Miksi rintamaito haisee pahalle?
Heippa!
Osaisiko joku auttaa?
Nyt parina päivänä on oma lypsetty maito haissut oikean säilytyksen (+4) ja lämmityksen jälkeen aivan järkyttävän pahalle! Molempina päivinä maito oli muutaman tunnin jääkaapissa ja sitten reissussa mukana ulkona ja kun sitä aloin lämmittämään kuuman veden alla, alkoi maito haista happamalle ja meni aivan kokkareiseksi, mistä johtuu?
Eka kerralla en hajua huomannut vasta kun olin pojalle sitä jo syöttänyt ja siitä tuli sitten maha kipeäksi (tai jostain muusta?) Heitin sitten toisella kerralla reissussa ollessa maidon pois kun huomasin saman ja annoin korviketta, kelpasi onneksi.
Tulee tuosta maidosta mieleen pojan muutaman viikon takainen oksennus, sellaista laimeaa litkua, jossa valkoisia kokkareita ja haju todella hapan.
Olenko minä mennyt pilalle ;) Eli tullut happamaksi?
T: Merry ja Sampo 2kk
Kommentit (4)
Mukavaa että kaimakin löytyy!
Katsoin tuolta lokalahjojen syntyneistä että Sampoilla on ikäeroa kolme päivää :) Meidän Sampo syntyi 2.10.
Jostain luinkin että säilötty/pakastettu maito haisee erilaiselta, mutta ei lukenut että miltä. Ei se raudan hajukaan kyllä mikään hyvä ole, ainakaan omasta mielestä.
T:Merry ja Sampo Matias :)
on vähän erikoisempi eli Sebastien (ja ihan oikein -tulee rallikuskilta).
Tosiaan käytä maitoa ihan rauhassa vain, meidän nassikka on aika huono juomaan pullosta...
Meillä myös samoja ongelmia, poika 4,5 kk syö rintamaitoa + korviketta ja kiinteitä aloiteltu. Ja on jonkun aikaa pulautellut rintamaidosta välillä tosi reilusti ja maito on kokkareista ja pahan hajuista. Korvikkeesta ei niin puklaile taikka se on vähäisempää. Olen siis myös miettinyt että josko olen mennyt pilalle! : )
Tai näin ainakin uskoisin. Rasvahan nousee aina pintaan ja tekee kokkareita ellei maitoa sekoita oikein hyvin. Lisäks tuoksu on hieman erikoinen, en sanois paha mutta vähän raudanoloinen (varsinkin pakkasesta sulatettuna) lämmitettynä.
Kyllä lypsetty oikein säilytetty ja puhtailla välineillä lypsetty maito säilyy hyvänä reilun vuorokauden ainakin. Äidinmaitokeskuksen tietoa :)
Hassua muuten kun mulla on juuri 2-kuinen Sampo + kaksi isoveljeä.
Äiti kolmelle