Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopio asuinpaikkana

Vierailija
30.03.2014 |

Olisin kiinnostunut kuulemaan millaista on asua Kuopiossa. Hyviä/huonoja puolia. Olen suunnitellut sinne muuttoa eikä ole aiempaa kokemusta kyseisestä kaupungista. Vuokrataso vähän kyllä hirvittää... Kuulisin mielelläni kaikenlaisia kokemuksia (asuinalueet, työllisyystilanne, terveydenhuoltopalvelut, julkinen liikenne ym

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei turkulaiset! Älkää nyt vaan oikeasti sinne Kuopioon lähtekö! Aika suurella todennäköisyydellä ette tule viihtymään.

Opiskelin Kuopiossa ja palasin takaisin Turkuun heti, kun se oli mahdollista (tiedän myös muita, jotka ovat tehneet samoin). Savolaiset ovat pinnallismukavia, mutta suurempaa ystävyyttä on turha odottaa. Lisäksi Kuopio on kaupunkina todella ankea verrattuna Turkuun, vaikka toki täältäkin rumia rakennuksia löytyy.

Joten: don't do it!! Mielummin vaikka Jyväskylä.

Vierailija
22/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on muuten ihan kiva paikka, mutta siellä on liikaa savolaisia ;s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun keskustassa joka siis itselle ainoa vaihtoehto, koska en halua asua missään kauempana. Moni ystävä kyllä asuu juurikin Saaristokaupungissa ja se ehdottomasti paras paikka jos haluaa omakotitalossa asua. Petoselle ei missään tapauksessa!

Kuopio on yllättävän nuorekas kaupunki, johtuu varmaankin juuri siitä että täällä on paljon opiskelijoita. Luonto ympärillä ja mukavia ihmisiä. Savolaiset on oikeasti lupsakoita :) Murre on oma haasteensa mutta siihenkin tottuu

Vierailija
24/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin muuttaa Kuopioon jonnekin maaseudule, maatila tai vanha mummonmökki olisi kiva, järven rannalta. Kuopiossa ihmiset on ystävällisiä ja luonto kaunista. Järviseutu aivan ihanaa! Ei taida vaan rahat riittää ja onko siellä töitäkään... =(

Vierailija
25/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja on ainoastaan lääkäreille, sairaanhoitajille, siivoojille ja puhelinmyyjille. Kuopion lentoasemalta on lentoja ainoastaan Helsinkiin, Finnairin monopolilla. Edestakainen matka halvimmalla lipulla maksaa tyypillisesti yli 200€. Yhdensuuntainen taksimatka kaupunkialueelta kentälle maksanee reilut 40-50€. Mitään Finnairin citybussi-tyyppistä kuljetusta ei ole. Junamatka Helsinkiin on n. 4,5h, lähtöjä muutaman kerran päivässä, ei yöjunia. Autottomalle Kuopio ei ole kovin hyvä paikka asua, paikallisliikenne on kallista, palvelutaso kaupungin kokoon nähden kohtuullinen.

Kaupunkikulttuuri on melko olematonta, tämä on selvästi klassinen pikkukaupunki. Piirit ovat sadantuhannen asukkaan kaupungiksi yllättävän pienet. Tai itseasiassa kaupungissa asuu vain alle 80000 asukasta, Kuopion kaupunki on nimittäin pinta-alaltaan maakunnan kokoinen.

Myönteisinä puolina lenkkipolut varsinkin Puijonlaakson suunnalla ja pikkukaupunkimainen vihreys kesäaikana.

Vierailija
26/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:37"]Itse asun keskustassa joka siis itselle ainoa vaihtoehto, koska en halua asua missään kauempana. Moni ystävä kyllä asuu juurikin Saaristokaupungissa ja se ehdottomasti paras paikka jos haluaa omakotitalossa asua. Petoselle ei missään tapauksessa!

Kuopio on yllättävän nuorekas kaupunki, johtuu varmaankin juuri siitä että täällä on paljon opiskelijoita. Luonto ympärillä ja mukavia ihmisiä. Savolaiset on oikeasti lupsakoita :) Murre on oma haasteensa mutta siihenkin tottuu

[/quote]

Mielestäni Kuopiossa puhuttava murre on ihan kiva, ainakin Turun ja Porin murteisiin verrattuna...

Vierailija
27/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:37"]

Kuopio on muuten ihan kiva paikka, mutta siellä on liikaa savolaisia ;s

[/quote] Tuo nyt ei pidä alkuunkaan paikkaansa, näkeehän tuon jo katukuvasta. Pikemmin uussavolaisia kuin paljasjalkaisia. ;)

Vierailija
28/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minänolen koko ikäni asunut kuopiossa. Saaristokaupunkihan on kuopion uusin asuinalue. Siellä ei taida olla ollenkaan kaupungin vuokraasuntoja. Se on myös myös tosi iso alue. Kouluun voi olla pitkä matka. Tosin kolme alakoulua kuuluu saaristokaupungin alueeseen.

Saa kysyä mitä haluaa. Itse asun petosella, pirttiniemenssä, mikä kuuluu oikeastaan tuon saaristokaupungin ihan rajalle. Täällä on kaikki mahdolliset palvelut pidän kovasti alueesta. Keskustaan matkaa reilu 10km tosin täältä on, mutta tk, hammaslääkäri,kela, uimahalli ja jäähalli, useampi kauppa,kioskit,kampaajia yms löytyy täältä. Myös Matkus on tuossa vieressä, se on siis  kauppakeskus, issä on kaikki ketju vaatekaupat yms ja myös ikea.

Vierailija
29/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kuopiossa 20 vuotta. Kivoja alueita on osa petosta,mutta pyörönkaaren läheisyydessä ei! Neulamäki opiskelijoiden ja juoppojen lähiö mäessä,ei! Saaristokaupunki kivoin varsinkin lapsiperheille,uutta,nättiäjne. Keskusta hyvä sinkuille. Suosittelen sitä! Tää on vähän tuppu kylä mutta viimeaikoina parantunut huomattavasti! Esim matkus, uusi elokuvateatteri,kävelykeskusta....kesällä kivoja tapahtumia. Olen asunut myös jkl ja kyllä Se kuopio on isompi ja kivempi,jkl parempi sijainti. Sori huono teksti näpyttelen bussissa kännykällä kiireessä

Vierailija
30/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää pärjääkö ilman autoa. Pyörällä ja kävellen kuljen muuten, mutta talvella en mieluiten. Toimiio siellä joukkoliikenne?

Vierailija
31/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ihan syntyperäinen Kuopiolainen ja olen asunut niin Saarijärvellä, Petosella, Särkiniemessä kuin Saaristokaupungissakin, eikä mistään ole kerinnyt tulla huonoja puolia esille :) Petosella on vilkkaampaa illemmalla, kun löytyy pubia ja nuorisotaloa, mutten sielläkään ole törmännyt ongelmiin.

Vierailija
32/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio ihan paras:D

Vierailija
33/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin talvella bussit myöhästelee aika paljon, mutta vuoroja menee kyllä paljon!

Vierailija
34/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä joukkoliikenne toimii hyvin, useita kertoja tunnissa menee paikallisbusseja lähiöistä keskustaan. Pyöräillen pääsee kätevästi myös.

Vierailija
35/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:52"]

Itse olen ihan syntyperäinen Kuopiolainen ja olen asunut niin Saarijärvellä, Petosella, Särkiniemessä kuin Saaristokaupungissakin, eikä mistään ole kerinnyt tulla huonoja puolia esille :) Petosella on vilkkaampaa illemmalla, kun löytyy pubia ja nuorisotaloa, mutten sielläkään ole törmännyt ongelmiin.

[/quote] Samaa mieltä, oli kaupunki mikä tahansa, niin kaupunki elää toisin kuin joku kuoleva kyläpahanen.

Vierailija
36/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:36"]Hei turkulaiset! Älkää nyt vaan oikeasti sinne Kuopioon lähtekö! Aika suurella todennäköisyydellä ette tule viihtymään.

Opiskelin Kuopiossa ja palasin takaisin Turkuun heti, kun se oli mahdollista (tiedän myös muita, jotka ovat tehneet samoin). Savolaiset ovat pinnallismukavia, mutta suurempaa ystävyyttä on turha odottaa. Lisäksi Kuopio on kaupunkina todella ankea verrattuna Turkuun, vaikka toki täältäkin rumia rakennuksia löytyy.

Joten: don't do it!! Mielummin vaikka Jyväskylä.

[/quote]

Yhdyn tähän! Jyväskylä on ihana. Turkukin kiva, mutta jos sieltä pois täytyy päästä, niin Jyväskylään kannattaa suunnata. Tamperekin on kyllä timantti.

Vierailija
37/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:37"]

Itse asun keskustassa joka siis itselle ainoa vaihtoehto, koska en halua asua missään kauempana. Moni ystävä kyllä asuu juurikin Saaristokaupungissa ja se ehdottomasti paras paikka jos haluaa omakotitalossa asua. Petoselle ei missään tapauksessa!

[/quote]

Tuosta Saaristokadusta voi olla montaa mieltä.. Itse en sinne muuttaisi, keskustaan matkaa ja talot lätkitty vieri viereen, tontit on aivan naurettavan pieniä mutta talot silti kalliita.

- - -

Luontoa todellakin löytyy vähän joka nurkalta, se ehdoton plussa Kuopiossa! Linja-autolla kulkeminen on törkeän kallista, yksi lippu 3,30€ ja hinta taitaa vaan nousta joka vuosi. 

Vierailija
38/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin Saaristokaupungista (ei kadusta) voi olla montaa mieltä, tsori.

-33

Vierailija
39/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulkee päivittäin bussilla, niin toki silloin kannattaa hankkia vaikkapa kuukausikortti.

Vierailija
40/90 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnanpelto on ihana! Lähellä keskustaa. Talot 20-luvulla tehtyjä :)