*~**Kultainen 60-luku VKO1/08*~**
[color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi, mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Ekaa yhteistä toivottiin 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehtiin 10/06 ja tyttö syntyi 6/07. Ehkäpä kerran vielä;-)
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06 ja 3/07. Asustamme Uudellamaalla.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides tyttö syntyi 9/07
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
Pinkerton
Meillä on kolme lasta; kaksi leikki-ikäistä ja pieni vauva. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lsta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama alkaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04
Km:t -00, -03, -05, 2 x -07.
Valdevina, ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut.
Angeliq1 -68 vuosimallia, yhden lapsen (-01) mamma. Avoliitossa ja mies on nuorempi. Asun alle 50 000 asukkaan kaupungissa, jonne muutin viitisen vuotta sitten.
Riina67 hakeutumassa siunattuun olotilaan. 3 lasta, keskenmenojakin ollut.
Peltimetsuri
Olen 37-vuotias, mieheni hieman vanhempi. Entuudestaan kaksi lasta, 4 v ja 7 v. Pääkaupunkiseudulla asustellaan.
Ullrike
Minä ja mies molemmat -64. Luomuna syntyneet pojat 06/03 ja 11/04.
Pippuri04
39 v, mies 8 vuotta vanhempi, lapsettomuus taustaa ja silti saatu kaksi ihanaa lasta hoidolla (2v ja 5v) ja nyt kolmosta kuumeillaan.
äitivelho
Täytin juuri 38. 2 biologista lasta on jo. Vauvakuumetta yritetty hillitä jo 3 vuotta.
hobe69
Olen -69 ja mies -73. Yksi poika, vm-06. Muita raskauksia tuulimuna 11/04, ja pikkuisen alkion menetys 05/07.
Walo
Helmi-ina
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07, poika syntyi .2.07
Emmi la 25.3.07, tyttö syntyi 4.4.07
Tale68
Pinkerton, tyttö syntyi 16.5.07
Mutkala-65, tyttö syntyi 21.5.07
Panjo
Sonjaemma 11.6.07, poika syntyi 13.6.07
Senniina 27.6.07, tyttö syntyi 19.6.07
Valdevina 21.7.07, poika syntyi 15.7.07
niisku65
Yllätysäiti
Levinia 15.9.07 , tyttö syntyi 10.9.07
syystoive 16.9.07
Pietu 13.11.07, " pullapoika"
Isotikru 22.11.07, poika syntyi
Peltimetsuri 21.12.07
Wemppa 29.12.07, poika syntyi 29.12.07
Ankkis
Äitiwelho
Kommentit (69)
Kiitos, kun olet ajatellut meidän Inkaa...
Täällä meidän pinossa on sellainen henki, että toivoisin voivani tuntea jokaisen ihan henkilökohtaisesti.
Poitsu just heräilee, tulin taas vaan lukemaan kuulumisia.
wemppa
Taidan yllättää muutkin kuin itseni, kuin jo näin monetta kertaa täällä tällä viikolla olen =)
Nyt täytyy tytöt sanoa, että meikkis on tainnut päästä piinaamaan ;)) Kiertopäiviä en tosiaan ole enää laskeskellut, laittanut vain päivän agendaan ylös, kun tätsy on tullut ja laskenut kierron pituuden. Eilen sitten aloin miettiä, että taitaa olla viime tätsyn visiitistä jo aikaa, ja onhan siitä, tänään on kp 35 (28-33). Tärppi olisi kuitenkin lottovoiton luokkaa, koska (kuten olen aikaisemmin kirjoitellutkin) pelimerkit on tässä huuholissa ollut tosin vähässä jaossa sen jälkeen kun töihin menin (iltaisin on niin puhki, että nukkumatti ehtii tulla ensin kuin pelinjakaja..). Testata en aio vielä, tädin tulokin on pienempi pettymys kuin sen negatuloksen katsominen.
Että emmille vain vilkutukset täältä *heiluttaa*.. piinaillaan yhdessä :)
Isoteelle tiedoksi, että meikkiskin on aloittanut tämän päivän jo herkuilla... laskiaispulla (JA SEN PITÄÄ OLLA MANTELIMASSALLA!!!) hulahti alas päiväkahvin kanssa niin että kerma tursus suupielistä :)
Onks ketään muuta, jonka laskiaispulla pitää ehdottomasti olla mantelimassalla eikä hillolla??
Minean munkilta saama ' elämänviisaus' oli todella kaunis. Ihan tuli itselläkin tippa silmään. Ja on ihanaa lukea, että mielesi alkaa olla positiivisempaan suuntaan. :) Ja kyllä tuohon määrään keskenmenoja pitäisi jo alkaa reagoida, *puhisee kiukuissaan*.. ihan älytöntä sanoa, että eivät ole olleet peräkkäin ja lapsia on kuitenkin tullut. Haistakoon suuremman luokan kukkaset tuollaisten puhujat. Eikö siitä disperiinistä ole täällä joillakin kokemusta? Levinialla ainakin, ja pietukin taisi " pullakierrossa" sitä popsia.. vai?
On teillä kyllä niin syötävän suloisia vauvoja :) Ja huomasin minäkin pullapojan hurmaavat hymykuopat!! Onpa ne miehellä vielä hurmaavammat kuin naisella... että pietulle vaan tiedoksi, että viim. 15 vuoden jälkeen alkaa jono tyttöjä olemaan oven takana :))
Pikkulikka nukkuu, isompi vahtaa jotain teeveestä ja mies lähti toimistolle hommiin. Tää mamma taitaa mennä syömään jotain, kun tuo laskiaspulla ei pidä nälkää kauaa loitolla.
Hyvää alkavaa viikkoa! Tulen joku ilta teitä moikkaan... katotaan onko tullut täti vai joku muu ;))
ANI
Minealle ihan ekaks:
MA soin sita heti kolmannen km:n jalkeen, siis kun kk mentiin kumeilla niin jo silloin aloitin sen syonnin; mutta toiset alkaa sen sitten plussan saatua! Suomessa ainakina annetaan aluks 50mg- mulle heti laitettiin 100mg pv kun oli se kolmen km:n rajapyykki ylitetty. Ja sama vika rahikaisella; makin tulen ' helposti' raskaaksi ja ei sitten kuollu sikio vaan ite tuu pois; kaavinnoissa kaytiin. Ja tuosta lapsimaarasta; mulla on nelja muksua saman ukon kans ennen tata km aaltoa, joten se niista jutuista.
Tuolla tuo jalkikasvu on lounaalla, ja ma kun soin jo aiemmin (hih, dieetilla, tosin eilen vedin kakunpalan..) noh en ma varsinaisesti ' laihduta' tarkkailen syominkejani paremminkin. Ravintoterapeutilla kun kavin yks vuos antoi vinkkeja; croisantit pannaan ja kaikki ns pikkusuolaset. Aamupala ennen klo 9; lounas klo 12-14 valilla ja iltaruoka 18-19 valilla ja naitten valissa sitten pidettava jaakaapin ovi kiinni!! Aamulla saa syoda sokerista jne muuta kivaa ja juomingit aina iltaa kohden vahasempi sokerisia. Hedelmia ei sais syoda kuin lounaan paalle.
Mutta nyt tuli miehen sisko- lahetaan kirpparille.
Voikaa hyvin
-levinia-
Emmi, osanottoni ja jaksamista teille.
Minea, ala vaan kärttämään tutkimuksia. Mulle sanoi sh sen viimeisen km:n jälkeen, että olet oikeutettu tutkimuksiin kun sinulla on jo noin monta km:a (kolme), kun sanoin iästäni, hän sanoi ettei se ole mikään este hoitoon pääsemiselle! Ja oma terkka sanoi, että alkuvuodesta niillä on aina enemmän määrärahoja, joten on helpompi päästä tutkimuksiin. Ei muuta kun lääkärin pakeille ja olet vaan tiukkana, älä anna periksi!!!
Meillä pojan tissilakko loppui. Oli hampaiden puhkeamisen aikaan viikon verran tissilakossa, söi rintaa vain yöllä. Nyt mennään normaaliin tahtiin. Ei oikein tahdo noi soseet mennä, banskua kokeiltiin eilen ja se meni jotenkin irvistelemättä.. Peruna, porkkana ja bataatti on ne mitä vähän syö.
Täytyy lähtee valmistaa ruokaa nyt noille isommillekin " vauvoille" .
-valtsu-
Emmille halaus! Ihanaa kun tiinu jo tietää koska äitikin erityisesti tarvitsee lepoa. Ihan tosissaan aloin kyllä nyt jännittää sun puolesta! Oishan siinä miehellesikin ihana kotiintuloyllätys..
Minea kirjoitit tosi kauniisti! Ja ihanaa että jaksatte heti uuteen yritykseen! Meillä keskimmäinen sai alkunsa heti km:n jälkeen, tosin yhdet kuukautiset odotin, mut sitten ei tarvittukaan kuin yks ainoa kerta.. Sydämestäni toivon teille onnea matkaan!
Ani; upeat kp:t sulla!!! Juuri noinhan se voi se lottovoitto tullakin, ettei kerkee hermoilla ja tunnustella olemattomia oireitaan (toim.huom).. Ihan täysiä peukutan sulle, tuntuu jotenkin niin hienolta kun heti uuden vuoden alkajaisiks täällä kultaisissakin päästään kuunolla piinailemaan! Toivottavasti pääsen teitä viikon päästä seuraamaan.. Ja juu, mantelimassan nimeen vannon minäkin : )
Mies lähti töihin, isommat luistelemaan ja kuopus on päiväunilla, joten nautiskelen nyt omasta seurastani -ja teidän. Kuusi pitäs heivata ulos, mutta näyttää niin nätiltä eikä yhtään varistakaan, joten olkoon nyt vielä huomiseen..
Lokoisaa loppiaista kaikille teille!
walo
Täällä meinaa mennä kahvit väärään kurkkuun kun luin lupaavista piinailijoista. Miten tässä voi kahveeta hörppiä kun peukut on pystyssä teidän puolesta!
Minä viskasin aamulla kuusen kirjaimellisesti pellolle. Mikä lie siivousvimma iskenyt ja vielä pyhäpäivänä... Muutenkin on tullut kaappeja järjesteltyä ja vähän tarkemmin nurkkia hipsittyä.
Vaniljarahkapulla on täällä kahvin kaverina. Ei tosiaan pitäis, kun kolme kiloa jäi lanteille muutamasta raskausviikosta. Ihan turhaan! Mutta kun siihen pahoinvointiin ei auttanut kuin syöminen...
Kiitos tsemppauksesta. Meinaan kyllä ottaa nyt asiaksi yrittää kaikkeni että pääsisimme tutkimuksiin tarkempiin. Ja taidan ottaa kehiin tuon disperiinin, ihan ominpäin.
-minea-
Emmi ja Ani piinaa!! Wau, tässähän voi alkaa jo jännäämään... peukutuksia!
Meillä on ollut tänään vieraita, ja vieraita ja vielä kolmannet vieraat. Sanoinkin miehelle, että seuraavaksi kun puhelin soi, en vastaa, koska en osaa sanoa " no nyt ei ole oikein hyvä aika tulla kylään" .
Huomenna tulee neuvolasta terkka kotiin. Saa nähdä paljonko on pikkuiselle tullut lisää painoa. Ainakin tuntuu jo paaaljon isommalta kuin viikko sitten.
Ihanan paljon viestejä tällä viikolla...
wemppa
Ani,emmi ja walo,teille kaikille paljon peukkuja että plussa tulee. Ihanaa olisi saada jo heti vuoden alkuun plussauutisia. Ja minea,kyllä se vauva teille vielä tulee,siihen on uskottava. Tosiaan minä aloitin pullapojan kierrossa disperiinin muistaakseni heti oviksen jälkeen ja viikolla 6+ puolitin vielä 50 mg disperiinin eli päiväannos oli 25 mg. Viikolla 11-12 lopetin kokonaan,en heti vaan joka toinen päivä otin annoksen. Äitipolilla sanoivat ettei sillä ole raskauteen mitään vaikutusta,tiedä sitten mikä on totuus. Ehkä sillä kuitenkin jotain vaikutusta kahden km:n jälkeen oli,niin ainakin haluan uskoa.
Pyydä vain tiukasti minea että tutkivat sinut ja suosittelen noita disperiinejä,lääkärin mukaan niistä ei mitään haittaa ole.
Isotikru,meillä lisämaitoa menee n. 700 ml jo päivässä rintamaidon lisäksi ja määrä tuntuu viikottain kasvavan. Tytöt söi n. 2kk rintamaitoa ja sitten siirtyivät kokonaan korvikkeelle(eka söi vielä pakkasesta lypsettyä vähän pidempään) joten pullan kanssa rintamaito loppuu suunnilleen samoja aikoja. Itse olen vain pesuaineella ja pulloharjalla joka käytön jälkeen pessyt pullot,en ole keittänyt.Samoin tein tytöillä aikanaan eikä mitään ongelmia ollut. Hanavettä annan pullosta n. 2krt/pvä ja juo sitä tosi ahnaasti. Ei ole siitäkään kellään ollut ongelmia vaikka keittämättä olen sitä jokaiselle antanut. Toivotaan että tikrunpennulla paino alkanut nousemaan.
Emmi,ihana että saat tiinulta levättyä.Ymmärrän että raha-asiat huolettaa nyt mutta asioilla on tapana jollakin tapaa järjestyä,eikö vain? Ja pidetään plussatoivetta yllä...
Nyt täytyy lähteä happihyppelylle,vieraita ollut koko päivän niin ulkoilut jäänyt vähiin. Jospa pulla lähtisi vaunuihin mukaan ottamaan pikkutirsaset.
-pietu ja pulla
Emmillä on jännät paikat, joskus se plussa vaan tulee kun on vähiten odotettavissa.
Hienosti sulla Tiinun kanssa siellä menee kahdestaan !
IsoTee edelleen...