*Heinähatut* vko 50 to-su
Aloittelen uuden pinon..
Ihanan suureksi on tuo edellinen kasvanut.
Kaikille uusille, tervetuloa joukkoon iloiseen :D
Mun pitää kohta lähte Kättärille ultraan.
Taas oksensin aamulla! Pelkät sappinesteet tuli taas pihalle. En ehtinyt syödä vielä aamupalaa.
Tää oli kolmas kerta jos tällä viikolla.
Mietin et miksi oksennus tulee ilman etovaa oloa tms. Eli tulee vaan kiire juosta vessan pöntölle. Vatsaa kouristaa, tulee refleksin omaisesti vain oksennus.
Mietin jo että johtuuko tää raskaudesta vai onko jotain muuta!
Pahoinvointi oli jo poissa pari viikkoa... Eh, en ala jos tää jatkuu loppuun asti.
eppuliini ja " eetu" rv 12+4 tai rv 13.. selviää vissiin kohta :D
Kommentit (35)
tänään pestiin pyykit,vaihdettiin ja tuuletettiin petivaatteet ja käytiin ostaa kaikki muut jouluruuat paitsi kala huomenna. taitaa se graavi nyt sitten jäädä tekemättä ja syömättä,kun tuota tietoa on niin erilaista,mistä sitten katsookin.. :/
huomenna lähdetään syömään mun mummon luo jo hieman etukäteen jouluruoka,kun sitten pyhien aikaan ei ehditä joka paikkaan. tapanin päivänä on pojan 2-vuotis synttäritkin :) tänään sanoinkin,että syödään nyt hieman kevyemmin,että sitten ei tule jo huomenna ihan ähky olo..
jouluruuista eniten himoitsen rosollia! se on ollut mun joulun herkku jo lapsesta lähtien porkkanalaatikon kanssa :) en ole syönyt punaista lihaa muutenkaan n. 13-vuoteen,joten se kinkku ei minun listaan mahdu. lohta täytyy valmistaa :D samoin minua on nykyisin kaikki entiset herkut alkaneet ällöttää.. suklaa ja jäätelö saavat kyllä oksentamaan,jos niitä erehdyn syömään.. kirpeät hedelmäkarkit sen sijaan himottavat..
huomenna ajattelin tehdä jo rosollin valmiiks, ettei sitten aattona ole kamala kiire vaan ehtii itsekin jo rentoutua. meille tulee miehen vanhemmat yökylään asti ja sit mun perhe tulee illaksi joulupukkia katsoo :)
niin ja me ajateltiin nyt jouluna paljastaa tämä raskaus kaikille! onhan noita viikkoja jo se maagiset 12 täynnä,joten ei sitä enää kannata salailla. sitä paitsi,jos jotain kamalaa tapahtuisi,miten sen surun muille selittäisi kuin kertomalla totuuden.. minä olen huono huijaamaan ja pitämään tällaisia iloisia salaisuuksia sisällä :)
pojan eilinen leikkauskin meni hyvin. putket on nyt korvissa ja kitarisat leikattu. viime yö meni painajaisia nähden,mutta jo tänään on kaikki ollut ok :) jospa tämä sairastelukierre nyt katkeaisi! :) ihmeen rauhallinen olin eilen,vaikka poika sinne nukutukseen vietiinkin. ennen operaatioo pelkäsin paljon enemmän!
ups.. tulihan tuota asiaa jonkin verran :D nyt täytynee hakea pyykit kuivaushuoneesta ja alkaa koristella kuusta. tänään haettiin se mun mummon&ukin mökiltä.
iloista joulua kaikille!
-annu ja sintti 12+4-
Terveiswt Pohjanmaalta! Tultiin tytön mummolaan jo torstaina ja kyllä on ollut ihanaa mennä valmiiseen ruokapöytään ja muutenkin kun on saanut hoitoapua. Innolla odotan jouluherkkuja, kyllä mulle parhaiten maistuu ihan perinteisesti kinkku, perunat ja laatikot, ei niinkään makea.
Täällä alkaa jo usealla olla kohta puolin se maagiset 12 viikkoa täynnä, hienoa! Itse tulen täällä perässä, mutta tuntuu jo aika kivalta että nyt on JO raskausviikko 10 meneillään, aika nopeasti on tämä alkuraskaus kuitenkin mennyt. Väsymys ja päänsärky ovat tiessään, mutta pahoinvointi on taas palannut ja vessanpönttöä on saanut halailla lähes joka päivä. Mieluummin kärsin kuitenkin tästä, saa kuitenkin jotain aikaiseksi kun ei se mahdoton väsymys enää vaivaa,
Toivotan kaikille tuleville heinämammoille oikein hyvää ja rauhallista joulua! Palaillen taas välipäivinä kun ollaan kotiuduttu.
-Lazo rv 9+2-
Kirjoitit et poronlihasta. Meinaatko syödä sitä? Mulle nimittäin annettiin neuvolasta opus jossa oli poronliha kiellettyjen listalla...
nepe ja pähkinä 11+5 jolla oli ultrassa kaikki ERINOMAISESTI :)
Käväisin eilen nt-ultrassa Jorvissa. Niskaturvotusta oli ilmeisesti niin minimaalisesti, että siitä ei saatu mittoja ja neuvolakortissakin lukee 0.0. Pikkuinen vilkutteli meille ja saimme mukaan " morjenstuskuvan" :)
Jorvissa näyttäisi olevan uudenaikaiset laitteet ja kätilö selosti perusteellisesti mitä näkyy, sisäelimet toimivat jne. Olin suunnitellut meneväni rakenneultraan yksityiselle, mutta varasinkin sen samantien Jorviin. Siihen tosin on vielä piiiitkä aika.
Itselläni on vähän omituinen olo, koska mulla ei kertakaikkiaan ole ollut mitään " oikeita" oireita pariin viikkoon (siihen asti riittikin kipeitä kramppeja). Onneksi kuulimme sydänäänet neuvolan dopplerilla jo rv 10+2 ja pääsimme näkemään sintin eilen, nyt on hyvä joulumieli ja sukulaisille on kerrottu :)
Oikein Hauskaa Joulua kaikille heiniksille ja muillekin
MadamM. rv 12+2
minä olen saanut ohjeen että poronliha ei ole täysin kiellettyä ja oikeastaan pitää välttää sellaista poronlihaa, jossa poro elänyt radioaktiivisella alueella (sitä missä sellaiset alueen on, niin en tiedä). No joka tapauksessa mä varmaan hieman poronlihaa syön jouluna.
Myissi jotain rv 11 +
Nyt on täälläkin siivottu koko talo,pesty ja puunattu!Jouluruoat odottaa kaapissa ja muutama lahja enää paketoimatta!!Joulukuusi on aivan lumoava...viime yönä kun en saanut unta,istuin olohuoneessa ihmettelemässä kuusta.Vanhat joululaulut meillä onkin jo soinut monta päivää,ne tuo ihanaa tunnelmaa!
NYT PUUTTUU ENÄÄ VAIN SE LUMI.....
Masu-asukki jatkaa hiljaiseloaan....siis ei okseta,ainoastaan väsyttää hieman.Välillä epäilen olenkohan mie kuvitellut koko raskauden,kun ei tää tunnu todelliselta....
Pomo muutes tietää nyt että olen raskaana.Ei tykänny asiasta yhtään ja kysyi jopa että olenko harkinnut aborttia..... :0 uskomaton tyyppi!!!
Mulla on tosi paha mieli asiasta,nyt kun sitä kelaa ja kelaa....
Mihin aikaan olit eilen Jorvissa?? Itsekin siellä oli, yhdeltä meillä oli ultra-aika :) Mahdettiinkohan olla samoihin aikoihin ;)
Rautamamma: onko se esimiesheppu nyt kertonut raskaudestasi vai kerroitko itse kuitenkin? Ei tuollaista suvaita missään kysyä " oletko harkinnut aborttia?" Kauheaa. Voin vain kuvitella sun fiilikset. *halaa* helpommin tietty sanottu, mut niikseen on et ne sulle potkut järkkää niin onko paikka sitten sen arvonen. Jos ne sut oikeasti sinne tarvii ja haluaa, kyllä ymmärtävät tilanteen ja hei, pitäis niidenkin tajuta et elämää tää on. On hälläkin kai se biologinen kello joskus tikittänyt. Kurjaa kun tuo nyt tuli näin joulun alla esiin. Mutta kovasti ihanaa joulua teille toivotan, koko perheelle :) Tuleeko joulupukki? ;)
nepe ja pähkinä yhäkin 11+5
Kahdeltatoista oli meidän aika Jorvissa, taidettiin just ehtiä alta pois ;)
Nyt painun kyllä nukkumaan, unohduin koneen ääreen... öitä.
MadamM.
Toivottelen vain kaikille...
OIKEIN IHANAA JOULUN AIKAA JA KAIKKEA HYVÄÄ UUTEEN VUOTEEN!
-Toivottavasti ensi vuonna saamme kaikki uuden pienen nyytin kainaloihimme =)
-kinkku tänään uuniin ja pieni siivous,kuusi jo koristeltukin.
Olo on ollut nyt aikas mainio.
iltahämärä ja asukki 10+4
Meille on laskeutunut joulurauha jo päivän etuajassa: aamu on ollut ihanan rauhallinen, vaikka prinsessa tietenkin heräsi jo klo 6 kun jännitti synttäripäiväänsä. Isoveli on ollut ihana ja ovat yhdessä leikkineet lahjoilla koko aamun paremmassa sovussa kuin koko syksynä... Kakut ovat jo jääkaapissa ja sukulaiset tulevat piipahtamaan ja ehkä toiset jopa malttavat ollakin jonkin aikaa sitten vähän myöhemmin. Itse olen kuin vähän puulla päähän lyöty: kaikki on tehty ja pitäisi osata vaan nautiskella. Hetken aina onnistuu, sitten jää miettimään mitähän seuraavaksi tekisi. Ehkä se tästä pienellä totuttelulla... jos vaikka lasten kanssa pääsisi pelaamaan. ;D
Rautamamma: Todella törkeästi on kommentoinut pomosi. Älä anna sen vaivata mieltä, idiootteja mahtuu maailmaan aina. Ja jotkut eivät todellakaan ymmärrä perheen tärkeyttä ja lapsien ihanuutta, ei sitä kannata heiltä odottaakkaan - heillä on oma maailmansa ja me nautimme omastamme. :)
Neitoperhonen: Samaa tietoa saanut kuin Myissi, eli ei totaalikielto, vaan jos vaaraa radioaktiivisesta säteilystä. Tehdään tuorejuustotäytteisiä savupororullia, eli siinä on lihaa sen verran vähän per nokare että ajattelin kyllä maistella muutaman... Ovat herkkuja.
Voi olla hektistä elämää sitten myöhemmin tänään, osa aattovieraista jää tänään jo yökylään. Eli jollen palaa palstalle tai muutkin jo rauhoittuvat jouluun, niin rauhallista ja antoisaa joulua kaikille!
Viimeisiä Joulun valmisteluja tehdään täälläkin ja sitten rauhoitutaan Joulun viettoon. Ulkona on tänä aamuna kaunista: vaikka lunta ei olekaan niin maa ja puut ovat kauniissa kuurassa. Voi, kun huomenna olisi edes samanlaista, mutta plussaa ovat Pirkanmaalle aatoksi luvanneet...
Meiltäkin löytyy ykis nelijalkainen kissaneit. En ole taaskaan toksoplasmooseja (tai jotain sinne päin) pahemmin miettinyt ennen kuin joku alkoi kirjoittelemaan. Meillä on ollut melkein aina kissa ( parin vuoden tauko tosin ehti olla välissä) ja nyt reilun vuoden ikäinen Ragdoll-neiti, joka on täysin sisäkissa. Aikaisemmat ovat olleet leikattuja maatiaiskolleja, joten oletan että olen jo vasta-aineen vuosien varrella kehittänyt :-) Tottakai noudatan huolellisuutta kissan kanssa eli pesen kädet, kun ole laatikon putsannut enkä annan kissan nuolla ruokiani. Halailen ja silittelen kyllä aina, kun haluan tai jos kissa sitä haluaa :-) On se vaan niin ihana!
Mutta, nyt sitten vielä tekeen viimeinen rypistys ja Joulun viettoon!
Hyviä vointeja kaikille ja syökää vatsanne täyteen.
Tinttis ja Sinttis 9+6
Lisäsin siihen vain niiden tiedot, jotka olivat ilmoittaneet tietonsa edellisen listan perään. Näistä keskusteluketjuista en jaksanut tietoja kaivella. :)
Täällä podetaan flunssaa. :( Onneksi on vain nuhaa, kurkkukipua, väsymystä ja lihassärkyä. Kuume jos iskisi, niin siinä ei paljon joulua vietettäisi.
Rautamamma: olipas tyly pomo. :( Älä välitä, kaikenlaisia inhottavia tyyppejä tulee vastaan. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos vaan. :)
chili82: Mulla ei oikeastaan jouluruokiin vielä ole ollut himoja, muihin kylläkin, esim mandariinit on maistuneet. :) Me syötiin eilen kassleria ja kyllä oli munkin mielestä aika ällöttävää...
Hyvää joulua kaikille. Lähden tästä vaipanvaihtoon ja lepäämään.
Anne rv10+3
Pitkään aikaan en ole ennättänyt kirjoittelemaan, meillä kun on remonttia tehty koko syksy, ja lauantaina vasta päästiin muuttamaan kotiin takaisin. Ja hommaa on riittänyt vielä:)
Mutta tulin toivottamaan kaikille hyvää ja rauhallista joulua, palataan palstalle, heti kun aika antaa myöten..
toivottelee sinuvi rv9
ps.. kun on niin pitkä aika edellisistä kirjoituksistani, laittelen paremmalla ajalla itsestäni esittelyä myös tulemaan
Mutta onko teillä kellään sellasta mahanpolttoa aina välillä? Mulla varsinkin siis tuolla alavatsassa jos yöllä käyn vessassa tai jollen mee heti vessaan kun vähänkin siltä tuntuu. Kovin tuskallista ja menee kyl niin nopeesti ohi kun tulikin mut mistähän moinen johtuu???
nepe ja pähkinä 12+2
Meillä on joulujutut suth hyvällä mallilla. Puolisko kävi vielä viimeisillä ruoka-ostoksilla tänään. Siivoilut, silityspinon tuhoaminen ja muut perusjutut alkavat olla myös valmiina. Kuusi on jo ollut sisällä pari päivää (malttamattomia kun olimme) ja lahjat pakattuna ja piilossa. Ruuista on tietenkin suurin osa laittamatta, ja perussiivouksen joutuu myös tekemään joko huomenna tai aattoaamuna uusiksi, kun nuo 4v. synttärit vietetään huomenna. :)
Millaisia jouluruokia teidän tekee eniten mieli näin mielitekojen aikaan? Itsellä on sianlihaa kohtaan varsinainen ällötys, eli kalkkunaa ja poroa on vain lihapuolella tarjolla. Kalat taitaa jäädä syömättä, ja laitetaankin vaan mäti-sipuli-sekoitusta ja graavilohta, jotka eivät nyt oikein kumpikaan sovi raskauteen. Kaikkia laatikoita tekee kovasti mieli, ja punajuurilaatikon sijasta ajateltiin laitella sellaista punajuuri-vuohenjuustopaistosta. Punajuurihimo on just nyt kova. Suklaa jne. lähinnä ällöttää, ei tee yhtään mieli mitään makeaa. Cremé Bruleeta lakritsijuurella höystettynä suunniteltiin jälkiruuaksi juustojen, marmelaadien ja hedelmien kaveriksi, tuli juuri testattua uuden puhalluspullon (vai mikä liekkipyssy se sitten onkin) toimivuus ettei aattona yllätä.
Meille kokoontuu jonkun verran sukulaisia aattona, isosiskot, toinen lapsensa ja miehensä kanssa ja sitten äiti. Joulupäivä miehen vanhempien luona ja tapani isovanhemmilla. Haaveilin vähän yhdestä päivästä vain oman perheen kesken, mutta ehkä sitä kerkeää sitten hiljentymään välipäivinäkin, kun mies onnistuikin saamaan ne vapaaksi.
Nyt yritetään suunnata luistelemaan viimeisillä valon hetkillä. Todella kaunis päivä on ollut! Lumenpuutekaan ei pahemmin häiritse, kun on muuten kirkas ja kaunis ilma.