Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä jatkuva etova olo voi johtua?

Vierailija
10.01.2014 |

Alkaa tympiä ja toisaalta kaikki oireet tuntuu niin pieneltä ettei kehtais lääkäriinkään mennä :P

Pitkän aikaa, useemman viikon, etonu oikeestaan päivittäin. Nukkuminen ja syöminen auttaa hetkeksi. Silti tälläkin hetkellä etoo vaikka vähän aikaa sit syöny ja parina viime yönä nukkunu oikein hyvin ja normaalisti.

Muita epämääräsyyksiä ollu mm. migreenin oireet alkuviikolla vaikkei koskaan ennen migreenii oo ollu ja muutenki aika ajoin päänsärkyä. Lämmöt noussu välillä niin et on lämpönen olo mut silti ei kuumetta, lämpö ollu enimmillään sen 37,4.  Nii ja tänä reilun kuukauden aikana myös korva tinnittanut lievästi, välillä lakaten ja sit uudelleen alkaen.

Lähinnä tää jatkova etova olo ja väsymys ihmetyttää.

Mistä kaikesta vois johtua, mitään arvailuja? Raskaus on aika poissuljettua kun parikin testiä tehny sen varmistamiseks ja negatiivista näyttäny.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teeppä kunnon sillivoileipä ja syö suolakurkkuja, saattaa auttaa jos puuttuu suolaa.

Auttaa hetkeksi, mutta ei muuta elimistön suolatasapainoa. Se on se ongelma. 

Mulla on ihan krooninen tarve maustekurkkuun ja muuhun stydiin ruokaan. Voisin syödä purkillisen etikkapunajuuria ihan hetkessä. Mutta nestehukka oli sotkenut elimistön. 

Vierailija
42/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on demareita lähellä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan maitoa, koska vatsassa on jo liikaa happoja. 

Mun refluksi tykkää maidosta ja jäätelöstä, mutta huutaa kahvista, piimästä, viilistä, vedestä, kivennäisvedestä yms.

Vierailija
44/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.doctoroz.com/episode/dr-ozs-two-week-rapid-weight-loss-diet?video_id=3018758633001

Refluxista

Miksi et Linkitä suomalaista sivua? 

Refluksia. 

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00072

Vierailija
45/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla aivan sama ongelma. Tulin juuri asian tiimoilta googlailemaan ja kas kummaa, päädyin av:lle. 

Mutta siis minullakin on ollut nyt viikon etova, huimaava, oksettava ja pyörryttävä olo. Heikottaa hieman, että käden välillä vähän tärisee. Pystyn kyllä toimimaan suht normaalisti, mutta on vähän sellainen ulkopuolinen, itsestä irtoamisen fiilis. Myös lievää päänsärkyä ja paineen tunnetta päässä. Tein jo raskaustestin, mutta se näytti negaa. 

Kuulostaa psykosomaattiselta. Oletko kuormittanut? 

Lepoa, rauhaa, yhteyttä itseen. Depersonalisaatio-tila on vähän samanlainen, ihan kuin irrallaan itsestä. Erittäin epämukava olo. 

Ihminen tarvitsee maadotusta. Arkista tekemistä, tiskaaminen, tavaroiden järjestely, käsitöitä. Yhteyttä omaan kehoon. Somet pois ha ihan konkretiaa tilalle; minä, pää ja käteni. 

Tuo ei liity aineenvaihduntaan. 

Vierailija
46/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Refluxiin: 1 rkl ruokasoodaa/ 1 dl vettä sekoita  ja juo.

Ei säännöllisesti, mutta ensiapuun. On kyllä yök. 

Vierailija
47/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlatkaa nyt kuitenkin tuota suolan puutetta, se ongelma on tosi monella suomalaisella!!

Yllättävää kyllä suomalaisten ongelmia on suolan- ja nesteenpuute plus huonot varastorauta-arvot. Eikä meillä edes varastorautaa tutkita kuin kerjäämällä, vaikka puolet naisita kärsii siitä. 

Vierailija
48/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elätkö vielä? Syöpä

Vierailija
49/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="10.01.2014 klo 20:59"]Googlatkaa nyt kuitenkin tuota suolan puutetta, se ongelma on tosi monella suomalaisella!! [/quote] Anteeksi en halua pilata tähtihetkeäsi, mutta en usko että monella suomalaisella on puutetta suolasta. Sitä lisätään melkeinpä kaikkeen, ja osa jopa lisää suolaa ruokaansa. Toki poikkeuksia löytyy.

Joo, jos syö einesruokia, lisättyä sokeria ja suolaa.  Mulla on ollut suolanpuutetta, siitä lähtien, kun tein lapselle suolatonta puuroa. Totuin itsekin suolattomuuteen. 

Monilla vauvojen vanhemmilla voi olla sama tottumus. Se kannattaa tsekata. Yhtä lailla kuin varastorauta, jonka heikot arvot väsyttää. 

Vierailija
50/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista noista oireist mut etova olo ainaki mulla vaikuttaa refluksitaudilta. Helpottaa kun röyhtäilee paljon. Lisänä vatsakivut ja ummetus, närästys, mahan sisällön nousu suuhun asti joskus. Ja mulla on siis myös usein sitä etovaa oloa niin en tiedä voiko sulla olla sama.

Vierailija
51/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella etominen, myös minulla, etominen johtuu perussuomalaisista. Tai mädästä rotasta. Mitkä, tarkemmin ajatellen, ovat identtinen asia.

Vierailija
52/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö jotain lisäravinteita? Mulla sinkki teki tuollaista, kun jätin pois loppui. 

Vierailija
53/53 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muista noista oireist mut etova olo ainaki mulla vaikuttaa refluksitaudilta. Helpottaa kun röyhtäilee paljon. Lisänä vatsakivut ja ummetus, närästys, mahan sisällön nousu suuhun asti joskus. Ja mulla on siis myös usein sitä etovaa oloa niin en tiedä voiko sulla olla sama.

Eikö sulla ole hoitoa tohon? Melko varmasti joku pantopratsoli rauhoittaisi sun yökköolon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi