Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiongelma, fiksuja vastauksia kaivataan!! ov.

Vierailija
02.01.2008 |

Olemme olleet miehen kanssa yhdessä 6v. Olemme avoliitossa ja kihloissa.

Nyt miehen tosi etäinen lapsuudenkaveri pyysi kummiksi lapselleen. Oli sanonut miehelleni, että tulee virallisesti vain kaksi kummia?! Eli mieheni ja joku muu, mutta puolisot ovat vain mukana... Mitä tämä tarkoittaa? Että tämä kaveripariskunta pyytää vain miestä, mutta ei minua? Vai että mies on virallinen kummi ja minä vain lahjanostaja? Tuntuu jotenkin todella loukkaavalta jos vain toista pyydetään, koska olemme olleet kauan yhdessä. Ja naurettavaa, koska mieheni ei edelleenkään muista 11-vuotiaan kummityttönsä syntymäpäivää eli on tyypillinen huithapelimies, joka ei laita muistamisia koska ei muista! Eli minä huolehdin lahjat :(

Emme edes tunne kovin hyvin tätä pariskuntaa, he eivät koko 6v yhdessäolomme aikana ole kertaakaan käyneet meillä, vaikka ovat täällä päin liikkuneet ja olemme pyytäneet heitä kylään. Myöskään me emme ole koskaan käyneet heillä. Välimatkaa on useita satoja kilometrejä.

Miehellä on jo yksi ns etäinen kummilapsi (11v.) kaukana, ja hänelle minä ostan kaikki muistamiset.

Mitä IHMETTÄ tässä tehdä? Minusta on niin outoa, että kysytään puolituttuja kummiksi, järjestävät meidän hankalaan tilanteeseen. Kaikki parhaat ystävämme ja omat sisaruksemme ovat vielä lapsettomia, joten kohta on aika monta tälläistä tosi etäistä kummilasta. Ja sekin tosi noloa että miestä pyydetään yksin kummiksi " puoliso" mukana jos se puoliso eli minä ne muistamisetkin aina huolehdin. Eikä 30-kymppinen sitoutunut mies oikein poikakummiksi passaa..

Mitä tehdä? Kieltäytyisittekö välimatkan ym takia, että tahtoisimme mieluummin olla osallistuvia kummeja, kuin pelkkiä puolituttujen lahjanlähettäjiä? Suostuisitteko niin, että vain mies menee vai kehtaisitteko kysyä, että niin siis oliko pyyntö meille pariskuntana ja sanoisitte, että suostumme vain yhdessä??

Tosi hankalaa... Mitä ihmettä ovat ajatelleet nämä?

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella (10 v) on kolme kummia. Ei käynyt mielessä pyytää kenenkään kumppania kummiksi. Ei todellakaan. Ja nyt: yksi eronnut, yhdellä vaihtunut poikaystävä niin etten enää muista ja itse asiassa yhdet ovat vielä yhdessä, edelleen hengailevat epävirallisesti kämppiksinä. En muista, että kukaan olisi ihmetellyt valintaamme.

Ihme haloon ihmiset nostavat tälläsestäkin asiasta????

Ap selvästi tuntee epävarmuutta, että millon se suhde mieheen loppuun, kun pitäisi ihan ulkopuolistenkin vakuutella, kuinka vakiintuneesti olette yhdessä. Vai 6 v yhdessä, salli mun nauraa, ettekä ees naimisissa. Ite en pyytäisi kaikenkarvaisia tuntemattomia avokkeja kummiksi.

Vierailija
42/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ite en pyytäisi kaikenkarvaisia tuntemattomia avokkeja kummiksi.

Tätä minä en ymmärrä, että voitte ajatella jonkun läheisen puolisosta noin ikävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat vain mieluummin kummiksi lapselleen tutun eli sinut kuin tuntemattoman eli puolisosi.

Vierailija
44/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kummiksi pyydettykin tutustunut kummilapsen molempiin vanhempiin, vai mitä ?

Itsekäs ajattelutapa, että meidän ei tarvitse ottaa huomioon sinun puolisoasi, kun ei haluta " kaikenkarvaisia avokkeja" läheisiksi, mutta kummin täytyy olla läheinen meidän lapselle.

Ne, jotka eivät halua ymmärtää tätä näkökantaa, eivät yritäkään asettua toisen asemaan.

Ja tuosta loukkaantumisesta. Eivät kaikki varmaan loukkaannu, mutta tuskin kukaan viitsii sanoa suoraan, vaikka olisikin loukkaantunut. Kun ne " kaikenkarvaiset avokit" eivät välttämättä ole niin moukkia kuin nämä dissaajat :D

Vierailija
45/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi äiti pyytää kummiksi vaikka lapsuuden ystäväänsä vaikka tämä ei lapsen isää tuntisikaan. Jos ja kun kummiuden aikana pidetään yhteyttä perheiden kesken niin puolisoilla on sitten tilaisuus tutustua puolin ja toisin. Jos siltä tuntuu niin sitten voi luoda ihan samanlaisen suhteen siihen lapseen kuin jos olisi virallinen kummi.

Ei nimen puuttuminen kirkon paperista estä tulemasta läheiseksi.

Se ei ole mitään dissaamista että ei pyydetä kummiksi.

Kummiksi pyydetään tiettyjä ihmisiä jotka toivotaan kummeiksi. Ei se tarkoita että kaikista muista ihmisistä joita ei pyydetä vaikka tunnetaan ajateltaisiin pahaa. Kaikista omituisinta on loukkaantua siitä, että jotkut jotka eivät sinua tunne eivät pyydä sinua kummiksi. Kuka ihme pyytäisi tuntematonta?

Vierailija
46/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tuollainen nimittely (=ajattelu) toisen puolisosta dissaamista.

Vierailija
47/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pelkkä nimi kirkon kirjoissa takaa arvostuksen... Outoa porukkaa olette.

Vierailija
48/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme siis pyydä häntä kummiksi.

Pahviksi ja moukaksi nimittely koska toinen on eri mieltä kuin sinä onkin sitten ihan fiksua ja sivistynyttä.

Hohhoijaa.

Vierailija
49/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat jo loukkaantuneet kaikille ystävilleen ja tutuilleen jostain olemattomasta syystä ajat sitten.

Vierailija
50/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on noin kuusi miljardia ihmistä, joita en ole koskaan pyytänyt kummiksi. Väitän, että olen silti joskus ottanut jonkun heistä huomioon.

Vierailija
51/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustutko sinä vain niihin ihmisiin, joiden lasten kummi olet? Kykenetkö tutustumaan tuttaviesi puolisoihin vain jos nämä ovat lastesi kummeja?

Vierailija
52/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ymmärrä miksi ap vetää niin kovin herneet nenään tästä asiasta.

mieheni on kummi veljensä lapselle mutta minä en ja se on ihan ok. olen antanut miehen hoitaa kummihommat itse mutta kun unohtaa lahjat ja kortit lähes joka kerta niin minä nykyään monesti hommaan lahjan, ap haluaa kostaa jos kieltäytyy muistuttamasta miestään synttäreistä yms. lapsellista.

Vierailija
53/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hänen mielestään ME olemme yksikkö, josta toinen ei voi olla tuttavaperheen kanssa enemmän tekemisissä ja läheisempi kuin toinen :)

Siis häh? Toinen ei voi olla tuttavaperheelle läheisempi kuin toinen??? Eihän puolisot koskaan voi olla täsmälleen yhtä läheisiä jollekin ystävälle/sukulaiselle.

Minä olen ilman muuta sisaruksilleni läheisempi kuin mieheni, ja mieheni omilleen. Jonkun alunperin miehen ystävän kanssa on käynyt niin, että minusta on ajan myötä tullut läheisempi ja samoin jollekin minun ystävälleni on saattanut muodostua mieheeni läheisempi suhde kuin minuun. Mutta että tasantarkkaan yhtä läheiset kaikille? Ei kai sentään!

Vierailija
54/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moukkamaista ja loukkaavaa ajatella edes muuta. Niin kauan voi ihmetellä, kunnes kolahtaa omalle kohdalle. Tuohan on selvä viesti, että ei haluta edes tutustua puolisoon kun pyydetään vain toista! Ikäviä " ystäviä" !

Vierailija
55/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö äskeiselle kommentillesi jotain perusteluja?

Vierailija
56/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koska täällä täytyy aina vääntää rautalangasta ;-)

Vierailija
57/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole sellaista tilannetta olemassakaan että pariskunta olisi kaikille tuntemilleen ihmisille yhtä läheinen.

Ja se perustelu, että kummius verottaa perheen aikaa ja voimavaroja niin totta kai molemmat on pyydettävä kummiksi on täysin epälooginen ja mitään perustelematon. Joululahjoihin voi laittaa perheeessä yhteisesti sovitun summan ja muistamisistakin voidaan vallan hyvin sopia yhdessä niin ettei perhe kohtuuttomasti kärsi siitä että jollakulla perheessä on kummilapsi.

Hyvin monet asiat verottavat perheen aikaa ja voimavaroja, mutta niihin silti pyydetään vain yksi. Presidenttiehdokkuus verottaa perheen aikaa ja voimavaroja. Ei silti ole yleensä pariskunnat molemmat ehdokkaina vaan vain toinen. Työnteko ja harrastukset verottavat perheen aikaa ja voimavaroja. Ei se silti tarkoita että molempien on oltava samassa paikassa töissä, harrastettava samoja asioita täsmälleen samojen ihmisten kanssa tai että puolisoita ei saa edes pyytää töihin tai golffaamaan jos ei pyydä samalla sitä siippaakin.

Jos perhe kokee että toisen puolison kummius olisi kohtuuton rasite eikä suinkaan ilo perheelle niin he voivat vapaasti sopia siitä että pyydetty ihminen kieltäytyy, mutta en minä kyllä näe miten yhden kummius rasittaisi perhettä sen enempää kuin kahdenkaan. Joululahjoja ei tarvitse ostaa yhtään sen enempää eikä kummilasta tavata yhtään sen useammin kuin tahtoo, olipa kummina yksi taikka kaksi.

Vierailija
58/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia maailman ihmisiä ei ole mahdollista pyytää, on siis tehtävä valintoja.

Vierailija
59/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HARVINAISEN âlykäs tälle pastalle, kiva kun joku jaksaa kirjoittaa asiaa tännekin, itse en edes jaksa tai viitsi kommentoida näihin todella lapsellisiin kiukutteluihin siitä kun ei ole pyydetty kummiksi mutta miestä kyllä.

Vierailija
60/141 |
03.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan se nyt ihan selvä, että siitä toisen kummiudesta voi iloita koko perhe, vaikka vanhemmat eivät siitä toisesta puoliskosta kummia haluakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä