Tonskat kohti helmikuuta
Eli siirrytään nyt tänne, kuten ilmeisesti toive on?
Mulla on alkamassa menkat, mutta ihan yhtä niukkaa on vuoto kuin viime kuussa. Huomenna soitan klinikalle ja kysyn miten toimitaan, menenkö varalta ultraan vai aloitanko vain lääkkeet. Kyllähän joku on vialla, kun kunnon vuotoa ei tule, joten itse mielellään kävisin ultrassa...
Tällä viikolla alkoi tuntua taas siltä, että turhaanpa varmaan odotan, että lapsi ihan kohta tulee, joten aloin laittaa tytön vaatteita myyntiin. Saanpahan vähän rahaakin. Töitten hakukaan ei oo sujunut toivotusti vaan jatkuvasti saan vain kiitos mut ei kiitos -sähköposteja, harmittaa kun en edes haastatteluihin pääse. En mä nyt hirveen masentunut oo, mutta kyllä tää vähän positiivisuutta alkaa jo nakertaa... Onneks ees mies sai haastattelukutsun, toivotaan et se tärppää.
-Osse
Kommentit (114)
Täällä alkoi vihdoinkin menkat, tai on siitä jo pari päivää. Ei kuitenkaan venynyt ihan kamalan pitkäksi tuo kierto 34 päivää leikkauksesta.
Oon aatellu että juon tuota omenaviinietikkaa jo tässä kierrossa, uskokaa tai älkää mutta pidän siitä :D Minulla on hieman oudot makutottumukset..
Jaa lapsi raivoaa, pitää mennä.
Ull-Maij kp 3/28
Tänään siis kp 1. Eilen olikin vasta kp28 eikä 29 kuten kirjoittelin. Kierrosta tuli siis ihan normaali, onneksi niin kun kerran tärppiä ei ekasta inssistä tullut. Nimittäin jos kierron aikataulu pysyy entisellään niin ovis ei osu viikonlopulle vaan to tai pe. Jos ei nyt sitten clomit sotke kuvioita. Tänään pitäisi apteekkiin kipaista ne hakemaan niin saisi sitten sunnuntaina aloittaa niiden nappailun muutamaksi päiväksi.
Ja kun tässä näitä positiivisia asioita nyt kerran etsii niin näissä alkaneissa menkoissa on se hyvä puoli että alkoivat ilman sen kummempia kipuja, kerrankin ei tartte kärsiä jo paria päivää etukäteen. Jotain pientä oli eilen, mutta ei sellaista että olisi voinut arvata menkkojen alkavan jo yöllä. Ja menkat muuten alkoi tasan 14 vrk oviksesta.
Tähkälle piinisonnea ja Osselle tarrasukkia. Tervetuloa uudet mukaan.
Heinäminkki, kumma kyllä pää pystyssä.
Kurjaa, ettei inssi tuottanut tulosta! :( Vaikutat kuitenkin jo pystyvän ajattelemaan eteenpäin... Onnea matkaan!
Napero, mikä tilanne siellä?
Ja entäs Osse, joko piinailuttaa?
-Q-
Pikaisesti vaan...
Ensiksi tervetuloa uusille minunkin puolesta... Tää on kyllä niin mahtavaa porukkaa ettei toista! Suosittelen!
Tänne ei mitään uutta, ei siis vielä(kään) menkat ole alkaneet, se siis siitä lyhyestä ja säännöllisestä kierrosta! Blääh! En oo enää testannut, kun se edellinen oli niin puhda nega kun olla ja voi, kattelen sitten ens viikolla, JOS menkat ei ala ennen sitä.
Mitenkäs Ossen piinapäivät sujuu?
Tähkällä kanssa jännät päivät... Tuuhan kertoilemaan tuntemuksia/oireita... Joko oot testannut?
AINOAURORA!!! Tervetuloa tänne vaan mukaan!!!
Mä aattelin kanssa kokeilla tuota omenaviinietikkaa seuraavassa kierrossa, mitenkäs pitäskö se aloittaa ihan kp1?
Mun ystäväni kertoi, että oli lukenut jonkun lehtiartikkelin, jossa oli tietoa tehdystä tutkimuksesta, missä oli ollut lapsettomuudesta kärsiviä pariskuntia, jotka olivat syöneet tutkimuksen aikana miehet vitamiinia ja naiset kalkkia yli " sallitun" ja niistä pareista oli raskautunut muutama tutkimusten aikana... Täytyy vissiin tuota(kin) kokeilla...
Mutta joo, eipä tässä muuta...
napero kp32/30 (ja sekaisin menny kierto!!!)
Miten ihmeessä sä pystyt odottamaan testausta? Mitäs jos kierto ei olisikaan sekaisin...? :) Kuinka tarkkaan sulla on ovispäivä tiedossa? Voi hitsi, nythän alkoi tosissaan jännittää teidän puolesta!
Tähkättärellä oli kans piinailu käynnissä, mitä kuuluu?
-Q-
oireita ei ole eikä olo muutenkaan oikein mitenkään erikoinen. Piinispunkkua oon oikein ahkerasti juonut, joten ainakin siltä kantilta oon ottanut kaiken piinailusta irti. :)
naperollapa on inha tilanne, jos testi on negaa eikä menkkoja silti kuulu. Olikos se niin, et tässä kierrossa ei ollut muuta ku metut käytössä?
Heinäminkki, onpa kurjaa, et ne menkat sit alkoivat, mutta tiukasti vain uutta hoitoa kohti.
Ai niin, mä en usko et sillä omenaviinietikan aloittamispäivällä on mitään väliä. En oo kyllä vielä " sortunut" ostamaan, vaikka MM sitä niin kovasti kehuukin noin niinku makeanhimon estäjänä :)
Mutta eipä tänne muuta, taidan mennä nukkumaan, kun typy on unilla kans.
-Osse, typy 1v3kk ja Raju pp4
Quu, pakko pystyy, kun en oo löytäny vieläkään niitä testejä, joten kaippa ne on roskissa... ja täällä ei oo apteekki auki kun ma-to, joten täytyy oottaa... ; ) Enkä viitti lähtee lähimpään auki olevaan apteekkiin, joka sijaitsee Hämeenlinnassa...
Osse, mulla oli tässä kierrossa käytössä myös clomit (kp3-7) sekä menopur (kp8-18) ja sitten viel kp19 pregnyl-irrotuspiikki... Joten " hormoonihirviö" täällä, heh!
napero kp32
sithän mua rupes jännittään ihan hirveesti naperon puolesta! Millon pistit pregnylin??
-Osse
kp19 ja nyt on kp32 eli... eihän sulla oo vielä mitään hätää! Ovulaatiohan on n. 36h pregnylistä eli se on ollut n. kp21 ja sulla on vasta pp11 menossa! Oottele ihan rauhassa ja testaa uusiks, kyllä se plussa sieltä vielä tulee! :)
Mä en ihan ymmärtänyt kaikkea noista Naperon lääkityksistä ja pää meni ihan pyörälle. Mutta kiitti kun valaisit. :) Napero, toivoa on todellakin vielä ja rutkasti! Eikös sulla ollut mielestäs ollut jo jotain menkkatuntemuksia? Voihan ne tarkoittaa jotain ihan muutakin, esim. kiinnittymistä, kun pp:t oli sun viimeksi testatessa sitten vissiin vasta 9 tai 10. Ei silloin testissä mitään varmaan näykään, joten nyt tosiaan jännätään!!! Mihin ihmeeseen ne sun testit on voinut hukkua? Ettei vaan olis Eetu laittanut niitä johonkin piiloon. :)
Tsemppiä piinailuun, täällä ollaan hengessä mukana!
-Q-
..tuntuuko teistä muista siltä et kaikki taas ympärillä sikiävät?? Menet sinne tai tänne niin aina on joku työkaveri tai kaveri..kaverin kaveri oottamassa. Tänään tuli taas tällanen yks vastaan ja vaikka sitä on toisen puolesta hirveen onnellinen nii voi vitsi miten pahalle tuulelle se sitten saa myöhemmin. En tiä mulla on varmaan vähän huono keino purkaa noita vauva-paineita..mut välillä vaan tekis mieli huutaa ja hautautuu jonnekki peittojen alle viikoks!!!
Täällä sitä taas kuvitellaan olevamme raskaana.. nyt kp28/30..vielä en oo mitään testejä tohtinu tehä ku viime kierrosta tuli niin karvaita pettymyksiä. Nyt on kyllä lämmöt pysyny ihan jees ylhäällä. Saa nähä tippuvatko huomenna. Yleensä tipahtaa aina päivää enne menkoja.
Että tällaset turinat tällä kertaa..
Tähkä
Quu, anteeksi jos kirjoitin vähän epäselvästi, mutta kun ittelle on noi niin selviä, niin ei tuu miettineeksi, että joku ei ehkä tajua...
Hyvä Osse! Ihanaa, että jollain muullakin on huono sisälukutaito, kuin vaan mulla! Ja tosiaan taas avasit mun silmäni! Että eihän tässä oo menny montaakaan päivää siitä irrotuspiikistä, joten eihän noi testit vielä oo voineet mitään näyttääkään (pientä toivoa ees yritän hakee? Ja mistä vetoo, että seuraavan kerran kun meen vessaan, niin johan lorahtaa, siis punaista!)
Täällä ei edelleenkään _mitään_ tuntemuksia suuntaan tai toiseen, ehkä välillä on hiukan huono olo, ja alapää on kuiva kuin sahara, tissit ehkä vähän arat ja kipeät, mutta mä en silti usko että olis tärpännyt! Tänään tilasin kyllä uudet testit, jotta sais jotain tolkkuu tähän... Niin ja siis Q, mä todnäk oon siis heittäny ne testit ITE roskiin! Eli en voi syyttä ees Eetua niiden hukkumisesta... ; )
Tähkä, josko sittenkin sunkin testit näyttäis parin päivän päästä plussaa? bd bd bd
napero kp33/30 (ja siis se sekaisin menny kierto...)
Huhhuh, kiirusta on pitänyt enkä ole tänne päässyt piitkiin aikoihin, ihan kamalaa!!! No nyt on onneksi hiihtoloma edessä (yksi opettajantyön harvoja hyviä puolia) niin kerkeää ehkä tännekin, vaihteeksi. Tosin sain siihen hiihtolomaan vähän sairaslomapidennystä kun kauhea köhä iski ja lääkärin tarkistaessa viime viikolla keuhkot vinkui ja lastentautiakin eli korvatulehdusta pukkasi. Nyt alkaa lepo purra tähän ihme bronkiittiin tai mihin lie tuperkkeliin enkä enää pelkää että keuhkot lentää ulos ja kuolen siihen paikkaan.
Nonni, selitykset sikseen, uutisia oli ihan liikaa että toipilas jaksaisi kaikki muistaa, anteeksi :-( Mutta Osse kertoi mahtavia uutisia, eskimo kyydissä ja vielä reipas sellainen! Tosi mahtava kuulla, pidän ihan hulluna peukkuja ja vaikka jokaista hiuskarvaakin pystyssä jos vaikka auttais kiinnittymiseen ;-) bd bd bd
Minervakin, vanha lupikaveri ilmoittautui joukkoon, heilutukset sinnekinpäin!
Kaikille muillekin tiukkaa vauvaliimaa, tuun myöhemmin tutustumaan paremmin kaikkeen mistä olen tässä hulinassa jäänyt paitsi...
ON vähän vielä: kierto menee sitä tuttua rataansa eli liian hidasta on toiminta, ovulaatiota ei todnäk ole. Tikuttaa en jaksa kun ei toimi niin ei siinä tikkujen ihmettely auta, vähän sellainen on mieli. Heti kun miehen työrutistus loppuis (kestää vielä max kk) niin kerittäis ehkä Niklaksen pakeille ja sais käynnistyshormonit ja sitä kautta PASsiin. Toistaiseksi on ollut molemmille rankkaa kun on hoidettu tyttöä vuorotellen ja silti oltu molemmat töissä. Siksi varmaan tulin kipeäksikin. Huoh...
Ei sitten tuu vauvaa meille lokakuussa 2008! Menkat alkoi...
Meillä mies taisi ottaa tän asian vakavammin kuin minä, eilen yllätin hänet kattelemassa tila-autoja netistä ;) Mulla ei oikeestaan oo ees paha mieli, vaikka toki ottaa päähän, muttei niin paljon kuin olin kuvitellut!
Nyt vaan sitten kohti uutta kiertoa, ja keskiviikkona soittelemaan lääkärille, saattaapi kyllä olla myöhäistä sillon soitella, mutta tänään en saanut kiinni, vaikka yritin soittaa...
napero kp1/33 yk16...
onpas tylsää, että ne menkat sit kuitenkin alkoivat... :( mä niin luotin, et hyvin tässä käy teillä.
mikäs on tähkättären tilanne?
kiva kuulla helistä, ja kiitos sinnekin peukutuksista. Jospa se Niklas tekis uusinnat ja hoitais teidän kakkosen sinne kohtuun kasvamaan.
Omaa napaa - tänään alkoi alavatsatuntemukset, tiedä sit mitä se tarkoittaa. Jotenkin tuntuis hullulta, että lääkkeellisessä kierrossa alkais menkkakivut, kun ei sitä omaa hormonitoimintaa ole, mutta ehkä sekin on mahdollista. Toki tietenkin koko ajan hoen mielessäni, et pidä kii Raju! :) Mutta jospa tässä nyt pidettäis jalat maassa vielä viikko...
-Osse, typy ja Raju pp6
Tää on täällä ihan tepinöissään. Aamulla tein testin ja viivahan sinne tuli..vielä jonkin verran haaleempi ku kontrolliviiva. Ei kuitenkaan tarvi mitenkään yrittää metsästää.. vaan ihan rehellinen viiva.
Hauska juttu. Eilen vielä kirosin ku tein illalla testin et ei sit oltu raskaana. Mut aamulla huomasin et olin hölmöyksissäni ovulaatiotestin tehny :)
IIKS!!!!! Kertokaahan vielä et onko nyt sitten rv 4+1 jos inssi on tehty 4.1??
Tähkä ja bombom..rv jotain..
Onnea tähkätär! Mahtava juttu! rv:t menee suurin piirtein noin, eli rv 2+0 on ovulaatiopäivä.
-Osse (pp7, voiton puolella ollaan jo)
Jes! Alkaa tapahtua! Käyhän noita työtapaturmia itse kullekin, tulit ainakin varmistaneeksi ettei sulla nyt ovulaatiota ole :-D Onnea matkaan!
Naperolle pahoittelut :-( Olisivat nyt menkat vain pysyneet kauniisti poissa...
Ossen kuulumiset kuulostaa hyvältä, melkein mitkä vain vihlaisuthan tuossa vaiheessa on hyvä merkki. Kohdunkannattimet venyy, niinhän?!
ON: Mies eilen kyseli että koskas mennään Fertikselle tai oikeastaan että koskas mä menen. Ja siinä vaiheessa mullekin kristallisoitui etteihän siellä kyllä itse asiassa miestä tarvitakaan kun lähdetään kakkosta tekemään. Oonpa näppärä :-o Auttais varmaan kummasti raskautumiseen jos koppais puhelimen käteen...
miettii h
Ihan ensiksi Naperolle suuret pahoittelut ja halauksia! Epistä, ei voi muuta sanoa! Tuli tosi paha mieli taas sun puolesta, kun selvästi niin kovasti toivoisit toista pikkuista. :(
Ossella vaikuttaa tilanne tosi kutkuttavalta! Toivotaan, että Rajulla on myös rajut otteet eli että se pitää tiukasti kiinni seuraavat 9kk!
Ja Tähkätär, ihania uutisia! Onnea kovasti ja hyvää odotusta!
Nyt on oikeesti pakko mennä, mun pää räjähtää justiinsa!
-Q-
Täällä on kp30 menossa, ja hätäisenä jo aamulla tein testin, joka näytti tietty negaa, niin kuin arvelin, tosin testi oli menny vanhaksi 08/07...
Me tässä siivottiin pari viikkoa sitten TOSI huolella, ja heitin sitten tohinassa pois uusia raskaustestejä sellatteen 8kpl!!! Kivakiva! Mä en vieläkään voi tajuta että heitin ne pois, mutten oo niitä kyllä mistään löytänyt, joten pakko se on vaan tajuta että ihminen voi olla tyhmä!
napero kp30 (ja huomenna alkaa menkat...)