Tonskat kohti helmikuuta
Eli siirrytään nyt tänne, kuten ilmeisesti toive on?
Mulla on alkamassa menkat, mutta ihan yhtä niukkaa on vuoto kuin viime kuussa. Huomenna soitan klinikalle ja kysyn miten toimitaan, menenkö varalta ultraan vai aloitanko vain lääkkeet. Kyllähän joku on vialla, kun kunnon vuotoa ei tule, joten itse mielellään kävisin ultrassa...
Tällä viikolla alkoi tuntua taas siltä, että turhaanpa varmaan odotan, että lapsi ihan kohta tulee, joten aloin laittaa tytön vaatteita myyntiin. Saanpahan vähän rahaakin. Töitten hakukaan ei oo sujunut toivotusti vaan jatkuvasti saan vain kiitos mut ei kiitos -sähköposteja, harmittaa kun en edes haastatteluihin pääse. En mä nyt hirveen masentunut oo, mutta kyllä tää vähän positiivisuutta alkaa jo nakertaa... Onneks ees mies sai haastattelukutsun, toivotaan et se tärppää.
-Osse
Kommentit (114)
täällä tätä alkupiinistä mennään. Ajatuksissa on tietenkin lähes koko ajan, mutta ei vielä niin että normaalia elämää häiritsisi. Viikon päästä on tilanne jo ihan toinen. Tiistaina meen käymään kaiken varalta vielä verikokeessakin niin katsotaan se progesteronitaso että on kohdillaan. Sitten varmaan tulee muutoksia suunnitelmiin jos sieltä jotain ongelmia löytyy.
Napero kyselit julkisen puolen inssin hinnasta. Me ollaan myös julkisella hoidossa (KYS) ja sillä 22 e on selvitty molemmilla inssikerroilla. Miehelle kun ei ole edes lääkärin aikaa niin hänen ei tarvitse sitä maksaa. Silloin ensi käynnillä maksettiin molemmat.
Osselle voimia. Ja kaikille tsemppiä tasapuolisesti.
Heinäminkki, kp 18/n. 28.
koko ajan olen ollut tosi negatiivinen ja odottanut vaan, et tulis pois eikä pitkittyis, mutta nyt kun on aika paljon taas menkkakipuja ja sellainen olo, että kohta alkaa vuoto, toivon vaan hullun lailla, että vuoto ei alkais ja Raju pitäis kiinni... miten sitä voi niin pieneen oljenkorteen tarrata kuin hukkuva?? Onneksi noi kivut ja jomotukset on kohdussa selkeästi eikä munasarjojen tienoilla, joten ei siellä mikään vielä repeämässä ole (toivottavasti). Unohdin tänään ottaa lääkkeet oikeaan aikaan ja otin 10 tunnin välillä, en tiedä siitäkö nämä jomotukset sitten äityivät vai olisivatko alkaneet muutenkin. No, huomenna taas verikokeeseen.
Älä ota stressiä lääkkeiden venähtäneestä ottoajasta. Järkeilin tota samaa asiaa edellisen pas:n yhteydessä ja olen aika lailla varma, ettei sillä voi olla niin suurta merkitystä, jos vähän venähtää. Pääasia varmaan on että lääkkeitä on jatkumolla " veressä" .
Toivotaan, että arvot nousee ja kaikki menne mallikkaasti eteen päin!
että en tiedä mikä näissä hoidoissa stressaa eniten, tuo lääkkeiden ottaminen vai paine onnistumisesta. Tänään aloitin luget ja tuntuu että puhelin muistuttaa noista lääkkeenottoajoista koko ajan! Lisäksi vielä ns. peruslääkkeet. Tämän tulevan pas:n jälkeen pidän varmaan puolen vuoden tauon, kun en enää jaksa tätä lääkerumbaa.
Voi osse, täälläkin toivotaan että kaikki menisi sittenkin hyvin ja rajulla oilisi nimensä mukaiset otteet !
Täällä siirryttiin taasen kp1, aloitan tikuttelemisen ja koitan metsästää ovista, jota en usko olevan ollenkaan, jos ei mitään nyt löydy niin sitten menen lääkäriin ja aletaan selvittelemään missä mättää.
sellaista tänne, itkettää ja veetuttaa, onneksi tuo pieni nöpönenä piristää päiviä !
aa kp1/25-27 tai jotain eihan muuta
hcg tänään 410. Oottelen tässä, mitä lääkäri määrää jatkosta.
Lääkäri oli sanonut, että silloin voisi jo jotain näkyä, joten silloin sitten kuullaan toivottavasti vihdoin, mistä tässä nyt on kyse.
Keittelin tässä odotellessani pinaattikeittoa, joka maistuu ihan kamalalle ja koko kämppä haisee palaneelle maidolle. Pitäis vissiin uskoa, etten vaan osaa. :D Tää törkeä väsymys vie multa ihan taidot, kämppä on sekasi ku sikala ja typy syö viiliä ilman kaukaloa, voitte arvata miltä se touhu näyttää...
-Osse, typy 1v3kk ja Rajuhko pp19
Osselle peukutukset, jännityksellä täältä sivusta seuraan tilannetta.
Kurjaa tuo epävarmuus, torstain uutisia jään odottamaan.
Meille tuli tänään tieto ivf-hoidosta, vasta elokuussa : (
Kuuluista hoitotakuu ei todellakaan toteudu, marraskuusta oltu jonossa, hyvä Oys!
No, nyt mietitään mennäänkö yksityiselle vaiko odotetaan elokuuta.
Jos mennään yksityiselle, menetetään Oys:n hoito ja jatkossa kaikki hoidot olisi yksityisellä.
Oys ottaa huomioon myös yksityisellä käynnit ja eipä asiaa voi salata, kun samat lääkärit kummassakin paikassa pyörii.
No, pähkäillään hetkonen asiaa.
Tällaisia kuulumisia tällä kertaa.
T:Minerva
Mää oon täällä jännäilly Ossen puolesta, hui ku jänskää hommaa! Noudatan nyt sitä vanhaa käskyä enkä isosti onnittele vielä mutta varovaiset onnittelut kuitenkin! :) Jotenkin tulee niin se mun suht. tuore tuulimuna mieleen.. Että siitäpä tulikin mieleen, että eikös tuulimunakin voi olla mahdollista hoidoilla aikaansaaduissa raskauksissa? Kun mulla se lääkäri kysyi nyt siitä mun tuulimunasta, että oliko se luomuraskaus.. Mutta toivotan kovasti onnea, toivottavasti pikkuinen on tajunnu tarrata kii oikeaan paikkaan! Niin, ja sitähän mun vielä piti kysyä, ku tuo muisti pätkii, että saitteko se edellisessä hoidossa (eikö se ollu sillo loppu vuodesta) monta alkiota pakastimeen? Ja tämä oli eka pas siitä?
Minerva - Juu, taidettiin jännäillä samassa pinossa sillon joskus.. Mulla tosiaan ollu vähän kiire näiden hoitojen kans, hätähousu kun oon :) Mää kans mietin eka julkiselle puolle hakeutumista mutta en halunnu jäädä jonottelemaan. Nyt on toinen ivf takana ja piinapäivät menossa!
Mulla tosiaan on pp5 menossa (eikö se siirtopv ollu 0). Olo on enimmäkseen flunssainen, joka on vaivannu viikon verran. Ite hoito meni hyvin, vaikka alussa näyttikin, että sen voi joutua keskeyttämäään ku muniksia oli tulossa niin hirveesti. Loppujen lopuksi niitä saatiin 16, joista 13 hedelmöittyi ja 11 saatiin pakkaseen (viimeksi ei mitään). Jotenkin on vaan niin negatiivinen olo, ku kaikki meinaa mennä vähän päin p:tä. Mutta jospa se tästä meidän onni kääntys!
Unelm@
kyllähän tää voi tuulimunakin olla. Kyllä niitäkin hoidoista tulee. Olen jotenkin mielessäni niputtanut sen keskenmenoihin, mutta tokihan se on oma juttunsa.
Juu-u, en mä oikein vieläkään ota innolla onnitteluja vastaan, kun pelko on takamuksessa koko ajan. Ja vaikka torstain ultrassa alkio näkyiskin kohdussa, tiedän jo nyt, etten uskaltais rauhoittua ennen ku oltais puolivälissä... siihen asti odottaisin vain, et milloin se km tulee.
Nyt täytyy sanoa, että viimeiset päivät olo on ollut enemmän raskaana kuin ku, kipuja ei oikein enää ole, mutta raskausoireita sitäkin enemmän. Väsyttää koko ajan, iltapäivän tunnit tytön päiväunien jälkeen ja ennen kuin mies tulee töistä kuluvat kovin hitaasti, kun tekis mieli vain nukkua, mutta tyttö vaatii huomiota. Olisi niin mukava, jos nämä hitaat tunnit johtaisivat johonkin ihanaan...
Minerva, onpas teillä tylsä systeemi siellä Oysissa, eikö tuosta hoitotakuun ylittymisestä kannattaisi valittaa johonkin? Olen tuntenut itseni niin onnekkaaksi, kun pääsemme TAYSiin hoitoon, siellä tuntuu homma toimivan aika lailla asiakkaita palvellen, toki jonot ovat pitkähköjä, mutta eivät tolkuttomia. Ja henkilökunta ihanaa.
Unelma, tsemppiä kovasti piinikseen! Meillä tosiaan saatiin yksi alkio marraskuun hoidosta pakkaseen ja se köllöttelee nyt jossain päin meikäläistä. Eli toukokuussa piti olla uusi punktio, mutta vähän alan olla varma siitä, että ei tässä mitenkään ehditä siihen mennessä nollatilanteeseen. Joten sitten tulee kesätauko, ja sitten.... toivottavasti saadaan yrityskierto 3 käyntiin kuitenkin ennen tän vuoden loppua.
Olen tässä jännien päivien aikana muistellut kovasti sitä kolmen vuoden takaista kohdunulkoista ja sitä tuen määrää, jota silloin sain palstalta. Se oli jotenkin ihan käsittämättömän tuntuista. Ja nyt sama homma. No, jos ei muuta, niin jännitystä on saatu taas oikein roppakaupalla.
Juu, mutta nyt täytyy mennä iltapesulle ja nukkumaan. Huomenna saan onneksi miehen siskon tänne viihdykkeeksi. :)
-Osse, typy (unilla) ja Rajuisa pp21
Tuuhan Osse jo kertoileen ultrakuulumisia! :) Toivottavasti sait hyviä uutisia! Ootko sää nyt siellä vl:llä juossu verikokeissa ja utrassa? Ettekö te siellä käyny sen edellisen hoidon?
Mehän asuttiin Oulussa sen eka hoidon aikaan ja sillon vl:llä sanottiin, että oys:iin on sellanen vuoden jono. Mää ymmärsin sillon, että odotusaikana voi käydä yksityisellä ja oltais sillon jäätykin jonon jatkoksi, jos ei ois heti tärpänny.
Mää täällä jo mietin passia, jos siihen pitää mennä.. Paljonko se mahtaa maksaa? En oo jaksanu hinnastoja vielä tutkailla, jotenki positiivisesti kuitenkin vielä aattelen, että jospa tää ois taas tässä :) Oloja ei oo kyllä vielä mihinkään suuntaan.
Nyt iltapäiväkahville...
Unelm@ pp7
Täällä ottaa edelleen kaikki päähän... Mutta kirjoittelen siitä illalla lisää...
Ossen kuulumisia minäkin oon pitkin päivää käyny bongailemassa... HUHUUU!!!!
napero kp 16/32 (kai?)
nimittäin ultrassa näkyi kohdussa sikiöpussi, jonka sisällä oli sikiönalkua 1,6mm... :-o Sain uuden ajan ultraan 18.3., silloin pitäisi näkyä sykekin, jos on näkyäkseen. Lääkärin mukaan näyttää hyvältä eikä kannata enää huolehtia. Mutta ei kyllä osannut oikein mitään sanoa, kun kysyin, että todellako meillä nyt on tällainen ihme, jossa pienellä hcg-arvolla kaikki sujuisikin loppuun asti hyvin??
Joka tapauksessa, pakko varmaan nyt myöntää, että raskaana olen, ja toivoa vaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että kaikki menee jatkossa hyvin. Hirvittää ihan kamalasti, enkä osaa oikein uskoa siihen, mutta erittäin onnellinen olen, jos näin tosiaan käy, että tästä meille toinen lapsi saadaan!
Unelma, olen käynyt verikokeissa julkisella ja ultrassa olin Avalla, siellä missä hoitokin on tehty.
Mut nyt reissun päälle viikonlopuksi.
Sekainen Osse ja Raju rv 5+2 ??
Et arvaa kuinka oon jännittänyt täällä :)
T: Ull-Maij kp 24/27
Mahtavia uutisia todellakin! Kyllä oot saanu jännittävän alun tälle raskaudelle, hui kauhia sentään! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti :)
Unelm@
Yhtäkkiä tuli mieleen että eikös Ossella ollut tänään se ultra, ja äkkiä tulin kurkkimaan uutisia... Ja aivan mahtavia uutisia olikin!!!
Sylintäydeltä onnea ja halauksia, eiköhän se sykekin sieltä seuraavassa ultrassa jo löydy! Oon tosi onnellinen sun puolesta :)
Jotenkin mulla oli tunne, että kaikki voisi vielä kääntyäkin teillä parhain päin, mutta en viitsinyt mitään sanoa etten loisi turhia toiveita.
Ajatella, jos meillä molemmilla menee kaikki hyvin, niin meillä on taas pikkuisten la:t ihan lähekkäin :)
Tarrasukkia pikkuiselle ja onnea vielä kerran!
Viipero rv 6+0
Huimasti onnea Osse ja tarrasukkia ja kasvuintoa pikkuiselle! Monen monta ihmistä pitää teille nyt peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka. En tiedä lohduttaako, mutta hitaasti se hcg ainakin näiden pissatestien mukaan minulla nousi. Onhan ne toki epätarkempia kuin veritestit, mutta toivotaan nyt parasta bd Rajulla on varmaan nyt päättäväisyyttä ja tahtoa pysyä äidin kyydissä ne seuraavat yhdeksän kuukautta :)) Täällä puksutellaan rv13+6 ja tänään piti käydä kuuntelemassa pienen sydänääniä oman mielen rauhoittamiseksi. Hyvin jumpsutti :))
IHANAA OSSE!!!! Mitä mä sanoin! ; ) Kyllä Raju vaan osas ottaa kiinni ja pitää kiinni loppuun saakka! Onnittelut koko perheelle, mahtaa vaan olla fiilikses aika mahtavat...
Meille ei kummempia. Niitä menkkoja ootellessa... Eikä mun ajatukset pysy yhtään sen paremmin kasassa nytten, oon vissiin flunssaan tulossa, toivottavasti en! No, jos huomisen kestäs töissä, niin sit vois viikonlopun maata sängyssä...
napero kp18/32, oli pakko laskee päivät kohdilleen...
OSSElle onnittelut =) Kaikkea hyvää toivottelen! Kyllä se syke siellä seuraavassa ultrassa näkyy, aivan varmasti, usko pois. Aivan mahtava juttu!!
Me ollaan PASsiin lähdössä huhti-toukokuussa, tarkempi mietintä ajankohdasta vielä käynnissä.. Seurailen tämän puolen keskusteluja toisella silmällä kuitenkin jo valmiiksi =)
Kuutar kera 8kk+1vko poikasen
Alkuun Osselle. Voi, että noita arvoja! Täällä on varpaat ja sormet ristissä, että Raju pitäs oikeessa paikassa kiinni!!!
Mä alotin sen omenaviinietikkakuurin nyt viime pe, ja jäi kyllä siihen tasan yhteen kertaan, oli meinaan ihan hirveetä! No, kävin sitten ostamassa niitä kapseleita + kalkkitabletteja, että niitä nyt sitten kokeilen tässä kierrossa, kun ei oo mitään hormooneita menossa niiden metujen kanssa...
Eilen sitten soittelin sinne polille, ja lääkäri oli kirjoittanut mun papruihin, että kp 3-7 clomeja ja sitten kp8 eteenpäin menopuria, ja kp 13 ultra, ja sitten päästäis (jos kaikki menee hyvin!) INSSIIN!!! Ainoo vaan että se inssi tehään Tampereella (me kun asutaan Hämeenlinna lähellä...) ja mä nyt aloin miettimään, että kuinkahan kallis se sitten onkaan. Mehän ollaan siis julkisella puolella hoidossa, että eikös me periaatteessa päästä sillä 22e? Vai mitä mieltä ootte?
Mulla ei nyt oikein luista tää kirjoittaminen... Tai siis asiaa olis paljon mutta kun ei ajatukset pysy kasassa.
No, onnittelut nyt kuitenkin Tähkättärelle plussasta ja Heinäminkille inssiin pääsystä, mitkä on fiilikset?
napero kp13/32