Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko Ruusun aika-sarjan?

Vierailija
24.04.2014 |

Esitettiin 90-luvun alussa ja sarja kertoi Ruususen perheen elämästä.

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roope oli (ja on edelleen) ihana :) Kommunikoi koiran ja kuolleiden kanssa, eikä kauheasti jaksanut piitata mistään sukupuolirooleista. Hauska oli myös Merin ja jonkin poikaystävänsä kanssa käymä dialogi:

Poikaystävä: Tää painaa kuin synti.

Meri: Mä en kuulu kirkkoon, mä en siis usko syntiin.

Poikaystävä: Sitten kun me mennään naimisiin, niin liityt.

Meri: Jos tuo oli kosinta, niin mä vastaan kieltävästi!

Vierailija
142/154 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi se mummo vintillä pelotti niin paljon. Edelleen nyt 37 vuotiaana se pelottaa ja esim.yksin kotona ollessa muistuu mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hyvin hämärästi. Ohjelma lähinnä ärsytti imelyydellään.

M 45

Vierailija
144/154 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo muistan sen ullakkohaamumummon keinutuolissa, Illin jonkun solutumaräpin, sokeripurkin väärällä hyllyllä, alati sairaan...

Ja komppi uusinnalle!

"Onks jotain vakavaa"?

"On, vakavaa on! Sokeripurkin perkele on väärällä hyllyllä!"

145/154 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan hyvin hämärästi. Ohjelma lähinnä ärsytti imelyydellään.

M 45

Kertoi muistaakseni ylempään keskiluokkaan kuuluvan varakkaan perheen elämästä. Tämän vuoksi Puotila sopikin osaansa mainiosti. Muuten ei olisi voinut juuri vähempää kiinnostaa.

146/154 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meriä esitti Katja Kiuru, en ole hänestä kuullut vuosiin. Mtähän mahtaa Katja nykyään hääräillä.

Taisi olla aikaa, jolloin Katja oli Jouko Turkan rääkättävänä Teatterikoulussa. Ymmärtääkseni on saanut henkisen tasapainonsa takaisin myöhemmin. Ei taida enää työskennellä näyttelijänä.

Vierailija
147/154 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein muista tästä sarjasta muuta kuin sen, että perheen äiti jostain syystä makasi yhden jakson portaiden alla itkemässä. Ja että Roope selitti jollekin hämmentyneelle jotain Illin yöjalasta, vaikka Illi siis oli vain loukannut jalkansa yöllä. Kiva jos uusisivat tämän jossain vaiheessa, niin voisi vähän verestää.

Vierailija
148/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoista löytyy, jos haluaa katsoa dvd:t uudestaan. Alkuperäisistä muistan, että tuli lauantai illalla sen verran myöhään, ettei millään jaksanut olla hereillä. Yritin väkisin katsoa, mutta aina nukahti ennemmin. Olin vielä ala-asteella silloin. Taisi tulla nauhalta katsottua.

Nyt kun dvd:ta katsoin, niin vähän sattui sydämeen, kun koiralle annettiin erikoisia herkkuja. Kakkua, hilloa+pannaria... Mun mielestä nuo ei ole koiran ruokaa. 

Vierailija
149/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä se pieni tyttö, ja Nero?

Muuta en muista, paitsi että taisi olla suosittu sarja, itseäni ei hirveästi ole koskaan tuollaiset kiinnostaneet.

Vierailija
150/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruusun aika -sarjan.

Vierailija
151/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nero taitaa olla Labdadorinnoutaja. Tuttavien koirien peusteella mulla on ollut käsitys, että Labd.noutaja on vilkas koira, oikeen "rapatessa roiskuu". Sitten Kultainennoutaja rauhallinen, fiksu ja filmaattinen.

Sarjan katsoi uusintana tajusin, että tuo käsitys muuttui täysin. Myös Labdadorikin voi käyttätyi rauhallisen tasaisesti. 

Vierailija
152/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin kerrottukin, mutta Sami Sykkö on Pauliinan veli.

Vierailija
153/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti. Toisaalta en kyllä välitä.

Vierailija
154/154 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan, useita vuosia sitten tänne joku teki jatkuvasti näitä Ruusun aika-aloituksia. Silloin pohdittiin oliko se Katja itse.

Oli haastatteluiden perusteella ilmeisesti katkera kun ei ollut oikein rooleja enää osunut hänelle. Itselleni Meri oli kiinnostavin hahmo silloin, kun oli vähän sellainen kapinallinen, ja kaunis.