Muistatko Ruusun aika-sarjan?
Esitettiin 90-luvun alussa ja sarja kertoi Ruususen perheen elämästä.
Kommentit (154)
Minulla on Ruusun aika dvd:llä. Minua on joskus mietityttänyt, että kuinka kauan ennen jaksojen esitystä jaksot on kuvattu. Kun Ruusun ajan ensimmäinen jakso on Wikipedian mukaan esitetty ensimmäisen kerran 17.11.1990, ja 24. jakso, joka on sarjan ensimmäisen tuotantokauden viimeinen on esitetty 28.4.1991. Tässä viimeksi mainitussa jaksossa juhlitaan perheen Meri-tyttären lakkiaisia, ja jaksossa on kyllä selvästi toukokuun loppu tai kesäkuun alku, eli se on varmasti kuvattu siis vuonna 1990, vaikka sarjassa luultavasti eletäänkin kevättä 1991. Sarjassa ei missään kohtauksessa mainita, mikä vuosi nyt on menossa. Sarjan toinen tuotantokausi sisälsi 10 jaksoa, joista ensimmäinen esitettiin ensimmäisen kerran 19.10.1991 ja viimeinen 21.12.1991. Nämä on ilmeisesti kuvattu kaikki vuonna 1991. Minulla on dvd:llä myös sarja Blondi tuli taloon, joka esitettiin televisiossa ensimmäisen kerran vuosina 1994-1995. Tässä sarjassa taas on kohtauksia, joissa mainitaan jopa tarkka päivämäärä, johon jakso sijoittuu. Yksi sarjan jaksoista on esitetty ensimmäisen kerran 11.1.1995, ja tässä jaksossa sanotaan, että nyt on keskiviikko, 11.1.1995.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Kauheeta perhelässynläätä. Naiivia söpöstelyä ennen tositeeveeaikaa
Miljoona kertaa parempaa ku noi tosi-tv-paskat.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku kuka oli Merin poikaystävän Kurtin näyttelijä?
Oliko "Kurtin" kaikkien aikojen takatukka oikeasti muotia vai vitsi jo silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku kuka oli Merin poikaystävän Kurtin näyttelijä?
Oliko "Kurtin" kaikkien aikojen takatukka oikeasti muotia vai vitsi jo silloin?
Veikkaisin, että oli muotia.
Meriä esitti Katja Kiuru, en ole hänestä kuullut vuosiin. Mtähän mahtaa Katja nykyään hääräillä.
Oi, Ruusun aika, ihan mahtava sarja! Roope-tyttö oli ihana, kykeni kommunikoimaan niin eläinten kuin edesmenneiden ihmisten kanssa. Mieleen on jäänyt myös seuraava vuoropuhelu:
Merin poikaystävä huonekalusta tmv.: Tää painaa kuin synti!
Meri: Älä ny, ei meillä kuuluta kirkkoon.
Poikaystävä: Niin mutta sit kun me mennään naimisiin, niin liityt!
Meri: Jos tuo oli kosinta, niin mä vastaan kieltävästi!
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:39"]
Illi poltti saaressa hasista, ja isä suuttui.
Eipähän, vaan sen kaveri.
Niin joo ja sen kaverin isä suuttui ja tää jukka puotila vähän rauhotteli tilannetta kun se toinen isä kävi ärjyy.
Hitsi, muistin ihan väärin.Mutta siis tän kaverin (Aleksi) isälle (Jussi) toi poltto selvis vasta myöhemmin, ku ne oli kutsuttu Ruususille illanviettoon, kun tää kaveri tuli Illin kanssa ulkoa ja sen piippu putos takin taskusta.
Vierailija kirjoitti:
Merin(toista?) poikaystävää esitti Eppu Salminen, joka oli aivan ihana.
Musta se oli kyllä aika tympäsevä tyyppi. Semmonen itserakas ja muutamassa kohtauksessa naureskeli Ruususille.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:19"]
Perheen äidin siskon mies oli jännä tyyppi.
Niin, ne "entiset köyhät ja 7 veljestä", yksi niistä veljeksistä oli isää esittävän Heikki Nousiaisen oma poika Mikko Nousiainen "pienenä"(Toisen kanssa sarjan Matti). Siis en mä muuten muistais, mutta dvd:t olen pariin kertaan katsonut...Niin, miksihän heitä sanottiin entisiksi köyhiksi? Eivät he kyllä mitään mahdottoman rikkaitakaan tainneet olla. Jokin bisnesmies tämä Heikki Nousiaisen esittämä mies oli, mutta se jäi epäselväksi, mitä bisnestä hän teki. Heikki Nousiaisen poika Mikko esitti veljeksistä vanhinta, eikä ollut tuolloin enää kovin pieni, koska on syntynyt 1975. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen äidin siskon mies oli jännä tyyppi.Niin, ne "entiset köyhät ja 7 veljestä", yksi niistä veljeksistä oli isää esittävän Heikki Nousiaisen oma poika Mikko Nousiainen "pienenä"(Toisen kanssa sarjan Matti). Siis en mä muuten muistais, mutta dvd:t olen pariin kertaan katsonut...
Niin, miksihän heitä sanottiin entisiksi köyhiksi? Eivät he kyllä mitään mahdottoman rikkaitakaan tainneet olla. Jokin bisnesmies tämä Heikki Nousiaisen esittämä mies oli, mutta se jäi epäselväksi, mitä bisnestä hän teki. Heikki Nousiaisen poika Mikko esitti veljeksistä vanhinta, eikä ollut tuolloin enää kovin pieni, koska on syntynyt 1975. :)Toi pienenä olikin lainausmerkeissä, sori :)
Tässä sanotaan että Ruusun ajan oli tarkoitus saada jatkoa. Voi hitsi! Olisipa jatkettu!
http://www.voice.fi/pop/viihde/jukka-puotila-muistelee-ruusun-aika-suos…
alatisairas parani kuin sai koiran
Joo siinä oli se nero-koira ja alatisairas naapuri.
Siinä oli sen homoseksualistin Sami Sykön sisko.
Vierailija kirjoitti:
Rosa-Maria oli niin söötti tyttö
Roopen kanssa sain olla ammattini puolesta tekemisissä. Oli just niin hyvä tyyppi kuin telkkarissa. Sielläkin siis oma itsensä.
Oli ihana sarja todellakin, kiva lukea näitä viestejä kun jaksoja palaa mieleen :)
Mutta toisin kuin monet teistä, mä en tykännyt yhtään siitä kun Nero "puhui". Enkä myöskään tykännyt aavemummosta. Eläydyin jotenkin sarjaan tosi voimakkaasti, ja nuo kohtaukset aina jotenkin pilasivat tunnelman, muuttivat sen hölmöksi saduksi..
En myöskään pitänyt Roopen hahmosta. En tänäkään päivänä voi sietää näsäviisaita tyttölapsia.
Ihailin kapinallista Meriä, ja Illin joku kaveri (jota näytettiin ihan liian vähän) sai sydämen läpättämään. Perheen isä ja äiti olivat mielestäni ihannevanhemmat. Merin ruusukauppias-poikakaverikin oli komea, mutta liian romanttinen mun makuuni niine kukkapuskineen.
Muistan jakson, jossa talon ullakolla oli joku vanha ämmä kummitus ja tämä pikku tyttö näki sen. Olen 81 syntynyt, eli aika lapsi sarjan pyöriessä ruudussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen äidin siskon mies oli jännä tyyppi.Niin, ne "entiset köyhät ja 7 veljestä", yksi niistä veljeksistä oli isää esittävän Heikki Nousiaisen oma poika Mikko Nousiainen "pienenä"(Toisen kanssa sarjan Matti). Siis en mä muuten muistais, mutta dvd:t olen pariin kertaan katsonut...
Niin, miksihän heitä sanottiin entisiksi köyhiksi? Eivät he kyllä mitään mahdottoman rikkaitakaan tainneet olla. Jokin bisnesmies tämä Heikki Nousiaisen esittämä mies oli, mutta se jäi epäselväksi, mitä bisnestä hän teki. Heikki Nousiaisen poika Mikko esitti veljeksistä vanhinta, eikä ollut tuolloin enää kovin pieni, koska on syntynyt 1975. :)Kyllä tosiaan mietityttää, mitä bisnestä tuo Marjan sisaren mies teki. Yhdessä jaksossahan hän on tullut Ruususille kylään Anjan ja poikiensa kanssa ja sanoo ajavansa vielä samana iltana Imatralle ja olevansa näin jo aamulla rajalla, eli menee siis silloisen Neuvostoliiton puolelle. Toteaa vielä, että ne bisnekset eivät odottele.
Molemmat kirjat löytyy ja dvd-boksi. Ihana sarja. Harmi kun nykyään ei tehdä tuon kaltaisia sarjoja.
Luin juuri loppuun Ruusun aika -kirjan. Mielestäni kirjasta puuttui kokonaan se juttu, missä Roopen kaveri Ida kirjoittaa rakkauskirjeen Illille, ja Illi luulee että kirje tuli Heidiltä (koska Roopen antamat tiedot olivat hieman vaillinaisia).
Inhottavin hahmo mielestäni oli Jussi, jonka sanoi Roopesta "Vielä sekin nöyrtyy".