Kokemuksia onnibus bussiyhtiöstä?
Hinnat on halvat,mutta miten muuten,onko toimiva?
Kommentit (151)
Halvat hinnat perustuu kuljettajien palkkaukseen, jotainhan sitä säästettävä. Ei lakisääteisiä taukoja, ylitöistä ei korvausta ja taitaa tuntipalkatkin olla kaukana tes-paperista. Että suomessako ei orjatyötä ?
Se kuski oli kai omasta tahdostaan tehnyt niin.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 16:44"]Se kuski oli kai omasta tahdostaan tehnyt niin.
[/quote]
Ei varmana ole, kaikki jää piirturin muistiin ja kuski ne sakot maksaa jos kiinni jää. Kyllä siinä käsky käynyt, taukoja ei pidetä. Kolme sakkoa / vuosi tai 4sakkoa / 2vuotta niin kortti pois vähintään puoli vuotta.
Kyllä siinä käskytetty eli aikataulut vedetty niin tiukkaan ettei taukoja ehdi pitään. Jos et pysy aikataulussa, varoituksien kautta irtisanotaan.
Siinä teille kokemuksia...
Alhaalt löytyy suositut reitit klikkaa ja se näyttää pysät ainki mulla
On toimiva. Kuljen sillä usein. Silloinkin, jos matkalla on vaihto, niin toimii loistavasti. Vaihtoauto on jo odottamassa pysäkillä: autosta ulos ja toisesta sisään ja matka jatkuu. Olen erittäin tyytyväinen sekä palveluun että hintoihin.
mistä voisi nähdä, mitkä on matkanvarrella olevat pysäkit?
Matkustin 3 eurolla Helsinkiin. Hyvin sujui, kulki aikataulussaan.
Tuttu kehui. Ja huom. Vr korottaa taas hintoja...
Hyvä ja toimiva, ei muuta valittamista kuin matkahuolto, joka ei ko. yhtiötä tunnnista.
Paperisesta aikataulusta tai netistä.
mä en löytänyt netistä kuin päätepysäkit, en pysäkkejä matkan varrella.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:19"]Hyvä ja toimiva, ei muuta valittamista kuin matkahuolto, joka ei ko. yhtiötä tunnnista.
[/quote]
Ei matkahuolto liity mitenkään Onnibussiin.
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 14:06"]mä en löytänyt netistä kuin päätepysäkit, en pysäkkejä matkan varrella.
[/quote]
On ne jossakin sivuilla.
Ekat matkat (menin ja palasinkin) tehty.
+ Kalusto on uudempaa
+ nahkapenkit vietävän miellyttäviä
+ Matkustusmukavuus on parempi kuin kilpailijoilla ja likijunissa. Eläin- ja suurtavararahtikielto kabiinin puolella tekee hommasta hyvin sivistynyttä. Onni asettuu VR:n lähijunan ja IC2:n väliin.
+ Tilaa riitti penkit oli "ahtaat", mutta siis ahtaat ahtaat samalla tapaa kuin Pendoliinoissa. 195cm normipainoisena tila riitti itselleni oikein hyvin lyhyelle tunnin matkalle. Tähän toki otti kantaa se että meitä oli kaksi normipainoista vierekkäin.
+/- Aika täynnä oli. Siksi neutraali arvio koska löysin normipainoisen ihmisen, jonka vieressä ei ahdasta tullut. Mitä nyt vähän nukkui mun olkapäätä vasten, mutta oikeasti tilaa oli reilusti.
En siis kärsinyt ahtaudesta, lähinnä umpeen pakattu bussi voi johtaa siihen että joutuu istumaan 1½ kertaisen ihmisen viereen, jolloin tilasta voi todella puutetta tulla kovin toisella tapaa.
Onnibussi teki linkulla matkustamisesta jälleen mielekästä.
Ennen kilpailua Lahti-Hesa väli maksoi 24€, nyt sitten 8€ oikeasti ihan viihtyisästi.
Yhtä hyvä yhtiö on kuin muutkin. Hinnan puolesta paras. Ruotsissa samanlaiset halpabussiyhtiöt ovat olleet jo vuosia täysin tavallisia ja suosituimpia. Swebusexpress on ruotsalaisittain "ei-kaikista halvin", mutta suomalaisiin bussiyhtiöihin verrattuna ihan törkeän halpa.
Kerran onnibussilla ja seuraavan kerran sitten kun autoissa on toimiva wc ja suuremmat jalkatilat (nyk. alle 170 cm) sekä ravintola-vaunu.
Miten keinonahkapenkistä on saatu nahkapenkki.Ainakin minun penkkini oli keinonahkaa ja hiosti niin hitosti.
Aion edelleen matkustaa junalla Tampere-Helsinki väliä 10 e hintaan sillä on kuljetuksilla eroa kuin ladalla ja Ferrarilla.
Julkisuudessa onnibussille on sanottu elinaikaa noin vuosi sen jälkeen kun VR alentaa lippujen hintoja 2016 alussa.
Minun matka taittuikin bussilla, jossa ei ollut kahta kerrosta, internet ja wc puuttuivat. Pahoittelivat kyllä korvaavalla kalustolla ajamista mutta silti jäi mietityttämään.
Joo. Junamatka on kohta 40 euroa Hki- Tre välillä. .