Kokemuksia onnibus bussiyhtiöstä?
Hinnat on halvat,mutta miten muuten,onko toimiva?
Kommentit (151)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:13"]
Hyvin toimi. Bussi oli kyllä ihan täys joten matkatavaroiden kanssa matkustaminen olisi ollut haastavaa. Minusta jalkatila oli myös aavistuksen pienempi kuin Savonlinjalla/Pohjolan liikenteen busseilla, joten tavaroiden pitäminen jaloissa oli ikävää. Penkit olivat kyllä mukavammat ja iso plussa kolmipisteturvavöistä. Jäin kyllä miettimään, että pitkien miesten ei kannata ainakaan yläkertaan mennä istumaan, sillä katto on kovin matalalla ja penkit tuntuivat tosiaan olevan tiiviisti.
[/quote]
Eikö siellä ole tavaraluukkua, johon voi laittaa matkatavarat? (siis siellä bussin kyljessä)
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:10"]50 jatkaa vielä, että sama älyttömyyshän koskee myäös lentoyhtiöitä, Finnavia ei jostain syystä annan Ryanairin&Wizzairin käyttää ns. 1. termiinaleja vaan heillä on omat rähjäiset "2.terminaalit" kentillä. Noissa homma toimii ihan hyvin, naurettavaksi asian tekee se, että kaikkialla muualla halpisyhtiöt lentävät ns. sille "oikealle kentälle" (sijainti toki voi olla syrjäisempi jos kaupungissa on useampi kenttä) mutta Suomen päästä kuljetaan "ladon kautta"- Miettikää minkä kuvan turistot saavat Suomesta, joka tunnetaan "tekniikan huippumaana" ! :D
[/quote]
Voi vitsin juntti, se jostain syystä on ihan vain raha asia. Ykkösterminaalin käytöstä Finavia veloittaisi enemmän, se on halpalentoyhtiöiden oma valinta säästää lentokenttä kuluissa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:13"]
Hyvin toimi. Bussi oli kyllä ihan täys joten matkatavaroiden kanssa matkustaminen olisi ollut haastavaa. Minusta jalkatila oli myös aavistuksen pienempi kuin Savonlinjalla/Pohjolan liikenteen busseilla, joten tavaroiden pitäminen jaloissa oli ikävää. Penkit olivat kyllä mukavammat ja iso plussa kolmipisteturvavöistä. Jäin kyllä miettimään, että pitkien miesten ei kannata ainakaan yläkertaan mennä istumaan, sillä katto on kovin matalalla ja penkit tuntuivat tosiaan olevan tiiviisti.
[/quote]
Eikö siellä ole tavaraluukkua, johon voi laittaa matkatavarat? (siis siellä bussin kyljessä)
[/quote]
Täynnä. Hattuhyllyllä olisi ollut tilaa mutta laukun korkeus otti vastaan. Mielenkiintoista oli myös, ettei lippuja ikinä tarkistettu. Tulin viimeiseltä Helsingin pysäkiltä kyytiin ja bussissa oli jäljellä enää muutama hajapaikka.
En siis ehkä valitsisi Onnia joululomalle mentäessä, kun ihmisillä on tavallista viikonloppua enemmän tavaraa mukanaan. Päivämatkoille sen sijaan aivan loistava edullisine hintoineen.
En enää matkusta muilla bussiyhtiöllä ryöstöhinnoilla, kun äkkäsin tämän.
Turkuu 3 € ja bussi oli todella hieno ja penkit mukavat ja kuskit mennentullen ystävällisiä.
Pohjolan Liikenteen rämisevät bussit pääosin yrmeine kuskeineen, ei kiitos.
Ihmettelen vain mihin perustuu muiden liikennöitsijöiden karseat hinnat, kun saavat vielä valtionapua kaupanpäälle? Ja ainainen valitus kannattamattomuudesta?
Hienoa, että voi oman auton sijaan käyttää ekologisempaa vaihtoehtoa vieläpä tällä hinnalla.
Tulin Kuopiosta Helsinkiin ja kyllä ainakin siinä välillä kuski vaihtui, jotta se tauoista. Ehdottoman hyvä kyyti, tasokas bussi, halpa hinta, nopea muihin busseihin verrattuna.Aion siirtyä tätä käyttämään aik. VR:n sijaan. Kyllä se jokaisen on katsottava omaan pussiinsa ja verrattava hintaa ja laatua myös matkustamisessa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:43"]En enää matkusta muilla bussiyhtiöllä ryöstöhinnoilla, kun äkkäsin tämän.
Turkuu 3 € ja bussi oli todella hieno ja penkit mukavat ja kuskit mennentullen ystävällisiä.
Pohjolan Liikenteen rämisevät bussit pääosin yrmeine kuskeineen, ei kiitos.
Ihmettelen vain mihin perustuu muiden liikennöitsijöiden karseat hinnat, kun saavat vielä valtionapua kaupanpäälle? Ja ainainen valitus kannattamattomuudesta?
Hienoa, että voi oman auton sijaan käyttää ekologisempaa vaihtoehtoa vieläpä tällä hinnalla.
[/quote]Ei kai se kannatakaan, kun autot kulkevat lähes tyhjinä.
Valitettavasti sain erittäin hunon kokemuksen Onnibussilla kulkemisesta. Olin tulossa Porista Turkuun la 27.12 klo 10.30. Odottelimme linja-autoasemalla hyvissä ajoin, mutta bussi ei saapunut ollenkaan. Meidän lisäksemme oli muitakin odottajia. Soitin asiakaspalveluun josta lupasivat ottaa yhteyttä. Sitä ei ole tapahtunut vieläkään. Tein netissä reklamaation, johon vastasivat että bussin kohtaloa selvitellään. Ihmettelen tosiaan, jos bussi on nyt kolmatta päivää kateissa, kun ei ole vastausta kuulunut! Odotan ainakin pahoittelua ja rahojani takaisin.
Onko ollut housuun kakkivia toimittajia? Vai kulkevatko he ainoastaan "siististi cool" -busseilla?
Olen huomenna menossa ensimmäistä kertaa Onnibussilla Turkuun. Täällä kaikki puhuvat "lipuista", mutta mä ymmärsin, että bussiin mennessä kuskille näytetään vaan varausnumeroa, jonka on voinut kirjoittaa vaikka ruutupaperille. Olenko ymmärtänyt oikein vai pitääkö tulostaa vielä erikseen joku "lippu"? :D
Mennään maaliskuun alussa ekaa kertaa Turkuun. Ymmärrän että kun netistä tilaa pussi liput, eli varausnumeron. On se halvempi. Eli Helsinki-Turku-Helsinki=8,00 euroa lisäksi 1 euron varausmaksu yht;9 euroa. Kovasti odotamme matkaa 2 henkilöä. Harmi jos jalkatilat on ahtaat, saas nyt nähdä sit.
Mä menin. Ihan ok. Hki-Tre vain 5 euroa.
Näillä lippuhinnoilla ei varmaankaan saa busseihin gps-paikannusta, jolla voisi seurata jollain aplikaatiolla missä tietty bussi liikkuu milloinkin.
Bussi on lähes tunnin jäljessä aikataulusta pitkän matkan loppupään pysäkeillä. Esim. Loimaalla kun pysäkillä odottaa bussia Turkuun mentäessä, niin odotusaika on 20-70 min. Kuitenkaan ei "uskalla" jättää menemättä pysäkille aikataulun ilmoittamana lähtöaikana, jos jotenkin maagisesti bussi kuitenkin saapuukin ajallaan.
Myöhästymiset ovat aivan ymmärrettäviä, koska matka on pitkä ja bussi ei kulje raiteilla ;D ( pun intended )
Ainakin Helsinki-Oulu välillä kuski pitää 45min lakisääteisen tauon. Kuuluttaakin siitä aina, että on pakollinen tauko... ja eikö kuskeja ole yleensä 2 jotenka luultavasti vaihtelevat välillä...
No enpä tiedä vastasitko minun kysymykseeni, mutta jos vastasit, niin eiköhän tuo 45 minuutin tauko ole otettu mukaan aikatauluja tehtäessä? Ainakin minä ottaisin.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:26"]
Ainakin Helsinki-Oulu välillä kuski pitää 45min lakisääteisen tauon. Kuuluttaakin siitä aina, että on pakollinen tauko... ja eikö kuskeja ole yleensä 2 jotenka luultavasti vaihtelevat välillä...
[/quote]
No enpä tiedä vastasitko minun kysymykseeni, mutta jos vastasit, niin eiköhän tuo 45 minuutin tauko ole otettu mukaan aikatauluja tehtäessä? Ainakin minä ottaisin.
Sellanen huono kokemus, että meinasi jättää meidät taukopaikalle. siinä sitten juostiin bussia kiinni, en tiedä mitä sitä ois tehny jos ois jääny sinne abclle? muuten hyvä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:26"]
[/quote]
[/quote]
Itse itselleni vastaten, siinähän saakelin bussissa on WLAN, jota voi helposti hyödyntää paikantamisessa. Nyt vaan äkkiä joku softaohjelmoinnin opiskelija tekemään lopputyönä työ pieni homma ilmaiseksi tai parilla ilmaismatkapalkalla lahjottuna ja avot, ei tarvi arpoa enää, milloin pysäkille kannattaa mennä tuijottelemaan peltoa.
En suosittele Onnibussia. Varasin liput 25.3.2015 klo 5.25 lähtevään vuoroon. Bussi ei tullut ollenkaan.Soitin nettisivustolla olevaan palvelunumeroon, linkistä "jos bussi ei tule". Soitin heti klo 8.00 kun asiakaspalvelu aukesi. Siellä sanottiin, että bussi oli Hämeenlinnassa vasta07.33 eli yli 2h myöhässä.Odotin bussia sillä ainoalla pysäkillä joka Hlinnassa on eli linja-autoasemalla.
Laitoin korvausvaatimuksen lipuista 3€, koska minua ei enää hyödyttänyt lähteä Turkuun,kun aika meni ohi.
Palutteessa sanoivat, että eivät maksa,koska bussi tuli, niin 2h 10 minuuttia myöhässä, nyt oli vielä toinen ääni kellossa ja väittivät,että bussi tuli 5.25, ei voinut tulla koska odotin bussia ihan vieressä. Olenhan aikaisemminkin kulkenut samaisella vuorolla Turkuun.
Ajattelin että laitan asian kuluttaja-asiamiehelle.3€ ei sinänäs ole paljon, mutta tuo asiakaspalvelun VALEHTELU.
En myöskään suosittele lähtemään laivalla tällä bussiyhtiöllä, eivät kanna vastuutaan mistään.
Olen tyytyväinen hinta/laatusuhteeseen, kaksi aikuista 24€ edestakaisin Tku-Hki. Paluumatkalla vessa ei ollut käytössä ja tulomatkalla paperi loppu. Ilmastointi pelasi, jalkatilaa tosi vähän (olen reilu 160cm pitkä eikä jalkoja saanut edessä olevan penkin alle suoraksi). Penkit kuitenkin mukavat. Bussi ajoissa yms.
Etuilevat mummot ainoa todellinen ärsytyksen aihe: paluumatkalla joku mummeli meni varaamaan yläkerran etupenkit itselleen jo ennen lippujen tarkastusta. Varasi siis neljästä etummaisesta penkistä kaksi käytävänpuoleista itselleen ja noin 30-vuotiaalle pojalleen, joka ei olisi edes halunnut istua edessä, eikä suostunut vaihtamaan niin, että olisivat istuneet vierekkäin. Höpötti sitten vielä puhelimessa tutulleen että oli jollain toisellakin bussireissulla "saanut" paikan etupenkissä ja maisemat olivat olleet hienot. Matka olisi siis ollut täydellinen ilman tuota mummoa (ja menomatkalla ensimmäisenä ohi jonon rynnänneitä mummoja) ja hänen tylsiä juttujaan Turun shoppailureissusta, jolla olivat käyneet mm. Tarjoustalossa ja Hong Kongissa ja ostaneet mm. pojalle edullisen sortsit+t-paitakombon sekä ihanan paistinpannun :)