Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tonskat kohti helmikuuta

24.01.2008 |

Eli siirrytään nyt tänne, kuten ilmeisesti toive on?

Mulla on alkamassa menkat, mutta ihan yhtä niukkaa on vuoto kuin viime kuussa. Huomenna soitan klinikalle ja kysyn miten toimitaan, menenkö varalta ultraan vai aloitanko vain lääkkeet. Kyllähän joku on vialla, kun kunnon vuotoa ei tule, joten itse mielellään kävisin ultrassa...

Tällä viikolla alkoi tuntua taas siltä, että turhaanpa varmaan odotan, että lapsi ihan kohta tulee, joten aloin laittaa tytön vaatteita myyntiin. Saanpahan vähän rahaakin. Töitten hakukaan ei oo sujunut toivotusti vaan jatkuvasti saan vain kiitos mut ei kiitos -sähköposteja, harmittaa kun en edes haastatteluihin pääse. En mä nyt hirveen masentunut oo, mutta kyllä tää vähän positiivisuutta alkaa jo nakertaa... Onneks ees mies sai haastattelukutsun, toivotaan et se tärppää.

-Osse

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna töihin. Pakko mennä kun haluan aloittaa sitten työt uudella innolla maanantaina, eli huomenna totuttelemaan toimistoelämään. Perjantait on kuitenkin aina ns. helppoja työpäiviä :)

Ovista en ole bongannut tässä kierrossa vielä. Voihan se olla että sitä ei nyt tulekkaan ennen kun vasta ensi kierrossa. Ainakaan mitään järkyttäviä oviskipuja ei ole ollut. Ihmeellisiä ne kivut, ennen synnytystä ei ollut tietoakaan milloin oli ovis. Nykyisin kyllä huomaan kun meinaa tajulähteä kun käy niin kipeää.

Osse, jospa kaikki menisi nyt kuitenkin hyvin ja pikku kakkonen saisi alkunsa. Töitten löytäminen ei kyllä ole kamalan helppoa. Toivotaan että silläkin saralla onnistaisi.

Oon hieman katellu nuita ivf juttuja. On kyllä hillittömän hintasta puuhaa, siis lääkkeitä jos ajattelee. Minun mielestä sinne täytyisi tehdä lakialoite että edes tietty ryhmä saisi niihin erityiskorvattavuuden. Ivf hoitoa voisin muuten harkita mutta en usko selviäväni siitä punktiosta, kuulostaa kammottavalta. Meinasin synnärillä hypätä kattoon kun gyne kävi laittamassa sen kohdunkaulan puudutteen, sattu aivain perkeleesti... saati sitten joku munasarjapunktio, huh. En voi muuta sanoa kun olette te tytöt rohkeita!!!

Elättelen täällä kuitenkin vielä toiveita että tuo vasen torvi toimisi ja luomu kakkonen yllättäisi, se olisi kyllä jo melkoinen ihme mutta saahan sitä toivoa.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille.

T: Ull-Maij kp 14/??

Vierailija
2/114 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta

Hienoa että meille sekundoille on tehty oma palsta.

Täällä kp8/26-30(36) menossa. Huomenna meinasin oviksen tikuttelun aloittaa, varmuuden vuoksi tuon lyhyimmän kierron mukaan. Saas nähä milloin se plussa siihen tulee, vai tuleeko ollenkaan. Plussa tietääkin sitten lähtöä KYSille. Miten muuten yleensä on, tehdäänkö inssi normaalisti samana päivänä kun aamulla on ovisplussa saatu vai miten. Eli onko edessä ns. äkkilähtö. Jos plussa tulee sunnuntaina niin kuulemma vielä maanantaina ehtii inssin tehdä. Mutta miten normaalisti toimitaan, siis jos plussa tulee viikolla?

Uteliaana kohti uusia kokemuksia,

Heinäminkki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää edes sekunda kun pikkukakkonen saatiin aikaseksi, mutta huomasin uuden palstan niin pitihän tätä tulla katsomaan. Aikanaan tuntui tosi tyhmältä kirjoittaa lapsettomuudesta kun oli kuitenkin se esikoinen olemassa.

Siihen kysymykseeni: kun menet inssiin, tarkastetaanko kierron vaihe kuitenkin vielä ultralla?

Omalla kohdallani kävi niin että tikutin ovisplussan kp11/26 ja samana päivänä menin gynelle verikokeisiin ja ultraan. Tikkuplussasta huolimatta ultra paljasti ettei munasolut olleet vielä kypsiä ja gyne veikkasi että menee vielä 2-3 päivää irtoamiseen. Niinhän siinä taisi käydä, koska kovan ahkeroinnin jälkeen tulin siitä kierrosta luomulla raskaaksi!

Tsemppiä kaikille ja onni matkaan!

Vierailija
4/114 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hienoista ultrakuulumisista! Ihana juttu!!! Millainen olo sulla on?

-Q-

Vierailija
5/114 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loikkaan tänne sekundäärisiin. Mahtuuko mukaan? Tai ois kyllä kiva hypellä molemmissa keskusteluissa...

Meille on juuri eilen tehty PAS siirto. Kaksi alkiota siirrettiin, ja tänää aloittelin lugesteron lääkitykset. Huoh nyt pitäis malttaa sit kaksi viikkoa odotella...

Meillähän on entuudestaan siis kohta 4 v. tyttö, joka sai alkunsa ivf hoidon jarrupiikin aikana, siis luomusti yllättäen....

Heinäminkki: Jokos aloittelit tikuttelun? Itselleni se tikuttelu on niin jotenkin epävarmaa, ku ei aina tiedä miten niitä tulkitsis... No pongasin tässä hoidossa kuiten LH huipun. PCO:laisilla kai LH:ta saattaa erittyä enemmän ku normaalisti, ja se kai voi sit sotkea tuloksiakia nuiden testien kanssa. mutta peukutuksia LH huipun etsimiseen!

Osborne: Tuo työnhaku homma on kyllä välillä haastavaa. Mutta tsemppiä vaan, kyllä se oikea työ tupsahtaa vielä kohdallesi.

lauantaiterkuin Nallukka

Vierailija
6/114 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli perjantaina soitin klinikalle, ihan hoitaja selvitti asiaa lääkärin kanssa ja päädyttiin siihen, et se niukka vuoto merkkas menkkoja ja zumenonin aloitetaan heti. Ja niinhän siinä kävi, et menkat on taas jo ohi! Menen jo torstaina ultraan, tarkastetaan normaalia aiemmin, miten limakalvo on lähtenyt kehittyyn. Jos hyvin menee, niin sit helmikuun ekalla viikolla olis siirto, jos siis alkio selviytyy sulatuksesta. Niin monta jos-sanaa..

Luin taas tuolta jostain keskustelua lasten ikäeroista, mut eipä siitä sen enempää. Olen nimittäin sitä mieltä, että mikä tahansa ikäero on hyvä, mutta mitä pienempi sitä parempi :)

Ulkona on ihana ilma, oltiin jo reilu tunti lenkillä. Suosittelen muillekin! Mut nyt työhakemusten pariin...

-Osse kp3

Vierailija
7/114 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teimme viikonloppuna niin ahkerasti remonttia etten koneellekaan ohtinyt. Mutta saatiinpahan työhuone valmiiksi. Vihdoin on asunto taas melkein normaalitilassa.

Tikuttelun aloitin jo lauantaina (tuolloin kp 9), mutta vielä toistaiseksi ei ainakaan ole testissä minkäänlaista elonmerkkiä. Nyt siis kp 11. Toisaalta ei oviksen pitäisi vielä normaalikiertoni mukaan ollakaan ennenkuin loppuviikolla. Saas nähdä kuinka käy. Testauksessa mulla on se ongelma että klinikan ohjeiden mukaan testataan aamuvirtsasta ja testin ohjeen mukaan klo 10-20 välillä. Olen ensisijaisesti toiminut tuon klinikan ohjeen mukaan. Klinikan soittoaika on kuitenkin heti aamusta joten mahdollista plussaa ja soittoa varten minun on testattava aamulla.

Joku kyseli varmistetaanko ovis ultralla. En tosiaankaan tiedä. Ainakaan mitään kontrolliultria ei tässä kierrossa ennen plussaa tehdä. Ehkä lähtevät näin ensimmäisellä kerralla kevyellä kädellä liikkeelle ja sitten jos ei tärppää niin seurataan tarkemmin. Aika näyttää.

Meiltähän ei minkäänlaista vikaa ole tähän mennessä löytynyt, mutta voihan se käydä niinkin että tässä matkanvarrella jotain paljastuu. Aika näyttää senkin.

Palaillaan, Heinäminkki

Vierailija
8/114 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiljaiseloa..

Möröttimelle kovasti paljon onnea! Pidetään peukkuja et kaikki menee niinku oppikirjassa sanotaan :)

Täällä mennään ihan hissukseen. Nyt kp 8/30. 5 päivää clomeja takana..alkaakohan noihinki jo tottuun ku mies sano et en ollu läheskään niin pahalla päällä ku aiemmin :) tänään/huomenna menopurit ja keskiviikkona ultraan katteleen et onko mokkuloita. Inssi varmaankin sit jo tällä viikolla..perjantaina kp12/30??? ehkä..tai sit maanantaina kp 15/30.. hankalasti toi viikonloppu kyllä tossa taas.

No katsotaan miten käy..

Palaillaan,

Tähkä

Vierailija
9/114 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelin sitten heti aamusta KYSille ja sovittiin inssi huomiselle iltapäivälle. Ovistestin viiva oli eilen aamulla vain juuri ja juuri erottuva, eilen illalla jo selkeämpi ja tänä aamuna melkein tasavahva, mutta ei ihan. Joten sovittiin aika huomiseksi. Vois osua aika kohdalleen. Toivottavasti tällä kertaa on sellainen kierto että oviksen tuntee selvästi niin tietäisi tarkkaan miten hyvin ajoitus osui. Ja kai ne ultrallakin kattoo mikä tilanne on.

Jännä että vaikka tietää että kyseessä on pieni toimenpide niin siitä huolimatta jännittää. Johtunee siitä että kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Heinäminkki

Vierailija
10/114 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, äskeisen viestin otsikko piti olla vain huomenna, mutta kone nappasi siihen jatkon kun olin noin yhdessä aiemmassa viestissäni otsikon kirjoittanut. En tykkää tällaisissa tilanteissa yhtään tuosta automaattisesta täyttämisestä. Ja kun näitä viestejä ei voi edes editoida jälkikäteen. No toisaalta toteamus pitää tälläkin kertaa paikkansa, vihdoin.

Heinäminkki

Vierailija
11/114 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei täälläpäin kyllä mitään tapahdu ;)

Uusia oli tullut kauheasti, joten tervetuloa vain minunkin puolesta!

Jotain piti kyllä kommentoida, mutta en edes muista mitä! Möröttimellä ainakin oli lupaavat ultrakuulumiset :)

Kuten jo sanoinkin, niin tänne ei mitään uutta kuulu. Ovikset tulee ja menee niinkuin menkatkin ;) Viime kierto oli ihanteellinen 30 päivää, en edes muista koska on niin lyhyt ollut. Viimeiset puoli vuotta ennen raskautta mulla yhtäkkiä säännöllistyi kierto siihen 32 päivään, joten tuo 30 päivää sopii minulle vallan mainiosti!

En ole kylläkään ihan varma tapahtuiko tässä kierrossa ovista? Limat tuli ja meni sekä myös nippailut ja mahakivut, mutta ovistestit näyttivät " ei oota" . Viivat kyllä tummenivat lupaavasti, mutta yhtä vahvat niistä ei sitten tullutkaan. Nyt on onneksi kaikki o-testit käytetty, joten ei tarvitse niitäkään enää tehdä :D Jos menkat alkaa kp 31-32 tässä kierrossa, niin luotan vastedes vain tuntemuksiini :)

Mitäs hessuselle? Onko teillä ollut jo toinen ultra?

Vierailija
12/114 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja päivä ollut tänään. On se vaan kumma, ettei tästä raskaudesta osaa nauttia vaan koko ajan pitää olla kaikenmaailman keskenmenopeikkoja pelkäämässä :( Mulla kun on tässä raskaudessa ollut paljon huonovointisuutta ja nyt on mennyt pari päivää suht normaalilla olotilalla. Jotenkin olo tuntuu liian normaalilta. Voi kun oksettaisi! Ensi viikon keskiviikkona on ultra, mutta tuntuu että sinne on ikuisuus. Kyllähän tämä varmaan turhaa valittamista on, mutta pelottaa vaan niin pirusti, että me ei saada pitääkään tätä vauvaa :`(

Oli nyt niin omanapaista, mutta oli pakko saada jonnekin purkaa.

Epävarmana,

Mörötin

Vierailija
13/114 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

möröttimelle tsempitystä. Toivotaan yhdessä oikein kovasti et kaikki menee hyvin. Muistan kyllä itekki ekan kans miten sitä tuskaili et ei tästä mitään tule.. mut loppujen lopuks kaikki menikin hyvin. Nyt olen aatellu tän kakkosen kans..jos ja kun toivottavasti hänet joskus saadaan alulle, niin ostaa sellasen kotona käytettävän masiinan jolla pystyy kuunteleen niitä sydänääniä. Jossain ku muistas missä näin sellasen ja ei ollu ees kallis..jotain 30 ¿. Hommaa sinäkin sellainen :)

Eilettäin oli tosiaan ultra. Yks folliikkeli..n.16mm ja toinen pienempi jotain 14mm. Nyt testailen ovista tonne sunnuntaille asti ja toivon oikeen kovasti ettei se sattuis just lauantaille. Sit ei pystytä tekeen inssiä vaan täytys hoitaa ihan kotikonstein hommelit. Mut jos yhtään menee samaan malliin ku esikoisen kanssa niin ei ole ovista viikonloppuna odotettavissa. Esikoisellakin kp14 oli rakkula jo 25mm ja sillon tehtiin inssi. Saa nähdä miten tän kans käy..

Tähkä kp11/30

Vierailija
14/114 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulin vaan kertomaan, että tänään on ultrassa käyty, kohdussa " kaunis" 11mm paksu limakalvo eikä mitään merkkejä mistään ongelmista. Siirtoa sovittiin jo ensi viikon perjantaille, mutta kun onneksi muistin kertoa, että eilen oon aloittanut antibioottikuurin (maailman ärsyttävimpään) virtsatietulehdukseen, lääkäri halusi lykätä siirtoa vielä seuraavalle viikolle, eli tiistaina 5.2. on siirto. Haluaa kuulema mahdollisimman neitseelliset olosuhteet alkiolle kiinnittyä, ja ootellaan et antibiootit varmasti poistuu elimistöstä. Alkion mahdollisuudet selviytyä sulatuksesta on lääkärin mukaan 70-75%, eli ihan kohtuulliset. No, joka tapauksessa siis kohtuu ok:lle näyttää tää pas.

Lääkkeet aiheuttaa ihanan kello kolmen krapulan, rinnat on kipeet, flunssa yrittää pukata ja tosiaan toissa päivästä asti oon saanut tosissaan juosta vessaan, ettei tule lirit housuun. Tänään alkoi vielä alaselkäkipu. Tänään alkais myös jumppa, johon oon ilmoittautunut, mutta en taida tän kurkkukivun ja vuotavan nenän kans viittiä mennä. Valivali. No, mies tullee kohta töistä niin pääsen peiton alle.

möröttimelle jaksamista pelkojen kanssa, mä muistan kun typyä oottaessa olin niin epäileväinen pitkään... se on kurjaa, mutta koeta iloita välillä, vaikka sit väkisin. :)

tähkättärelle tsemppiä inssiin!

-Osse kp6

Vierailija
15/114 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten inssissä käyty. Aamulla kun testasin ovista niin testiviiva oli jo selvästi heikompi kuin kontrolliviiva, joten siltä osin ajoitus näyttäisi olevan nappiin. Myös ultrassa näytti hyvältä. Limis 13 mm ja follikkeli tais olla jotain 20 mm ja lääkäri arveli että puhkeaisi vielä tänään. Tilanne varmistettiin kuitenkin vielä Pregnyl-piikillä. Siemenneste oli kuulemma ensiluokkaista, siittiöitä vielä pesun jälkeenkin valtavasti ja 57% parasta luokkaa. Joten toiveikkaana mennään. Testaus 2 vk päästä.

Heinäminkki

Vierailija
16/114 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt on tammikuun vika päiväkin, niin ihan sen kunniaksi! Heh!

Ensiksi kiitokset Miamikille ja Osselle!!!

Mulla oli maanantaina ultra, ja eivät taaskaan olleet munikset kasvaneet kunnolla, mutta oikealla puolella oli kuitenkin kaksi ja vasemmallakin yksi!!! Ja sain määräyksen piikitellä vielä lisää, ja niin meikä on piikitelly, ja huomenna tsekataan paikat uudestaan. Ja JOS on mitään tapahtunut, niin ehkäpä viikonloppuna päästään toimiin... Mutta mä en kyll toisaaltaan usko, kun eihän näistä clomi+menopur yhdistelmästä oo muutenkaan mitään tullut!!! Ja tuossa just hokasin että siitähän on kohta vuosi kun otin ekan kerran yhteyttä tuonne lapsettomuuspolille esikon syntymän jälkeen... KÄÄK!

Mä oon ihan pihalla näiden uusien palstojen kanssa... Kun tää herjaa millon mitäkin! Äskönkin kun aukasin, niin näytti jotain tarvikelistaa, huoh!

Nallukalle tervetuloa mukaan! Ja joitakin muitakin oli tullut uusia! Kivakiva, ettei mun tartte täällä kohta höpistä yksistään...

Mörötin lopettaa nyt noi höpinät, ja uskoo olevansa raskaana!!! Ei vaan, en mäkään ihan heti uskonut sillon kun alotin oottamaan esikkoa, ja kohta se jo täyttää 2!!!

Tähkätär oli käynyt ultrassa kanssa, ja saanut hyviä uutisia! Heinäminkki päässyt inssiin saakka, onnea siitä. Ja Osse oli kanssa käynyt ultrassa, ja kuulosti kanssa lupaavalta, hieno homma!

Mulla ei nyt pysy ajatus yhtään enempää kasassa, kun väsykin painaa päälle, meillä esikko on kuumeessa, eikä taho nukahtaa sitten millään, sitä tässä toisella korvalla kuuntelen, millon sammuu... Huoh...

napero kp16/30

Vierailija
17/114 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Tässä vietellään viikonloppua perheen kesken, mies katsoo uusintaa Asikaisen nyrkkeilymatsista ja esikoinen harjoittelee seisomista. Ehkä tässä on äidillä pieni hetki kirjoitella ;)

Tähkälle ja Heinäminkille toivotan onnea insseihin! Meillä tuo nuppunen sai alkunsa juuri sellaisesta inssikierroksesta, jossa se itse inssi jäi sitten tekemättä ja hommat hoidettiin kotona ;)

MiaMikille huiskutukset! Ihanteelliselle kuulostaa tuo sinun säännöllinen kierto :) Itsekään en ole mikään innokas testaaja ja jos kierto olisi noin säännöllinen, niin tuntuisi että voisi ajoittaa hommailut ovulaation tienoille sen kummempaa testailua ja stressaamista. Jospa ne mankat jäisi vaikka tässä kierrossa tulematta siitä maailman parhaimmasta syystä bd :)

Osselle onnea nyt tähän PASiin! Hienoa, että se limis on kasvanut kunnolla niistä niukoista menkoista huolimatta :) Ja toipumista nyt siitä virtsatietulehduksesta.

Toivottavasti Naperon piikitykset olisi tuottaneet tulosta ja olette päässeet tositoimiin! Kovasti toivon teille onnea, että hoidot tuottaisivat tulosta bd

Teistä monella on nyt jännät paikat ja täällä ollaan hengessä mukana. Puhaltakoon plussatuulet nyt oikein puhurina tonskapiinailijoiden pinoon!

Kiitoksia teille kannutuksesta! Kyllähän se pahaolokin sieltä palasi ja kasvukipuja on ollut ihan sopivasti ;) Kai se tähän hommaan kuuluu, että vähän hermoilee. Ja välillä tuntuu, että tämä kaikki on ihan liian hyvää ollakseen totta. Sitä oli niin varautunut siihen, että hoitojen kautta sitä kakkosta lähdetään taas hakemaan. Mennään nyt päivä kerrallaan eteenpäin ja toivotaan parasta keskiviikon ultrasta.

Lauantaiterveisin,

Mörötin rv9+1

Vierailija
18/114 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja taas oman navan ympärillä pyöritään.

Huomenna inssiin :) en tiä onko se hyvä vai huono..mut ovista en tässä viikonlopun aikana saanut plussaks. Tänään pistin pregnylin ja huomenna inssiin. Täytyy yrittää tällä kertaa ottaa ihan iisisti ja jättää testailut vasta sinne ku menkat on jo myöhässä.

Nyt paistaan amerikkalaisia pannukakkuja..täytyyhän noitakin kokeilla kerran eläessään. Saa nähä mitä tulee..

Meitä jänskääjiä onkin taas.. :)

tähkä

Vierailija
19/114 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä käyt KYSillä hoidoissa, kuka sulla on ollu lääkärinä? MH? KP? Joku muu? Tuolla toisella palstalla pähkäiltiin, että onko hlökunta vaihtumassa ainakin osittain KYSin lapsettomuuspolilla...

Kuba

Vierailija
20/114 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vihdoin sen epikriisin. Siinä ei mainita mitään että munajohtimet olis joteinki taittuneet. Vasemman pitäisi olla ihan kunnossa tämän mukaan. Oikeassa siis ollut extra ja poistettu.

Ajattelin että tuossa olis ollut mainintaa niistä taitoksista vaan eipä tosiaan ollut.

No tulempa tässä paremmalla aikaa kirjoittamaan.

T: Ull-Maij 24/??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi