Anteeksi nyt, mutta minkä ikäisiä olette te, jotka ette suvaitse vuohien ym. lahjoittamista kehitysmaihin...?
Tuota ketjua lukiessani ei voi kuin ajatella, että joko täällä on poikkeuksellisen itsekeskeistä, materialistista ja idioottimaista porukkaa tai sitten kaikki " kyllä loukkaantuisin" -jutut kirjoitti yksi ja sama elämäänsä kyrpiintynyt mamma.
Siis oikeasti?! :o
Kommentit (204)
Jos kuuluisit tuttuihimme, toisimme teille haalarit! Jos kehtaisimme. Aina sitä ei tiedä, miten ihmiset suhtautuu avustuksiin. Osa kokee sen loukkaavana, osa taas ottaa ilolla vastaan.
Olethan ottanut yhteyttä pelastusarmeijaan. Sieltä niitä haalareita jaetaan. En todellakaan ole niin ääliö, että ostaisin teille 400 euron lehmän afrikkaan!
Kysymys olikin siitä, että suuri osa meistä vaeltaa mielettömässä tavarapaljoudessa (suurin osa krääsää), että mun sydäntä lämmittää enemmän lehmä afrikassa kuin posliini enkeli tai hajukynttilä.
Apua tarvitsevana ymmärrät varmaan miksi mieluummin annan niille, jotka sitä oikeasti tarvitsee kuin otan lisää krääsää itselleni. En siksi, että haluaisin osoittaa olevani jalo, vaan se, että mulle itselleni tulee oikeasti parempi mieli. Ehkä sekin on itsekästä.
Voimia ja joulurauhaa sinulle 205!
Lupaathan etsiä lapsillesi joulupaketit?
nimim. kulttuuriperheen vesa
Vierailija:
Jos kuuluisit tuttuihimme, toisimme teille haalarit! Jos kehtaisimme. Aina sitä ei tiedä, miten ihmiset suhtautuu avustuksiin. Osa kokee sen loukkaavana, osa taas ottaa ilolla vastaan.Olethan ottanut yhteyttä pelastusarmeijaan. Sieltä niitä haalareita jaetaan. En todellakaan ole niin ääliö, että ostaisin teille 400 euron lehmän afrikkaan!
Kysymys olikin siitä, että suuri osa meistä vaeltaa mielettömässä tavarapaljoudessa (suurin osa krääsää), että mun sydäntä lämmittää enemmän lehmä afrikassa kuin posliini enkeli tai hajukynttilä.
Apua tarvitsevana ymmärrät varmaan miksi mieluummin annan niille, jotka sitä oikeasti tarvitsee kuin otan lisää krääsää itselleni. En siksi, että haluaisin osoittaa olevani jalo, vaan se, että mulle itselleni tulee oikeasti parempi mieli. Ehkä sekin on itsekästä.
Voimia ja joulurauhaa sinulle 205!
Lupaathan etsiä lapsillesi joulupaketit?
nimim. kulttuuriperheen vesa
Vuohista saadaan ravitsevaa maitoa, jota erityisesti lapset juovat päivittäin. Vuohen omistaminen on kenialaiselle perheelle kuin rahaa pankissa. Tarpeen tullen vuohella voidaan kustantaa mm. lasten koulumaksuja ja -tarvikkeita.
Kilien myötä perheiden saama apu moninkertaistuu. Vuohet ovat myös lemmikkejä, joita lapset hoitavat innokkaasti.
Tarvittaessa osa lahjoitusvaroista voidaan käyttää maatalouteen ja karjanhoitoon liittyvään koulutukseen.
world vision
Vierailija:
että se vuohi määkii sitä pelkäämääsi kirkon sanomaa Afrikan nälkäänäkeville. Voi apua mitä porukkaa!
vaan aikuisten. Koettakaa tajuta tämä yksinkertainen periaate.
uutta ei sitten kestä sitä, että joku Afrikkalainen perhe saisi avun? Vittu te olette naurettavia " elämänkatsomuksinenne" ja " vakaumuksinenne" . Huomaa ettei enää oikeasti ole mitään minkä puolesta taistella, niin kiukutellaan sitten jostain kehitysmaavuohesta.
Äitini opetti:
" Köyhä saa olla, mutta ei avuton."
Kirkon diakoniatoimistosta tai pelastusarmeijasta saat ne haalarisi.
Suomessa joulupadat pystytettiin ensimmäisen kerran vuonna 1906. Joulupatakeräys on ehkä Pelastusarmeijan tunnetuin toimintamuoto. Keräyksestä saadut varat käytetään pitkin vuotta taloudellisessa ahdingossa elävien ihmisten auttamiseksi. Pelastusarmeija järjestää joka vuosi joulujuhlia, johon kutsutaan niitä, joiden joulu muuten olisi niukka. Joulupatakeräys syntyi siis laman keskellä taloudellisissa vaikeuksissa olevien ihmisten auttamiseksi. Joka joulu se muistuttaa meitä inhimillisyydestä ja lämmöstä tämän kylmän maailman keskellä.
terv. ylimielinen vesa
peeäs YK:n Maailman elintarvikeohjelma (WFP) antoi ruoka-apua 104 miljoonalle ihmiselle 81 maassa vuonna 2003. Akuuteissa humanitäärisissä kriiseissä järjestö toimitti ruoka-apua 61,2 miljoonalle ihmiselle. WFP jakaa ruoka-apua myös maailman miljoonille pakolaisille.
Suurimmalla osalla meistä on ylitsepursuava joulupöytä, ja vähintään 1/3 menee suoraan biojätteeseen!
kympillä moskiitto verkon, kun punkkupullon, että saa vetää kännit aattoiltana.. Tykkäsi tai ei!
Sopii toivoa, ettei naapuri poikkea vuohenne perheeseen. Muuten se roikkuu vartaassa alta aikayksikön ja perhe on taas suu auki odottamassa apua.
School-in-a-box-koulutarvikelaatikko 160 ¿
Miljoonat lapset maailmassa (ja heidän opettajansa) olisivat onnellisia kouluvihkoista ja -kynistä. UNICEFin koulutarvikelaatikkoa käytetään useimmiten hätäavun yhteydessä varmistamaan lasten nopea paluu kouluun. Paketti sisältää koulutarvikkeet opettajalle ja 80 oppilaalle. Ajattele, kokonainen koululuokka laatikossa!
Kiitos inspiroivasta keskustelusta.
Joulun on tarkoitus olla rauhan juhla ja ihmisillä hyvä mieli. Miksi ihmeessä te jaksatte syyllistää ihmisiä tällaisella asialla että kuka ostaa lahjoja ja kuka vuohen. Minun puolesta jokainen ihminen voi ostaa sellaisen lahjan kuin haluaa. Mutta minä en kyllä menisi sitä ihmisille ilmoittamaan että olen teidän lahjarahanne laittanut vuoheen. Eikö sitä voi lahjoittaa ilman että sitä pitää toisille julistaa? Ei kai sen lahjoittamisen pääasia ole se, että kaikki muutkin tietävät että juuri sinä olet lahjoittanut vuohen. Minusta on parempi kun ei sano sitten mitään niin ei pahoita kenenkään mieltä.
Vierailija:
Minusta on parempi kun ei sano sitten mitään niin ei pahoita kenenkään mieltä.
kai kukaan ole ideoinut, että LASTEn lahja laitettaisiin hyväntekeväisyyteen, vaan aikuisten, niiden JOILLA ON JO KAIKKEA! Jos joku löheinen tarvitsee jotakin, niin se annetaan lahjaksi. Mutta nämä vuohi-lahjat on niille, joilla on jo kaikkea!! Yrittäkää ymmärtää te, jotka valitatte köyhyyttänne.
Vuohi mun anopille ei ole pois sun lasten haalareista!!!
" Vuohi mun anopille ei ole pois sun lasten haalareista!!! " '
Ja jos anopilla on kaikkea ja hyvä sydän, anoppi kyllä ymmärtää sen.
Vierailija:
Sopii toivoa, ettei naapuri poikkea vuohenne perheeseen. Muuten se roikkuu vartaassa alta aikayksikön ja perhe on taas suu auki odottamassa apua.
Ja tämä tapahtuu, koska järki on vieras käsite. Ennemmin pikkuserkun maha täyteen kuin maitoa omille lapsille.
Ei ollut ainakaan silloin, kun kaverini siellä asui. Sanoikin kyllä, että pois piti päästä, kun väki oli niin ääliötä.
Että jos minun lahjarahan laittaa vuohiin niin ei haittaa vaikkei sanoisi mitään kun en mitään lahjoja odotakkaan. Mutta täytyy sanoa, että jos vaikka kummit laittaa lasten lahjarahat vuohiin niin toivon että eivät lapsille sano sitten mitään, koska niin pienet eivät vielä ymmärrä että miksi kummit mielummin ostavat vieraille afrikan lapsille kuin hänelle. Mutta sen ymmärtää jos sanotaan, että tänä vuonna ei ostettu lainkaan lahjoja kenellekään. Vaikka meillä kyllä 4 v. lapsi on vielä siinä uskossa että joulupukki ne lahjat tuo ;)
Vierailija:
Siitähän se paha mieli vasta tuleekin, jos ei osta mitään eikä sano mitään.
Vierailija:
Minusta on parempi kun ei sano sitten mitään niin ei pahoita kenenkään mieltä.
auttaneensa välillisesti maailmaa? Ei edes jouluna?
Mä saan vuohia, puita, terveystarkastuksia ja koulutarvikkeita joka vuosi, ja mua se liikuttaa kovastikin!
Olenko ainoa, joka välittää muista ihmisistä?
et ole, täällä yksi samanlainen!
joulahjat vuohina menemään, niin mitä heidän lapsillansa jo on. Vai ovatko he ihan tosissaan vihkiytyneet tähän auttamiseen ja laittavat lasten lelu ja vaaterahat muulloinkin menemään kehitysmaihin.
Luulen että he kenen lapsilla on jo kaikkea mahdollista niin laittavat jouluna rahat vuohiin.