Kokemuksia onnibus bussiyhtiöstä?
Hinnat on halvat,mutta miten muuten,onko toimiva?
Kommentit (151)
Reilu myöhästyminen otti aika paljon päähän. Jalkatila on kanssa todella pieni näin pitkälle kaverille. Kuljen mielummin ihan vaan junalla. Etukäteen ostetut liput ovat kuitenkin junallakin matkustaessakin reilusti halvempia.
Hyvin on pelittänyt, henkilökunta yleensä ystävällisempää kuin muissa busseissa. Kerran bussi oli jonkin liikenneruuhkan takia myöhässä 25 min, mutta eipä heitä siitä voi syyttää. Suosittelen lämpimästi, en oikeastaan käytä enää muita bussiyhtiöitä paitsi jos on ihan pakko. Tuossa säästää niin pitkän pennin.
mitä ainut wc ei ollut käytössä HELISINKI-TURKU välillä no huh huh??????
Onneksi on vielä kilpailijoita Onnibussillekkin ettei pääse polkuhinnoittelulla monopoliasemaan jolloin voi hinnoitella liput ihan niin kalliiksi kuin huvittaa.
kannattaa vertailla hintoja
ei ole aina halvin!
Minä kuljen junalla. On mukava kun voi käydä ravintolavaunussa ja liikkua ylipäätään matkan aikana. Odotan mielenkiinnolla VR alennuksia.
Ostovoiman lasku vähentää varmasti matkailua vastaisuudessakin. Ymmärrän niitä joiden on pakko valita onnibus kun taloudellinen tilanne ei muuten salli matkustelua.
Ilmeisesti on olemassa kaksi Onnibus-nimistä yhtiötä, koska mun kokemukset ei vastaa yhtään sitä, mitä suurin osa täällä palstalla sanoo. Tai sitten on vaan sattumaa, että ne kaksi kertaa, kun olen matkustanut Onnibussilla se oli 45 minuuttia myöhässä. Kummallakin kerralla! Kummallakin kerralla oli erittäin epäystävällinen kuski vuorossa (ei kuitenkaan sama kuski). Ensimmäinen kuski kaahailikin siihen malliin, että oli niitä harvoja kertoja, kun laitoin bussissa turvavyön. En tosin syytä heitä, mä luulen, että bussiyhtiö on laatinut aikataulut niin epärealistisesti, ettei niissä käytännössä voi pysyä. En todellakaan halua matkustaa Onnibussilla enää, ellei ole ihan pakko. Syynä on sekä huonot kokemukset että se, etten halua yhtiön ajavan kaikkia muita bussiyhtiöitä pois markkinoilta.
Mulla on Onnibus ollut aina aikataulussaan, usein jopa viitisen minuuttia etuajassa perillä. Sen sijaan saakelin epämukaviahan ne on, polvet suussa istutaan ja vessa ei joko vedä ja/tai käsienpesuvesitankki on tyhjä.
Aikataulusta näkee. Kaupunkien välillä pysäkkejä aika vähän, mut hei hinnat on halvat. Esim Helsinki turku välillä pysähtyy vaan espoon ikean kohalla ja salon abc:n liittymässä. Itse olen erittäin tyytyväinen aikataulut pelaa ja palvelu ystävällistä.
Edullinen ja mukava, täydellinen kokemus. Nyt ostin liput Helsinki-Turku 5€ ja Turku-Helsinki 3,50€. Todella halpaa… Mukavat istuimet, pistorasiat jotta voi ladata puhelinta tai tietokonetta, ilmastointi, valot, wc ja kaikki mukavuudet! Suosittelen!
Nyt pääsis Alavurelle 1 eurolla Helsingistä!
4.4. alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Edullinen ja mukava, täydellinen kokemus. Nyt ostin liput Helsinki-Turku 5€ ja Turku-Helsinki 3,50€. Todella halpaa… Mukavat istuimet, pistorasiat jotta voi ladata puhelinta tai tietokonetta, ilmastointi, valot, wc ja kaikki mukavuudet! Suosittelen!
Ei hintaero aina ole kovin suuri verrattuna matkahuollon hintoihin. Penkinvälit ovat ahtaat tosin senkin vielä kärsii mutta penkit ovat todella kovat ja epämiellyttävät istua.
Mä käytän nykyään onnibussia. Mastkustan lähinnä välejä Turku-Helsinkin, Turku-Lahti ja Turku-Lappeenranta. Lipun hinta on n. 20% junalipun hinnasta eikä haittaa, vaikka matka kestäisi bussilla sen 30min kauemmin. Matkahuollon sivuilt etsin välillä lippuhintoja, mutta enpä ole törmännyt yhtä edullisiin kuin onnibussin kautta. Tiedän kyllä, että reilusti ennakkoon ostamalla voisi säästää, mutta sovin reissut usein ehkä paria viikkoa ennen ja tykkään edellisenä iltana vähän kuulostella mikä on fiilis, jaksaako sitä lähteä heti amautuimaan vai menenkö tuntia myöhemmin.
Myöhässähän julkiset, kaikki, ovat suhtetetoman usein. Alle puolen tunnin vaihtoväleillä en edes haaveile matkustavani ja usein jätän väliä tunninkin verran. On tässä vuosien varrella tullut juostua paniikissa matkalaukkua raahaten ympäri vieraita asemia niin monta kertaa, että mieluummin chillaan ja käyn vaikka kahvilla siinä vaihtoyhteyttä odotellessa. Tämän vuoden puolella olen kulkenut Onnibussilla kai 8 kertaa, kolme kertaa vuoro myöhässä. Junalla kerran, ja myöhässä silloinkin.
Mitenkäs on, jos matka kestää esim. 8-9 tuntia, pysähtyykö bussi kaffeella huoltoasemilla? Mistä tietää etukäteen? En löydä infoa nettisivuilta. AIka pitkä matka kyllä istua ilman taukoja.
En ollut aikaisemmin kokeillut . Päätin kokeilla ja mennä Seinäjoelta Helsinkiin ja takaisin. Vuoro lähti yöllä, oli hyvin aikataulussa mutta jo Seinäjoella auto oli täynnä ulkomaalaisia. Istuin alakertaan ja polvet otti koko ajan edelläolevaan selkänojaan, edessä istui ulkomaalainen voimakkaasti joltakin aromaattiselta partavedestä haisten, en pystynyt istumaan siinä vaan menin yläkertaan jo ennen Sorsanpesää, sekin oli täynnä ulkomaalaisia, istuin sinne kun oli yksi vapaa penkkirivi, edessä olevat ulkomaaliset nuoret miehet päästelivät kilpaa suolikaasuja ja haju oli sen mukainen yläkerrassa, menen takaisin alas partavesimiehen taakse ja yritin olla tukehtumatta. Aikataulut piti hyvin, mutta oli matkat sen verran tuskallisia ettei tarvitse kyllä siinäkohtaa enää säästää. Ens kerralla meen taas omalla autolla
Mulla on hyviä kokemuksia!
Just palasin Vaasasta Jyväskylään hintaan 5.50€/sivu.
Lyhemmillä matkoilla varmasti ihan ok, mutta itse oon matkustanut pitkiä yli 8h matkoja ja silloin on raskasta istua ahtaasti epämukavissa penkeissä. Penkit on niin tiiviisti sijoitettu, että polvet ottaa edessä olevan selkänojaan. Myöskään taukoa ei välttämättä ehdi pitää bussin vaihdon yhteydessä, mikä olisi kyllä mukavaa että ehtisi edes kahvilla käydä. Yhdellä kerralla ilmastointi ei toiminut ja bussissa oli älyttömän kuuma.
Olen päättänyt matkustaa jatkossa junalla, lentäen tai tuttavien kyydissä autolla, koska halpa hinta ei tuossa kohtaa enää houkuta kun kokemukset ovat olleet aika kamalia. Peukku kuitenkin kuskeille, ovat olleet todella mukavia!
Voiko onnibussilla käyttää vain paluulipun?
Vierailija kirjoitti:
Voiko onnibussilla käyttää vain paluulipun?
Totta kai voi.
Onnibus koittaa hinnoitella kilpailijat pois markkinoilta! siksi en tue tätä firmaa rahoillani!