Kuopio asuinpaikkana
Olisin kiinnostunut kuulemaan millaista on asua Kuopiossa. Hyviä/huonoja puolia. Olen suunnitellut sinne muuttoa eikä ole aiempaa kokemusta kyseisestä kaupungista. Vuokrataso vähän kyllä hirvittää... Kuulisin mielelläni kaikenlaisia kokemuksia (asuinalueet, työllisyystilanne, terveydenhuoltopalvelut, julkinen liikenne ym
Kommentit (90)
41. Akuutteihin tapauksiin on päivystys (myös ilta- ja yöaikaan) ja ajan voi saada myös hammaslääkärille samalle päivälle, jos vain on heti 8 reikäleipä ajanvaraukseen soittamassa. :)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:42"]
Kuopiossa opiskelijan bussialennukset saadakseen pitää olla Kuopiossa kirjoilla.
Savossa otetaan vieraat hyvin vastaan, jos itse on aktiivinen ja ei nyrpistele nokkaansa. Jos on vähän ylimielinen prinsessatyyppi, Savossa ei varmasti sellainen muualta tullut viihdy.
[/quote]
Joo, esim. tuulipukuun pukeutumaton on sellainen "rinsessa". Joutuu heti "mikä se luulee olevansa" seläntakanapaskanjauhamisen kohteeksi.
[/quote]
Älkää kuunnelko näitä. KPK:n avohoitotapaus. Ei ole aito immeinen savosta.
Ota tästä selvää, mikä on hyvää ja mikä ei.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 20:11"]
Kuopiossa on luontoa paljon säästetty ja siitä pidän.
[/quote]
Täällähän on ihan kauhea puunkaatovimma! Levinnyt jo taloyhtiöiden pihoihinkin, joissa sitten "ammattitaidolla" naksautetaan puu sieltä, toinen täältä. Meiltä meni marraskuussa ihana lähimetsä.
Lepakonsuojelijoita piikiteltiin viimeksi uusimmissa paikallislehdissä, kun pitäisi vain saada rakentaa joka paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:27"]
Ota tästä selvää, mikä on hyvää ja mikä ei.
[/quote]
Tervetuloa savolaisuuden pimeään ytimeen.. Suattaapi olla että on, tai olla että ei. No vitsi vitsinä. Todellisuudessa painajaismainen paikka kaikkinensa koko saatanan Savo!!!
Ystäväni asuu Petosella kaksiossa 550e/kk. Petonen tosin asuinalueena jakaa mielipiteet.
Kuopiossa on luontoa paljon säästetty ja siitä pidän.
Heh, Turusta itsekin ja Kuopioon haen opiskelemaan. Hintataso on kyllä aivan järkyttävä. Luulin sitä paljon halvemmaksi kaupungiksi
Itse asuin kuopiossa elämäni 20 ensimmäistä vuotta ja pidän kaupungista! :)
Kelloniemessä ainakin voisi olla suht.halpaa, eräällä ystävälläni on todella siisti, halpa yksiösiellä ja vuokra noin 400e
Mä kituutan myös Turussa, ja Kuopiosta maailmalle lähtenyt. Ottakkee mukkaaan!
Kelloniemikin on vähän niin ja näin asuinalueena :(
Hassua, että meitä on näin monta Suomen Turuus, jotka suunnittelevat Kuopioon muuttoa :) Ihan kiva kaupunkihan tämä on, tosi kaunis ja paljon tekemistä. En vaan ole kotiutunut vaikka viimeiset kolme vuotta täällä viettänyt...
Miten niin vuokrataso korkea??? Itse muutin Helsingistä Kuopioon työn perässä ja siihen verrattuna vuokrat täällä naurettavan halpoja. Jopa keskustassa. Ihan kiva kaupunki on, paljon luontoa ja kaikki tarvittava. Huonoin puoli on se, että Kuopio on niiiiin kaukana kaikesta. Jos haluaisi vaikka ulkomaille lähteä niin lentokentällekin on ainakin 4 tunnin automatka :( onhan tietty Kuopion lentokenttä mutta joo ei siitä sen enempää :D
^ Mikä tuo lentokenttäjuttu on? Kerro toki tarkemmin.
Täällä Helsingistä Kuopioon muuttava! Onpa kiva kuulla että muitankin etelästä sinne päin suuntaavia löytyy:) Nyt joku paikallinen voisi tulla meitä tulevia kuopiolaisia vähän infoamaan... Olemme mieheni kanssa miettineet asuinpaikaksi Saaristokaupunkia, kannattaako? Oman asunnon osto siis mielessä..Ikää meillä 25 ja 27.
Puijonlaaksoa suosittelen. Sellainen keskiluokkainen asuinalue, pientä hämminkiä sielläkin joskus on, mutta missä ei? Puijonlaaksosta ei ole pitkä matka keskustaan ja busseja kulkee kohtuullisesti. Petosella on monenlaista aluetta, ihan Petosen keskustaa en suosittele. Rypysuolle älä mene.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:42"]
Kuopiossa opiskelijan bussialennukset saadakseen pitää olla Kuopiossa kirjoilla.
Savossa otetaan vieraat hyvin vastaan, jos itse on aktiivinen ja ei nyrpistele nokkaansa. Jos on vähän ylimielinen prinsessatyyppi, Savossa ei varmasti sellainen muualta tullut viihdy.
[/quote]
Tervetuloa savolaiseen pikkukaupunkiin!
Joo, esim. tuulipukuun pukeutumaton on sellainen "rinsessa". Joutuu heti "mikä se luulee olevansa" seläntakanapaskanjauhamisen kohteeksi.
[/quote]
No höpöhöpö. Riittää kun osaa verkot soutaa, perata hauen ja leipoa kalakukon.
[/quote]
"onpa sillä hieno takki mikä se luulee olevansa helsinginherrakopettääköhänsemiestäänsepettäähuoraakuulemma Puijonkadun kulmassa joo niin tekee huora mikä huora".