Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lightinthebox-verkkokauppa

Vierailija
22.01.2014 |

Onko kellään kokemusta kyseisestä verkkokaupasta? Erityisesti palautusprosessia koskevat kommentit saattaisivat auttaa tilannettani paljon.

Ensinnäkin, jos joku on täältä jotain kalliimpaa tilaamassa, kehoitan noudattamaan ihan yleistä varovaisuutta. Sivusto näyttää luotettavalta, luin itsekin läpi tilausta koskevat ehdot ja toimitusajat, enkä nähnyt yhdenkään asian olevan pielessä. Silti, oma tapaukseni tuntuu nyt olevan ihan omaa luokkaansa, ja hieman alkaa huolettaa mitä tästä on tulossa.

Tilasin siis ystäväni kanssa asukokonaisuuksia noin sadalla eurolla postikuluineen. Heti alussa ilmeni muutama huolenaihe, kun verkkomaksu ei hyväksynyt toista pankkikorttiani, ja pyysi yrittämään uudelleen. Ja tässä ei ollut kyse siitä, että kortilla ei olisi ollut riittävästi rahaa. Saatuani viimeisen kortin toimimaan kävin sattumalta vierailemassa omalla tililläni. Myös toiselta pankkikortilta samaan tilaukseen yritetyt maksut oli merkitty ominaan, ja ne olivat tilassa "Odotetaan". Olin siis yhtäkkiä tilaamassa kolme erää samaa sadan euron tilausta.

Toisekseen, luin keskustelupalstoja ja aloin huolestua sekä toimitusajasta että yrityksen saamasta palautteesta. Olen melko nuori, enkä halunnut ottaa riskiä että laittaisin rahani verkkokauppaan, josta tulisi tyhjä paketti tai parhaimmillaan ei pakettia ollenkaan. Halusin perua tilaukseni, joka piti lähettää vasta 29.1. eli noin seitsemän päivän päässä tästä viestistä. Asiakaspalvelusta sanottiin, että he voivat perua sen, mutta saan vain 50% hinnasta takaisin koska tuote on räätälöity. Soitin suomen kuluttajaneuvontaan, ja he sanoivat, että koko summa pitäisi saada postikuluineen, koska en ole antanut sivustolle mittojani eikä tuotettani ole lähetetty. No, Lightinthebox:n asiakaspalvelu "ratkaisi" peruutuspyyntöni, ja keskusteluviesteistä huolimatta toimitti tilaukseni. Olin siis nimenomaan sanonut, että tuotteitani en halua ja varmistin peruutuksen moneen kertaan. Tästä huolimatta nyt siis odottelen pakettiani, josta en tiedä tuleeko tyhjänä vai täytenä, ja maksan rahtikuluista vielä noin 20-30 euroa.

Onko muilla siis kokemuksia kyseisestä verkkokaupasta? Miten toimitte palautustilanteessa? Saitteko koskaan rahojanne takaisin?

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kirjoittaja : Miten kävi?

Vierailija
102/125 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella-Pettynyt kirjoitti:

Tilaus 2 shortsia todella isoa kokoa XXXXXL se mitä tuli oli tuskin XL.

Muijalle mekko piti olla XXXL se mikä tuli oli tuskin L..

Jne..

Empä tuolta tilaa mitään isoa, normikokosille varmaan löytyy.

Minulla päin vastoin.

Tilasin EU50 ja sain US50, joka vastaa 6XL..

Enpä tunne ketään, joille saisin annettua, mutta rahoja ei saa takaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity kokonaan edelliseen. TULI MAHTAVA JOULU! tilasin yli 100e lahjoja, kun olivat niin hauskoja (klarna laskulla) Korona aikana, en halunnut lähteä kiertään liikkeitä. Tulos....0 pakettia tulossa/lähetetty. EI lahjoja. tilattu 15.12. lasku on kyllä tullut. Voi aikoja ja  tapoja.

Vierailija
104/125 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nämä tuotteet ole ihan samaa, mitä wish, aliexpress ja ebay myy? Eli käytännössä kaikki tulee Kiinasta. Tilaat tuotteen x myyjältä a, joka tekee tilauksen kiinan tehtaalle ö, joka lähettää sen sinulle ja saat tuotteen käytännössä 2-8vkon päästä. Ainakin mitä olen katsonut, niin ebayn kanssa tuotteet lähes yksyhteen, joten eiköhän muidenkin vastaavien lafkojen kanssa.

105/125 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

¿Cómo puedo crear exactamente la misma tienda que la tuya?

Vierailija
106/125 |
02.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas. Itse sössitään "maksu ei mennyt läpi, tilasin pari kertaa uudelleen", "tuli tullimaksu, ei kerrottu" jne. jne. Kaikki LintheB:sta ollut aivan kuranttia tavaraa, kun ymmärtää, mitä tilaa. 1-2 kokoa isommat vaatteissa, koska kiinalaiset mitat ON VAATTEEN ULKOMITAT ja myös kengät numeroa suuremmat. 

Katsokaa tullin sivuilta ohjeet, jos ette itse ymmärrä.

Vielä vinkkinä, ottakaa LB:n sivuilla se euron, pari (riippuen loppusummasta ym.) maksava erillinen tullivakuutus, eipä mene tulleja.

107/125 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppojen kanssa kannattaa tsekata aina ennen tilaamista, että missä päin itse varasto sijaitsee ja mistä tuotteet lähetetään (sivusto voi siis olla suomeksi ja voihan pääkonttorikin olla jossain hyvällä paikalla Euroopassa, mutta tuotteet tulee jostain huitsin nevadasta), koska se antaa jo vähän arviota. Toinen on lukea ihmisten kokemuksia etsimällä hakukoneella, ei siis aina kannata luottaa suoraan sivustolla oleviin kommentteihin. Ja kun tulee hyviä kokemuksia, sana kiertämään! Koska hyvää viestiä kannattaa levittää, eikä olla epäilevä kaikesta. Itselläni tuore hyvä kokemus täältä https://preeco.fi/677-terassikalusteet kun tilasin tulevaa kesää varten uudet kalusteet. Alennuksesta, joten vuoksi näin ajoissa. Nyt vaan kun pääsisi käyttämään niitä!

Vierailija
108/125 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike ihan ok jättiläinen. AP on pa-vilunkiville jolle aina käy köpelösti.

Vierailija
109/125 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullaus maksaa noin 20 euroa lisää 56 euron tilaukselle. Kun ei ollut tälläiseen tottunut, ei osannut asiaa edes hoitaa. Ainoana vaihtoehtona oli yritysasiakas, joka en ole. Pidin maksua omituisena, olihan maksanut jo 22 euroa aiemmin. Käyttäjätilin emailia ei pysty myöskään  rekisteröimään loppuun asti, kun eivät lähetä koodia millään. Jotakin koko yhtiössä on varmasti pahasti vialla, en voi  suositella kenellekään.

Vierailija
110/125 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tilata eurooppalaisen amazonin kautta ne samat tuotteet. Ne tehdään Kiinassa ja tuodaan sieltä, mutta tullimaksuja ei tule kun käyttää eu-alueella olevaa kauppaa.

Vierailija
111/125 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä tuotteet ole ihan samaa, mitä wish, aliexpress ja ebay myy? Eli käytännössä kaikki tulee Kiinasta. Tilaat tuotteen x myyjältä a, joka tekee tilauksen kiinan tehtaalle ö, joka lähettää sen sinulle ja saat tuotteen käytännössä 2-8vkon päästä. Ainakin mitä olen katsonut, niin ebayn kanssa tuotteet lähes yksyhteen, joten eiköhän muidenkin vastaavien lafkojen kanssa.

Juurikin näin. Tilatkaa hyvät ihmiset suoraan AliExpressistä, sielläkin voi maksaa Klarnalla jos ei uskalla kortin numeroa antaa. Se kortin numerokaan ei mene kauppiaalle asti, vaan ainoastaan AliPaylle.

Wish, Lightinthebox jne. ovat eurooppalaisia kusetusfirmoja jotka vain vetävät hölmöiltä rahat välistä.

Vierailija
112/125 |
10.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jestas. Itse sössitään "maksu ei mennyt läpi, tilasin pari kertaa uudelleen", "tuli tullimaksu, ei kerrottu" jne. jne. Kaikki LintheB:sta ollut aivan kuranttia tavaraa, kun ymmärtää, mitä tilaa. 1-2 kokoa isommat vaatteissa, koska kiinalaiset mitat ON VAATTEEN ULKOMITAT ja myös kengät numeroa suuremmat. 

Katsokaa tullin sivuilta ohjeet, jos ette itse ymmärrä.

Vielä vinkkinä, ottakaa LB:n sivuilla se euron, pari (riippuen loppusummasta ym.) maksava erillinen tullivakuutus, eipä mene tulleja.

Aloitus on vuodelta 2014, eiköhän ap:n tilaukseen liittyvät asiat ole jo jotenkin ratkenneet tässä reilun seitsemän vuoden aikana.

Vierailija
113/125 |
27.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia lightinthebox - http://tonzes.com/lightinthebox.htm Suosittelen lämpimästi. Erittäin laaja valikoima ja ilmainen toimitus.

Vierailija
114/125 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi suositella. Tuotteita jouduin odottelemaan kolmisen viikkoa, mikä vissiin on ihan normi aika. Mutta, tilaamani tyynynpäälliset olivat aivan sekundaa tavaraa. Suoraan roskiin menivät, niin kamalaa ja halpaa kangasta kuin olla voi. Lisäksi tilaamani valkopohjainen suihkuverho kukkakuvioilla olikin vaaleansininen eikä valkoinen. :( En jaksa palauttamisrumbaa. Tiedän etten enää tuolta tilaa enkä voi suositella muillekaan.

Vierailija
115/125 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei kannata tilata mekkoa Light in the boxin kautta?

Vierailija
116/125 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena muistan, että oma mummini ja äitinikin ostelivat sieltä usein jotain krääsäkoruja. Ilmeisesti ilman isompia ongelmia, ja itse istuin usein mukana selailemassa sivuja. Muistaakseni oli joku toinenkin samantyylinen verkkokauppa, tyyliin Miniinthebox

Olin melkein jo unohtanut ko. verkkokaupan, ai että mikä nostalgia! Enää en kyllä kehtaisi tilata sellaiselta halpasivustolta, vaikka se olikin silloin lapsena kivaa. Vieläkin minulla on muutamia sieltä tilattuja koruja itselläni.

N19

Vierailija
117/125 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena muistan, että oma mummini ja äitinikin ostelivat sieltä usein jotain krääsäkoruja. Ilmeisesti ilman isompia ongelmia, ja itse istuin usein mukana selailemassa sivuja. Muistaakseni oli joku toinenkin samantyylinen verkkokauppa, tyyliin Miniinthebox

Olin melkein jo unohtanut ko. verkkokaupan, ai että mikä nostalgia! Enää en kyllä kehtaisi tilata sellaiselta halpasivustolta, vaikka se olikin silloin lapsena kivaa. Vieläkin minulla on muutamia sieltä tilattuja koruja itselläni.

N19

Ai, ketju olikin jo vanha. Mutta kuitenkin :D

Vierailija
118/125 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, juuri törmäsin sivustoon ja aloin kokemuksia katselemaan. 
Kiva jos kuulisi enemänkin ajantasaisempia kokemuksia.

Vierailija
119/125 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täyttä huijausta. Tilasin mittojen mukaisen juhlapuvun, mutta koko olikin aivan liian suuri. Kangas huonolaatuista. Hinta halpa, mutta muut kulut tulevat päälle.

Yritin palauttaa. Tarjosivat eri prosenteilla hyvitystä tavaroina.

Lopulta eivät vastanneet mitään. Palautukset eivät onnistu. Tuotteet tulevat Kiinasta ja myöhässä.

Ei kannata missään tapauksessa tilata.

Rahat menivät ja tuote joutuu lumppukeräykseen suoraan.

Vierailija
120/125 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tuolta 1200 euron kattokruunun joka tuli kyllä nopeasti, mutta kaikkien rahtien, verojen ja tullien jälkeen lopulliseksi hinnaksi tulikin 1700 euroa.