Muistatko Ruusun aika-sarjan?
Esitettiin 90-luvun alussa ja sarja kertoi Ruususen perheen elämästä.
Kommentit (154)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 00:21"]
Anton ja Merihän seurusteli jo enen kuin Kurt tuli mukaan kuvioihin. Miksi ne erosivat, Anton suuttui jostain..?
[/quote]
Niinpä, Anton ja Meri tutustuivat jo aiemmin ja Meri tuli raskaaksi. Erosivat ja Meri alkoi seurustella Kurtin kanssa. Kun Meri huomasi olevansa raskaana he menivät naimisiin olettaen että lapsi oli Kurtin. Myöhemmin raskausaikana kävi ilmi että lapsi ei voinut olla Kurtin, kun eivät olleet edes tunteneet, kun se oli saanut alkunsa. Näinpä he erosivat ja Meri muutti kotiinsa takaisin. Alkoivat seurustella Antonin kanssa uudelleen ja Meri synnytti heidän yhteisen lapsensa sarjan lopussa.
Korjatkaa ihmeessä jos meni väärin.
Oliko Matikaisilla lapsia?
Mutta siis ihan helmisarja. Täysin toista, kuin nykyiset salkkarit ja muut.
Dvd:t löytyy hyllystä ja kirjakin on luettu muutamaan kertaan :) ihana sarja. Tuli katsottua jo silloin kun ekan kerran esitettiin telkkarista.
"Patologi Paskanmarja " :D
Muistan sen. niillä oli ihana valkoinen omakotitalo ja takka siinä keittiön ja olohuoneen välissä. Jukka Puotila esitti isää.
Ihana sarja oli. Vastikään oltiin kaikki sairaana, eikä kukaan jaksanut tehdä kunnon ruokaa. Edellisenä päivänä oli siis paistettuja munia ja keitettyjä nakkeja, seuraavana keitettyjä munia ja paistettuja nakkeja. Nauratti kun muistin sen kohtauksen :)
On tullut katsottua monta kertaa. Silloin kun se tuli ensimmäisen kerran tv:stä sitä katsoi niiden nuorten näkökulmasta kun itse oli suunnilleen samanikäinen. Nykyään sitä taas katsoo vanhempien näkökulmasta kun itse on nelikymppinen. Ihanan monikerroksinen sarja :)
Hassua ajatella että siitä on niin kauan, yli 20 vuotta. Mutta jollain lailla aika ajaton sarja. Samanlaisia huolia ja arjen ongelmia on nykyään.
Perheen äiti oli ihan paras. Sen tytön kiukutellessa kauppaan menemisestä "Mitä paskaa mä sieltä tuon?" äiti vastasi "Kuules nyt paska, tuot kaikkea paskaa mitä me tarvitaan!".
Illi oli niin ihana kiharatukkansa kanssa. Ja perheen isä Esko oli sellainen ihanneisä.
oiiiii kiitos tästä aloituksesta, mä oon aina RAKASTANUT tätä sarjaa, käsittämätön hyvän mielen sarja... dvd-boksi löytyy, klassikko! Ne jotka ei tajua tätä sarjaa on joko liian nuoria tai tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 19:16"][quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 18:10"]
Muistan myös miten Meri raivosi jollekin poikaystävistään, joka puristi hammastahnatuubia keskeltä.
[/quote]
Minä taas en muista tällaista...
[/quote]
En minäkään. Muistan kylläkin kun Meri ihan rauhallisesti neuvoi pikkuveljeään olemaan koskaan puristamatta hammastahnatuubia keskeltä parisuhteessa.
[/quote]
No noin se varmaan on mennyt. Ei katsos voi ihan tarkkaan muistaa yli 20 vuotta sitten lapsena näkemäänsä :)
Kannattaa ostaa ruusunaika dvd-boksi! Se on tosi hyvä sarja ja toinen on metsolat! Mä muistan,kun metsolat tuli tvstä,niin poljin aina pyörällä mumman ja paapan luo sitä katsomaan..
Kannattaa ostaa ruusunaika dvd-boksi! Se on tosi hyvä sarja ja toinen on metsolat! Mä muistan,kun metsolat tuli tvstä,niin poljin aina pyörällä mumman ja paapan luo sitä katsomaan..
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 17:05"]
Sarjasta muistan parhaiten sen filosofi-kukkakauppiaan, joka oli tosi pitkä.
[/quote]
eiks se kukkakauppias ollutkin Jussi Lampi?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 22:46"] eiks se kukkakauppias ollutkin Jussi Lampi?[/quote]
Joo
Joo oli Se jussi Lampi! Niin nuori ja komea! Onhan Se komea vieläkin.kunpa vastaavia sarjoja vielä tehtäis..vai onko Se sitten niin että nykyään ei enää osata tehdä,ku saippuasarjoja joissa juonitellaan ja näyttelijät vaihtuu koko ajan..
Anton ja Merihän seurusteli jo enen kuin Kurt tuli mukaan kuvioihin. Miksi ne erosivat, Anton suuttui jostain..?
Se Matikaisen kauppa näytti ihan meidän läheiseltä kyläkaupalta.