Tapaahan hän niitä muitakin sisaruspuoliaan, jonka äidin kanssa ei olla väleissä.
Voi kyllä olla että meidän perheen seksielämä olisi sitten aika vähissä.
lahjoittaa joka kuukausi pari sataa euroa jollekin vosulle.
Luultavasti tulisi ero kun joka tilipäivä riideltäis rahasta.
Oli tarpeeksi tiukkaa kun rahat meni ex-vaimolle uusperheessä. En tiedä miten pinnani kestäisi että ne menee syrjähypylle >:-(
102
Kaikesta voi selvitä, mutta tie ei ole helppo. Toinen asia on, haluaako sitä ton jälkeen yrittää.
Ei se että mies tunnustaisi siyytensä ja tapaisi tuota au-lasta tarkoita että hän olisi pois nykyisten lasten elämästä. Hän voi pitää yllä suhdetta tuohon lapseen vaikka jatkaisikin liittoaan ap:n kanssa. Eikä ap puolestaan ole velvollinen tapaamaan tätä lasta, koska asia ei hänelle kuulu.
Olen joskus itse ollut toinen nainen ja kärsin aiheuttamastani tuskasta, vaikka mies perhettään vastaan rikkoi. Ja kertoi minulle paljon luottamuksellisia asioita mm vaimostaan- sen ymmärsin silloinkin olevan halpamaista. Vaikka mies olisi löytänyt suhteita muualtakin, kyllä minä olin omilla valinnoillani aiheuttamassa sitä tuskaa. Enkä tekisi enää koskaan niin. Silloin oma elämäni oli niin solmussa etten osannut viisaammin toimia.
Kuitenkin lähtisin tilanteeseen pelkästään ap:n näkökulmasta. Mikä on siis tehty on tehty eikä sitä tekemättömäksi saa. Häntä kohtaan on tehty hirveä vääryys! Häneltä on viety se perhe mikä hänellä tähän asti on ollut, eikä sitä sellaisenaan saa takaisin vaikka päättäisikin jatkaa yhdessä ja mies katkaisisi välit naiseen ja lapseen. Se tärkein, luottamus on mennyt.
ja sen kuuluukin olla mennyt, ei ole tervettä ap:n osalta tuossa tilanteessa tuudittautua siihen että mies on viaton uhri jne. Hänen kuuluu saada olla vihainen kaikille, niin miehelle kuin tuolle naiselle vaikka mies mitä olisi tälle valehdellut. Vasta kun hän on saanut vihansa käsiteltyä voi alkaa tosissaan miettiä elämää eteenpäin. Mitä se heidän kohdallaan on, en osaa sanoa.
Asia on otettava tosiasiana eikä siitä pääse mihinkään. Sinua on nöyryytetty ja miehesi toivottavasti saa tuntea sen nahoissaan jos ei niin mies ulos pesästä. Vastuussa korvaamaan tilannetta henkisesti sinulle. Tämähän ei kuitenkaan ole mikään maailmanloppu verrattuna mitä kaikkea kamalaa maailmassa on. Esim lapsen hyväksikäyttö olisi jotain vielä kamalampaa. Miehesi on vain ihminen. Kyllä hän tarvitsee ymmärrystäkin sinulta ja huomaa sitten että olet hänen yläpuollellaan, tukenaan. Paska juttu joka tapauksessa.
mutta sanotaan että paljon on joutunut miettimään ja näkemyksiäänkin muuttamaan. Nyt kuitenkin itsellä jo ihan rauhallinen olo joten oikealla tiellä taidetaan olla. Joskus mietin että olisi varmaan päässyt helpommalla ilman lasta, olisi vaan voinut katkaista kaikki välit mieheen. Lapsen tapaamisasiat eivät alkuun olleet lainkaan helppoja. Pakko siinäkin myöntää että vaikka mies oli tehnyt minulle noin, on hän kuitenkin lapselle se ainoa isä ja minun täytyy tukea heidän suhdettaan.
Kirjoituksesi perusteella olet itsekin ajatellut paljon ja oppinutkin ettet enää toiste samaan lähtisi. Se on iso ja arvokas asia!
91
Jos tuo olisi meidän tilanteemme, niin tuskin miestä jättäisin. Kolmen lapsen yksinhuoltajalla on rankkaa, taloudellisesti ja muutenkin.
Miehen antaisin tehdä moraalisesti oikein uutta lapsukaistaan kohtaan.
Itse hoitaisin omat lapset ja tilanteen esimerkillisesti ja sitten kun sellainen hetki löytyy, antaisin miehen hoidella lapsia, ja menisin oman salarakkaani kainaloon lämmittelemään! Sellainen täytyisi siis hommata!
En usko, että mies, joka tekee noin, rakastaa vaimoaan. Ja koska tuollaisen tempun teki, ansaitsee sen, että on siitä lähin pelkkä " meal ticket" vaimolleen!
Molemmat ovat pettäjiä, sekä nainen että mies. Nainen tiesi miehen olevan naimisissa, joten sen on miehen perheen pettämistä. Mies on myös pettäjä, koska lähti vieraisiin. Harvinaisen selvä asia minun mielestäni.
Joku syyhän hänellä täytyi olla? Ei voi sanoa, että " niin vain kävi" .
Mielenkiintoisia kommentteja täällä! Ei kai kukaan aikuinen ihminen oikeasti tee elämänsä tärkeimpiä ratkaisuja sillä perusteella, että on nyt vaan kiva kostaa? Jos kostaa lastensa isälle, kostaa lapsilleenkin.
Sekö sitten on parempi ratkaisu, että ap heittää miehen pihalle ja kärsii siitä sitten yksin nahoissaan hoitaessaan yksin kolmea lasta ja etsiessään uutta " muka-isiä" , jota ei välttämättä koskaa löydä? Kelle siinä sitten kostetaan? Onko se muka helpompi ja parempi ratkaisu?
Minä ainakin ajattelin niin, että jos joskus haluan tästä päästä yli, täytyy miehen " maksaa minulle" hyvillä teoilla ja auttaa minut tästä loukkaantumisesta ja pahasta olosta yli. Se on parasta terapiaa kummallekin. Jos olisin lähtenyt tästä antamatta meille mahdollisuutta, olisin nyt katkera miestenvihaaja enkä koskaan enää luottaisi keneenkään.
59, jne