G: Mitä vihaat Amerikassa?
Omat mielipiteeni olen rakentanut uutisten, tv-ohjelmien, keskustelupalstojen ja talkshowjen perusteella.
- Ylimielisiä. Jauhavat Vietnamin sodasta, vaikka hävisivät.
- Muistan, kun Fukushima räjähti hyökyaallon vuoksi ja Japanissa kuoli valtava määrä ihmisiä. Amerikkalaiset keskustelupalstat täyttyivät hurraa-viesteistä. "Tämä on kosto teille Pearl Harbourista!" Mitä vittua?
- Luulevat, että koko maailman suree heitä. Vuodesta toiseen pitäisi rukoilla 9/11 uhrien puolesta. Heitä ei kiinnosta muu maailma.
- Kansa ihan rappiolla. Roskaruoka on halpaa, terveydenhuolto kallista. Terveysvakuutus on naurettavan kallis.
- Money talks, ihan kaikessa. Joku jää auton alle, lakimiehet ryntäävät paikalle tappelemaan kuka saa tästä hyvän asiakkaan ja paljon rahaa. Oikeuteen haastetaan naurettavista asioista vaan rahan perässä.
- Ja edelliseen liittyen vankilat pursuavat turhista syytöksistä tuomittuja ihmisiä.
- Tyhmyys. Kuka menee televisioon ja pokkana väittää, ettei doggy stylesta tule raskaaksi? Ainiin, rahan vuoksi tietenkin.
Tässä muutamia.
Kommentit (3)
En vihaa, mutta politiikka on perseestä
En mitään muuta kuin ap:n kaltaisia yksisilmäisyyksiä. Minulle vierasta on aseita ihannoiva asenne joillakuilla, mutta "vihaaminen" on liian voimakas tunne, että käyttäisin sitä. Toisaalla ymmärrän historian perusteella taustan sille, että yksilön itsepuolustuksen tarvetta pidetään siellä niin oikeutettuna etenkin Texasissa. Alueelliset erothan ovat hyvin suuret.
Mutta siis pääosin minulla on maasta hyvää sanottavaa, ja se perustuu siellä asumiseen, sikäläisiin ystäviin ja tuttuihin.
En jaksa nyt vihata mitään, kun olen niin onnellinen ja rakastunut.