Kokemuksia onnibus bussiyhtiöstä?
Hinnat on halvat,mutta miten muuten,onko toimiva?
Kommentit (151)
Onnibussia käyttänyt nyt nelisen kertaa ja kiitos kyseisen firman, on minulla mahdollisuus tavata kaukana asuvaa poikaystävää huomattavasti useammin.. Ilman Onnibussia ja halpoja hintoja tämä ei olisi taloudellisesti mahdollista.. Penkit on mukavia ja jalkatilaa kieltämättä aika vähän. Olen 180 pitkä, mutta silti pärjään hyvin. Kuskeista pakko sanoa, että palvelu on aina loistavaa ja kuskit erittäin mukavia! Mukavaa kun kuskit ilmoittavat ennen seuraavaa pysähdystä, että kuinka kauan pysähdys kestää ja halukkaat voivat käydä ulkona savukkeella. Huippu yhtiö..
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:39"]
Onko onnibusseissa pistorasioita?
[/quote]
Ei ainakaan kaikissa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:38"]
Voikko matkan maksaa bussissa vai onko pakko ostaa lippu jostain etukäteen?
[/quote]
Lippu on ostettava etukäteen. Kyytiin ei pääse ilman lippua, vaikka olisit pysäkillä ja tilaa on. Kuski ei saa rahastaa.
[/quote]
Kyllä Onnibusin sivuilla lukee, että lipun voi ostaa myös kuljettajalta, jos bussissa on tilaa, se vain on kalliimpi bussista ostettuna.. Ja juuri viime viikolla näin itse, kuinka bussilippu maksettiin kuskille.. Muistaakseni bussissa voi maksaa vain kortilla, ei siis käteisellä, jos en suus täysin väärässä ole! :)
Kuljettajalta voi ostaa lipun kortilla. Huomattavasti halvemmaksi tulee ostaa etukäteen eikä mitään tulosteita tarvita varausnumero riittää.
Onnibussista on mulla paljon kokemusta. Kansainvälinen korkean laadun konsepti, siis sellaisen korkean laadun, että prosessit on hiottu ja huonoja kokemuksia ei juurikaan tule. Ihan eri planeetalta kuin perinteiset bussit joissa laatu vaihtelee kuljettajan mukaan.
Pelkästään periaaatteen vuoksi käytän Onnibussia, koska ilman sitä ei olisi tarjoushintoja muillakaan VR mukaan lukien. Niin, ja on takuuhalpa aina lähtöhetkeen asti ei tarvitse suunnitella välttämättä päiviä tai viikkoja etukäteen reissujaan.
Ja ihan parasta on pistorasiat jotka löytyy penkin jalasta. Wifiä en tarvitse kun on oma netti mukana mutta sellainenkin niissä on.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:48"]
Todella hyvää oli palvelu kun alaikäinen poikani matkusti viime viikonloppuna Onnibussilla Hki-Tre-Hki.
[/quote]
Kuka päästää alaikäisen yksin matkustamaan. Olisi melkeinpä lasun paikka.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 00:27"]
Kuljettajalta voi ostaa lipun kortilla. Huomattavasti halvemmaksi tulee ostaa etukäteen eikä mitään tulosteita tarvita varausnumero riittää.
Onnibussista on mulla paljon kokemusta. Kansainvälinen korkean laadun konsepti, siis sellaisen korkean laadun, että prosessit on hiottu ja huonoja kokemuksia ei juurikaan tule. Ihan eri planeetalta kuin perinteiset bussit joissa laatu vaihtelee kuljettajan mukaan.
Pelkästään periaaatteen vuoksi käytän Onnibussia, koska ilman sitä ei olisi tarjoushintoja muillakaan VR mukaan lukien. Niin, ja on takuuhalpa aina lähtöhetkeen asti ei tarvitse suunnitella välttämättä päiviä tai viikkoja etukäteen reissujaan.
Ja ihan parasta on pistorasiat jotka löytyy penkin jalasta. Wifiä en tarvitse kun on oma netti mukana mutta sellainenkin niissä on.
[/quote]
Paljon on Onnibus-kokemusta minullakin, mutta toisin kuin nähtävästi sinulla, useilta eri linjoilta.
Ei löydy pistorasioita joka bussista. Esim. Tku - Lahti -linjan busseissa ei ole. Samoin tuolla linjalla sanoisin, että asiakaspalvelun taso riippuu juurikin siitä, kuka sattuu olemaan kuskina. Lahti - Hki -linjalla bussi pysyy aikataulussa todella satunnaisesti, eikä hintakaan ole usein ratkaisevasti edullisempi kuin normaalien pikavuorojen 10 euroa. Hinta ei muutenkaan ole mitenkään "takuuhalpa", yleensä toki edullisempi kuin muilla yhtiöillä, mutta saattaa nousta varaustilanteen mukaan parista eurosta pariin kymppiin, ja monesti esim. perjantai-iltappäivän vuorot ovat muutamaa päivää ennen loppuunmyytyjä, joten matkasta ei todellakaan ole järkevää päättää viime hetkellä.
Kannattaa tarkistaa edullisin vaihtoehto täältä: http://www.pikavuorot.fi/
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 00:37"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 18:48"]
Todella hyvää oli palvelu kun alaikäinen poikani matkusti viime viikonloppuna Onnibussilla Hki-Tre-Hki.
[/quote]
Kuka päästää alaikäisen yksin matkustamaan. Olisi melkeinpä lasun paikka.
[/quote]
Mitä ihmettä? Kyllä minä esmes matkustelin kultaisella 80-luvulla ja jo 70-luvulla alaikäisenä sekä junalla että bussilla, reilusti alaikäisenä! Onko ihmiset nykyään tullut ihan vainoharhasiks?
[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 18:30"]Olen huomenna menossa ensimmäistä kertaa Onnibussilla Turkuun. Täällä kaikki puhuvat "lipuista", mutta mä ymmärsin, että bussiin mennessä kuskille näytetään vaan varausnumeroa, jonka on voinut kirjoittaa vaikka ruutupaperille. Olenko ymmärtänyt oikein vai pitääkö tulostaa vielä erikseen joku "lippu"? :D
[/quote]
Ei varmaan tarvii tulostaa.
Kävin mieheni kanssa päivän reissulla Helsinki-Turku- helsinki. Oli hyvin onnistunut reissu. Oli aikataulussa, hyvä istua nahkapenkillä. Myös jalkatila oli hyvä. Ihmettelen kun jotkut on jalkatilaa moittinut. Meidän mielestä ei ollut mitään moittimisen aihetta. No mieheni vessassa kävi. Se on ainoa mitä voisi moittia. Pienet lirut sinne ok. Mutta isompi asia, papereineen tukkii. Itse olin tietoinen tästä ongelmasta, joten ennakoin, ettei tarvitsisi käydä. Kuskit oli hyviä, ajoivat hyvin. Mennään toistekkin, kun tarvista tulee.
Paras ja halvin keino matkustaa! Bussit uusia ja viihtyisiä ja kuskitkin mukavia!
Täällä huonoja kokemuksia. Oli ensinnäkin myöhässä aikataulusta.
Tauon aikana jouduttiim värjöttelemään tunti ulkona kylmässä keskellä yötä.
Ahtaat jalkatilat!
Ei saa kuljettaa lemmikkejä ja ovat usein täynnä eikä paikkaa meinaa löytyä.
On kokemusta. Kuljin kesän kahden kaupungin väliä, ja Onnibus tuli halvemmaksi kuin junat tai muut bussit, vaikka opiskelija-alennuksilla pääsisin. :)
Oisin kesäl päässy 3 eurolla Hki-Tre välin kun katsoin vuoroja pari vkoa aikasemmin.
Mulla toiminut hyvin. Aikataulut on pitäneet pääosin hyvin, jos Helsingin päässä on kaikki sisääntuloreitit ihan tukossa, niin silloin ei tietenkään bussikaan pääse etenemään, mutta silloin on kaikki muukin sitten myöhässä.
Noita välipysäkkejähän ei yleensä ole kovin montaa, tampere-helsinki-välillä esimerkiksii tampereella on toki niitä paikallispysäkkejä, ja helsingin päässä pysähtyy pikavuoropysäkeillä. Siinä välillä ei kuitenkaan ole kuin ehkä 2-3 pysäkkiä koko matkalla.
Kuskit on kokemukseni mukaan olleet ystävällisiä. Bussit saattaa kyllä joskus olla tosi täynnä, eli ei kannata luottaa siihen, että bussiin sisälle saa otettua tavaraa. Se on joskus harmittanut, etenkin kun osassa busseissa on melko kapeat ne hattuhyllyt, läppärireppu jossa on muutaman päivän vaihtovaatteet ei ole aina sinne mahtunut.
Noita välipysäkkejä on vähän vaikea ehkä löytää. Katoitko siitä google-maps-kartasta mikä niiden sivuilla on?
Hyviä kokemuksia. Ainakaan Turun vuoroissa ei ole ollenkaan busseissa "stop"-nappia, eli jos jäät välipysäkeillä pois, pitää mennä sanomaan kuskille vähän ennen pysäkkiä. Eipä tuosta ole ollut haittaa.
Ja pyörän saa ottaa ilmaiseksi mukaan, mistä plussaa.
Välipysäkit löytyy Onnibussin sivuilta ihan helposti. Siellä on mielestäni sellainen linkki, jossa lukee tyyliin "missä bussi pysähtyy" ja sitten koko kyseisen reitin kaikki pysäkit. Ainakin Raisio Helsinki välillä näkyy kaikki pysäkit.
Hyvin tyytyväinen olen Onnibussin palveluun. Aina on ajoissa lähtenyt ja saapunut. Matka on aina edullisempi kuin muilla kulkuvälineillä vaikka ostaisi lipun vaan tunteja ennen lähtöä. Turusta en koskaan ole maksanut Helsinkiin matkasta enempää kuin 11 euroa.. joka on siis huomattavasti VR:ää ja Swebussia halvempi. Suosittelen!
Ja Onnibussillahan toimii oma rahtikuljetus: puskarahti, joka ainakin aiemmin oli ilmainen. Voi olla, että nykyään joku maksu menee? Lisää palvelusta voi lukea yhtiön kotisivuilta.
Uskaltaako bussilla matkustaa vauvan kanssa? Saako niihin laitettua turvaistuinta kiinni?