Kuopio asuinpaikkana
Olisin kiinnostunut kuulemaan millaista on asua Kuopiossa. Hyviä/huonoja puolia. Olen suunnitellut sinne muuttoa eikä ole aiempaa kokemusta kyseisestä kaupungista. Vuokrataso vähän kyllä hirvittää... Kuulisin mielelläni kaikenlaisia kokemuksia (asuinalueet, työllisyystilanne, terveydenhuoltopalvelut, julkinen liikenne ym
Kommentit (90)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 20:36"]Mikä Puijonlaaksossa miellyttää. Musta se ostari on karu. Linnanpelto-Männistö-Itkonniemi-Satama on kivaa seutua. Järvi lähellä. Keskusta lähellä.
[/quote]
Minun mielestä kaunis alue, hyvät lenkkeilyreitit ja lähellä keskustaa.
[/quote]
Mutta niin on Männistökin.
Mikä Puijonlaaksossa miellyttää. Musta se ostari on karu. Linnanpelto-Männistö-Itkonniemi-Satama on kivaa seutua. Järvi lähellä. Keskusta lähellä.
Kuopio on ihana kaupunki. Asuinalueista Linnanpelto, Puijonlaakso ja Saaristokaupunki ovat mun lemppareita. Ja joka kaupungista löytyy pinnallisia selän takana paskaa jauhavia ihmisiä, ei me kaikki savolaiset olla paskoja ;)
Muutin juuri Kuopioon ja ahdistaa ihan hirveästi. Ankea paikka. :(
Vierailija kirjoitti:
Muutin juuri Kuopioon ja ahdistaa ihan hirveästi. Ankea paikka. :(
Siitä rautieasemalta lähtee kiskot etelään ja pohjoiseen. Saa valita ihan vapaasti..
Kuopiosta on todella viime vuosina tullut viehättävä kaupunki. On kävelykatua ja torielämää varsinkin kesällä. Satama on myös elävä paikka kivoine kahviloineen. Tapahtumia on paljon kesä-talviaikaan. Rännikadut ovat todella mukavia pyöräillä tai kävellä. Sellaisia ei ole missään muualla Suomessa.
Juhani 51 kirjoitti:
Kuopiosta on todella viime vuosina tullut viehättävä kaupunki. On kävelykatua ja torielämää varsinkin kesällä. Satama on myös elävä paikka kivoine kahviloineen. Tapahtumia on paljon kesä-talviaikaan. Rännikadut ovat todella mukavia pyöräillä tai kävellä. Sellaisia ei ole missään muualla Suomessa.
Kaikki liikkeet vaan ovat siirtyneet 10 km päähän motarin varteen.
Ketju on yli 6 vuotta vanha.
Lienee Kuopiokin muuttunut tuossa ajassa jonkin verran.
Savon murre on hirveää. Tietysti jos kerta Turusta olet muuttamassa, niin ei kait se siitä paljoa pahene.
Olen viihtynyt Kuopiossa yli 10 vuotta enkä halua muualle muuttaa. Ihana kaupunki. Ihanat vaihtelevat maastot ja makeat vedet ja talvella sisäkaupungin viimattomat pakkaset. Toisin kuin merenrantakaupungeissa, josta on kokemuksia. Puijonlaaksoa hehkutan asuinalueena. Kävelymatka keskustaan busseja kulkee 6- 7 vuoroa tunnin sisään.
Vierailija kirjoitti:
Olen viihtynyt Kuopiossa yli 10 vuotta enkä halua muualle muuttaa. Ihana kaupunki. Ihanat vaihtelevat maastot ja makeat vedet ja talvella sisäkaupungin viimattomat pakkaset. Toisin kuin merenrantakaupungeissa, josta on kokemuksia. Puijonlaaksoa hehkutan asuinalueena. Kävelymatka keskustaan busseja kulkee 6- 7 vuoroa tunnin sisään.
Kiva tietää että alue on ennallaan. :) T: paluumuuttoa yrittävä puijonlaaksosta 14v sitten poismuuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Turusta olen muuttamassa. Savosta en tiedä oikeastaan mitään... Esim. Turun vuokriin verrattuna Kuopiossa näyttäisi olevan aika kovat vuokrat. Täältä löytää ihan hyviä yksiöitä hyvällä paikalla jo neljälläsadalla. Mitä olen vuokrailmoituksia selannut niin Kuopiosta yksiö alle 500e/kk on todellinen löytö.
On jo vähän vanha ketju, yli 6 vuotta. No tänä päivänä, vuonna 2020, yksiö alle 500 e/kk on todellinen löytö ihan missä päin Suomea tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Savon murre on hirveää. Tietysti jos kerta Turusta olet muuttamassa, niin ei kait se siitä paljoa pahene.
Rumin koira on Turun murre.
Asuntotarjonta ylihintaista, surkealaatuista ja sisäilmaongelmaista. Käytännössä tuppukylä lähes Helsingin hinnoilla. Jos onnistut jotain kautta (suhteilla) löytämään asumiskelpoisen asunnon jossa ei ole sisäilmaongelmia ja jotain ryyppy- tai huumeporukkaa naapurissa ihan hyvä paikka asua.
Vuokra 693€ sisältää veden. Sähköstä ei paljon tule laskua itellä. On kiva paikka. Oppii liikkumaan kyllä,itekin koko kaupungin jo tunnen,vaikka olen hahmotushäiriöinen yleensä. Pari vuotta nyt täällä asunut ja työpaikan perässä siis tulin. Ei valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Turusta olen muuttamassa. Savosta en tiedä oikeastaan mitään... Esim. Turun vuokriin verrattuna Kuopiossa näyttäisi olevan aika kovat vuokrat. Täältä löytää ihan hyviä yksiöitä hyvällä paikalla jo neljälläsadalla. Mitä olen vuokrailmoituksia selannut niin Kuopiosta yksiö alle 500e/kk on todellinen löytö.
Kannattaa opetella puhuessa sanomaan sanat loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingistä Kuopioon muuttava! Onpa kiva kuulla että muitankin etelästä sinne päin suuntaavia löytyy:) Nyt joku paikallinen voisi tulla meitä tulevia kuopiolaisia vähän infoamaan... Olemme mieheni kanssa miettineet asuinpaikaksi Saaristokaupunkia, kannattaako? Oman asunnon osto siis mielessä..Ikää meillä 25 ja 27.
Ei teistä tule kuopiolaisia, teitä junantuomia on täällä jo aivan liikaa. Me ei haluta teitä tänne.
10-vuodessa tämä kaupunki on mennyt pilalle, roska sakkia valunut joka suunnasta tänne, nis tejä ja pi rin myyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingistä Kuopioon muuttava! Onpa kiva kuulla että muitankin etelästä sinne päin suuntaavia löytyy:) Nyt joku paikallinen voisi tulla meitä tulevia kuopiolaisia vähän infoamaan... Olemme mieheni kanssa miettineet asuinpaikaksi Saaristokaupunkia, kannattaako? Oman asunnon osto siis mielessä..Ikää meillä 25 ja 27.
Ei teistä tule kuopiolaisia, teitä junantuomia on täällä jo aivan liikaa. Me ei haluta teitä tänne.
10-vuodessa tämä kaupunki on mennyt pilalle, roska sakkia valunut joka suunnasta tänne, nis tejä ja pi rin myyjiä.
Kyllä halutaan, tervetuloa Kuopioon. :)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:04"]
Linnanpelto on ihana! Lähellä keskustaa. Talot 20-luvulla tehtyjä :)
[/quote]
Tämä!! Linnanpelto on niitä "salaisia" helmiä Kuopiossa. Harva kuullut, jotka sinne päätyneet, eivät Männistöä kauemmas halua.
[/quote]
Niinpä. Killisenkadulla on kyllä spugeja nut muuten hyvä!