Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS HELMIKUUSSA

21.01.2008 |

Huomasin, että tammikuun passilaisille oli vastaava pino, mutta olisko ketään, jolla pas helmikuussa? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia. Meillä alkamassa ensimmäinen PAS piakkoin. 4.2 on jo varattu aika klinikalle jolloin pitäis olla kp 10 tai 11 ja jos kaikki ok, tehdään siirto samaan kiertoon. Luonnolliseen kiertoon siis. Meillä ICSI:n tuoresiirrosta syntynyt poika 10/06. En tiedä voisko olla niin hyvä tuuri, että tärppäis taas. Pakasteessa meillä on kolme alkiota, yksi yksin ja kaksi samassa. Kyllä jännittää onnistuuko ja jo valmiiksi ajattelee mikä pettymys tulee jos ei. Uuteen ICSIin lähteminen tuntuu liian raskaalta ajatukselta.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli taas olisi pas edessä, tarkoitus olisi hakea kyytiin ne kaksi viimeistä jotka pakkasessa on ja jotka toivottavsti selviävät sulatuksesta. Tammikuussa tehtiin myöskin pas (en silloin jaksanut kirjoitella), siirrettiin kaksi alkiota jotka eivät tarttuneet mukaan....eli zumenoneja tullut syötyä joulukuusta lähtien......1,5 päivää taukoa ;) oikea hormoonihiiri. Taustalla siis endoa ja hiukan huonoja simppoja. 1 keskeytetty ivf. Kaksi ivf:ää joista molempien tuoresiirrot negaa ja kaksi pas:ia joista myöskin negaa. Yhtä pitkää miinusta, plussaa odotetaan kovasti.....ei jaksais taas alkaa alusta piikittelyä jne....

Jos kaikki ok niin mahdollisesti vk 8 olisi siirto edessä. Voimia vaan kaikille ja pitkää pinnaa....

Pa-mi

Vierailija
22/77 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään olis pitänyt aloittaa luget, ja koska olen niin aktiivisesti pyrkinyt unohtamaan koko hoidon, unohdin ne lääkkeetkin... no, ei tässä nyt olla kuin puoli vuorokautta myöhässä, mutta onkohan se ratkaiseva puoli vrk?? pakko varmaan soittaa maanantaina vielä klinikalle, että mokasinko... et ei tää hoito taida kovin hyvin edetä. prkl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs muut? Monella taitaa siirtokin olla jo takana?? Itse kävin tänään ultrassa ja siirto tehdään 20 pvä jos sulatuksesta selviävät. Limis oli 8,5 mm eli ihan ok. Zumenoneja syön 2+2 ja luget(yöks) aloitan nyt sunnuntaina. Koska meillä on ollut ongelmaa kiinnittymisen kanssa, kokeillaan tällä kertaa alkionkuoren avausta.

Osse: tuskin siitä on haittaa vaikka et niitä lugeja kerinnyt " ajoissa" aloittamaan, tuntuu niidenkin aloitus vaihtelevan paikkakunnittain.

Tulkaahan muutkin kertoilemaan kuulumisia.

Pa-mi

Vierailija
24/77 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pa-mi: Tervetuloa!

osse: Joko siellä oli siirto? Itse aloitin luget vasta tänään eli siirtopäivänä, mutta en tiedä onko sitten vaikutusta onko luonnolliseen vai hormonaaliseen kiertoon tehty pas. Luulis, että puoli vrk:tta myöhemmin ei haittaa.

Eli tänään haettu yksi 4-soluinen top alkio mukaan. Siirto oli hankalampi, kuin viimeksi. Hoitaja joutui painamaan mahan päältä kohtua, että lääkäri sai alkion vietyä kohtuun. Meni kuitenkin lopulta sinne minne pitikin :) Nyt vaan sitten piinaillaan..

Vierailija
25/77 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä YT-neuvottelut menossa ja sen verran tuulista ja hässäkkää siellä, että on tämän kierroksen alku mennyt ikään kuin huomaamatta.

Viikko sitten siis alkoi vuoto, joka oli aivan käsittämättömän niukkaa ja lyhytkestoista. Sunnuntaina uusi Estradot mahanahkaan ja huomenna sitten ultraan ihmettelemään, onko jotain tapahtunut alakerrassa :)

Siirto menee varmaankin ensi viikolle, luulisin ainakin. Ajattelin tällä kertaa pyytää sulatuksen jälkeen pitkää viljelyä. Tätä jo viimeksi suunniteltiin, mutta kiitos polin aina vaihtuvien lääkäreiden, suunnitelma ei toteutunut.

Nämä työhässäkät on jotenkin vieneet ajatukset niin, että hyvä kun on muistanut että on hoidot taas päällä. Toisaalta kivakin niin, siirron jälkeiset kaksi viikkoa on nimensä mukaisesti piinaa...josko tällä kertaa se pari viikkoinen menisi hujahtamalla :)

Vierailija
26/77 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina_H:ko se oli, jolla oli niukkaa vuotoa, mulla oli myös ihan käsittämättömät menkat kaks kertaa peräkkäin, niitten takiahan tammikuun pas meni ohikin, onneks tähän kiertoon sain soitettua klinikalle ajoissa ja pääsin aloittaan zumet.

Joo, ei haitannut lugejen myöhästyminen, huomenna normaalisti siirto. Nyt vaan jännätään, et selviääkö se huurunokka vai ei.

Mulla on kans mennyt tää siirron odotteluaika ihan ohimennen, ei työasioissa vaan työnhakupuuhissa. Mutta ehkä se tästä jännemmäks muuttuu, jos pääsen piinailemaan.

Vierailija
27/77 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huurunokka oli selvinnyt ja lähtenyt jakaantumaan! Kuulema oikein hyvältä näyttää. Nyt vaan pitää itsensä saada klinikalle ajoissa ja rakko täynnä :)

Ekaa kertaa tän pas:n aikana tuntuu vähän positiiviselta fiilikset.

Vierailija
28/77 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siirtoon ei päästä. Viime perjantaina lääkäri meinas että ovulaatio ei tässä kierrossa tapahdu. Ei tarpeeksi johtavaa follikkelia ollu!!

No odotellaan seuraavia menkkoja ja sitten clomeja naamaan ja koitetaan uudestaan. Hohhoijaa!!

Onnea muille siirtoon!

Vierailija
29/77 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taitaa käyä vähän samalla tapaa kuin Sinitaivaalle. Eli ovista ei oo näkyny eikä kuulunu vaikka ois jo pitänny olla.

Mulla alko ivf-menkkojen jälkeen tiputtelemaan ja se on ny loppunu, johtuiskohan helokista jota aloin syömään. Keskiviikkona kävin lääkärissä, eikä siellä oikein mitään eloa ollu...ehkä vasemmalla- oli vastaus. Joten maanantaina uus yritys. Puihinhan tää menee, mutta ehkä sitten ens kierrossa. Tietenkään sitä ovista ei löydy sillon kun pitäis, vaikka normaalisti tulee kellon tarkasti :(

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
30/77 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kurjaa, jos ette pääse siirtoon. :(

Omassa navassa ei sen kummempia, toissa päivänä oli kova hetkellinen kipu alavatsassa, jonka tietenkin toivon olleen kiinnittymiskipu, mutta toisaalta samanlainen oli marraskuun siirrossakin, eikä siellä mitään yritystäkään ollut silloin. Muuten olen ihan oireeton. Ei tässä vielä oikein osaa piinaillakaan, ehkä sitten viikon päästä.

Mites muilla piinailijoilla menee? Tulkaas kertomaan!

-Osse ja Raju pp4

Vierailija
31/77 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ilmoittelen taas itsestäni, kun rupeaa jotain tapahtumaan täälläkin päin... Kävin eilen limisultrassa, limis oli 9,6, ja siirto on tiistaina, mikäli alkiot selviävät sulatuksesta. Meillä siis kaksi pakkasessa ja uskoisin, että molemmat siirretään.

Kovasti tsemppiä meidän piinailjoille! Mitkäs aikatauluit muilla on?

Vierailija
32/77 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osborne: joo oli kyllä oudot menkat viimeksi. TOsi lyhyet ja niukat ja nyt sitten on tuhrutellut silloin tällöin. Tuostakohan sitten johtuisi, ettei kohdun limakalvo ole nyt kunnolla kasvanut...

ON: ultrassa viime viikolla kp 12 ja todettiin, ettei ole kohdun limakalvo riittävän paksu ja lisättiin sitten estradottien määrä kahteen laastariin. Siirto on näillä näkymin tiistaina (kellon tarkkuudella 4 viikkoa edellisestä :D) Saa nähdä sitten, onko limakalvo siinä kunnossa että edes lähtevät siirtämään.

Tämän siirron jälkeen olisi sitten vielä (pahoittelut, jos joku vähän alkioita saanut kokee tämän louukaavana) yksi satsi pakkasessa. Sitten vihdoin ne loppuvat. Meillähän on tehty IVF syyskuussa 2006 ja edelleen tuosta rysäyksestä siirrellään alkioita. Tosin mun leikkauksen takia meillä oli pitkähkö tauko hoidoissa...vaan kuitenkin on välillä tullut olo ettei näistä tuloksettomista passeista pääse koskaan eroon.

ajatuksena olisi että hyysätään tähän perään toi viimeinenkin pas ja siitä suoraan uusi ivf jos tuolla polilla siihen suostuvat.

Vierailija
33/77 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinitaivas ja pingu: Harmi jos kävi nyt niin, että ette päässeet siirtoon.

Osse: Onnea kyytiläisestä!

Miina-H: Niin kyllähän se onnistumisprosentti on tuoresiirroissa korkeampi kuin passeissa, mutta eihän sitä koskaan tiedä..

omaa napaa: Piinailu täälläkin mennyt vähän huomaamatta, kun poika sairastellut koko viime viikon, kuumetta, flunssaa, korvatulehdusta. Nyt antibioottikuuri onneksi näyttäis auttavan. Vähän olen huomannut rinnoissa arkuutta ja väsymystä, mutta nämähän voivat johtua lugeistakin. ja väsymys tietty siitä, kun yöunet jääneet vähälle.

allu pp7

Vierailija
34/77 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina oli vahva ovis-plussa ja jotenkin ehin jo itkemään että siirto menee huti. En tiiä mistä mulla oli tällänen käsitys :) Mutta kun maanantaina soittelin klinikalle ja peruin lääkäriajan, niin sanoivat soittavansa myöhemmin takasin. Ja soittihan ne: jos kaveri/t selviää sulatuksesta, niin siirto ois keskiviikkona :)

Mulla ei oo aavistustakaan monta ne meinaa sulattaa, mutta koska tää ois eka pas, niin varmaan siirtävät vaan yhen. Seittemän sinikuonoa siellä pakkasessa ois, mutta en ees tiiä monessako oljessa.

Jotenkin vaan on vähän pessimistinen olo. Mulla kun on ollu kierto ihan ihmeellinen enkä sitä ovista oikeestaan enää ees ootellu. Jotenkin luulen et mulla kuitenkin alkaa menkat liian aikasin, joten siinä menis se. Mutta katotaan ny...

Paljon tsemppiä kaikille piinailijoille ja siirtoon vielä pääseville!!

Pingu

Vierailija
35/77 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saatiin tänään kyytiin kaksi alkiota, viisi ja kuusi soluiset! Alkiot on täsmälleen samanlaiset kuin vuosi sitten, jolloin raskauduin, mutta meni kesken. Nyt kuitenkin vielä lisänä se disperin, eli toiveet on korkeella! Tosin siirtoa tekevä lääkäri kysyi siirrossa, että kauankos oon nyt käyttäny Lugeja ja kun sanoin sunnuntaista asti, hän ihmetteli, että niin lyhyen aikaa ja kysyi, kuka lääkäri näin määräsi... Jotenkin tuli sellaiset fiilikset, että jos nyt ei tärppää, siirrytään yksityiselle, että saadaan edes kunnon hoitoa, vaikka oliskin vielä yksi julkisen kierros saatavilla. Pikku hiljaa rupeaa olemaan liikaa kämmäystä yhdelle ihmiselle...

Mites muille kuuluu?

Vierailija
36/77 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu ja Snygg ainakin. Snygg, mähän unohdin la-aamuna aloittaa luget, kun siirto oli tiistaina, ja lääkärin mukaan oli ihan ok, ei mitään ongelmaa aiheuttanut. JOten ei kai se nyt voi niin tarkkaa olla, et sunnuntaiaamu ei riittäis?

Omassa navassa alkoi eilen jomottelut, mutta tiedä nyt sitten mitä se merkkaa. Eilen oli lämmötkin koholla (hurjat 37,2) mutta tänään näyttäis olevan vähän alempana taas (37 kuitenkin). Jännäksi tuntuu menevän, tosin tissit on ihan normaalit tiskirätit eikä muuten oo oireen oirettakaan.

Kukas testaa ensimmäisenä?

-Osse ja Raju pp7

Vierailija
37/77 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me saadaan olla miehen kanssa kiitollisia tosta meidän ihanasta prinsessasta, joka meillä on! Välillä ihan tosissaan iskee paha olo kun tajuan että haaveilen koko ajan toisesta lapsesta ja mullahan on jo tämä yksi ihana ja terve lapsi. Tapahtuuko tämä kaikki hänen kustannuksella???..Ehkä pitäisi vain oikeesti olla kiitollinen siitä mitä on saanut. Että tämmösiä ajatuksia tänään.

Ihana kun on joku paikka missä voi purkatua. Olen kyllä ajatellut ihan ammattiauttajaakin kun välillä tuntuu ettei enää jaksa yksin näiden ajatusten kanssa. Kaikki ystävätkin ovat raskaana!

Vierailija
38/77 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snygg: Onnea kyytiläisistä! Itse aloitin luget vasta siirtopäivän iltana, eikä kukaan käskenyt aiemmin aloittaa. Lääkärien käsitykset siitä näyttävät vaihtelevan.

Täällä piinis mennyt aika oireettomasti. Mahassa en ole tuntenut minkäänlaisia kipuja, nippailuja ym, rinnat tuntuvat välillä vähän aroilta, mutta välillä ei mitään. Ainoa kummallinen oire on jatkuva palelu. No eiköhän tämä piinailu pian lopu; normaalikierron mukaan huomenna pitäisi alkaa menkat ellei sitten nämä luget sotke kiertoa. Jos menkat ei ala niin en tiedä uskaltaisko jo viikonloppuna testailla. Liian aikaiseenkaan ei huvittais testata. Viimeksi kun olin raskaana testasin pp 11 selkeän negan, mutta sitten pp 14 plussan. Meillä ei ole klinikalla veritestejä ja lääkäri kehoitti testaamaan 2 viikkoa +2 päivää siirrosta, eli silloinhan ois jo pp 16.

allu pp 9

Vierailija
39/77 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään käytiin hakemassa meidän viimeist huurunenät kyytiin ja nyt sitten odotellaan ja odotellaan. Toivotaan että edes se toinen tarraisi kiinni....aika rupujahan nuo meidän yksilöt 2 ja 4 soluiset. Limis oli 14 mm joten luulisi siinä olevan tarpeeksi alustaa=) alkionkuoren avauskin tehtiin, josko se edesauttaisi hiukan.....

Ei millään jaksaisi sitä rumbaa taas aloittaa alusta....vuosi mennyt äkkiä kun kokoajan jotain pilleriä, piikkiä ja puikkoa pitää nappailla, pistää tai tunkea sinne ja tänne......enempi lääkkeitä käytössä kuin meidän mummolla hehe...

No mutta testi olisi 3.3, eiköhän nuo luget pidä vuodot taas poissa sinne asti, tammikuussakin vuoto alkoi vasta kun lopetin zumet ja luget.

Mites muut....??

Osse taitaa olla seuraava testaaja, jos oikein lukasin kiireessä noita juttuja....

Pa-mi pp 0

Vierailija
40/77 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui tohon äskeiseen viestiin laittaa peukutukset kaikille ja pahoittelut niille jotka eivät siirtoon asti päässeet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi