Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiongelma, fiksuja vastauksia kaivataan!! ov.

Vierailija
02.01.2008 |

Olemme olleet miehen kanssa yhdessä 6v. Olemme avoliitossa ja kihloissa.

Nyt miehen tosi etäinen lapsuudenkaveri pyysi kummiksi lapselleen. Oli sanonut miehelleni, että tulee virallisesti vain kaksi kummia?! Eli mieheni ja joku muu, mutta puolisot ovat vain mukana... Mitä tämä tarkoittaa? Että tämä kaveripariskunta pyytää vain miestä, mutta ei minua? Vai että mies on virallinen kummi ja minä vain lahjanostaja? Tuntuu jotenkin todella loukkaavalta jos vain toista pyydetään, koska olemme olleet kauan yhdessä. Ja naurettavaa, koska mieheni ei edelleenkään muista 11-vuotiaan kummityttönsä syntymäpäivää eli on tyypillinen huithapelimies, joka ei laita muistamisia koska ei muista! Eli minä huolehdin lahjat :(

Emme edes tunne kovin hyvin tätä pariskuntaa, he eivät koko 6v yhdessäolomme aikana ole kertaakaan käyneet meillä, vaikka ovat täällä päin liikkuneet ja olemme pyytäneet heitä kylään. Myöskään me emme ole koskaan käyneet heillä. Välimatkaa on useita satoja kilometrejä.

Miehellä on jo yksi ns etäinen kummilapsi (11v.) kaukana, ja hänelle minä ostan kaikki muistamiset.

Mitä IHMETTÄ tässä tehdä? Minusta on niin outoa, että kysytään puolituttuja kummiksi, järjestävät meidän hankalaan tilanteeseen. Kaikki parhaat ystävämme ja omat sisaruksemme ovat vielä lapsettomia, joten kohta on aika monta tälläistä tosi etäistä kummilasta. Ja sekin tosi noloa että miestä pyydetään yksin kummiksi " puoliso" mukana jos se puoliso eli minä ne muistamisetkin aina huolehdin. Eikä 30-kymppinen sitoutunut mies oikein poikakummiksi passaa..

Mitä tehdä? Kieltäytyisittekö välimatkan ym takia, että tahtoisimme mieluummin olla osallistuvia kummeja, kuin pelkkiä puolituttujen lahjanlähettäjiä? Suostuisitteko niin, että vain mies menee vai kehtaisitteko kysyä, että niin siis oliko pyyntö meille pariskuntana ja sanoisitte, että suostumme vain yhdessä??

Tosi hankalaa... Mitä ihmettä ovat ajatelleet nämä?

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen, että voisi olla kyse " kulttuurieroista" . Miedän sukulaisissa on perheitä, joissa on vain yksittäisiä ihmisiä kummeina. Esim. äitini siskonsa pojalle. Vaikka isäni olikin jo siinä vaiheessa kuvioissa, kun kummilapsi syntyi (olivat naimisissa ja kolme lastakin oli). Kukaan ei älynnyt loukkaantua siitä.

Samainen siskonpoika on pyytänyt kaikille neljälle lapselleen " yksittäisiä" kummeja. Eikä taaskaan kukaan ole älynny loukkaantua.

Me puolestamme pyysimme esikoiselle kaksi pariskuntaa kummeiksi. Samoin toiselle lapselle. mutta kolmannelle pyysimme yhden pariskunnan ja yhden " yksittäisen" ihmisen. Ja jostain syystä tästä äitini sai kimmokkeen, että kyse on epäreilusta suhteesta. Kun kahdella lapsella on neljä kummia ja kolmannella " vain" kolme. Rauhoittui kuiten sitten, kun kerroin, että virallisissa kirkonkirjoissa Toisellakin lapsella on vain kolme kummia, kun toisen pariskunnan toinen osapuoli olikin eronnut kirkosta. On silti meidän silmissämme kummi, vaikkei kirkon mielestä olekaan.

Minun mielestäni kukin saa toimia kuten haluaa. En pidä ihmeenä kumpaakaan tapaa. Kummius on kuitenkin aika pieni juttu (sori, älkää hermostuko).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän